Duitsland zoekt CH-53 Stallion vervanging

Gestart door Sparkplug, 03/12/2015 | 09:07 uur

Huzaar1

Citaat van: Ace1 op 30/09/2020 | 17:40 uur
Er zijn 3 opties mogelijk.

1 men kiest voor AW101 van Leonardo.

2 men kiest voor Mi-26T van Russian Helicopters

3 men kiest ervoor om de CH-53G door Airbus Helicopters Duitsland naar 0 uren te laten brengen en deze te voorzien van nieuwe motoren, instrumenten en avionica.

Optie 2 is totaal geen optie en dat weet jij ook.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

#159
Citaat van: Harald op 30/09/2020 | 09:35 uur
Dat is slecht nieuws !

Als beide typen afvallen, wat zou dan nog een goede vervanger kunnen zijn ? ... Al moet ik zeggen dan de Chinook niet de duurste oplossing zou zijn.
Als men voor een ander type helicopter zou kiezen, dan worden de prestaties, capaciteit, specs gedowngrade. Dan krijg je geen 1 op 1 vervanger.

Er zijn 3 opties mogelijk.

1 men kiest voor AW101 van Leonardo.

2 men kiest ervoor om de CH-53G door Airbus Helicopters Duitsland naar 0 uren te laten brengen en deze te voorzien van nieuwe motoren, instrumenten en avionica.

3 men kiest voor Mi-26T van Russian Helicopter.




Ace1

Citaat van: Harald op 30/09/2020 | 10:11 uur
Helaas kan ik niet het gehele artikel plaatsen, maar Duitsland heeft de tender voor de vervanging van de CH-53G gecanceld !


..... it sets about re-examining requirements and 'changing specifications' of the procurement.      :confused: :omg:


Germany cancels heavy-lift helicopter acquisition


Germany has announced the cancellation of the long running CH-53G heavy-lift helicopter replacement tender, citing budgetary difficulties and after close examination of industry offers.

The decision means Berlin will miss a scheduled 2021 contract award target as it sets about re-examining requirements and 'changing specifications' of the procurement.

A plan ...

https://www.shephardmedia.com/news/defence-helicopter/premium-germany-cancels-heavy-lift-helicopter-acqu/

Alternatieve nieuws sites al geprobeerd?

https://www.defensenews.com/global/europe/2020/09/29/germany-walks-away-from-lockheed-boeing-cargo-helicopter-offers/

Huzaar1

 P.v.e leidt niet tot gewenste behoefte. Want die behoefte kan niet worden betaald. Dus aanpassingen in eisenpakket levert w.s een ander resultaat op.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Hahaha, ze mogen onze CH47D's wel overkopen  ;D
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Harald

Helaas kan ik niet het gehele artikel plaatsen, maar Duitsland heeft de tender voor de vervanging van de CH-53G gecanceld !


..... it sets about re-examining requirements and 'changing specifications' of the procurement.      :confused: :omg:


Germany cancels heavy-lift helicopter acquisition


Germany has announced the cancellation of the long running CH-53G heavy-lift helicopter replacement tender, citing budgetary difficulties and after close examination of industry offers.

The decision means Berlin will miss a scheduled 2021 contract award target as it sets about re-examining requirements and 'changing specifications' of the procurement.

A plan ...

https://www.shephardmedia.com/news/defence-helicopter/premium-germany-cancels-heavy-lift-helicopter-acqu/

Sparkplug

Er zijn simpelweg geen andere Westerse alternatieven voor de CH-47 en CH-53. Het Russische alternatief Mil Mi-26 is ook geen optie voor Duitsland. Het gaat weer lekker  :(
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

Citaat van: Parera op 30/09/2020 | 09:49 uur
De opties zijn simpel: andere (minder capabele) kist of minder kisten van de CH53K of CH47F.

Inderdaad en dat is eigenlijk precies wat je niet wilt !

Parera

#152
Citaat van: Harald op 30/09/2020 | 09:35 uur
Dat is slecht nieuws !

Als beide typen afvallen, wat zou dan nog een goede vervanger kunnen zijn ? ... Al moet ik zeggen dan de Chinook niet de duurste oplossing zou zijn.
Als men voor een ander type helicopter zou kiezen, dan worden de prestaties, capaciteit, specs gedowngrade. Dan krijg je geen 1 op 1 vervanger.
   

De opties zijn simpel: andere (minder capabele) kist of minder kisten van de CH53K of CH47F.

Een optie die er nog is ligt bij een lang traject  met een nieuw te ontwikkelen toestel zoals ooit het Frans-Duitse plan was. Maar dan zal er een interim oplossing gevonden moeten worden (lease?).

Harald

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/09/2020 | 07:42 uur
Germany Axes Plan To Buy Either Sikorsky CH-53K Or Boeing CH-47 Helicopters

Offers for the Boeing CH-47 and Sikorsky CH-53K were both judged too expensive.

https://www.thedrive.com/the-war-zone/36802/germany-axes-plan-to-buy-either-sikorsky-ch-53k-or-boeing-ch-47-helicopters

Dat is slecht nieuws !

Als beide typen afvallen, wat zou dan nog een goede vervanger kunnen zijn ? ... Al moet ik zeggen dan de Chinook niet de duurste oplossing zou zijn.
Als men voor een ander type helicopter zou kiezen, dan worden de prestaties, capaciteit, specs gedowngrade. Dan krijg je geen 1 op 1 vervanger.
   

ARM-WAP

Citaat van: Sparkplug op 17/08/2020 | 09:27 uur
German Platform Decisions: CH-53K versus the Chinook

https://sldinfo.com/2020/08/german-platform-decisions-ch-53k-versus-the-chinook/
Interessant stuk...

https://www.lockheedmartin.com/content/dam/lockheed-martin/rms/documents/ch53k/CH-53K-Brochure-2018.PDF

De CH-53K zou natuurlijk ook zeer interessant zijn voor inzet vanaf schepen (met vereiste deksterkte en hangarplaats)... Seebataillon indachtig.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

Heavy Transport Helicopter for Long-Haul Operations: CH-53K Masters the Art of Inflight Refuelling with KC-130J

The CH-53K King Stallion heavy transport helicopter has successfully completed several inflight refuelling tests with a KC-130J Super Hercules tanker of the U.S. Marine Corps.

Lasting several hours, the test flight took place at the beginning of April off the east coast of the United States. Newly developed, the latest member of the Sikorsky family of CH-53 transport helicopters has thus passed another major milestone. Inflight refuelling has also been defined as an essential capability for the Bundeswehr's new heavy transport helicopter, or STH.

In response to the current Bundeswehr request for tenders, Lockheed Martin subsidiary Sikorsky and Rheinmetall have joined forces to offer Germany the top-performing CH-53 K, the most advanced, most intelligent helicopter on the market today.

In particular, the CH-53K's advanced fly-by-wire flight control significantly reduces the strain on the crew during inflight refuelling operations. This was confirmed during the recently conducted flight tests. The ability to refuel in mid-air is a requirement for covering long distances without having to make intermediate stops, and substantially expands the CH-53K's operational flexibility. It means that it can be redeployed to distant areas of operation, for instance, and remain aloft for extended periods. The helicopter can carry more personnel and materiel for longer distances and under more challenging operational conditions than any other aircraft of its kind.

Besides the same tanker aircraft, in future the Bundeswehr inventory will include the C-130J transport plane made by Lockheed Martin. The cargo hold of the C-130J is designed to use the 463L-standard air cargo pallets, which the CH-53K can also transport. Using the same pallets in the fixed wing aircraft and transport helicopter offers immense advantages when it comes to loading and unloading materiel.

This interoperability reinforces in a fundamental way military cooperation between France and Germany: at Évreux in Normandy, the two nations are currently creating a joint fleet of C-130J/KC-130J aircraft. The use of standardized air freight pallets also enables interoperability with other transport planes in Europe such as the A400M, a decisive advantage during joint operations.

In the meantime, full-scale production of the CH-53K has begun at the Sikorsky plant in Connecticut, as planned. In all, 31 aircraft are currently at different stages of completion. The first USMC CH-53K squadron is expected to be operational by 2023/24.

In Germany the CH-53K is now in the running for the Bundeswehr's "Schwerer Transporthubschrauber STH" procurement project; the decision as to which heavy transport helicopter to buy is expected to come at the beginning of 2021.

The first aircraft could – as required – be delivered starting in 2024, thus enabling a seamless transition from the current CH-53G fleet, coupled with training of personnel and putting the necessary logistics in place necessary for operating in Germany. By this time, the CH-53 helicopters supplied to the USMC will already be fully operational, and Marine flight crews and maintenance technicians will be able to draw on their experience to assist in initial training of Bundeswehr personnel.

The transition from the CH-53G now in service with the Bundeswehr to the new STH fleet of heavy transport helicopters is to be complete by 2032.

https://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/211762/rheinmetall-touts-ch_53k-in-flight-refueling-capabilities.html

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.