SP laat onze soldaten vallen in Oeroezgan

Gestart door KapiteinRob, 05/01/2007 | 06:25 uur

Mikemans

Mijnheer marijnisen heeft zich geen plekje binnen de coalitie verworven, hij zal ook deze regeringsperiode in de opositie zitten.

DJzwiers

Goedenavond allemaal,
1 ding: De sp zal nooit, nooit nooit zulke vergaande maatregelen door kunnen voeren.
De sp en deheer Marijnissen in het bijzonder zijn wat men noemt: Blaffende honden.. En ja, die bijten ook deze keer niet!
Wat zal Marijnissen het fijn vinden om te kunnen zeggen dat hij in de coalitie zit. Denkt nou echt iemand dat hij defensie tot op het bot kan bezuinigen? En wat moet er gebeuren met al die werklozen die daardoor komen? uitkering? herintreden? Dat bezuinigingsgeld kan voor 75% direct daar weer voor gebruikt worden! Hoera, de trots van Holland verkocht maar wel 25% bespaard! (voor precieze cijfers graag contact opnemen met de Algemene rekenkamer, die zal het goed kunnen berekenen ;))
Tot slot denk ik echt dat Marijnissen zijn juist verworven coalitieplekje niet te grabbel zal gooien om  defensie..
En de politiek? Kijk maar eens.... De enige politica die deed wat ze zei was Rita Verdonk en kijk maar hoe het met haar is afgelopen.. Die was te rechtlijnig voor de Nederlandse politiek. De meest ondankbare en harde taak had zij en heeft ze proberen uit te voeren, zonder politieke spelletjes te spelen. Leer mij een nieuwe politicus kennen die precies gaat doen wat ze zeggen, het is enkel en alleen om haar achterban te bekoren. Iets wat marijnissen met zijn anti-defensie en anti-koningshuis  uitspraken (die vooral in het verleden.. om enige kans te maken heeft hij die al laten vallen) goed lukt bij de overwegend in caravans levende en demonstrerend tegen alles wat gezag heeft achterban.

Mvg, Daniel

Mikemans

Citaat van: marc66 op 07/01/2007 | 12:29 uur
De SP is wel degelijk Comunistisch. Echter, communisme is not done, dus noemt de partij zich sinds een aantal jaren, heel slim, SP (Sociaal??????).

De bottom line is: de SP is TEGEN Defensie en haar eerste taak zal zijn (feb/mrt 2007?): Defensie opheffen  :'(

De SP interesseert zich absoluut niet voor Defensie.

20000 keer met argumenten duidelijk gemaakt dat

a. de sp nu niet in de regering komt.

b. er geen herverkiezing komt omdat de belangen van de nu onderhandelende partijen allen gericht zijn op regeren. De berichen aangaande de formatie onderstrepen dit nog eens.

c. ook de sp als zij zou regeren(iets dat zij nooit alleen zal doen) het zich niet kan veroorloven om de extreme bezuiniging op defensie daadwerkelijk door te voeren. elke coalitie poging zou op zo'n extreem punt stranden.

Maar goed, het i onderhand wel duidelijk dat je niet voor rede vatbaar bent marc. Veel plezier in de angstpsychose over je baan.

KapiteinRob

Pffff, laat ik voor de zuiverheid het wat duidelijker stellen. Vanaf nu ontopic!  :police:

Rob
Forumbeheerder

Ton de Zwart

Citaat van: Kapitein Rob op 07/01/2007 | 20:22 uur
Met schaamrood op de kaken  :-[ moet ik constateren dat ook ik me te buiten ben gegaan aan offtopic postings. Ik wil derhalve een ieder verzoeken weer terug te keren naar het topic, want een discussie over het extreem-links gehalte van de SP en het tegenovergestelde van GW is niet aan de orde in dit topic.
Forumbeheerder


Ja baas....

Ton de Zwart

Citaat van: Elzenga op 07/01/2007 | 20:15 uur
Ik geloof dat hier de pot de ketel verwijt dat ie zwart ziet. Was jij het niet die mij al heel snel een links (Groen links/SP) stempel gaf hier?!? ...

Dan mag je mij met een link tonen waar ik dat beweerd hebt.  Ja ik vind je een links figuur, maar ik heb je naar mijn weten nooit in het hokje van SP/GL gedrukt.  Je bent m.i. meer een elitair links figuur en ik dicht je dan ook D66 sympathieën toe.   Corrigeer me maar als ik het mis heb.....

KapiteinRob

Met schaamrood op de kaken  :-[ moet ik constateren dat ook ik me te buiten ben gegaan aan offtopic postings. Ik wil derhalve een ieder verzoeken weer terug te keren naar het topic, want een discussie over het extreem-links gehalte van de SP en het tegenovergestelde van GW is niet aan de orde in dit topic.

BVD,

Rob
Forumbeheerder

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 07/01/2007 | 16:52 uur
Gezien zijn uitspraken vind ik hem wel heel ver in die richting zitten. Voor minder werd Janmaat in het verleden al veroordeeld. En binnen de 2e Kamer kan je het niet rechtser krijgen ;)

Ik heb Geert Wilders niet kunnen betrappen op opmerkingen als "eigen volk eerst" en "buitenlanders het land uit". Dat was wel het credo van Janmaat! Ik vind het plaatsen van GW in een extreem rechtse hoek niet correct. Maar okay, dat stel je ook niet (helemaal).

ronjhe

Citaat van: Ton de Zwart op 07/01/2007 | 19:30 uur
Deze opmerking, althans opmerkingen van gelijke strekking, maak je te pas en te onpas Elzenga!  Zodra iemand iets zegt wat niet in jouw lijn ligt, dat ga je uit dat vaatje tappen.

Dus als iemand Geert Wilders niet extreem vind, dan is de conduite van de poster gelijk opgemaakt?
Ik geloof dat hier de pot de ketel verwijt dat ie zwart ziet. Was jij het niet die mij al heel snel een links (Groen links/SP) stempel gaf hier?!? (oeps dat is volgens sommige hier al extreem links zelfs!!)Ik geloof het wel!!. Kom op zeg..blijkbaar was ik te joviaal naar je en moet je even van je afbijten weer ;)..Het gaat mij er helemaal niet om iemand op deze wijze te "brandmerken". Iedereen mag vinden wat ie vindt wat mij betreft. Zij het wel onderbouwt met argumenten. Alleen wel prettig als men daar dan ook gewoon voor uitkomt en niet opeens krampachtig gaat doen als de term "extreem-rechts" om de hoek komt kijken. Wilders wordt algemeen geduid als zijnde een tegen extreem-rechts aanzittende politicus. Natuurlijk zal hij, net zoals andere politici, ook dingen zeggen die weer wat gematigder zijn. En verpakt hij andere dingen in een conservatief sausje. Maar gezien zijn welhaast obsessie met de Islam en zijn uitspraken op dat vlak is zijn positie op de links/rechts ladder wel duidelijk. Steunt iemand hem daarin? prima. Ik ben niet zo van het isoleren en negeren dan. Feiten en argumenten werken dan vaak veel beter om iemands standpunten waar mogelijk te ontkrachten... maar goed.. terug ontopic.

Dutch.Devil


Ton de Zwart

Citaat
ik denk dat dit meer iets zegt over de "kleur" van jouw eigen standpunten dan van de positie van Geert Wilders op de politieke rechts/links-lijn

Deze opmerking, althans opmerkingen van gelijke strekking, maak je te pas en te onpas Elzenga!  Zodra iemand iets zegt wat niet in jouw lijn ligt, dat ga je uit dat vaatje tappen.

Dus als iemand Geert Wilders niet extreem vind, dan is de conduite van de poster gelijk opgemaakt?

ronjhe

Citaat van: Ton de Zwart op 07/01/2007 | 19:23 uur
Dat wist ik niet.    Maar de man is dus uiteindelijk teruggekeerd tot de realiteit.   Beter ten halve gewend.....
;) ;D Tja, ik had al zo'n vermoeden dat je ook hier wel een antwoord op had hahaha. Maar goed, nu snel weer ontopic, anders komt Kapitein Rob weer in zijn ME-uitrusting de "orde herstellen". :police:

Ton de Zwart

Citaat van: Elzenga op 07/01/2007 | 18:45 uur
...Zalm is afdelingsvoorzitter van de PvdA voor Enkhuizen geweest...

Dat wist ik niet.    Maar de man is dus uiteindelijk teruggekeerd tot de realiteit.   Beter ten halve gewend.....

Dutch.Devil

Citaat van: Elzenga op 07/01/2007 | 18:51 uur
Citaat van: Devil.Havelte op 07/01/2007 | 17:32 uur
Geert Wilders is zeker niet extreem rechts!
Degene die dat beweerd heeft weinig verstand van politiek. :(
Geert Wilders bewoordt op een heldere manier hoe het is gesteld hier in Nederland met bepaalde zaken en dan heb ik het niet alleen over de allochtone medemens! ;)
Maar goed...we gaan te ver offtopic denk ik!
ik denk dat dit meer iets zegt over de "kleur" van jouw eigen standpunten dan van de positie van Geert Wilders op de politieke rechts/links-lijn ;) :)

Geert Wilders is rechts inderdaad (niet extreem rechts) maar om hem nou in 1 adem te noemen met Janmaat vind ik wel een beetje ver gaan.
Viel me erg tegen van de grotere partijen aan het einde van de verkiezingsavond dat ze Geert Wilders nog niet eens een handdruk wilden geven. :(
Het is te hopen dat we straks opnieuw mogen stemmen en dan mooi weer over rechts gaan! ;)
Dat is voor defensie ook het beste!

ronjhe

Citaat van: Devil.Havelte op 07/01/2007 | 17:32 uur
Geert Wilders is zeker niet extreem rechts!
Degene die dat beweerd heeft weinig verstand van politiek. :(
Geert Wilders bewoordt op een heldere manier hoe het is gesteld hier in Nederland met bepaalde zaken en dan heb ik het niet alleen over de allochtone medemens! ;)
Maar goed...we gaan te ver offtopic denk ik!
ik denk dat dit meer iets zegt over de "kleur" van jouw eigen standpunten dan van de positie van Geert Wilders op de politieke rechts/links-lijn ;) :)