De lol in het leger

Gestart door sgt Rob, 15/05/2006 | 22:55 uur

SMI de Boer

Daar had ik er twee van
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ronald?

Citaat van: SMI de Boer op 24/07/2013 | 20:31 uur
Hmmm... Nu realiseer ik me ineens waarom ik thuis altijd zo poeslief ben... Eega is chirurge en heeft al meerdere amputaties op haar naam staan... Van whatever ik er twee heb, moeten er gewoon twee blijven :P
Waar je er 2 van hebt moeten er gewoon 2 blijven,... dus waar je er maar 1 van hebt.. mag eraf?  :-* :P

SMI de Boer

Van een ooggetuige, recent: De Karel Doorman gaat ergens aan wal, en nou weet ik niet helemaal de procedure maar het schijnt dat de Officieren apart van boord gaan. Op dat moment staat er ergens hoog een matroos in zijn onderbroek te roepen: "ALLE OFFICIEREN ZIJN HOMO'S... KLOOTZAKKUUUUUHHH...  HOMOOOOOOO'S....."

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

De oplettende lezer ziet "Soest" voorbijkomen.
't is niet dit jaar gebeurd. Er is geen sneeuw.
Een mooie boom kost zomaar 20 - 30 euro
Als je NU naar appie gaat betaal je voor 4 kratten 40 eurie

Hoeveel handen hebben twee infanteristen gemiddeld?


Wij kregen op school "begrijpend lezen"   :glare:


;D
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ace1

Citaat van: Thomasen op 10/12/2013 | 12:34 uur
MKZ is een motor ketting zaag, tenzij betreffende infanterist een koe gegeten heeft en Mond en Klauwzeer heeft opgelopen....
Verwacht dus dat betreffende infanteristen een kale plek hebben achtergelaten op de Oirschotse hei  :lol:

Als ik het goed weet komt SMI de Boer uit de omgeving van Amersfoort dus lastig om dan een kale plek op de Oirschotse hei  achter te laten?  :P

dudge

Citaat van: Ace1 op 10/12/2013 | 11:57 uur
Voor 10 euro heb je een kerstboom.  En voor 10 euro heb je een krat bier in de super markt dat x 2 = 2 kratten bier en wat men de overige euro's heeft gedaan is niet bekend.  :P

MKZ is een motor ketting zaag, tenzij betreffende infanterist een koe gegeten heeft en Mond en Klauwzeer heeft opgelopen....
Verwacht dus dat betreffende infanteristen een kale plek hebben achtergelaten op de Oirschotse hei  :lol:

Ace1

#184
Citaat van: SMI de Boer op 10/12/2013 | 08:49 uur
Rond kerst is het altijd leuker om een boom op de werkplek te hebben. Onder elkaar 35 euro bij elkaar gesprokkeld en aan een paar onderhoudplegende infanteristen gevraagd "jongens, willen jullie in Soest effe een boompje halen, anderhalve meter hoog is zat". "Tuurlijk", roepen de 4 man en ik verdwijn na de overhandiging van de 35 eurie in mijn Barak. een half uur later hoor ik tumult op de plaat en als ik uit het raam kijk zie ik 1 infanterist met de MKZ, 1 infanterist met een prachtige blauwspar met de sneeuw er nog op, en twee met in iedere hand een krat bier over de plaat rennen...

Trekt U Uw eigen conclusies?

Voor 10 euro heb je een kerstboom.  En voor 10 euro heb je een krat bier in de super markt dat x 2 = 2 kratten bier en wat men de overige euro's heeft gedaan is niet bekend.  :P

SMI de Boer

Rond kerst is het altijd leuker om een boom op de werkplek te hebben. Onder elkaar 35 euro bij elkaar gesprokkeld en aan een paar onderhoudplegende infanteristen gevraagd "jongens, willen jullie in Soest effe een boompje halen, anderhalve meter hoog is zat". "Tuurlijk", roepen de 4 man en ik verdwijn na de overhandiging van de 35 eurie in mijn Barak. een half uur later hoor ik tumult op de plaat en als ik uit het raam kijk zie ik 1 infanterist met de MKZ, 1 infanterist met een prachtige blauwspar met de sneeuw er nog op, en twee met in iedere hand een krat bier over de plaat rennen...

Trekt U Uw eigen conclusies?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Huzaar1

Citaat van: Zeewier op 14/11/2013 | 00:33 uur
Beeld hockeydames-'LUL' uitgelekt  :lol:
Overigens was het ook GeenStijl die -ver vooruit op de reguliere media- als eerste het gerucht hadden van een Nederlandse Westland Lynx helikopter op het strand van Sirte aan de grond gezet was. Er zit een lek.

Zit er echt een lek? Als dit zo is moet desbetreffende Sie S2 op de hoogte worden gebracht. Best apart namelijk..
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zeewier

Beeld hockeydames-'LUL' uitgelekt  :lol:
Overigens was het ook GeenStijl die -ver vooruit op de reguliere media- als eerste het gerucht hadden van een Nederlandse Westland Lynx helikopter op het strand van Sirte aan de grond gezet was. Er zit een lek.

SMI de Boer

Zie het maar effe als een citaat...

"Het komt regelmatig voor dat we met zo'n blauw flitsertje op het dak rijden, dat gaat aan een snoertje naar buiten, raam dicht en gas erop. Het is nog NOOIT gebeurd dat mijn maat op de plaats van aankomst bij het uitstappen dat flitsertje niet voor zijn harses heeft gekregen.

Snoertje zit tussen het raam dat weer dicht is, als dan de deur opengaat trek je aan het snoertje het bolletje van het dak wat je dan vervolgens  onder het uitstappen voor je test krijgt. Ik heb hem beloofd dat ik van de 50ste keer een filmpje zal maken, da's al gauw..."
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

dudge

Citaat van: SMI de Boer op 11/09/2013 | 18:09 uur
Een rang als achternaam is ook niet handig, zo gaan er verhalen over een Sergeant Majoor Korporaal en een Luitenent Kolonel Kapitein

Zo een heb ik er wel eens zien lopen ja, altijd lachen.

SMI de Boer

Een rang als achternaam is ook niet handig, zo gaan er verhalen over een Sergeant Majoor Korporaal en een Luitenent Kolonel Kapitein
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

dudge


Verstappen

Enkele jaren geleden was mijn oude constructie eenheid op oefening in Oirschot. We hadden daar de opdracht om een kamp op te bouwen.

Als beveiliging hadden we al onze voertuigen rondom het kamp gezet met de verlichting aan en de massa sleutel uit, zodat er bij een aanval alleen de massasleutel omgezet hoefde te worden om het gehele gebied te verlichten.

Waar we normaal gesproken meerdere aparte tenten per peloton oprichten, hadden we nu een grote tent gemaakt per peloton en daar lagen we dus ook lekker te slapen na de 2e zware dag van werkzaamheden.

In de vroege ochtend werd ik wakker door veel schotten afkomstig van geweren. Mijn luitenant was ook wakker en vroeg iemand buiten de tent te kijken of dit voor onze Cie was of van een andere eenheid. Deze persoon vertrok en was kort daarna weer terug met de melding dat er niks aan de hand was en dat we weer verder konden slapen.

Ik ben daarna voor ongeveer nog zo'n 20~30 minuten in slaap gevallen toen ik ineens een hoop kabaal hoorde en een luitenant van een ander peloton onze tent binnen zag stormen. Hij begon meteen op ons te vloeken waarom wij met ons peloton als enige niet in dekking lagen om de 360 veiligheid te waarborgen.

Toen wij haastig onze pgu bij elkaar raapte en in onderbroeken en sokken naar buiten rende, stond de oefenvijand al naast de CC in de Shelterbak.

Niet heel verrassend liep ons peloton die 2 weken aanzienlijk veel meer wacht s'avonds. :p