Top 10 Special Forces

Gestart door Ronfolkersma, 12/03/2014 | 21:47 uur

Zeewier

Ik kan je het boek Danger Close van Marko Kroon aanbevelen. Het boek dat nét werd uitgegeven voordat bekend werd dat hij als planner van zijn compagnie aan de slag gaat in Mali. Ik ben het wel met defensie eens dat het eigenlijk niet kan de eigen memoires uit te geven vlak voordat men op missie gaat. Had dan de MINUSMA-missie later als extra hoofdstuk toegevoegd...

http://www.danger-close.nl/

NLTactical

#15
Altijd best lachen dat hier mensen van allerlei kanten een praatje houden en tot ''een conclusie'' komen, (dat we dus zegmaar niet mee zouden doen in de wereld)(tenzij het allemaal sarcastisch is natuurlijk met de(....) en (  :cute-smile: ) terwijl hier zelfs politiek (NU) zo weinig over gesproken wordt ( op Mali na natuurlijk hè, ik heb het over eenmalige acties ) en we ondertussen even vergeten wat er allemaal is gebeurd rond 2003 2004. IK denk zelf niet dat er is veel veranderd sinds dit bericht.

http://www.anarchiel.com/library/read/geheime_nederlandse_steun_aan_de_oorlog_van_bush

Oja ,weten toevallig de mensen hier wat ze gaan geloven :de documentaire  9:11 ZULU van Vik Franken of http://weblogs.nos.nl/defensie/2009/11/27/de-korte-lijntjes-om-operaties-goed-te-keuren/

Zo zijn er meer dingen die vertellen dat het KCT ''non-actief'' was of juist alles geprobeerd werd om alles in het diepste geheim te doen.
Dit is gewoon zo'n onderwerp waar niet over te praten valt tussen burgers en eventuele militairen ( en dan maakt het niet uit waar die militair in Defensie werkt, want bv een ''normale'' infanterist heeft er niet verstand meer van) En een commando zelf zal je al helemaal niet horen praten, en zeker niet op een internetforum.
En een antwoord zal je nooit te horen krijgen las ik op het KCT forum.

Ik zelf heb op dit forum en op het KCT forum gevraagd wat nou waar was en of er misschien iets meer ''gaande'' was en uiteindelijk vond ik het voor mijzelf wel duidelijk. Op een positieve manier. Zonder ik een antwoord kreeg, maar de goede vermoedens ;)

Oja? Zet Mali ons nu niet een beetje in de picture dan?

En dan als reactie op de beginvraag, zo'n lijst kan iedereen maken, ik heb er zelf ook een eens gemaakt in mijn vervelingsuurtjes en op YT geplaatst onder dezelfde naam als profielnaam DefForum. Hé en als ik er een kan maken kan iedereen dat, dus ook iemand with 'non common sense'
Voor mijn gevoel hoort het KCT sws bij de Top 10 , waarom? naja dat heb ik eigenlijk wel beantwoord.

btw. Ik heb over ''de'' lijst die ik heb gemaakt natuurlijk wel goed nagedacht en niet zomaar een lijst. Ik denk ook zelf wel dat ik ons KCT een eerlijke plek heb gegeven.

Nederland heeft gewoon meegedaan in Afghanistan (misschien zelfs nog bezig ;) ) Irak, golfoorlogen nu Mali en we hebben nog een geschiedenis. En door meerdere bronnen gezegd dat Nederland serieus wordt genomen door Amerika, GB.
Als het aan mij vraagt : zonder twijfel in de Top 10 alleen wat onbekender bij het publiek, dat is mijn mening dus ik kan niet teruggepakt worden met mijn eigen woorden ;D (1e zin)

KapiteinRob

Citaat van: Oorlogsvis op 13/03/2014 | 11:07 uur
KCT is natuurlijk een van de beste ter wereld

Ik wil en kan de juistheid van die stelling niet bevestigen of aanvallen, maar ben wel benieuwd waar jij dit dan op baseert.

Flyguy

Citaat van: Ronfolkersma op 13/03/2014 | 17:33 uur
Toch jammer dat onze KCT niet echte worden ingezet waar ze voor bedoeld zijn, kbedoel van een alqaida leider doden ofzo...
:cute-smile:

SMI de Boer

Citaat van: Ronfolkersma op 13/03/2014 | 17:33 uur
Toch jammer dat onze KCT niet echte worden ingezet waar ze voor bedoeld zijn, kbedoel van een alqaida leider doden ofzo...
Ja... Jammer...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ronfolkersma

Toch jammer dat onze KCT niet echte worden ingezet waar ze voor bedoeld zijn, kbedoel van een alqaida leider doden ofzo...

SMI de Boer

Citaat van: Fuse71 op 13/03/2014 | 16:40 uur
Dat klopt, maar als mensen dat toch graag willen dan moet je kijken naar daadwerkelijke operationele ervaring en op dat gebied doen wij simpelweg niet echt mee gezien de andere SF eenheden uit de USA, UK, Israel, Rusland, etc ...
En zolang heel nederland en de wereld dat maar n\blijft denken is er geen vuiltje aan de lucht
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Fuse71

Citaat van: Ros op 13/03/2014 | 12:00 uur
Er is geen top 10.............eenvoudiger kan het niet  :cute-smile:

Dat klopt, maar als mensen dat toch graag willen dan moet je kijken naar daadwerkelijke operationele ervaring en op dat gebied doen wij simpelweg niet echt mee gezien de andere SF eenheden uit de USA, UK, Israel, Rusland, etc ...

Ros

Er is geen top 10.............eenvoudiger kan het niet  :cute-smile:

Oorlogsvis

Als het Discovery is staat Delta Force zeker op 1...dat was ook zo met de top tien beste tanks...de Abrahms natuurlijk nummer 1..
het is allemaal zo.....

KCT is natuurlijk een van de beste ter wereld alleen krijgt het KCT natuurlijk nooit de status van de SAS of Delta omdat die twee bij vrijwel
alle conflicten betrokken zijn, maar dat komt door onze politiek die niet zo happig is op dat soort inzet.

SMI de Boer

Citaat van: Fuse71 op 13/03/2014 | 08:08 uur
Heel hoog discovery gehalte die youtube rankings en dus idd pure fictie en voegt weinig toe.
Logisch denken doet wonderen en dan kan je al vrij snel zelf met een redelijke lijst komen, namelijk de SF die zich keer op keer bewezen heeft en ettelijke conflicten gezien heeft op diverse continenten.
Je komt dan al snel uit bij slechts een paar eenheden en sorry het KCT hoort daar IMO niet bij puur op basis van het gebrek aan ervaring op dat gebied, budgetten, en het bestaan als SF.
heb je het niet een beetje over "puur op basis van het gebrek aan publiciteit over ervaring op dat gebied, budgetten, en het bestaan als SF."

Een (publiciteits) filmpje van Vic Franken voegt inderdaad helemaal niks toe aan een status. Dat was gewoon infanteriewerk...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Fuse71

Heel hoog discovery gehalte die youtube rankings en dus idd pure fictie en voegt weinig toe.
Logisch denken doet wonderen en dan kan je al vrij snel zelf met een redelijke lijst komen, namelijk de SF die zich keer op keer bewezen heeft en ettelijke conflicten gezien heeft op diverse continenten.
Je komt dan al snel uit bij slechts een paar eenheden en sorry het KCT hoort daar IMO niet bij puur op basis van het gebrek aan ervaring op dat gebied, budgetten, en het bestaan als SF.

SMI de Boer

#4
lijst kan je zo uit je mouw schudden... het is allemaal niet relevant

israel nederland duistland VS GB....

ook de slechtste. iran, syrie, bhutan...

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Jellington

Met dat soort filmpjes moet je je niet bezig houden, de makers van die filmpjes zijn alles behalve neutraal en willen ook graag geloven dat de special forces uit hun land `de beste zijn`. Er zijn inmiddels zoveel vergelijkbare en goede SF eenheden dat je bijna onmogelijk een kloppende lijst kan maken.

SMI de Boer

Daar zal best een reden voor zijn... KCT houdt niet van Exposure. En als je "filmpjes van worlds best" blah blah als referentie moet gebruiken, tsja...

KCT is één van de beste ter wereld, die behoeven geen notering in een top10 of een krans of vermelding, KCT zit namelijk niet in een competitie. Lekker met rust laten
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend