Defensie zoek Infanteristen

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 18/06/2012 | 18:30 uur

onderofficier

Citaat van: Oorlogsvis op 19/06/2012 | 14:02 uur
@joey, toch is dat niet erg handig van Defensie..kom je als 28 jarige ex-militair op de arbeidsmarkt...waarom laten ze die jongens niet gewoon blijven als iemand nou zelf wil ? ..het kost ook weer minder opleidingskosten en ervaren militairen zijn goud waard.

niet boos worden of iets anders in je hoofd halen maar ik blijf gewoon op je reageren of je het nu leuk vind of niet.......................................

het maakt defensie echt niet uit of een 28 of een 35 jarige ex-militiar op de arbeidsmarkt zonder ervaring waar een burgerbedrijf iets aan heeft.
(of in deze tijd een 38, 45, 50 jarige........)  

de reden dat ze niet mogen / kunnen blijven is
1) omdat ze een tijdelijk contract hebben (zelfs mensen met een vast contract kunnen niet blijven)  
2) defensie gebruikt wil maken van deze militairen omdat ze jong zijn  dus goedkoop    
3) dat een sld / klp nooit genoeg verdient om een goed pensioen te hebben
4) nog geen lichamelijke gebreken hebben   wat denk je wat het met het lichaam doet om 10 jaar infanterist te zijn  vele komen met gebreken de dienst uit.   Rug, schouder, en knie problemen zijn de meest voorkomend  soms ook nog in de combinatie.........
5) de opleidingen moeten blijven draaien   wat moet je de instructeurs, de gebouwen e.d.

Waarschijnlijk zijn er ook nog andere redenen waarom defensie geen "vaste infanteristen" wilt.  
Aanvullingen / Verbeteringen zijn welkom....

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

joey18

half jaar voordat je 28 word gaan ze samen met een loopbaan begeleider en je luitenant aan tafel zitten of je voldoende opleidingen hebt gevolgd om door te stromen naar de kms of kma heb je dat niet dan kicken ze je gewoon zonder pardon eruit!

guest1400

Citaat van: joey18 op 19/06/2012 | 13:42 uur
eerst kon je soldaat/koporaal blijven tot je 35ste nu is dat weer gezakt naar 28 jaar dus de meeste infanteristen die doen hun werk tot hun 28ste en dan gaan ze over in de burgermaatschappij.

wie heeft je dat nou wou weer verteld?

Oorlogsvis

@joey, toch is dat niet erg handig van Defensie..kom je als 28 jarige ex-militair op de arbeidsmarkt...waarom laten ze die jongens niet gewoon blijven als iemand nou zelf wil ? ..het kost ook weer minder opleidingskosten en ervaren militairen zijn goud waard.

joey18

eerst kon je soldaat/koporaal blijven tot je 35ste nu is dat weer gezakt naar 28 jaar dus de meeste infanteristen die doen hun werk tot hun 28ste en dan gaan ze over in de burgermaatschappij.

Oorlogsvis

Waarom nemen ze geen voorbeeld aan de Engelsen ? dan hoef je ook niet continue infantarie te zoeken....Beter ervaren infantaristen dan steeds weer groentjes opleiden lijkt mij. Dus goede arbeidsvoorwaarden en mensen aan je binden en een toekomst bieden niet opgeleide infantaristen dumpen na een paar jaar.

guest1400

denk dat je me verkeerd begrijpt tanker: blij en goed dat ze er zijn dat zeker maar ik ben nog blijer dat ik het in ieder geval niet meer hoef te doen

Tanker

Valt mij op dat er enigszins neerbuigend word gedaan over infanteristen hier, zonder infanteristen geen krijgsmacht !
De basis van elk leger, "every man a rifleman" is toch het motto ?  :glare:

Marc66

Personeel blijft altijd nodig, maar niet op hoog niveau. Defensie kent veel, misschien wel TE veel zgn. chiefs. De indianen zijn hard nodig, maar die komen niet. Ik moet zeggen dat ik de nieuwe defensie-reclame heel goed vind. Het laat zien dat er echt wel mensen nodig zijn die goed, heel goed met hun handen kunnen werken. Denkers zijn er genoeg, uitvoerders, mensen met een pragmatische inslag die zijn nodig!

Infanteristen zijn toch het "voetvolk" van de CLAS? Volgens mij ook een groep mensen die hard nodig is want rijdend materiaal is er nagenoeg niet meer, dat wordt allemaal weg gegeven aan landen waarvan je je kunt afvragen of dat wel zo verstandig is  :(

guest1400

Citaat van: fly3rguy op 18/06/2012 | 23:00 uur
Het was tijdens mijn tijd dan ook niet de meest gewilde functie. "Jan flikker jij dat voetvolk uit de bak, die kunnen mooi te poot want wij kunnen hier niet doorheen" ik was zo dom dit te zeggen terwijl er een hoge pief zat te kijken.   :lol:

haha lekker laten lopen die gasten... ''core bussines'' voor ze

Flyguy

Citaat van: guest1400 op 18/06/2012 | 20:43 uur

nou precies wat het artikel zegt: infanteristen. Niemand is meer te porren voor een baan als infanterist. Het is zelfs zo erg dat collega's voor 4 jaar moeten bijtekenen i.p.v. 2,5 jaar om de leegstroom tegen te gaan. Werkt overigens averechts want het overgrote gedeelte peert um toch wel. Enigzins ook wel logisch aangezien de infanterie een van de meest overschatte en geromantiseerde baan van de wereld is. True story.

Het was tijdens mijn tijd dan ook niet de meest gewilde functie. "Jan flikker jij dat voetvolk uit de bak, die kunnen mooi te poot want wij kunnen hier niet doorheen" ik was zo dom dit te zeggen terwijl er een hoge pief zat te kijken.   :lol:

guest1400

Citaat van: IPA NG op 18/06/2012 | 20:21 uur
Wat willen ze nu eigenlijk?!

Enerzijds tienduizenden eruit en anderzijds hebben ze mensen nodig?!

nou precies wat het artikel zegt: infanteristen. Niemand is meer te porren voor een baan als infanterist. Het is zelfs zo erg dat collega's voor 4 jaar moeten bijtekenen i.p.v. 2,5 jaar om de leegstroom tegen te gaan. Werkt overigens averechts want het overgrote gedeelte peert um toch wel. Enigzins ook wel logisch aangezien de infanterie een van de meest overschatte en geromantiseerde baan van de wereld is. True story.

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 18/06/2012 | 20:29 uur
Ik hoop dat de spijkerbroeken in ieder geval in hun achterhoofd houden dat als ze tekenen, ze o.m. hier op het forum gewaarschuwd zijn wat voor onbetrouwbare werkgever defensie kan zijn.

Valse hoop.
Want over een aantal jaar is het eea anders en zij kunnen wel blijven....  :angel: :devil:..............  ondanks alle waarschuwingen waar dan ook.

Ook hebben zij dan "tig" uitzendingen gehad, defensie schopt toch niet mensen met vele uitzendingen zomaar de straat op.............   :devil:  :devil:   nee, dat doet defensie niet...... :devil:  :silent: :sick: :dead:         

Sommige willen gewoon niet luisteren...................
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Citaat van: IPA NG op 18/06/2012 | 20:21 uur
Wat willen ze nu eigenlijk?!

Enerzijds tienduizenden eruit en anderzijds hebben ze mensen nodig?!

Defensie wil van oudere (= dure) militairen af en juist jongere militairen (=goedkoper) in de gelederen. Die jongere militairen kun je gewoon op of voor hun 35e de laan uit sturen (maar dat weten ze van tevoren) en lekker maken met allerlei opleidingen die je bij defensie zou kunnen volgen. En als je duizenden oudere militairen voor hun FLO op straat flikkert, hoef je die geen FLO te betalen. Scharrig SBK-tje voor het bloeden en klaar is kees.

Ik hoop dat de spijkerbroeken in ieder geval in hun achterhoofd houden dat als ze tekenen, ze o.m. hier op het forum gewaarschuwd zijn wat voor onbetrouwbare werkgever defensie kan zijn.

IPA NG

Wat willen ze nu eigenlijk?!

Enerzijds tienduizenden eruit en anderzijds hebben ze mensen nodig?!

Defensie is eigenlijk een goede graadmeter voor het gehele landsbestuur, totaal verziekt.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu