Leger krijgt weer tanks

Gestart door Gozo, 15/09/2015 | 15:27 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#49
Citaat van: johandeleeuw2002 op 17/09/2015 | 21:56 uur
+1
Als je elke keer die tanks moet gaan verslepen gaat dat best veel poen kosten

Verwaarloosbaar bedrag, op een dieplader en rijden maar... als we ons hier nu al druk gaan maken om die paar liter extra diesel...




dudge

Citaat van: johandeleeuw2002 op 17/09/2015 | 21:56 uur
+1
Als je elke keer die tanks moet gaan verslepen gaat dat best veel poen kosten

Ja duhu, maar dat moest toch al, niks nieuws dus.

JdL

Citaat van: Master Mack op 17/09/2015 | 21:24 uur
Er word nadrukkelijk gezegd ook voor oefenen in NLD.
Hoop doet leven
+1
Als je elke keer die tanks moet gaan verslepen gaat dat best veel poen kosten
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Master Mack

Er word nadrukkelijk gezegd ook voor oefenen in NLD.
Hoop doet leven

Oorlogsvis

Toch is het allemaal best wel zielig hoor...hadden we nou echt geen geld om zelf 18 tanks te kopen ?..nu zitten we in zo'n lease constructie..maar goed het is beter dan niets he..

DvdW

Citaat van: johandeleeuw2002 op 16/09/2015 | 14:03 uur
+1
Ik neem aan dat de loodsen enz van 42 tnkbtj in havelte nog gewoon aanwezig zijn
En we hebben geen eigen tanks maar 414 krijgt denk ik een pool waar beide landen gebruik van maken(er wordt niets voor niets over het y-kenteken gesproken)
Verder is ook het duitse deel van 414 ondergebracht bij 43 dus van mij mag dat hele bataljon wel naar NL komen
Maar de duitsers hebben natuurlijk ook wensen
Dus mijn idee:
1 cie CV90 in DE
Ongeveer de helft van de tanks van 414 naar havelte brengen
Alles is en blijft toch in Duitsland? zie ook het onderstaande bericht:

Info op de facebookpagina van 43 Mechbrig:

Als onderdeel van deze samenwerking zal Nederland de laatste zestien resterende Leopard 2A6 tanks overdragen aan Duitsland. Duitsland zal deze tanks naar de huidige standaard brengen en opnemen in hun bestand. Het binationale 414 tankbataljon zal in het Duitse Bergen-Hohne worden gestationeerd.

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

JdL

Citaat van: Master Mack op 16/09/2015 | 12:05 uur
Ik zeg 14 in DUI en 4 in NLD dan zijn de transportkosten voor oefeningen nihil. Dit zou ook wel een idee zijn om een Cie CV 90s uit het depot in Dui neer te zetten op Bergen Hohne hoef je ze niet steeds heen en weer te slepen
+1
Ik neem aan dat de loodsen enz van 42 tnkbtj in havelte nog gewoon aanwezig zijn
En we hebben geen eigen tanks maar 414 krijgt denk ik een pool waar beide landen gebruik van maken(er wordt niets voor niets over het y-kenteken gesproken)
Verder is ook het duitse deel van 414 ondergebracht bij 43 dus van mij mag dat hele bataljon wel naar NL komen
Maar de duitsers hebben natuurlijk ook wensen
Dus mijn idee:
1 cie CV90 in DE
Ongeveer de helft van de tanks van 414 naar havelte brengen
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Master Mack

Ik zeg 14 in DUI en 4 in NLD dan zijn de transportkosten voor oefeningen nihil. Dit zou ook wel een idee zijn om een Cie CV 90s uit het depot in Dui neer te zetten op Bergen Hohne hoef je ze niet steeds heen en weer te slepen

JdL

Citaat van: DvdW op 16/09/2015 | 09:21 uur
Hoezo? Tijdens die hele discussie was je nog niet eens lid hier....  :-*
volgens mij heeft hij zich in dit topic nog niet gemeld
tijdens het laatste half jaar waarin ik wel lid was heeft hij zijn mening ook vaak genoeg laten horen
maar is beetje off-topic
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

DvdW

Citaat van: johandeleeuw2002 op 16/09/2015 | 06:53 uur
Hij is idd wel opvallend stil :devil:
Hoezo? Tijdens die hele discussie was je nog niet eens lid hier....  :-*
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

wegmann

Ben ik toch benieuwd.. Kazerne Bergen-Hohne of toch het gerucht dat Langemanshof weer in gebruik genomen gaat worden....Dat laatste liet de beheerder daar door schemeren klein  jaartje geleden....Bergen-Hohne zou dan basis voor oefenende ( buitenlandse)  troepen worden. 

JdL

Citaat van: Huzaar1 op 16/09/2015 | 03:37 uur
Dit is dus wat ik bedoelde, dit is al een klein jaar bekend bij de cavalerie.
Ik wil Ros graag uitnodigen in dit topic...die bleef maar volhouden dat dit niet zou gaan gebeuren.
Hij is idd wel opvallend stil :devil:
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Huzaar1

Dit is dus wat ik bedoelde, dit is al een klein jaar bekend bij de cavalerie.
Ik wil Ros graag uitnodigen in dit topic...die bleef maar volhouden dat dit niet zou gaan gebeuren.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

#36
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 15/09/2015 | 20:59 uur
Er zijn landen die Gripens geleased hebben.. hiervoor zal echt geen inzet toestemming gevraagd worden, de staat staat ongetwijfeld garant voor "vroegtijdige afschrijving"

Landen zoals Hongarije en Tsjechië. Tsjechië heeft onlangs de Icelandic Air Policing missie afgerond en Hongarije voert tot eind van het jaar de Baltic Air Policing missie uit.

Mooi dat het nu definitief is wat betreft een eskadron met de Leopard 2. Beter iets dan helemaal niets.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Mourning

#35
Citaat van: Nikehercules op 15/09/2015 | 20:34 uur
Defensie gaat weer tanks inzetten



Defensie komt terug van het voornemen om alle tanks bij de landmacht te verkopen. De zestien Leopard 2A6-tanks die nog niet verkocht zijn aan het buitenland, worden alsnog ingezet.

Minister Hennis-Plasschaert schrijft in haar begroting dat de tanks zullen worden ingebracht
nu de 43e Gemechaniseerde Brigade in Havelte wordt geïntegreerd in een Duitse pantserdivisie. Het Nederlandse leger werkt al jaren intensief samen met de Duitsers.
Expertise

"Hiermee blijft de kennis en expertise over het optreden met en tegen tanks behouden", schrijft Hennis. Haar voorganger Hillen besloot in 2011 de tanks bij de landmacht helemaal af te schaffen. Een groot deel werd verkocht aan Finland. Er zijn er nog zestien over.

Bekend was al dat Defensie er de komende jaren geld bij krijgt. Volgend jaar 220 miljoen, oplopend naar 345 miljoen in 2020. In 2016 wordt het budget voor internationale missies verhoogd met structureel 60 miljoen euro.

http://nos.nl/artikel/2057822-defensie-gaat-weer-tanks-inzetten.html

Leuk weer zo'n typisch journalistiek feitelijk incorrect broddelwerkje....
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).