Keuring defensie

Gestart door Elly1989, 11/04/2012 | 18:53 uur

Lex

Lees dit topic even door. Daar staat reeds eea mbt je vraag.  ;)
Of gebruik de "zoek" functie, dan kom je vast nog meer tegen.

Lex
Algeheel beheerder

Flyguy

Wat je ook doet, ga er niet over liegen. Dat is strafbaar.  ;)

Preacher

hoi. ik ben jongen van 13 :D maar wil later echt heel graag bij de panterinfanterie
maar ik heb zeer lichte vorm van ADHD op school gaat prima enzo. en slik geen pillen
maar heb het al eerder gevraagd en iemand zei dat je moest liegen bij de keuring... ik zit daar overtetwijfelen.
want stel ze komen erachter :S

nu me vraag: kan ik met ADHD in het leger?

Dank

Marc66

Je primaire reactie vraagt er ook om, om niet meer te reageren, toch?  :confused:

Lex

Citaat van: Marc66 op 30/05/2012 | 23:49 uur
Lex, prima, altijd prettig, iemand met expertise 
Makkelijk het zo afdoen en niet durven inhoudelijk te reageren.

Marc66

Lex, prima, altijd prettig, iemand met expertise  ;)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#28
Citaat van: Marc66 op 30/05/2012 | 23:34 uur
Dan wil ik je adviseren eens wat vaker op een schoolplein te gaan kijken, ouders te spreken over hun kind (dat altijd wel wat moet hebben, geloof ik  :sick:) en te praten met collega's die over het algemeen ook ouder zijn. Succes  ;)

Helaas ligt dit, volgens mij, aan de jaren tachtig generatie die veelvuldig het GGZ bezocht heeft en zelf hun voortplantingsproduct op de wereld gezet hebben (dus ook de artsen die een diagnose stellen) (natuurlijk is dit veel te generaliserend)

De kinderen geboren vanaf 1995 worden ook wel generatie "Z" genoemd:

http://www.speakersacademy.nl/data/speakers/938/publications/publication_1310.pdf.

http://en.wikipedia.org/wiki/Generation_Z

Lex

Citaat van: Marc66 op 30/05/2012 | 23:34 uur
Dan wil ik je adviseren eens wat vaker op een schoolplein te gaan kijken, ouders te spreken over hun kind (dat altijd wel wat moet hebben, geloof ik  :sick:) en te praten met collega's die over het algemeen ook ouder zijn. Succes  ;)
Nou Marc66, dan heb ik nieuws voor je. Ik denk dat ik meer weet van kinderen met ADHD dan jij. En ook over militairen die daar mee te maken hebben. Wees dus voorzichtig met hetgeen je anderen adviseert, als je beweringen niet terdege kan boekstaven.

Marc66

Het lijkt erop dat tegenwoordig iedereen wel iets moet hebben van ADHD tot, inderdaad, asperge oid en als je niets hebt tegenwoordig dan ben je ook vreemd/bijzonder. Op een keuring weet men dat ook wel en zal er met een zeker, noem het, scheef oog naar gekeken worden, iets in de trend, zo kan ik mij voorstellen van: ach, tegenwoordig................


guest1400

kan hem geen ongelijk geven Lex, stempeltje ADHD wordt er vandaag de dag wel snel opgedrukt.

Snap alleen wat de opmerking voor toegevoegde waarde in deze discussie heeft. Eerst zeg je dat als ze op de keuring niks vinden je ook niks hebt en vervolgens zeg je dat er wel mensen doorheen komen en 33.333333% toch wel adhd heeft. Het contrast hierin is vrij groot Marc66. niks persoonlijks overigens.

Marc66

Dan wil ik je adviseren eens wat vaker op een schoolplein te gaan kijken, ouders te spreken over hun kind (dat altijd wel wat moet hebben, geloof ik  :sick:) en te praten met collega's die over het algemeen ook ouder zijn. Succes  ;)

Lex

Citaat van: Marc66 op 30/05/2012 | 23:27 uur
Refrase: volgens mij heeft tegenwoordig 33,333333333333333333333333333333% ADHD etc.
Het is een eigen waarneming, gebaseerd op ervaring die behoorlijk generiek is. 
Ik denk dat je eigen waarneming niet generiek is en dat je hier iets verkondigt ver bezijden de waarheid.

Marc66

Refrase: volgens mij heeft tegenwoordig 33,333333333333333333333333333333% ADHD etc.
Het is een eigen waarneming, gebaseerd op ervaring die behoorlijk generiek is. 


Lex

Citaat van: Marc66 op 30/05/2012 | 23:13 uur
Tegenwoordig heeft 33% van de kinderen ADHD, 33% asperge en 33% is normaal, .....
Verzoeke de bron van deze bewering.

Marc66

Tegenwoordig heeft 33% van de kinderen ADHD, 33% asperge en 33% is normaal, maar wordt als bijzonder beschouwd want het heeft geen ADHD, asperge of weet ik veel wat voor een aandoening! Mensen laten zich teveel dingen aanpraten en dat is mega vermoeiend!