Rijksbegroting & Politieke toekomst

Gestart door Lex, 13/05/2011 | 15:47 uur

DvdW

#8423
Citaat van: Lex op 24/09/2015 | 22:35 uur
Hij was in de periode 2008-2012 DEFAT Washington. Dit ter info.  :angel:
Australian Department of Foreign Affairs and Trade.....? Jij had het laatst zelf over het gebruik van niet  algemene afkortingen, volgens mij.......
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Lex

Citaat van: A.J. op 23/09/2015 | 23:14 uur
De Bok is koud met FLO en gaat er wat van vinden?
Hij was in de periode 2008-2012 DEFAT Washington. Dit ter info.  :angel:

Enforcer

Er zijn structurele problemen qua hoeveelheid personeel. Dan ga je geen reservisten inzetten, dan ga je beseffen dat je meer (gevulde) functies moet hebben. Dat je om wat gaten te vullen nog wat reservisten toevoegt, is prima. Laten we aub niet Jeanine gaan helpen om die roze bril op te blijven houden, want het structurele probleem wordt met reservisten niet opgelost en hooguit wat afgedekt. Slechte heelmeesters, maken stinkende wonden.

Elzenga

Citaat van: Ros op 24/09/2015 | 15:26 uur
De realiteitsknop weer aan zetten.....Het eigenlijke probleem is geld......dus daarom is het niet op te lossen/zal de politiek niet voor deze optie kiezen. Het beleid is om de overheid kleiner en meer efficiënt te maken dus meer doen met minder. Van het personeel zal waarschijnlijk meer gevraagd worden zoals dat bij Defensie gebruikelijk is.
Ten tijde van crisis en dreiging...zeker tav binnenlandse veiligheid...is er vaak wel extra geld. En ik denk dat men die liever gebruikt binnen zo'n KMAR NG opzet dan bij de huidige Natres. Zie ook nu uitbreiding van KMAR beveiligingsteams.

Ros

#8419
Citaat van: A.J. op 24/09/2015 | 15:23 uur
Als je goed had gelezen had je gezien dat voetbal mij geen zier interesseert. Echter heb ik wel dusdanig veel gezond verstand dat ik weet dat verbieden het probleem niet gaat oplossen.

Maar goed, dit soort ondoordachte oplossingen zie je wel vaker voorbij komen bij de verbodsfetisjisten die in "verboten" de heilige graal menen te zien.

Was ook niet persoonlijk bedoeld, maar in het algemeen. Verbieden en handhaven kan in heel veel gevallen de oplossing zijn, en hoeft ook niet per saldo definitief te zijn.

Ros

Citaat van: Elzenga op 24/09/2015 | 14:57 uur
Ik denk daar minder problematisch over. Denk dat deze problemen wel meevallen of op te lossen zijn. Je kunt werkelozen werven...studenten...
De realiteitsknop weer aan zetten.....Het eigenlijke probleem is geld......dus daarom is het niet op te lossen/zal de politiek niet voor deze optie kiezen. Het beleid is om de overheid kleiner en meer efficiënt te maken dus meer doen met minder. Van het personeel zal waarschijnlijk meer gevraagd worden zoals dat bij Defensie gebruikelijk is.

A.J.

Citaat van: Ros op 24/09/2015 | 14:45 uur
Het is wel weer duidelijk.......voetbal is heilig en daar moet alles voor wijken....zelfs gezond verstand  :neutral:

Als je goed had gelezen had je gezien dat voetbal mij geen zier interesseert. Echter heb ik wel dusdanig veel gezond verstand dat ik weet dat verbieden het probleem niet gaat oplossen.

Maar goed, dit soort ondoordachte oplossingen zie je wel vaker voorbij komen bij de verbodsfetisjisten die in "verboten" de heilige graal menen te zien.

Elzenga

Citaat van: Ros op 24/09/2015 | 00:05 uur
De Nationale Reserve ombouwen tot een dergelijke organisatie gaat niet werken. De militair/gardist is maar beperkt inzetbaar omdat het gros een burgerbaan heeft en financieel afhankelijk is van de werkgever. Defensie zal binnen een dergelijke organisatie die je voorstelt een werkgeversondersteuning op moeten tuigen (Employer Support). Denk daarbij aan de kosten om voor vervanging te zorgen bij de werkgever. Wie betaalt het verschil tussen de burgerbaan en de verdienste bij Defensie ? Pensioenopbouw doorbetalen Buiten het feit dat de werkgevers er niet op zitten te wachten om een werknemer voor langere tijd te laten gaan en vervolgens weer met open armen te ontvangen.

...
Ik denk daar minder problematisch over. Denk dat deze problemen wel meevallen of op te lossen zijn. Je kunt werkelozen werven...studenten...

Ros

Citaat van: Thomasen op 24/09/2015 | 13:56 uur
Ook verbieden van voetbal gaat inderdaad niets oplossen. Wel een typisch ondoordacht politiek voorstel. 

Toch is het enige weken geleden serieus aan de orde geweest bij de Politie en lokale overheid. Zal mij niet verwonderen als dit een vervolg gaat hebben. Zeker als het de kosten van de politie bij wedstrijden betreft. Ondoordacht......het was een ondoordachte actie om miljoenen uit de schatkist over de balk te gooien om een stel asociale malloten in de gaten te houden.

Het is wel weer duidelijk.......voetbal is heilig en daar moet alles voor wijken....zelfs gezond verstand  :neutral:

Oorlogsvis

Citaat van: A.J. op 24/09/2015 | 12:54 uur
Ik heb verder niets met voetbal, maar voetbal willen verbieden is van eenzelfde soort naieve categorie als alcohol verbieden, want dan komt het allemaal wel goed... Sowieso werken verboden over het algemeen averechts, kijk naar dat laatste verhaal mbt de leeftijd voor alcohol, de jeugd zit nu meer aan de drugs dan ooit... Goh, dat zagen we ook echt niet aankomen...

En verder vraag ik me af welke sport in Nederland een vergelijkbare aanhang in grootte heeft als voetbal...
Ben het met je eens...

dudge

Citaat van: A.J. op 24/09/2015 | 13:20 uur
Edit: Daarbij klinkt die 300.000 uur natuurlijk schandalig veel, maar omgerekend zijn dat maar iets van 165 FTE'n...

In een organisatie van 64.000 pax.

Het idee van reservisten voor dergelijke taken is m.i. ook helemaal niet zo gek trouwens. De politie heeft weinig capaciteit om in te springen op spontane pieken, dat lukt alleen door op andere punten gaten te laten vallen. Of dat dan binnen de politie of de KMAR moet is een ander verhaal.
Maar het is m.i. sowieso onzinnig om dat weer te betalen uit een bezuiniging op de KL.

Ook verbieden van voetbal gaat inderdaad niets oplossen. Wel een typisch ondoordacht politiek voorstel. 

Zander

Citaat van: A.J. op 24/09/2015 | 13:20 uur
Je begrijpt hem geloof ik niet helemaal... Het gaat erom dat als je iets verbiedt het op een andere manier/ plaats de kop weer opsteekt, meestal in een ergere mate.

Dus? Het probleem verschuift (inclusief de aanhang) dan simpelweg naar een andere sport bij een verbod op voetbal, daar hoef je geen rakettechniek voor gestudeerd te hebben.

En als je toch zo nodig extra mankracht wil vrijspelen kan ik wel een groep opnoemen waarbij Nederland de vlag uithangt. De flits- en parkeerboa's... Ik denk dat die club op jaarbasis wel wat meer uurtjes kwijt is dan die uren die aan voetbal besteed worden.

Edit: Daarbij klinkt die 300.000 uur natuurlijk schandalig veel, maar omgerekend zijn dat maar iets van 165 FTE'n...

Ook dat is een verschuiving van het probleem, BOA's ontlasten de politie enorm. Als men deze mensen een andere taak gaat geven zal de politie zich weer bezig moeten gaan houden met parkeercontroles..........
People are sheep

A.J.

#8411
Citaat van: Ros op 24/09/2015 | 13:01 uur
Verbod op het spelen van een risicowedstrijd is m.i. iets heel anders dan het verbod onder een bepaalde leeftijd van tabak en alcohol. Ik zie geen berichten in de media dat de Politie heel erg druk is om 15 jarigen achter de broek te zitten omdat zij een pakje shag op zak hebben.

Je begrijpt hem geloof ik niet helemaal... Het gaat erom dat als je iets verbiedt het op een andere manier/ plaats de kop weer opsteekt, meestal in een ergere mate.

Citaat
Voetbal is de grootste sport wat  aanhang betreft, maar is m.i. geen reden om de "rotzooi" en kosten die ermee gemoeid zijn goed te praten of normaal te vinden.

Dus? Het probleem verschuift (inclusief de aanhang) dan simpelweg naar een andere sport bij een verbod op voetbal, daar hoef je geen rakettechniek voor gestudeerd te hebben.

En als je toch zo nodig extra mankracht wil vrijspelen kan ik wel een groep opnoemen waarbij Nederland de vlag uithangt. De flits- en parkeerboa's... Ik denk dat die club op jaarbasis wel wat meer uurtjes kwijt is dan die uren die aan voetbal besteed worden.

Edit: Daarbij klinkt die 300.000 uur natuurlijk schandalig veel, maar omgerekend zijn dat maar iets van 165 FTE'n...

Ros

Citaat van: A.J. op 24/09/2015 | 12:54 uur
Ik heb verder niets met voetbal, maar voetbal willen verbieden is van eenzelfde soort naieve categorie als alcohol verbieden, want dan komt het allemaal wel goed... Sowieso werken verboden over het algemeen averechts, kijk naar dat laatste verhaal mbt de leeftijd voor alcohol, de jeugd zit nu meer aan de drugs dan ooit... Goh, dat zagen we ook echt niet aankomen...

En verder vraag ik me af welke sport in Nederland een vergelijkbare aanhang in grootte heeft als voetbal...

Verbod op het spelen van een risicowedstrijd is m.i. iets heel anders dan het verbod onder een bepaalde leeftijd van tabak en alcohol. Ik zie geen berichten in de media dat de Politie heel erg druk is om 15 jarigen achter de broek te zitten omdat zij een pakje shag op zak hebben.

Voetbal is de grootste sport wat  aanhang betreft, maar is m.i. geen reden om de "rotzooi" en kosten die ermee gemoeid zijn goed te praten of normaal te vinden.

A.J.

Citaat van: Ros op 24/09/2015 | 12:05 uur
Nee, helaas voor de liefhebbers van deze "sport', ik meen dit uit de grond van mijn hart. Het is natuurlijk belachelijk en volstrekt idioot dat een sport afhankelijk moet zijn van de capaciteit van de Politie. Zeker gelet op andere takken van sport met een grote aanhang en beoefenaars waar dit niet nodig is.

Ik heb verder niets met voetbal, maar voetbal willen verbieden is van eenzelfde soort naieve categorie als alcohol verbieden, want dan komt het allemaal wel goed... Sowieso werken verboden over het algemeen averechts, kijk naar dat laatste verhaal mbt de leeftijd voor alcohol, de jeugd zit nu meer aan de drugs dan ooit... Goh, dat zagen we ook echt niet aankomen...

En verder vraag ik me af welke sport in Nederland een vergelijkbare aanhang in grootte heeft als voetbal...