De Eurozone en haar problemen

Gestart door KapiteinRob, 02/05/2010 | 22:09 uur

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 12/07/2011 | 21:05 uur
Dat is niet zo moeilijk ergens...want tot zekere hoogte is het een collectieve schuld...wie heeft Griekenland namelijk zoveel (teveel) geld geleend?!

Ja agent, het is de schuld van de BMW-dealer. Die heeft teveel PK's onder de motorkap gelegd......

Elzenga

Lagarde: angst gevoed door de markt

IMF-topvrouw Christine Lagarde zei maandagavond dat de angst voor problemen in Italië wordt gevoed door de markt. "Sommige van de Italiaanse cijfers zijn uitmuntend'', aldus Lagarde, die begint aan haar tweede week aan het roer van het IMF.

Balans

"Het is duidelijk een feit dat de Italiaanse groei moet verbeteren.'' En: "Het primaire tekort van Italië is een van de laagste'', verwijzend naar de balans van de overheid tussen uitgaven en inkomsten, zonder rekening te houden met de rente.

Geen zware bezuinigingen

Volgens haar hoeft Italië vooralsnog geen zware bezuinigingen uit te voeren, zolang het land er maar voor zorgt dat het begrotingstekort in 2012 wordt teruggebracht tot 3 procent van het bruto binnenlands product. "Dat is essentieel om de situatie in Italië te herstellen.''
http://www.bnr.nl/topic/beurs/2011/07/12/itali-krijgt-lesje-in-economie

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 12/07/2011 | 20:57 uur
Ik hoorde op het RTL nieuws dat "Europa"  er nu vanuit gaat dat Griekenland niet alles gaat terug betalen............
Dus eigenlijk is Griekenland failliet.

Hoe zullen ze er nu weer uit gaan praten...........
Dat is niet zo moeilijk ergens...want tot zekere hoogte is het een collectieve schuld...wie heeft Griekenland namelijk zoveel (teveel) geld geleend?! en met welk doel?!

Er wordt trouwens ook stevig van geprofiteerd blijkt...in feiten pompen veel regeringen belastinggeld in hun eigen economie en bankwezen. En dat laatste zal gezien de vorige bankencrisis het nodige kwaad bloed zetten...nu maar hopen dat bankdirecties zo wijs zijn hun salarissen te dimmen..
http://www.duitslandweb.nl/dossiers/overzicht/Duitsland+in+Europa/Nieuws+2011/duitse-banken-profiteren-van-hulp-aan-griekenland.html

SMI de Boer

Citaat van: onderofficier op 12/07/2011 | 20:57 uur
Ik hoorde op het RTL nieuws dat "Europa"  er nu vanuit gaat dat Griekenland niet alles gaat terug betalen............
Dus eigenlijk is Griekenland failliet.

Hoe zullen ze er nu weer uit gaan praten...........

Niet! Het is een normale bedrijfsprocedure. Als je naar de klote dreigt te gaan, en wie weet dat beter dan degene die naar de knoppen gaat, moet je alles op alles zetten om zo veel mogelijk schuld te maken, dus om jezelf te verrijken, en dan op de fles te gaan. Dan heb je economiisch gezien het meeste profijt van je faillissement. Na 5 jaar wordt dat opgeheven wegens een gebrek aan baten en kan je weer gewoon overnieuw beginnen, schone lei...

Euhhh, ik heb jou mijn antecedenten verklapt...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: onderofficier op 12/07/2011 | 20:57 uur
Ik hoorde op het RTL nieuws dat "Europa"  er nu vanuit gaat dat Griekenland niet alles gaat terug betalen............
Dus eigenlijk is Griekenland failliet.

Hoe zullen ze er nu weer uit gaan praten...........

Het wordt nijpender en nijpender gezien de donkere wolken boven Italië.

onderofficier

Ik hoorde op het RTL nieuws dat "Europa"  er nu vanuit gaat dat Griekenland niet alles gaat terug betalen............
Dus eigenlijk is Griekenland failliet.

Hoe zullen ze er nu weer uit gaan praten...........
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: SMI de Boer op 12/07/2011 | 20:54 uur
Gelukkig hebben we nu ook een topic "de Eroszone zonder problemen"
;D ... en zullen de bloopers op dat vlak vast een stuk grappiger zijn ;)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: SMI de Boer op 12/07/2011 | 20:54 uur
Gelukkig hebben we nu ook een topic "de Eroszone zonder problemen"

Ook daar heb je een pilletje voor...  >:(

SMI de Boer

Gelukkig hebben we nu ook een topic "de Eroszone zonder problemen"
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Elzenga

Ik denk dat het tijd wordt voor eens een uurtje economie en handel op TV. Lees teveel "oplossingen" en alternatieven die geen oplossing zijn of lang niet zo positief zullen uitpakken als genoemd, maar juist een zware recessie tot zelfs depressie zullen inluiden in Europa. Wat denkt men dat zulke stappen doet voor het onderlinge vertrouwen?! (en dus de handel!!)..... laat staan hoe de wereldhandel en geldmarkt hier op zal reageren...

In tijden van crisis moet je vind ik niet dit soort potentieel gevaarlijke illusies verkopen... maar helpen de gaten in een schip te dichten. Pas als het gevaar is geweken ga je eens rustig kijken hoe zaken anders te doen om herhaling te voorkomen.

andré herc

Citaat van: Lex op 12/07/2011 | 11:43 uur
ChristenUnie wil snel debat over eurozone

DEN HAAG -  De ChristenUnie wil nog deze week debatteren met minister Jan Kees de Jager van Financiën over de ontwikkelingen in het eurogebied. Volgens Tweede-Kamerlid Carola Schouten van die fractie vraagt de ,,zorgelijke situatie" om snel overleg, zo liet ze dinsdag weten.

Als het debat doorgaat, betekent dat dat een deel van de Kamer moet terugkomen van reces. De SP steunt het verzoek om een debat, aldus een woordvoerder van die partij.

Telegraaf,
di 12 jul 2011, 11:30
Nu weer geen geleuter daar in Den Haag ,maar NL moet uit de [PL]Euro stappen ,en op 1-1-2012  de Gulden terug,dus ook geen Neuro of Zeuro :devil:
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Lex

ChristenUnie wil snel debat over eurozone

DEN HAAG -  De ChristenUnie wil nog deze week debatteren met minister Jan Kees de Jager van Financiën over de ontwikkelingen in het eurogebied. Volgens Tweede-Kamerlid Carola Schouten van die fractie vraagt de ,,zorgelijke situatie" om snel overleg, zo liet ze dinsdag weten.

Als het debat doorgaat, betekent dat dat een deel van de Kamer moet terugkomen van reces. De SP steunt het verzoek om een debat, aldus een woordvoerder van die partij.

Telegraaf,
di 12 jul 2011, 11:30

KapiteinRob

Citaat van: dudge op 12/07/2011 | 10:02 uur
ik zou toch wel eens een lijstje willen zien met welke landen zo'n noordelijke unie dan moet omvatten, en vooral waarom dan andere landen niet. Die grens trekken is gewoon verdomd lastig, omdat we in Europa economisch zo enorm verbonden zijn met elkaar.

Ik zou dat lijstje laten bestaan uit landen die geografisch en qua "cultuur" dicht bij elkaar liggen:

Scandinavie - Benelux - Verenigd Koninkrijk - Ierland - Duitsland. Waarbij Luxemburg en Ierland geografisch "mazzel hebben"......  ;)

En praat mij even bij; wat is onze enorme economische verbondenheid met bv. Griekenland en Portugal, behalve dat men zo dom is geweest hen in de eurozone op te nemen? Kopen die scheepsladingen tulpen, kaas en waterpompen bij ons? Het leeuwendeel van onze handel is bij mijn weten met Duitsland. En ik vermoed zomaar dat ondanks "die enorme economische verbondenheid" het voor de meeste landen geldt dat ze de meeste handel met hun naaste buren doen. En ja, je moet gewoon een grens trekken. En die zou ik trekken aan de oostelijke en zuidelijke kant van de lijn Finland-Denemarken-Duitslans-Luxemburg-Belgie-VK-Ierland. Als je de grens verder verlegd, komt het EU-gedrocht alweer rap op herhaling. Ik denk dat deze groep landen een prima toekomst zouden hebben en een dito machtsblok in de wereld zouden kunnen worden.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Tanker op 12/07/2011 | 10:09 uur
Citaat van: dudge op 12/07/2011 | 09:58 uur
Citaat van: Tanker op 12/07/2011 | 09:47 uur
De Euro zou voor ons het beste gesplitst kunnen worden in een noordelijke en zuidelijke euro.......

Alles ten oosten van Duitsland moet er uit en alles ten zuiden van Belgie moet er uit............

Blijft dan niet veel over, maar goed genoeg voor de Noordelijke Europese landen die de zaakjes beter op orde hebben......

En toch denk ik dat je beter Finland, Estland of Oostenrijk kan hebben dan Belgie!

Sorry Oostenrijk was ik vergeten, die moet er zeker bij.....en Belgie tsja.......zullen we Vlaanderen gewoon afsplitsen en Wallonie aan de Fransen geven.........

Goed plan!

Tanker

Citaat van: dudge op 12/07/2011 | 09:58 uur
Citaat van: Tanker op 12/07/2011 | 09:47 uur
De Euro zou voor ons het beste gesplitst kunnen worden in een noordelijke en zuidelijke euro.......

Alles ten oosten van Duitsland moet er uit en alles ten zuiden van Belgie moet er uit............

Blijft dan niet veel over, maar goed genoeg voor de Noordelijke Europese landen die de zaakjes beter op orde hebben......

En toch denk ik dat je beter Finland, Estland of Oostenrijk kan hebben dan Belgie!

Sorry Oostenrijk was ik vergeten, die moet er zeker bij.....en Belgie tsja.......zullen we Vlaanderen gewoon afsplitsen en Wallonie aan de Fransen geven.........