Korps Mariniers open voor vrouwen

Gestart door MasterChief1971, 27/05/2016 | 13:22 uur

Ace1

Als ik het goed weet dienen er ook vrouwen bij de US Marines maar ik dacht dat deze geen gevechtstaken hebben, maar het zou kunnen dat ik me vergis?


Ton de Zwart

Het is weer eens een voorbeeld van doorgeschoten emancipatie en politieke correctheid die volstrekt theoretisch is en alleen voor de bünhe. Als er ooit een vrouw door de keuring komt, en dat zal best wel kunnen voor 'n keer, dan maakt ze weinig kans om de opleiding af te ronden. En in het gekke geval dat het wel zou lukken zal de operationele plaatsing maar kort duren. Dat houdt echt geen vrouw uit. Mocht er een vrouwelijke bikkel zijn die het serieus wil proberen, dan is alleen die poging al bewonderenswaardig.   

Huzaar1

Welnee. Gaat alleen maar om pr en imago en defensie als uberwerkgever en blabla. Hoeveel vrouwelijke infanteristen zijn er nu geweest in totaal? 6 ?

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Micheltje

Citaat van: StrataNL op 27/05/2016 | 17:08 uur
En als er straks blijkt dat er nauwelijks vrouw het halen,  krijgen we het gezeur dat de opleiding vrouwonvriendelijk is... Wedden?

Helemaal mee eens ja zal me niets verbazen

Ze zoeken allerlei manieren om hiernaar te verwijzen

JdL

Citaat van: StrataNL op 27/05/2016 | 17:08 uur
En als er straks blijkt dat er nauwelijks vrouw het halen,  krijgen we het gezeur dat de opleiding vrouwonvriendelijk is... Wedden?
Met als gevolg dat de eisen voor vrouwen naar beneden gaan.
daar gaat een van de beste marinierskorpsen ter wereld.....
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Lex

Er is een goede dag en een goed moment om de openstelling voor vrouwen naar buiten te brengen, in de P-rapportage over 2015.
De rapportage beschouwend toont aan hoe het gesteld is met de vulling, de knelpunten en ook hoe zwaar de "blijf premies" drukken op de begroting.  :sick:
Maar die discussie hoort thuis in een ander topic.

StrataNL

Citaat van: Tanker op 27/05/2016 | 17:02 uur
Leuk verhaal, maar ik zie niet zo snel gebeuren dat een vrouw die opleiding volbrengt!

En als er straks blijkt dat er nauwelijks vrouw het halen,  krijgen we het gezeur dat de opleiding vrouwonvriendelijk is... Wedden?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Tanker

Leuk verhaal, maar ik zie niet zo snel gebeuren dat een vrouw die opleiding volbrengt!

Flyguy

Ja, dit is hét probleem wat ze moesten oplossen! Er is toch zo weinig te doen!


Vrouwen in de potom. Ik zie het al voor me...

dudge

Citaat van: Ros op 27/05/2016 | 13:51 uur
"wij discrimineren niet" is hiermee dichtgetimmerd......meer is het niet.

Dat valt nog te bezien, iedereen wordt in die opleiding over het randje gepushed. En dat kan juist weer een hoop 'discriminatie' gezeik gaan opleveren. Herinner je je Cadet Selfi nog? Of de Tjerk Hiddes for that matter....

Ros

"wij discrimineren niet" is hiermee dichtgetimmerd......meer is het niet.

dudge

Het argument dat ze de eisen niet halen is ook invalide.
De argumenten die mogelijk wel valide zijn, mogen niet gebruikt worden.

Maargoed, ben er geen groot tegenstander van. Als de eisen maar gelijk blijven.

MasterChief1971

"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh