SOF, wel of niet gewenst?

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 22/03/2017 | 06:52 uur

Parera

Citaat van: Ace1 op 06/09/2017 | 19:19 uur
Verhuist Mja Marsof dan straks niet naar Vlissingen dan als de nieuwe kazerne klaar is?
Vanuit Roosendaal zit je in 10 min met de auto in Essen Belgie.

Nee MARSOF blijft (voorlopig) in waar ze nu zit.

Ace1

Citaat van: StrataNL op 06/09/2017 | 18:52 uur
Direct onder de commandant der strijdkrachten, eigen middelen en voor het grovere materiaal lenen van de verschillende krijgsmachtdelen?

Mja Marsof zit weggestopt achter een dijk op de marinehaven en het KCT nog net niet in BelgiĆ«  ;D

Verhuist Mja Marsof dan straks niet naar Vlissingen dan als de nieuwe kazerne klaar is?
Vanuit Roosendaal zit je in 10 min met de auto in Essen Belgie.

StrataNL

Direct onder de commandant der strijdkrachten, eigen middelen en voor het grovere materiaal lenen van de verschillende krijgsmachtdelen?

Mja Marsof zit weggestopt achter een dijk op de marinehaven en het KCT nog net niet in BelgiĆ«  ;D
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 06/09/2017 | 13:18 uur
Liever niet onder de KL, costs them monies.

En betreft de naam lijkt met NLSOCOM gewoon het meest logisch.

Ik wacht eerst verdere berichtgeving wel even af want het lijkt mij weer een enorm klok klepel verhaal.

Huzaar1

Citaat van: Parera op 06/09/2017 | 12:56 uur
+1

Ik denk ook niet dat het een slechte ontwikkeling is om deze eenheden samen te voegen, er word veel samen gewerkt bij missies ( A'stan, Irak & Mali ).
De vraag is of het een apart krijgsmacht onderdeel word of onder de KL komt te vallen.

Liever niet onder de KL, costs them monies.

En betreft de naam lijkt met NLSOCOM gewoon het meest logisch.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: StrataNL op 06/09/2017 | 12:53 uur
Aangezien het ook NLMARSOF is internationaal gezien lijkt me dit logisch.
+1

Ik denk ook niet dat het een slechte ontwikkeling is om deze eenheden samen te voegen, er word veel samen gewerkt bij missies ( A'stan, Irak & Mali ).
De vraag is of het een apart krijgsmacht onderdeel word of onder de KL komt te vallen.

StrataNL

Citaat van: Parera op 06/09/2017 | 10:53 uur
Lees het met een korreltje zout en afwachten of er bevestiging gaat komen.
Dit plan zit al wel jaren in de planning maar men was er binnen de 2 korpsen geen voorstander van.

Ik hoop wel dat de naam NL-SOCOM word want laten we wel trots zijn op ons Nederlands bloed, de amerikanen gebruiken de term SOCOM al.

Aangezien het ook NLMARSOF is internationaal gezien lijkt me dit logisch.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Sparkplug

Citaat van: Parera op 06/09/2017 | 10:53 uur
Ik hoop wel dat de naam NL-SOCOM word want laten we wel trots zijn op ons Nederlands bloed, de amerikanen gebruiken de term SOCOM al.

De VS gebruikt de term USSOCOM. Er zijn meerdere landen die SOCOM als term gebruiken.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Citaat van: A.J. op 06/09/2017 | 10:37 uur
Raar verhaal... Dus dit kan het "nieuwe" kabinet wel regelen? En een luchtmachter wordt commandant?

Ik weet niet wat ik er van moet geloven.

Lees het met een korreltje zout en afwachten of er bevestiging gaat komen.
Dit plan zit al wel jaren in de planning maar men was er binnen de 2 korpsen geen voorstander van.

Ik hoop wel dat de naam NL-SOCOM word want laten we wel trots zijn op ons Nederlands bloed, de amerikanen gebruiken de term SOCOM al.

A.J.

Citaat van: StrataNL op 06/09/2017 | 09:51 uur
Het ND bericht over het samengaan van het Korps Commandotroepen en MARSOF in "NL-SOCOM"

https://www.nd.nl/nieuws/nederland/commando-s-en-mariniers-fuseren.2783277.lynkx#.Wa-oNDsSpZ4.twitter

Raar verhaal... Dus dit kan het "nieuwe" kabinet wel regelen? En een luchtmachter wordt commandant?

Ik weet niet wat ik er van moet geloven.

StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

walter leever

Citaat van: Zeewier op 07/04/2017 | 12:11 uur
Lekker gewerkt pik!  ;D

De Nederlandse mariniers onderofficiers Bart en Jeroen zijn de beste snipers ter wereld

Dat de Nederlandse krijgsmacht aardig in het slop zit, is geen geheim, maar onze special forces en gevechtseenheden zijn net zo dodelijk als je vaders ochtendadem. Zo hebben we de beste sniper en spotter ter wereld. Sergeant marinier Jeroen en korporaal Bart van het Korps Mariniers hebben van 10 t/m 16 april meegedaan aan de Advanced Sniper Course op het Nine Mile Training Center in Texas en kwamen daar als beste uit de bus.



Ze moesten het opnemen tegen de beste schutters ter wereld op het gebied van hellingshoek schieten, vuren vanuit een helikopter, live stalking en pistoolschieten. Het USMC, de Rangers, SWAT en de FBI legden het allemaal af tegen de twee Nederlanders, die als team maar ook individueel op de eerste plaats eindigden. Er werd geschoten met Amerikaanse uitrusting: een M40 geweer met 7.62mm patronen. De mannen kregen de Navy/Marine Corps Achievement Medal mee naar huis. We voelen ons een stuk veiliger nu we weten dat Bart en Jeroen bestaan.



http://fhm.nl/de-nederlandse-mariniers-officiers-bart-en-jeroen-zijn-de-beste-snipers-ter-wereld/

Mooi resultaat,mannen. ;)

Misschien ook wel een extra opsteker voor 't Korps,nu dat ze van die rare gedachtesprongen maken ten westen van ons. :mad:

Zeewier

Lekker gewerkt pik!  ;D

De Nederlandse mariniers onderofficiers Bart en Jeroen zijn de beste snipers ter wereld

Dat de Nederlandse krijgsmacht aardig in het slop zit, is geen geheim, maar onze special forces en gevechtseenheden zijn net zo dodelijk als je vaders ochtendadem. Zo hebben we de beste sniper en spotter ter wereld. Sergeant marinier Jeroen en korporaal Bart van het Korps Mariniers hebben van 10 t/m 16 april meegedaan aan de Advanced Sniper Course op het Nine Mile Training Center in Texas en kwamen daar als beste uit de bus.



Ze moesten het opnemen tegen de beste schutters ter wereld op het gebied van hellingshoek schieten, vuren vanuit een helikopter, live stalking en pistoolschieten. Het USMC, de Rangers, SWAT en de FBI legden het allemaal af tegen de twee Nederlanders, die als team maar ook individueel op de eerste plaats eindigden. Er werd geschoten met Amerikaanse uitrusting: een M40 geweer met 7.62mm patronen. De mannen kregen de Navy/Marine Corps Achievement Medal mee naar huis. We voelen ons een stuk veiliger nu we weten dat Bart en Jeroen bestaan.



http://fhm.nl/de-nederlandse-mariniers-officiers-bart-en-jeroen-zijn-de-beste-snipers-ter-wereld/

Ronald Elzenga

Citaat van: Nikehercules op 27/03/2017 | 10:26 uur
Dan onderschat je dus het belang en de rol van de factoren die je opnoemt.
Ja, dat denk ik ook. En je kunt er ook wel rekening mee houden. Doorslaggevend nee, maar spelen wel mee. Al was het maar omdat de weerstand die het anders oproept je hele plan in het honderd kan laten lopen. Als denk ik ook een uitstroom op gang zal brengen. Identiteiten zijn belangrijk. In een samenleving en ook binnen een krijgsmacht.

Nikehercules

Citaat van: Ros op 22/03/2017 | 13:26 uur
En zeker met de toestand waar  Defensie nu in zit moeten de verantwoordelijken zich niet laten leiden door emoties, historie, tradities, lange tenen en krokodillen tranen.

Dan onderschat je dus het belang en de rol van de factoren die je opnoemt.