Leger krijgt weer tanks

Gestart door Gozo, 15/09/2015 | 15:27 uur

JdL

Citaat van: Strata op 18/09/2015 | 16:06 uur
Het is/was een standaard procedure om minimaal 1 keer per jaar een wegverplaatsing met de tanks uit te voeren.
Transport naar Bergen-Hohne is iets anders....
Natuurlijk

Ik neem aan dat dat altijd over het spoor gaat?
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

StrataNL

#63
Citaat van: johandeleeuw2002 op 18/09/2015 | 15:25 uur
een paar jaar geleden gingen de tanks op eigen kracht over de A28
Was dat een bezuinigingsmaatregel?

Het is/was een standaard procedure om minimaal 1 keer per jaar een wegverplaatsing met de tanks uit te voeren.
Transport naar Bergen-Hohne is iets anders....
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

JdL

Citaat van: Strata op 18/09/2015 | 14:42 uur
Met de tropco's is niks gebeurd, maar zover ik weet gaat een eskadron tanks niet per tropco over de snelweg naar Bergen-Hohne.
een paar jaar geleden gingen de tanks op eigen kracht over de A28
Was dat een bezuinigingsmaatregel?
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

StrataNL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 18/09/2015 | 14:39 uur
Wat is er gebeurd met de defensie diepladers?

Met de tropco's is niks gebeurd, maar zover ik weet gaat een eskadron tanks niet per tropco over de snelweg naar Bergen-Hohne.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Strata op 18/09/2015 | 14:34 uur
Zover mij bekend gaat het transport van eenheden naar schietseries in Duitsland 9 van de 10 keer per trein? Lijkt me niet in eigen beheer, kan iemand daar meer over zeggen?

Wat is er gebeurd met de defensie diepladers?

StrataNL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 18/09/2015 | 07:26 uur
Natuurlijk kost alles geld, echter waar we het hier over hebben is de discussie nauwelijks waard tenzij er voor een transport veel extern moet worden ingehuurd immers:

Personeel: staat op de loonlijst en krijt betaald of er nu wel of geen MBT vervoerd moet worden
Logistiek: transportmiddelen zijn in eigenhuis beschikbaar

Zover mij bekend gaat het transport van eenheden naar schietseries in Duitsland 9 van de 10 keer per trein? Lijkt me niet in eigen beheer, kan iemand daar meer over zeggen?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Oorlogsvis

Leuk trouwens om te zien dat de Russen in Syrie meteen 7 T-90 en zware artillerie met hun marine infantarie meesturen in Latakia !...

ik bedoel ..de rol van de tank is nog altijd aanwezig en men kan nooit zonder .

Helderik

Weet iemand wat voor timing aan deze beslissing hangt? Wanneer is dit effectief? Is dat pas als 43 deel uit maakt van de panzerdiv1 of is dit al veel eerder operationeel?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 17/09/2015 | 23:42 uur
Helaas Jurrien, je wil er vaak niet aan, maar alles kost geld.

Natuurlijk kost alles geld, echter waar we het hier over hebben is de discussie nauwelijks waard tenzij er voor een transport veel extern moet worden ingehuurd immers:

Personeel: staat op de loonlijst en krijt betaald of er nu wel of geen MBT vervoerd moet worden
Logistiek: transportmiddelen zijn in eigenhuis beschikbaar

Je kan natuurlijk de zakjapanner er bij halen en alle kosten los calculeren zoals een transportbedrijf dit doet om een kostprijs te berekenen maar m.i. is dat niet relevant in deze.


Huzaar1

Natuurlijk kost het een flinke duit om die dingen daar te krijgen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

dudge

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 17/09/2015 | 23:20 uur
Wel nee... het kost geld als je externe inhuur moet plegen maar alles is in eigen huis om MBTs van A naar B te vervoeren en ik neem voor het gemak aan dat we hiervoor geen C17's zullen inzetten.

Helaas Jurrien, je wil er vaak niet aan, maar alles kost geld.

StrataNL

Of je ze nou op een trein moet laden naar Duitsland of ze kunnen rechtstreeks vanaf de kazerne de schietbaan oprijden... natuurlijk maakt dat uit.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Nikehercules op 17/09/2015 | 23:08 uur
Klopt

Wel nee... het kost geld als je externe inhuur moet plegen maar alles is in eigen huis om MBTs van A naar B te vervoeren en ik neem voor het gemak aan dat we hiervoor geen C17's zullen inzetten.

Nikehercules

Citaat van: johandeleeuw2002 op 17/09/2015 | 21:56 uur
+1
Als je elke keer die tanks moet gaan verslepen gaat dat best veel poen kosten

Klopt, maar de logistieke kosten om op schietserie te gaan zijn beduidend lager ;)

Zander

Die tropco's hebben we toch al........
People are sheep