Wissel hier info omtrent de AMO met elkaar uit

Gestart door Defensieforum, 29/06/2005 | 16:24 uur

Karim020

Ik ben vanochtend gebeld door een medewerker van de marine kazerne in adam, om nog een keer mijn diploma's langs te brengen. Ze waren namelijk zoek geraakt. Ik ben er naartoe gegaan, aangezien ik toch dichtbij woon. Toen ik daar was meteen alles geregeld omdat ik 22-04-2013 moest opkomen in Assen. Ik heb een andjudant gesproken die daarover ging. Hij zei tegen mij dat alle mensen die gesolliciteerd voor een infanterie functie allemaal naar oirschot gaan, en de overige functies allemaal naar Assen. Het is net pas veranderd volgens hem. Ik weet niet of er al meer bekend is bij sommige van jullie, maar deze info heb ik vanochtend meegekregen. Hiermee wou ik jullie ff op de hoogte houden.

Ipkiss

Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

bassos

Ik dacht dat de eindeis fit4 was, maar verkeerd gedacht dus blijkbaar  :confused:

Ipkiss

#712
Zwaarder als de (oude) TFO zal het niet zijn, want de nieuwe eindeis is Fit2. Bij je nieuwe eenheid zal er een vervolgprogramma plaatsvinden waarbij je naast diverse lessen ook verder op zult werken naar Fit3. Als het tussen de oren goed zit moet het lukken, velle est posse!
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

bassos

Citaat van: ZitStuk op 11/03/2013 | 17:34 uur
Ik schat een kilootje of 5 maar het mag ietsje meer zijn. Voor de rest ligt het helemaal aan jezelf hoe je hem ondergaat. Iedereen heeft wel een breekpunt en het ligt eraan wanneer je die bereikt en hoe je er mee om gaat wat bepaald hoe zwaar je het gaat krijgen

Oke, ja zo denk ik er ook over maar kon mezelf niet echt indenken hoe het er bij de MFO anders aan toe gaat dan bij de AMO, behalve dat waarschijnlijk alles fysiek,conditioneel en mentaal zwaarder is. Heb er zin in!

ZitStuk

Citaat van: bassos op 11/03/2013 | 11:59 uur
Niemand die dus iets weet over hoe zwaar de MFO is (in vergelijking met de AMO) ?   :omg:

Ik schat een kilootje of 5 maar het mag ietsje meer zijn. Voor de rest ligt het helemaal aan jezelf hoe je hem ondergaat. Iedereen heeft wel een breekpunt en het ligt eraan wanneer je die bereikt en hoe je er mee om gaat wat bepaald hoe zwaar je het gaat krijgen
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

bassos

Niemand die dus iets weet over hoe zwaar de MFO is (in vergelijking met de AMO) ?   :omg:

Karim020

Ik begin 22-04-2013 met mijn opleiding in assen, tijdens mijn gesprek in Amsterdam is er niet aangegeven dat de AMO in de MFO is verandert. Ze zeiden nog duidelijk tegen mij dat ik hierna de TFO zou gaan doen. Ik ben benieuwd hoe de opleiding in werkelijkheid uit gaat zien, hoe ik de verhalen hier heb gelezen klinkt het zeker goed

Diesel

Weet iemand hoe de eindoefening van de MFO eruit ziet? Zou een stuk zwaarder zijn als de normale AMO eindoefening.

bassos

Citaat van: brianmorren op 23/02/2013 | 13:52 uur
Gisteren is de 1ste MFO lichting binnen gekomen. Zelf zit ik in de 2de MFO Lichting (07-01)
We hebben nu 7 weken achter de rug, tijdens deze 7 weken zijn we 2x op bivak geweest.
De eerste bivak was een vredesbivak, de tweede bivak hadden we met vijand te maken, (ligtsleuven graven, patrouilles lopen etc.)
Aankomende week gaan we op bivak 3, deze zullen we tactisch gaan benaderen.

Verder hebben we veel lessen: fitness, hiba, ethiek, ZHKH, Diemaco, Klimtoren.
En af en toe een dag naar de SIM.

We begonnen op dag 1 met ong 67 man, hier zijn er nu al bijna 30 van afgevallen.
Zelf zit in in de Bravo groep, bestaand uit 13 man.

Ons peleton bestaat uit 2 verkenners en de rest wordt painf.


Vanwaar de grote hoeveelheid afvallers ?

bassos

Citaat van: Ipkiss op 07/03/2013 | 15:46 uur
Hmm er starten die dag zowel een MFO als een AMO maar als jij infanterist wordt ga je de MFO doen. Er is geen separate TFO meer.

Bedankt voor je reactie, ik ga inderdaad voor infanterist en zal dus zoals jij zegt de MFO gaan volgen.
Deze zal een stuk zwaarder zijn neem ik aan ? ( niet dat ik dit erg vind uiteraard anders had ik niet voor de infanterie gegaan ! )

Ipkiss

Hmm er starten die dag zowel een MFO als een AMO maar als jij infanterist wordt ga je de MFO doen. Er is geen separate TFO meer.
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

bassos

Citaat van: Ipkiss op 06/03/2013 | 20:54 uur
Citaat van: bassos op 06/03/2013 | 12:39 uur
Ik heb een tijd geleden ook gesolliciteerd voor de functie pantser infanterist, en alle keuring doorstaan.
Mij werd verteld dat ik op 22 april in Assen aan de amo begin, en daarna in Amersfoort de functie opleiding krijg.
Dit is mij in Februari verteld, dus ik snap nu niet zo goed wat nou wel of niet klopt.
Want uit dit forum begrijp ik weer dat pantserinfanterie gelijk aan de mfo ( amo + functieopleiding )begint, en dus helemaal niet meer eerst 4 maanden de amo moet doorlopen en daarna pas de functieopleiding.

Ik hoop dat iemand mij het weet te vertellen, met zekerheid!  ;D

De functieopleiding (TFO) is nooit in Amersfoort geweest, tenzij je onderofficier bent. Kan wel zijn dat je boordschutter wordt, dan wellicht wel een cursus in A'foort na je MFO.



oke. maar voor mij word het dus ook de mfo? en niet eerst de amo zoals mij verteld is..

Ipkiss

Citaat van: bassos op 06/03/2013 | 12:39 uur
Ik heb een tijd geleden ook gesolliciteerd voor de functie pantser infanterist, en alle keuring doorstaan.
Mij werd verteld dat ik op 22 april in Assen aan de amo begin, en daarna in Amersfoort de functie opleiding krijg.
Dit is mij in Februari verteld, dus ik snap nu niet zo goed wat nou wel of niet klopt.
Want uit dit forum begrijp ik weer dat pantserinfanterie gelijk aan de mfo ( amo + functieopleiding )begint, en dus helemaal niet meer eerst 4 maanden de amo moet doorlopen en daarna pas de functieopleiding.

Ik hoop dat iemand mij het weet te vertellen, met zekerheid!  ;D

De functieopleiding (TFO) is nooit in Amersfoort geweest, tenzij je onderofficier bent. Kan wel zijn dat je boordschutter wordt, dan wellicht wel een cursus in A'foort na je MFO.
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

onderofficier

Citaat van: RubennvG op 06/03/2013 | 10:17 uur
Hoelang duurt het na de 3 dagen kennismaken van luchtmobiel, voordat de amo begint? gelijk de week daarna of zit er een week tussen?

Gr.
Ruben
De volgende dag................................. (not)

Heb je al gesolliciteerd? Nee want dat kan pas nadat je de kennismakingsdagen positief hebt afgerond.
Na je sollicitatie ga je de keuringen in............reken er maar op 3 maanden....   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.