Qatar to buy MRTTs, AEW&C and more

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 28/03/2014 | 07:51 uur

Ace1

Citaat van: Strata op 28/03/2014 | 15:00 uur
Echt erg dit. Geen wonder dat Damen en Thales zich suf lobbyen daar op Dimdex etc.

Dan kan ik me zo doodergeren aan die uitspraken van Tmmerfrans en Dijsselbloem. En Jeanine houd zich op de vlakte.... :dead:

In de Arabische wereld is het niet gewoonlijk om een vrouwelijke minister te hebben laat staan een vrouwelijke minister van Defensie daarom houdt  Jeanine zich op de vlakte.

StrataNL

Echt erg dit. Geen wonder dat Damen en Thales zich suf lobbyen daar op Dimdex etc.

Dan kan ik me zo doodergeren aan die uitspraken van Tmmerfrans en Dijsselbloem. En Jeanine houd zich op de vlakte.... :dead:
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Mourning

Citaat van: Thomasen op 28/03/2014 | 08:06 uur
Ze kopen zich helemaal suf die Arabieren. Komen wij aan met een viertonner brigade.

:lol: :lol: :lol:. En nog door onze eigen KL-top voorgesteld ook... kun je nagaan!  :dead:
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 28/03/2014 | 08:06 uur
Ze kopen zich helemaal suf die Arabieren. Komen wij aan met een viertonner brigade.

MRTT en NH90 is Nice.

En zo te zien houden ze de Europeanen en de Amerikanen te vriend.... ben benieuwd wie de "hoofdprijs" (de gevechtsvliegtuigen) gaat krijgen.

dudge

Ze kopen zich helemaal suf die Arabieren. Komen wij aan met een viertonner brigade.

MRTT en NH90 is Nice.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Qatar to buy MRTTs, AEW&C and more

australianaviation.com.au at Friday March 28 2014

The Qatar Emiri Air Force has announced it will buy US$23bn (A$24.8bn) of new weapons in a massive re-equipment program.

Heading the list for the gulf state is two Airbus A330 MRTT tankers and three Boeing 737 AEW&C aircraft, as well as 24 Boeing AH-64E Apache attack and 22 NH 90 transport helicopters.

The A330 MRTT is already in service with neighbouring UAE and Saudi Arabia, as well as Australia and the UK. The 737 AEW&C is based on the E-7 Wedgetail developed for Australia, the Peace Eye AEW&C entering service with South Korea and the Peace Eagle AEW&C for Turkey.

Qatar is also reportedly in discussions to buy up to 72 new combat aircraft to bolster its air defences and to replace its ageing Mirage 2000 fleet. It has reportedly received interest from Boeing with the F-15E Advanced Eagle and F/A-18E/F Super Hornet, Dassault with its Rafale, the Eurofighter Typhoon, and the Lockheed Martin F-16.

http://australianaviation.com.au/2014/03/qatar-to-buy-mrtts-aewc-and-more/