Aanslagen op militairen in Europa

Gestart door Elzenga, 22/05/2013 | 20:19 uur

Ros

'Opnieuw steekpartij in Londense wijk Woolwich'

Op enkele honderden meters van de plek in de Londense wijk Woolwich waar woensdag de Britse militair Lee Rigby werd doodgestoken, is zondag een nieuwe steekpartij geweest.

Dat meldden diverse Britse media.

De politie heeft volgens Sky News bevestigd dat er een steekpartij was aan Wellington Street. Agenten zijn ter plaatse om onderzoek te doen. Er is nog niemand aangehouden.

www.nu.nl

@ Ros :Vooralsnog het feit dat dit in dezelfde wijk heeft plaats gevonden..........link met de eerdere aanval moet nog blijken.

IPA NG

Citaat van: Zeewier op 26/05/2013 | 12:26 uur
Waar de islam last van heeft is haar eigen conservatisme en dat de opiniemakers binnen de islamitische hiërarchie allen in streng islamitische landen huizen. Er is niets van weerwoord of poging tot discussie vanuit de Europese landen. In Nederland trekken progressiever/liberaler denkende moslims weg uit moskeeën terwijl hervorming van het islamitisch huis broodnodig is. Een moskee die haar eigen vrijzinnige leest aanmeet, en eigen visie durft uit te dragen. Dan komt men los van de ingevlogen Salafistische imams.

Dat voorstel om de nationaliteit van ontspoorde moslims te ontnemen hoorde ik vanmorgen ook Klaas Dijkhoff (VVD) bij WNL propageren. Berechting van de misdaad is de straf. De nationaliteit ontnemen is puur symbolisch een scheidslijn trekken wie bij "ons" en "hen" hoort. Wie help je daar mee? Juist, outcasts zijn voer voor radicalen.

Die gasten hadden in de eerste plaats geen Nederlanderschap moeten krijgen dus ik vind het geen slecht idee.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Elzenga

Citaat van: Ros op 26/05/2013 | 14:04 uur
De bom die niet tot ontploffing is gekomen haalt de pers niet ?. Hoeveel berichten lees je niet dat er weer mensen zijn aangehouden die een aanslag aan het voorbereiden waren ?.
Ik had het over directe aanvallen...niet bomaanslagen..maar ook daarvan komen veel mislukte of onderschepte aanslagen niet in de media. Zo stelde ook Rob de Wijk na inzien cijfers..
Citaat van: Ros op 26/05/2013 | 14:04 uur
Het bewapenen van militairen heeft geen zin omdat er geen tijd is om te reageren met een wapen die verborgen meegevoerd moet worden.
stelde ik ook...maar enige middelen ter zelfverdediging lijken me wel nuttig...aangezien veel aanslagen niet altijd helemaal lopen zoals de dader voorzien had...
Citaat van: Ros op 26/05/2013 | 14:04 uur
Los van dit zie ik de link met een extremistische organisatie nog steeds niet zitten. Het voorval is Frankrijjk lijkt veel op het werk van een copy-cat. Een terreurdaad met militairen als doel heeft geen effect op de samenleving. En dat is meestal het doel van een terroristische aanslag heb ik mij altijd wijs laten maken, iedereen moet zich bedreigd voelen ?.
Frankrijk stelt dat er geen verband is met de aanslag in Londen. Terroristische aanslag op alleen militairen heeft blijkbaar wel effect...want er heerst nu een gespannen situatie in Groot-Brittannië en Frankrijk.
Citaat van: Ros op 26/05/2013 | 14:04 uur
Ik zie het ook niet gebeuren dat de burgerij gaat demonsteren of acties gaat ondernemen om de politiek over te halen om militairen terug te halen uit missiegebieden.
Helaas gebeurd dat niet meer nee...als heeft dit ook met de digitalisering van de samenleving te maken...burgers reageren veel meer via sociale media..dan om in persoon ergens te protesteren. Ik zou die digitale protesten dus als politici een stuk serieuzer (gaan) nemen.

Ros

#89
Citaat van: Elzenga op 26/05/2013 | 12:04 uur
We lezen in de media alleen die wel lukken.

De bom die niet tot ontploffing is gekomen haalt de pers niet ?. Hoeveel berichten lees je niet dat er weer mensen zijn aangehouden die een aanslag aan het voorbereiden waren ?.

Het bewapenen van militairen heeft geen zin omdat er geen tijd is om te reageren met een wapen die verborgen meegevoerd moet worden.

Los van dit zie ik de link met een extremistische organisatie nog steeds niet zitten. Het voorval is Frankrijjk lijkt veel op het werk van een copy-cat. Een terreurdaad met militairen als doel heeft geen effect op de samenleving. En dat is meestal het doel van een terroristische aanslag heb ik mij altijd wijs laten maken, iedereen moet zich bedreigd voelen ?.

Ik zie het ook niet gebeuren dat de burgerij gaat demonsteren of acties gaat ondernemen om de politiek over te halen om militairen terug te halen uit missiegebieden.

andré herc

Aanvaller Parijs nog spoorloos
Toegevoegd: zondag 26 mei 2013, 12:40
Update: zondag 26 mei 2013, 12:45


De politie in Parijs heeft de dader achter de aanslag op een militair nog niet kunnen achterhalen. Agenten bestuderen de beelden van de beveiligingscamera's die in het station van de wijk La Défense hangen om meer over de zaak te weten komen.

Het 23-jarige slachtoffer werd gisteren in zijn keel gestoken tijdens een patrouille met twee collega's. Hij is niet in levensgevaar, maar ligt wel in het ziekenhuis.

Achteraan

De militair liep als achterste man in de patrouille. In Frankrijk is het gebruikelijk dat twee militairen voorop lopen en één iemand achter. Dat betekent in dit geval dat de militair van achteren kon worden aangevallen zonder dat zijn collega's iets hebben gezien.

Van de dader is bekend dat het een lange man is met een baard en een Noord-Afrikaans uiterlijk. Zijn motief is niet bekend.

De anti-terrorismeafdeling van de politie houdt zich ook bezig met de aanslag, omdat rekening wordt gehouden met een terreurdaad.

nos.nl
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Zeewier

Waar de islam last van heeft is haar eigen conservatisme en dat de opiniemakers binnen de islamitische hiërarchie allen in streng islamitische landen huizen. Er is niets van weerwoord of poging tot discussie vanuit de Europese landen. In Nederland trekken progressiever/liberaler denkende moslims weg uit moskeeën terwijl hervorming van het islamitisch huis broodnodig is. Een moskee die haar eigen vrijzinnige leest aanmeet, en eigen visie durft uit te dragen. Dan komt men los van de ingevlogen Salafistische imams.

Dat voorstel om de nationaliteit van ontspoorde moslims te ontnemen hoorde ik vanmorgen ook Klaas Dijkhoff (VVD) bij WNL propageren. Berechting van de misdaad is de straf. De nationaliteit ontnemen is puur symbolisch een scheidslijn trekken wie bij "ons" en "hen" hoort. Wie help je daar mee? Juist, outcasts zijn voer voor radicalen.

KapiteinRob

In het kader van het absurde proportioneel geweldbeginsel moet je dan de militair de straat op sturen gewapend met BOE-megafoon, plastic knuppeltje, pepperspray, electrogun, wapenstok, Glock en lange loop. O ja, en het telefoonnummer van Knoops....

Elzenga

#85
Citaat van: Ros op 26/05/2013 | 11:47 uur
En dan........constant met de pepperspray of wapenstok in de aanslag rondlopen ?. Het moment van een aanval is altijd onverwacht en wie de aanval in gaat zetten is altijd een verassing.
dat is niet helemaal waar...want er zijn genoeg aanslagen geweest die mislukken of wel ontdekt of afgeschrikt worden. We lezen in de media alleen die wel lukken. En nogmaals...ik stel nergens dat je hiermee een aanslag voorkomt...ik stel alleen dat de kans daarop kleiner wordt...of dat hij lukt..of dodelijk is.

Ace1

Citaat van: Laurens op 25/05/2013 | 22:48 uur
We hebben net een tijdje nieuwe koffieautomaten, wat denk je zelf  8)

Dat hangt ervan af hoe goed de koffie is uit nieuwe koffieautomaten van de Kmar, als  de koffie  bagger is dan zal de Kmar vast wel wat eerder op straat te vinden zijn. :devil:

Ros

Citaat van: Elzenga op 25/05/2013 | 21:37 uur
lijkt me dan ook geen slim plan...militairen op verlof (in burger) te bewapenen..of het moet een busje peperspray zijn en uitschuifbare wapenstok.

En dan........constant met de pepperspray of wapenstok in de aanslag rondlopen ?. Het moment van een aanval is altijd onverwacht en wie de aanval in gaat zetten is altijd een verassing.

Lex

Dit topic is grensoverschrijdend geworden; vandaar dat de titel van het topic is aangepast.

Lex
Algeheel beheerder

Laurens

Citaat van: Elzenga op 25/05/2013 | 21:37 uur
bewapende KMar's ook op straat verschijnen

We hebben net een tijdje nieuwe koffieautomaten, wat denk je zelf  8)

Lex

Citaat van: Elzenga op 25/05/2013 | 21:37 uur
(het mag wel duidelijk zijn dat dit soort daders een voorkeur lijken te hebben voor de halsstreek...al had deze Franse militair mogelijk een kogelwerendvest aan).
Laat het woord "mogelijk" maar weg. Alle eenheden betrokken bij Vigipirate zijn verplicht de nodige beschermmidelen te dragen.

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 25/05/2013 | 21:28 uur
Als deze al aangevallen worden... En dan gaan er hier stemmen op om militairen in burger gewapend rond te laten lopen. Dat houd in dat de aanvaller mogelijk het wapen van de militair mee kan nemen.

Deze lopen ook nog eens met de wapens schiet klaar rond, de militair in burger ergens onder de kleding.
lijkt me dan ook geen slim plan...militairen op verlof (in burger) te bewapenen..of het moet een busje peperspray zijn en uitschuifbare wapenstok. Al lijkt het me wel goed alvast scenario's uit te werken waarbij bewapende KMar's ook op straat verschijnen. Bedachtzaamheid en waakzaamheid kunnen de kans op dit soort aanslagen verkleinen...maar niet geheel wegnemen.

(het mag wel duidelijk zijn dat dit soort daders een voorkeur lijken te hebben voor de halsstreek...al had deze Franse militair mogelijk een kogelwerendvest aan).

onderofficier

Als deze al aangevallen worden... En dan gaan er hier stemmen op om militairen in burger gewapend rond te laten lopen. Dat houd in dat de aanvaller mogelijk het wapen van de militair mee kan nemen.

Deze lopen ook nog eens met de wapens schiet klaar rond, de militair in burger ergens onder de kleding.

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.