OPV: geschikt of ongeschikt

Gestart door KapiteinRob, 17/08/2009 | 19:20 uur

Ace1



Nikehercules

Citaat van: Ace1 op 31/10/2009 | 12:50 uur
Ik zat zo eens te denken is het misschien mogelijk om een kleinere versie van de goalkeeper te ontwerpen, zag in dit filmpje diverse Gatling Guns voorbij komen.

Lijkt me niet echt een optie, dan is het een beter idee om de phalanx aan te schaffen.
Wanneer je naar een nog kleiner kaliber gaat lever je erg veel in aan effectiviteit, voor de goalkeeper is 30mm gekozen omdat zelfs 20mm niet krachtig genoeg werd bevonden.

Ace1

ik citeer Kapitein Rob pardon Kapitein Haddock, alle bommen en granaten, zinken zal je badkuip :lol:

hudinie

Geintje,

kan je meteen die OPV laten zinken...

hudinie

IK HOORDE DAT KAPITEIN ROB DE EERSTE KEUS IS VOOR COMMANDANT OP DE 1STE OPV...HAHAHAA...PROMOTIE ROB !!!!

Lex

Citaat van: IPA op 31/10/2009 | 15:49 uur
De OPV als vervanger...
Dat zal niet gaan. De Waker was een ETV (Emergency Towing Vessel) welke bij windkracht 5 en hoger op station ging liggen.

IPA NG

Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Ace1



Ik zat zo eens te denken is het misschien mogelijk om een kleinere versie van de goalkeeper te ontwerpen, zag in dit filmpje diverse Gatling Guns voorbij komen.

Ace1

Citaat van: Lex op 30/10/2009 | 23:07 uur
Citaat van: Elzenga op 30/10/2009 | 22:57 uur
"De Commandant Zeestrijdkrachten is tevens Admiraal Benelux. Tot 1995 een functie die binnen de NAVO alleen in oorlogstijd of bij internationale oefeningen bestond. Door de vorming van het Belgisch-Nederlands eskader is de functie permanent geworden. Een deel van de Belgische marinestaf bevindt zich in Den Helder en vanuit een gezamenlijk hoofdkwartier worden zowel Belgische als Nederlandse marineschepen geleid."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Marine#De_moderne_hedendaagse_marine
De verwijzing van wikepedia, zoals door jou gepost, is niet geheel correct. Het gaat tever binnen dit topic (OPV: geschikt of ongeschikt) om daar nader op in te gaan.

Volgens mij hebben we een apart topic over de OPV?

Elzenga

Citaat van: Lex op 30/10/2009 | 23:07 uur
De verwijzing van wikepedia, zoals door jou gepost, is niet geheel correct. Het gaat tever binnen dit topic (OPV: geschikt of ongeschikt) om daar nader op in te gaan.
zou kunnen...maar het betekent wel dat de OPVs "in de buurt" blijven als de Belgen die zouden overnemen. Al denk ik dus dat zelfs de Belgen ze zouden afwijzen...

Lex

Citaat van: Elzenga op 30/10/2009 | 22:57 uur
"De Commandant Zeestrijdkrachten is tevens Admiraal Benelux. Tot 1995 een functie die binnen de NAVO alleen in oorlogstijd of bij internationale oefeningen bestond. Door de vorming van het Belgisch-Nederlands eskader is de functie permanent geworden. Een deel van de Belgische marinestaf bevindt zich in Den Helder en vanuit een gezamenlijk hoofdkwartier worden zowel Belgische als Nederlandse marineschepen geleid."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Marine#De_moderne_hedendaagse_marine
De verwijzing van wikepedia, zoals door jou gepost, is niet geheel correct. Het gaat tever binnen dit topic (OPV: geschikt of ongeschikt) om daar nader op in te gaan.

Lex


Elzenga

Citaat van: Lex op 30/10/2009 | 22:55 uur
Citaat van: Elzenga op 30/10/2009 | 22:53 uur
....die dan wel binnen het gezamenlijk Belgisch Nederlands vlootverband beschikbaar blijven overigens...
Hoe moet ik dit lezen?
"De Commandant Zeestrijdkrachten is tevens Admiraal Benelux. Tot 1995 een functie die binnen de NAVO alleen in oorlogstijd of bij internationale oefeningen bestond. Door de vorming van het Belgisch-Nederlands eskader is de functie permanent geworden. Een deel van de Belgische marinestaf bevindt zich in Den Helder en vanuit een gezamenlijk hoofdkwartier worden zowel Belgische als Nederlandse marineschepen geleid."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Marine#De_moderne_hedendaagse_marine

IPA NG

Heef de Kustwacht onlangs niet een schip verloren?
:angel:
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu