Welke Vakbond moet ik kiezen?

Gestart door peter3---, 23/04/2010 | 19:47 uur

rom2007

Citaat van: Enforcer op 24/04/2010 | 21:36 uur
Citaat van: Lex op 24/04/2010 | 21:34 uur
Citaat van: Enforcer op 24/04/2010 | 21:26 uur
Wat is het nut van een vakbond? Goedkopere verzekeringen kun je ook gewoon krijgen als je goed kijkt.
Effectief zijn ze niet. Volgens mij kun je je geld beter ergens anders aan besteden.
Boekje Pienter, heeft een goede reden aangegeven.

Mijns inziens kun je net zo goed af met een fatsoenlijke rechtsbijstandsverzekering.

M.b.t. een rechtsbijstandsverzekering kan je ook v/d Meijden inhuren. Een vakbond heb je m.i. niet echt nodig. Vroeger ben ik wel lid geweest, maar ik heb mijn lidmaatschap opgezegd. Ik heb nu een `luxe`rechtsbijstandsverzekering.

lachus

Ik ben altijd lid geweest van een vakbond. Als alles goed gaat, denk je wel eens wat kunnen die eigenlijk nog voor mij doen. Gedurende mijn diensttijd hebben ze heel veel onderhandelingen gevoerd m.b.t. werkomstandigheden, loon, bevordering en nog veel meer, waar ik ook heel veel profijt van heb gehad.
Ze behartigen de belangen van alle leden(tegen werkgevers, die niet meteen het beste met hun werknemers voor hebben) en zijn  heel goed ingevoerd in de moeilijke materie rond werkproblemen. Voor persoonlijke hulp en advies kun je er ook goed terecht.
Vooral  bij rechtspositie zaken kunnen ze veel betekenen.
Een rechtsbijstandverzekering kan wel bij geschillen behulpzaam zijn, maar voorkomt niet dat je met dat geschil belandt voor de rechtbank.
Ik heb los van de algemene voordelen, een keer de bond echt voor mijzelf nodig gehad. Dat was al die jaren contributie betalen dubbel en dwars waard. Het lidmaatschap is tevens een goede verzekering.
Voor mij was de Marechausseevereniging en later toen ik bij de Luchtmacht ging werken,de ACOM wegens de Christelijke inslag, een goede keuze.
Ik ben al lang met pensioen, maar nog steeds lid.

Lachus

Laurens

Het grootste voordeel van een vakbond is inderdaad ondersteuning en vragen. Ze komen vooral in hun recht tijdens werkconflicten.

Lex

Citaat van: Enforcer op 24/04/2010 | 21:36 uur
Mijns inziens kun je net zo goed af met een fatsoenlijke rechtsbijstandsverzekering.
Deze heeft niet de kennis in huis, in kader van een rechtspositioneel probleem.

Enforcer

Citaat van: Lex op 24/04/2010 | 21:34 uur
Citaat van: Enforcer op 24/04/2010 | 21:26 uur
Wat is het nut van een vakbond? Goedkopere verzekeringen kun je ook gewoon krijgen als je goed kijkt.
Effectief zijn ze niet. Volgens mij kun je je geld beter ergens anders aan besteden.
Boekje Pienter, heeft een goede reden aangegeven.

Mijns inziens kun je net zo goed af met een fatsoenlijke rechtsbijstandsverzekering.

Lex

Citaat van: Enforcer op 24/04/2010 | 21:26 uur
Wat is het nut van een vakbond? Goedkopere verzekeringen kun je ook gewoon krijgen als je goed kijkt.
Effectief zijn ze niet. Volgens mij kun je je geld beter ergens anders aan besteden.
Boekje Pienter, heeft een goede reden aangegeven.

Enforcer

Wat is het nut van een vakbond? Goedkopere verzekeringen kun je ook gewoon krijgen als je goed kijkt.

Effectief zijn ze niet. Volgens mij kun je je geld beter ergens anders aan besteden.

boekje_pienter

Welke bond je moet kiezen?

Je moet helemaal niets kiezen, maar de eerlijkheid gebiedt dat in sommige gevallen het lidmaatschap van een militaire vakbond voordelen kan opleveren in geval van individuele belangenbehartiging.

De meest 'wazige' vakbond vind ik de Onafhankelijke Defensie Bond (ODB), zie http://www.defensiebond.nl. Een bond die zich uitsluitend profileert via het internet en zieltjeswinnerij op kazernes...

peter3---

Ok Lex dank je wel ja ben benieuwd naar die voorlichting dan wacht ik nog ff met de keuze in ieder geval.
* Werkzaam als PMC voor Assured Risks
- Close protection
- Asset Management

* Regio: Baghdad & Kuwait

Lex

Citaat van: peter3--- op 23/04/2010 | 19:47 uur
Hallo iedereen ik ben eens aan het rondkijken naar een vakbond omdat dat mij word geadviseerd.
Ben benieuwd wat jullie mij voor een advies kunnen geven.
De kans is groot, dat de bonden "voorlichting" komen geven op de kazerne en je daar trachten te paaien met allerlei "goodies".
Het enige advies dat ik je wil geven is, dat je goed om je heen kijkt op de sites van de diverse bonden en luistert naar hetgeen ze tijdens de voorlichting vertellen.
De uiteindelijk beslissing ligt bij jou.

peter3---

Hallo iedereen ik ben eens aan het rondkijken naar een vakbond omdat dat mij word geadviseerd.
Ben benieuwd wat jullie mij voor een advies kunnen geven.

Alvast bedankt.
* Werkzaam als PMC voor Assured Risks
- Close protection
- Asset Management

* Regio: Baghdad & Kuwait