De toekomst van NATO

Gestart door Lex, 14/10/2010 | 16:43 uur

A.J.

#1632
Citaat van: Ros op 21/03/2022 | 21:25 uur
Doet het ook niet........verwijderd ?

Naar beneden scrollen, groene knop...

Direct linken doet het niet... Bijzonder.

Ros


A.J.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 21/03/2022 | 19:28 uur
Hoe gaat Europa zichzelf beter verdedigen? Buitenlandse Zaken in begrijpelijke taal

https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-buitenlandse-zaken/het-werk-van-bz-in-de-praktijk/weblogs/2022/wat-is-strategisch-kompas-Europa-veiligheid

Hier de werkende link... ;)

Anyway, men is het er iig over eens dat we militair gezien op dit moment te weinig voorstellen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)


jurrien visser (JuVi op Twitter)


Huzaar1

Citaat van: Ros op 15/03/2022 | 23:09 uur
The truth hurts.......

Wit of bruin ?

'Truth hurts' vanuit jou mond doet me wederom denken aan Baudet. Die gebruikt de waarheid ook wanneer hem die uitkomt.Ik denk dat je nog nooit zo'n dieptepunt hebt bereikt hier als in de afgelopen paar dagen.
Je hebt met je rare gedrag er vrijwel altijd naastgezeten, lopen frustreren. Dat heeft niets met waarheid te maken.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Citaat van: Huzaar1 op 15/03/2022 | 22:56 uur
Vent ga lekker brood bakken ofzo

The truth hurts.......

Wit of bruin ?

Huzaar1

Citaat van: Ros op 15/03/2022 | 22:42 uur
Nederland is "coalitieland", en daar ligt het vooral aan. Vanmorgen Mevrouw Hermans van de VVD nog horen zeggen dat de VVD naar de 2% wil, maar dat de coalitie partners er anders over denken.  en dit gegeven gaat helaas niet veranderen.

Vent ga lekker brood bakken ofzo
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Citaat van: Mourning op 15/03/2022 | 17:42 uur
Maar gezien de snelheid waarmee de politiek in Nederland als het om Defensie gaat eigenlijk altijd acteert (traag als stront, correctie: als het gaat om geld erbij en bestellen, als het om geld eraf en afstoten gaat zijn we altijd heel snel) komt er voor de zomer (zal wel weer Prinsjesdag worden...) een "plan" en daar gaat iedereen weer wat van vinden, etc.

Nederland is "coalitieland", en daar ligt het vooral aan. Vanmorgen Mevrouw Hermans van de VVD nog horen zeggen dat de VVD naar de 2% wil, maar dat de coalitie partners er anders over denken.  en dit gegeven gaat helaas niet veranderen.


Huzaar1

Citaat van: Reinier op 15/03/2022 | 16:35 uur
Was sarcastisch bedoeld  ;)

Weet ik , daarom ook mijn reactie ;)
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Zander op 15/03/2022 | 19:17 uur
Creëer eerst de eenheden die we beoogen op te zetten maar eens op papier. Maak er voorlopig een mobilisabele eenheid van en vul deze alvast met middelen.
Tanks, raket artillerie en logistiek.
Dat we de mensen morgen nog niet hebben is een feit, maar de middelen binnen een zo kort mogelijke termijn werven lijkt me een must.

Pak dat momentum waarin nagenoeg iedereen doordrongen is van de ernst van onze achterstand.

Inderdaad. Gewoon beginnen met bouwen.

Zander

Creëer eerst de eenheden die we beoogen op te zetten maar eens op papier. Maak er voorlopig een mobilisabele eenheid van en vul deze alvast met middelen.
Tanks, raket artillerie en logistiek.
Dat we de mensen morgen nog niet hebben is een feit, maar de middelen binnen een zo kort mogelijke termijn werven lijkt me een must.

Pak dat momentum waarin nagenoeg iedereen doordrongen is van de ernst van onze achterstand.
People are sheep

Mourning

Citaat van: Ros op 15/03/2022 | 15:23 uur
Het kan ook niet over een nacht ijs.  En het zal de nodige tijd vergen eer alles op orde is.

Dat zal voor een aantal projecten inderdaad zo zijn, maar een heleboel zaken zijn al heel veel jaar bekend en zouden zonder al te veel problemen opgepakt moeten kunnen worden zodat je inderdaad niet over 7 jaar pas wat geleverd krijgt.

Dan heb ik het bijv. over het vergroten van munitievoorraden e.d. van klein tot groot. Dus niet over nieuwe wapensystemen.

Maar gezien de snelheid waarmee de politiek in Nederland als het om Defensie gaat eigenlijk altijd acteert (traag als stront, correctie: als het gaat om geld erbij en bestellen, als het om geld eraf en afstoten gaat zijn we altijd heel snel) komt er voor de zomer (zal wel weer Prinsjesdag worden...) een "plan" en daar gaat iedereen weer wat van vinden, etc.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Ros

Citaat van: Oorlogsvis op 15/03/2022 | 16:42 uur
Nederland is traag en je ziet wat ervan komt ...Poetin die wacht niet die staat al op de stoep.
We weten allemaal dat we gewoon F-35 kunnen bijbestellen en CV90's + Leopards

Poetin kan Oekraine al amper de baas........... :omg:

En je kan al die handel wel bestellen maar als je mensen niet heb om het spulletje allemaal te bedienen schiet je er niets mee op.

schipper.b

Klopt als een bus , nederland lult te veel en vergadert zich suf i.p.v. daden