Russia in talks on buying French warship

Gestart door Lex, 06/08/2009 | 20:10 uur

JdL

Citaat van: Zeewier op 11/08/2015 | 01:20 uur
Niet waarschijnlijk zolang de LPD's prima voldoen maar toch geinig dat we genoemd worden.
'Extremely difficult' for France to sell Mistral warships: experts

According to IHS Jane's, the 13 countries needing a warship in the next decade — and with any hope of buying one from France — are Australia, Belgium, Brazil, Canada, Chile, Germany, India, Japan, Malaysia, The Netherlands, Singapore, Turkey and Venezuela.

Dat Nederland maar met name dat Belgie in het rijtje staan vind ik opvallend
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Zeewier

Niet waarschijnlijk zolang de LPD's prima voldoen maar toch geinig dat we genoemd worden.
'Extremely difficult' for France to sell Mistral warships: experts

According to IHS Jane's, the 13 countries needing a warship in the next decade — and with any hope of buying one from France — are Australia, Belgium, Brazil, Canada, Chile, Germany, India, Japan, Malaysia, The Netherlands, Singapore, Turkey and Venezuela.

dudge

Citaat van: Elzenga op 10/08/2015 | 15:41 uur
Het nationalisme in Egypte slaat anders flink door...vind ik een gevaarlijke ontwikkeling..maar dat is een ander topic. Ik zie Egypte en SA geen zaken bestellen die ze niet echt nodig hebben. Vraag me dan dus af waar ze de LHDs voor nodig hebben. Hoe zie jij dat?

Denk ook dat de Egyptenaren doorslaan in hun nationalisme, paranoia en militarisme. Maar dat is niet geheel nieuw, en ook niet iets dat tot Egypte beperkt blijft.

De Saudi's kopen zich op deze wijze in bij zowel de Egyptenaren als de Europeanen, een beleid dat ze al langer volgen. Als echte Arabieren accepteren die Egyptenaren alles wat een bling bling factor heeft, man kracht is het probleem niet, en kan nog goed van pas komen bij potentiele operaties in/bij Africa, Jemen, Syrië, Iran, Iran en Iran.


Sparkplug

Citaat van: Oorlogsvis op 10/08/2015 | 17:07 uur
Kunnen de Saudi's die twee schepen niet voor de Kon Marine kopen?....raar verhaal waarom zou Saudi Arabie twee Mistrals kopen voor Egypte ?
Saoedi-Arabië heeft politieke invloed op Egypte. Wat mij betreft hoeven zij niet voor ons de twee Mistral-klasse LHD's te kopen. Het is en blijft een kwestie van "Voor wat hoort wat"  ;)
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Oorlogsvis

Kunnen de Saudi's die twee schepen niet voor de Kon Marine kopen?....raar verhaal waarom zou Saudi Arabie twee Mistrals kopen voor Egypte ?

Elzenga

#335
Citaat van: Thomasen op 10/08/2015 | 13:15 uur
Vind het wel een geloofwaardig verhaal. Heeft niks met spuigaten te maken, welkom in de Arabische wereld.
Het nationalisme in Egypte slaat anders flink door...vind ik een gevaarlijke ontwikkeling..maar dat is een ander topic. Ik zie Egypte en SA geen zaken bestellen die ze niet echt nodig hebben. Vraag me dan dus af waar ze de LHDs voor nodig hebben. Hoe zie jij dat?

dudge

Citaat van: Elzenga op 10/08/2015 | 13:07 uur
Het kan natuurlijk zijn dat het nationalisme onder Al-Sisi in Egypte werkelijk de spuigaten uitloopt...of Egypte troepen en middelen gaat leveren om Saudi-Arabie te beschermen....maar anders zie ik geen rol of taak voor die LHDs in Egyptische dienst.

Ik denk nog steeds dat India de grootste kanshebber is...ook omdat de Mistral daar al als kandidaat stond genoteerd voor hun LHD programma.

Vind het wel een geloofwaardig verhaal. Heeft niks met spuigaten te maken, welkom in de Arabische wereld.

Elzenga

Citaat van: Harald op 10/08/2015 | 12:39 uur
Saudis Intent on Russians French Mistrals (voor Egypte)

August 10/15:
Saudi Arabia is reportedly looking to purchase France's pair of Mistral LHDs for Egypt, following an agreement between Russia and France last week which opened up the possibility of a foreign buyer for the two ships. China expressed interest in the two ships when negotiations between Paris and Moscow began in May. Egypt has been a major customer for French shipyard DCNS in recent years, including a FREMM frigate and Gowind corvettes.

http://www.defenseindustrydaily.com/russia-to-order-french-mistral-lhds-05749/

Frans artikel :
http://www.lemonde.fr/afrique/article/2015/08/07/l-egypte-et-l-arabie-saoudite-candidates-au-rachat-des-mistrals_4715520_3212.html
Het kan natuurlijk zijn dat het nationalisme onder Al-Sisi in Egypte werkelijk de spuigaten uitloopt...of Egypte troepen en middelen gaat leveren om Saudi-Arabie te beschermen....maar anders zie ik geen rol of taak voor die LHDs in Egyptische dienst.

Ik denk nog steeds dat India de grootste kanshebber is...ook omdat de Mistral daar al als kandidaat stond genoteerd voor hun LHD programma.

Harald

Saudis Intent on Russians French Mistrals (voor Egypte)

August 10/15:
Saudi Arabia is reportedly looking to purchase France's pair of Mistral LHDs for Egypt, following an agreement between Russia and France last week which opened up the possibility of a foreign buyer for the two ships. China expressed interest in the two ships when negotiations between Paris and Moscow began in May. Egypt has been a major customer for French shipyard DCNS in recent years, including a FREMM frigate and Gowind corvettes.

http://www.defenseindustrydaily.com/russia-to-order-french-mistral-lhds-05749/

Frans artikel :
http://www.lemonde.fr/afrique/article/2015/08/07/l-egypte-et-l-arabie-saoudite-candidates-au-rachat-des-mistrals_4715520_3212.html

Huzaar1

Geen Frans materieel voor NL. Al helemaal noet op maritiem vlak.
Waarom wel? Om de Fransen te helpen?
Ze willen er gewoon geld voor hoor, geen pistache ijsjes.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zeewier

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/08/2015 | 13:40 uur
Zou mooi zijn, al denk ik dat we dan zouden kiezen voor een Damen Enforcer, dan blijft ook  nog eens een aanzienlijk deel van het budget in Nederland.... maar zo als jij al constateerde: zucht.
Bij overname wordt het geen Damen maar een Thales-feestje. Het budget wat we er vervolgens jaarlijks aan de operationaliteit kwijt zijn is niet mals, dat moet toch om strategische redenen verantwoord worden. Dus hoe maller Nicolas Maduro doet hoe plausibeler het wordt...

Een tweede JSS van tussen 13k tot 17k ton waterverplaatsing en ik ben ook dik tevreden hoor. Met ieder schip bovenop de 1:1 vervanging trouwens.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zeewier op 02/08/2015 | 13:39 uur
Voor Brazilië is het de ideale optie; 2 moderne helikopterdragers waar ze wel wat aan hebben. Brazilië zal weinig plezier beleven aan de al jarenlang in verbouwing zijnde Foch.


Ik zie al meest ideale kandidaat: Canada, dan zijn de schepen ook nog een prima NAVO aanvulling.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zeewier op 02/08/2015 | 13:34 uur
Of Nederland & Duitsland allebei zo'n schip. Het Korps Mariniers hun eigen schuit. Ach ja... zucht.  :cute-smile:

Zou mooi zijn, al denk ik dat we dan zouden kiezen voor een Damen Enforcer, dan blijft ook  nog eens een aanzienlijk deel van het budget in Nederland.... maar zo als jij al constateerde: zucht.

Zeewier

Media nemen wel erg makkelijk van elkaar over dat de combat-, navigatie- en lifesupportsystemen aan boord van de schepen voor honderden miljoenen vermaakt moeten worden. Is maar deels waar. De media hebben een voltooid schip voor ogen terwijl de afbouw nog in Rusland moest gebeuren. De elektrische systemen zijn doorgaans 30% van de kosten, die kosten zijn niet gemaakt maar door contractbreuk is er schadeloosstelling. En er lijkt wel plezier achter te zitten dat Frankrijk handel dreef met Rusland en nu met de LHD's in haar maag zit. Terwijl Damen Shipyards in de eindfase van het biedingsproces door DCNS overtoept werd.

Voor Brazilië is het de ideale optie; 2 moderne helikopterdragers waar ze wel wat aan hebben. Brazilië zal weinig plezier beleven aan de al jarenlang in verbouwing zijnde Foch.

Of Nederland & Duitsland allebei zo'n schip. Het Korps Mariniers hun eigen schuit. Venezuela bindt dan wel in. Ach ja... zucht.  :cute-smile:

Ace1

Citaat van: Strata op 02/08/2015 | 02:44 uur
Wie betaald die onderhoudskosten? De Franse regering of DCNS? Neem aan de eerste, gezien die tenslotte verantwoordelijk is voor het cancelen. Reken maar dat DCNS hiermee in hun maag zit zeg.... hoop dat ze die dingen snel kwijt zijn.

DCNS is eigendom van de Franse Staat, en die staat garant voor eventuele verliezen bij DCNS.