LHD voor de Turkse Marine

Gestart door andré herc, 05/06/2011 | 20:47 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 29/12/2013 | 12:06 uur
Turkije bezet nog steeds een deel van een EU land.

De Turken zijn hard op weg om een grootmacht te worden aan "onze" zuid grens, de vraag is in welke (staats)vorm?

Staan we aan de vooravond van een Turkse lente?


dudge

Citaat van: jurrien visser op 29/12/2013 | 11:50 uur
Op naar het nieuwe Ottomaanse rijk  (waar we nog de nodige ellende mee gaan beleven)

Turkije bezet nog steeds een deel van een EU land.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 29/12/2013 | 11:10 uur
Succes inderdaad voor Navantia..en de Turken bouwen rustig verder aan hun strijdkrachten..met out-of-area operaties voor ogen. De ambities van Erdogan reiken ver.

Op naar het nieuwe Ottomaanse rijk  (waar we nog de nodige ellende mee gaan beleven)

Elzenga

Citaat van: Jooop op 28/12/2013 | 21:59 uur
De Turken noemen het een LPD maar de Juan Carlos is wel degelijk een LHD. Groot succes voor de Spaanse Navantia die het goed doet met bouwen van LHD's voor Australie en nu ook Turkije.
Succes inderdaad voor Navantia..en de Turken bouwen rustig verder aan hun strijdkrachten..met out-of-area operaties voor ogen. De ambities van Erdogan reiken ver.

Jooop

De Turken noemen het een LPD maar de Juan Carlos is wel degelijk een LHD. Groot succes voor de Spaanse Navantia die het goed doet met bouwen van LHD's voor Australie en nu ook Turkije.

Lex

Dan gaat het dus om een LPD met extra's en geen LHD.

Ace1

#17

andré herc

Citaat van: Lex op 28/12/2013 | 18:56 uur
Als ik het goed begrijp wordt het dus een LPD en geen LHD.
Ik twijfel nog steeds wordt het nu 1 LPD of een LHD????
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

dudge

Citaat van: Ace1 op 28/12/2013 | 19:09 uur
is dit Turks geld want anders is het wel erg duur.

Total cost 1.7 Bln$

Mwa, in vergelijking met wat de Australiers voor hun LHD's betalen valt dat wel mee.
Bedenk dat er dus ook de nodige uitrusting bij zit, zoals:
- 4 LCM
- 27 AAV
- 2 LCVP
- 1 CP
- 1 RHIB

Plus de nodige kosten die gemoeid zijn met de onervarenheid van Sedef.

Ace1

is dit Turks geld want anders is het wel erg duur.

Total cost 1.7 Bln$

dudge

Citaat van: Lex op 28/12/2013 | 18:56 uur
Als ik het goed begrijp wordt het dus een LPD en geen LHD.

Misschien qua naam, maar kan me niet voorstellen dat van een Juan Carlos een LPD wordt gemaakt.

Lex

Als ik het goed begrijp wordt het dus een LPD en geen LHD.

andré herc

Sedef&Navantia wins Turkish LPD Tender
Source in turkish http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/hizli...inBildiri.aspx
1 LPD and 4 (four) Landing Craft Mechanics (LCM), 27 (twenty seven) Amphibious Assault Vehicles (AAV), 2 (two) Landing Craft Personnel Vehicles (LCVP), 1 (one) Commander Boat and 1 (one) RHIB (Rubber Hull Inflated Boat) will be acquired
The winner is Sedef shipyard in Turkey which offers Juan Carlos LHD under the collaboration with Navantia
Total cost 1.7 Bln$

http://forum.keypublishing.com/showthread.php?122232-Navies-news-from-around-the-world-V/page15
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Jooop

Ik denk dat in het algemeen de Turkse defensie industrie zwaar onderschat wordt, men bouwt al oorlogsschepen, ontwerpen LHD's, hebben een Leopard 2A4 modernisatie project dat er gelikt uitziet, ontwerpen hun eigen tank en houwitser en hebben afgelopen zondag tijdens het Izmir International Airshow een cruise missile geïntroduceerd waarvan ze zeggen dat het een van de twee officiële kandidaten is om geïntegreerd te worden op de JSF (F-35) gevechtstoestel naast de JSM missile

SOM missile




Elzenga

Citaat van: dudge op 06/06/2011 | 16:22 uur
Citaat van: Elzenga op 06/06/2011 | 15:07 uur
het is denk ik geen toeval dat een Turkse sloper de Britse HMS Invincible heeft gekocht voor sloop. De Chinezen deden dat ook zo. Misschien eens checken of ze ook niet een LPD hebben gesloopt...ik zie dat ze ook fregatten (die ze nu zelf bouwen!!) en een tanker op de slooplocatie hebben gehad...(staat ook op wenslijstje marine).
Ik snap dat de Turken het schip niet geheel uit het buitenland gaan halen. De buitenlandse offers zijn dan ook in samenwerking met Turkse scheepsbouwers. Navantia heeft een team gevormt met SEDEF:
http://www.kalkavanshipyard.com/eng/index.html

Een volledig ontwerp van die inlanders is gedurft. Als zelfs de Russen wat uit het buitenland halen....
Helemaal onervaren zijn de Turken niet....zie Osman Gazi class landing ship....en ook de Chinezen halen zaken uit het buitenland die zij zelf nog niet kunnen maken...maar de intentie is wel om in grote mate zelfvoorzienend te worden. En ik zie ook in Turkije die focus, vanuit een herwonnen soort Turks zelfvertrouwen, dat vooral premier Erdoğan en zijn partij nadrukkelijk uitdragen en ambiëren.