Onrust in Turkije

Gestart door dudge, 18/10/2011 | 18:35 uur

Oorlogsvis

Citaat van: ARM-WAP op 10/08/2016 | 22:40 uur
Januari 2000.
Louis Michel (jawel, de vader van de huidige Belgische Premier) windt er geen doekjes om.
Michel Sr was toen MinBuZa...
Joerg Haiders Freiheitliche Partei Österreichs, FPÖ haalt voldoende stemmen om de andere partijen te verplichten de FPÖ in de regering op te nemen.
Michel vindt "niet kunnen" en vindt dat de Belgen niet meer op vakantie mogen naar Oostenrijk.
Horen we nu diezelfde Michel (of andere politici) hetzelfde zeggen over Turkije? Natuurlijk niet...

Maar daar zit het hem wel. Iets dat "we" zelf als "wakkere" burgers kunnen doen... Doe wat google searches om te zien waar welke producten geproduceerd worden...
En staat er Turkije op het label... Niet aanraken.
Voor Transits en Transit Connects zijn er wel degelijk alternatieven...
Op zijn Amerikaans : "Buy European" (en dan écht European...)

En die "goedkope" vakanties in Turkije... hebben me nog nooit kunnen overhalen of aantrekken. Ben een paar keer in die contreien geweest met de Marine...
Ik heb het niet zo met mensen die je onmiddellijk "my friend" noemen, je een flauwe apple tea aanbieden om dan te "onderhandelen" over de prijs van wat goud en juwelen, leren jekkers, tapijten en andere souvernirs. En ik heb dochters die me iets te dierbaar zijn (20 en 15 jaar oud) en mijn vrouw stelt "unwanted attention" ook niet op prijs...
gelijk heb je...ik heb een als regel dat ik nooit naar een moslim land op vakantie ga..dus ook niet naar Frankrijk wat ik tegenwoordig als islamitsch beschouw.

Oorlogsvis

Citaat van: JdL op 11/08/2016 | 11:06 uur
Tja we zijn nogal op hypocriet hier in Nederland, zo schreeuwen mensen altijd moord en brand als de Amerikanen een bommetje verkeerd gooien en er een paar civilians het loodje leggen, maar over de Russische campagne blijft het stil.
En zo zijn er wel meer dingen, rare jongens die Nederlanders
Niet met je eens...Russische bommen die belanden in woonwijken van Aleppo of ziekenhuizen aldaar krijgen genoeg aandacht hoor.
Wat er vaak niet bij wordt gezegd is dat er vaak in die woonwijken / ziekenhuizen opslagplaatsen van wapens en munitie van de moslim rebellen zijn.
Ons nieuws wat wij hier op tv brengen is volgens mij als je dat vergelijkt met het niveau van CNN of BBC niet al te best....en dan druk ik me nog gematigd uit.

Ros

Citaat van: Poleme op 11/08/2016 | 13:23 uur
Zoals ik al eerder schreef, met het Erdogan regime valt best zaken te doen, als je hen maar hard genoeg aanpakt

En wie van onze noeste EU leiders zou hiertoe in staat zijn............ :confused:

Poleme

Citaat van: Thomasen op 10/08/2016 | 22:37 uur
Dit kan dus niet in een vrije markt economie. Tenzij je sancties oplegt. En misschien moeten we daar inderdaad op zinspelen. Dat migratieprobleem is ook op te lossen met wat harde wil, en Turkije is er makkelijk onder te krijgen. Of we dat moeten willen is wat anders.
Zoals ik al eerder schreef, met het Erdogan regime valt best zaken te doen, als je hen maar hard genoeg aanpakt.  Zie de harde en pijnlijke maatregelen van Putin, het is Erdogan die naar Sint-Petersburg afreist en niet Putin die naar Ankara gaat voor verzoening.

Turkije kan niet zonder het Westen en wij kunnen ook niet zonder dat land.
Als er een zich in die strategische relatie zich als een bullebak gaat gedragen tegenover zijn partners en zeer riskante dingen doet, bijvoorbeeld neerhalen van een Russisch jachtvliegtuig, steunen van IS etcetera, ten midden van een groot kruitvat.
Dan heeft de zachte weg van "appeasement" helemaal geen zin.   Hier is een (zeer) assertieve houding nodig die het Erdogan regime van gedrag MOET veranderen.

Wij als burgers kunnen hier een steentje aan bijdragen door dat land te mijden tijdens vakanties en goederen en diensten uit dat land niet meer af te nemen.
Ook dat is een vorm van defensie van onze belangen.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Mourning

Citaat van: JdL op 11/08/2016 | 11:06 uur
Tja we zijn nogal op hypocriet hier in Nederland, zo schreeuwen mensen altijd moord en brand als de Amerikanen een bommetje verkeerd gooien en er een paar civilians het loodje leggen, maar over de Russische campagne blijft het stil.
En zo zijn er wel meer dingen, rare jongens die Nederlanders

Eens, maar maak daar maar Europeanen van... In Nederland valt het met het anti-Amerikanisme (en de bijbehorende hypocritie) nog wel enigszins mee vergeleken met een aantal andere Europese landen.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

JdL

Citaat van: walter leever op 11/08/2016 | 02:25 uur
Precies,dit is 't zelfde wanneer de mensen roepen dat kinderarbeid niet kan en tegelijkertijd elkaar op de lip beuken bij de(bijv) Primark(gaat niet over Turkije,maar vond 't wel passen als ondersteuning) :dead:
Tja we zijn nogal op hypocriet hier in Nederland, zo schreeuwen mensen altijd moord en brand als de Amerikanen een bommetje verkeerd gooien en er een paar civilians het loodje leggen, maar over de Russische campagne blijft het stil.
En zo zijn er wel meer dingen, rare jongens die Nederlanders
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Ace1

#224
Citaat van: Ros op 11/08/2016 | 00:49 uur
Omdat wij gebrand zijn op goedkoop dan wel goedkoper zullen wij dit nooit doen.

Bulgarije is goedkoper dan Turkije en en goede vakantietip voor de  mensen is Macedonië ben daar in 2012 zelf op vakantie geweest en Nederland is daar populair, 3 redenen zijn daar de oorzaak van.
1 Nederland was een van de eerste landen ter wereld die onafhankelijk van Macedonië in 1991 erkende  2 de schrijver A. den Doolaard heeft in de plaats Ohrid  in  Macedonië  gewoond en was daar correspondent voor diverse kranten en heeft toen verslag gedaan wat de Turken daar allemaal deden aan onderdrukking en heeft ook nog wat boeken geschreven die daar afspeelde. 3 de komst van de Nederlandse toeristen daar, het is goed toeven rond het meer van Ohrid. Net als de Nederlanders hebben de Macedoniërs  een hekel aan de Grieken.

http://allesovermacedonie.nl/adendoolaardohrid.html

https://nl.wikipedia.org/wiki/A._den_Doolaard

http://www.adendoolaard.nl/berichten/gastblog-bezoek-den-doolaard-huismuseum-ohrid-macedoni%C3%AB

walter leever

Citaat van: Ros op 11/08/2016 | 00:49 uur
Omdat wij gebrand zijn op goedkoop dan wel goedkoper zullen wij dit nooit doen.

Precies,dit is 't zelfde wanneer de mensen roepen dat kinderarbeid niet kan en tegelijkertijd elkaar op de lip beuken bij de(bijv) Primark(gaat niet over Turkije,maar vond 't wel passen als ondersteuning) :dead:

Ros

Citaat van: Ace1 op 10/08/2016 | 21:50 uur
Ik zie het als volgt als er geen Eu burgers meer op vakantie gaan in Turkije, Ford sluit haar fabrieken in Turkije,  waar de transit reeks word gebouwd en verplaatsen deze elders in Europa, Milka laat geen chocolade produkten meer maken in  Turkije, diverse mode ketens laten geen kleding meer maken in Turkije wie zal er dan water bij de wijn gaan doen maar dat zal de EU nooit durven.

Omdat wij gebrand zijn op goedkoop dan wel goedkoper zullen wij dit nooit doen.

ARM-WAP

Citaat van: Ace1 op 10/08/2016 | 21:50 uur
Ik zie het als volgt als er geen Eu burgers meer op vakantie gaan in Turkije, Ford sluit haar fabrieken in Turkije,  waar de transit reeks word gebouwd en verplaatsen deze elders in Europa, Milka laat geen chocolade produkten meer maken in  Turkije, diverse mode ketens laten geen kleding meer maken in Turkije wie zal er dan water bij de wijn gaan doen maar dat zal de EU nooit durven.
Januari 2000.
Louis Michel (jawel, de vader van de huidige Belgische Premier) windt er geen doekjes om.
Michel Sr was toen MinBuZa...
Joerg Haiders Freiheitliche Partei Österreichs, FPÖ haalt voldoende stemmen om de andere partijen te verplichten de FPÖ in de regering op te nemen.
Michel vindt "niet kunnen" en vindt dat de Belgen niet meer op vakantie mogen naar Oostenrijk.
Horen we nu diezelfde Michel (of andere politici) hetzelfde zeggen over Turkije? Natuurlijk niet...

Maar daar zit het hem wel. Iets dat "we" zelf als "wakkere" burgers kunnen doen... Doe wat google searches om te zien waar welke producten geproduceerd worden...
En staat er Turkije op het label... Niet aanraken.
Voor Transits en Transit Connects zijn er wel degelijk alternatieven...
Op zijn Amerikaans : "Buy European" (en dan écht European...)

En die "goedkope" vakanties in Turkije... hebben me nog nooit kunnen overhalen of aantrekken. Ben een paar keer in die contreien geweest met de Marine...
Ik heb het niet zo met mensen die je onmiddellijk "my friend" noemen, je een flauwe apple tea aanbieden om dan te "onderhandelen" over de prijs van wat goud en juwelen, leren jekkers, tapijten en andere souvernirs. En ik heb dochters die me iets te dierbaar zijn (20 en 15 jaar oud) en mijn vrouw stelt "unwanted attention" ook niet op prijs...

dudge

Citaat van: Ace1 op 10/08/2016 | 21:50 uur
Ik zie het als volgt als er geen Eu burgers meer op vakantie gaan in Turkije, Ford sluit haar fabrieken in Turkije,  waar de transit reeks word gebouwd en verplaatsen deze elders in Europa, Milka laat geen chocolade produkten meer maken in  Turkije, diverse mode ketens laten geen kleding meer maken in Turkije wie zal er dan water bij de wijn gaan doen maar dat zal de EU nooit durven.

Dit kan dus niet in een vrije markt economie. Tenzij je sancties oplegt. En misschien moeten we daar inderdaad op zinspelen. Dat migratieprobleem is ook op te lossen met wat harde wil, en Turkije is er makkelijk onder te krijgen. Of we dat moeten willen is wat anders.

JdL

Citaat van: Lex op 10/08/2016 | 17:22 uur
Wie zal er water bij de wijn doen?
Onderbuikgevoel zegt me dat dat de EU weleens zou kunnen zijn. :(
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Ace1

Citaat van: Lex op 10/08/2016 | 17:22 uur
Wie zal er water bij de wijn doen?

Ik zie het als volgt als er geen Eu burgers meer op vakantie gaan in Turkije, Ford sluit haar fabrieken in Turkije,  waar de transit reeks word gebouwd en verplaatsen deze elders in Europa, Milka laat geen chocolade produkten meer maken in  Turkije, diverse mode ketens laten geen kleding meer maken in Turkije wie zal er dan water bij de wijn gaan doen maar dat zal de EU nooit durven.

Ros

Citaat van: Thomasen op 10/08/2016 | 17:57 uur
Ben benieuwd hoe het verlopen gaat.
Kan me niet voorstellen dat Europa dit gaat toestaan.

Erdogan zal eerdaags met een ultimatum komen dat op XX-XX-2016 de visumplicht moet zijn afgeschaft, zo niet dan ontslaat Turkije zich van de plicht tot het nakomen van de vluchtelingendeal. En dan zal het spannend worden. Hoe krijg je alle 28 27 EU leden met de neuzen dezelfde kant op en hoe kan je  het nationaal uitleggen en verantwoorden dat er weer duizenden migranten naar Europa komen. Simpel....humane plicht, mensenrechten, slachtoffers van een vreselijke oorlog etc etc. De bouw vaart er wel bij, de Staatskas niet  :cute-smile:

dudge

Citaat van: Lex op 10/08/2016 | 17:22 uur
Wie zal er water bij de wijn doen?

Ben benieuwd hoe het verlopen gaat.
Kan me niet voorstellen dat Europa dit gaat toestaan.