De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 07:56 uur

Lex



Lex


sgt Rob

#281
Citaat van: Lex op 16/05/2009 | 21:27 uur
Citaat van: Sgt Rob op 16/05/2009 | 21:19 uur
Het komt ter sprake, hoe dan ook...
Ik ken de NL wetgeving niet zo goed, vanwege veelvuldig verblijf "buiten", maar ik dacht toch echt dat een strafblad zou krijgen als je echt veroordeeld wordt.
Die mannen van AAC zijn geen rekenmachines die denken 3 keer 0 veroordeling is 0, maar die denken: 3 keer voor de rechter, er is toch wel wat aan de hand. En als je 3 keer veroordeeld bent tot een geldboete heb je ook geen strafblad...

Lex

Citaat van: Sgt Rob op 16/05/2009 | 21:19 uur
Het komt ter sprake, hoe dan ook...
Ik ken de NL wetgeving niet zo goed, vanwege veelvuldig verblijf "buiten", maar ik dacht toch echt dat een strafblad zou krijgen als je echt veroordeeld wordt.

sgt Rob

Citaat van: Lex op 16/05/2009 | 21:10 uur
Ik mag aannemen dat als je vrijgesproken bent/zaken geseponeerd zijn, dat je stafblad schoon is en er dus geen uitdagingen zijn.
Als uit gesprekken blijkt dat je toch al meerdere keren als verdachte in het bankje hebt gestaan werkt dat niet in je voordeel, het wordt absoluut meegewogen in de belissing.

Je moet je toch wel met een bepaalde houding in een bepaald milieu bevinden will je het voorelkaar krijgen om 3 zaken tegen je te krijgen. Dat het allemaal door gebrek aan bewijs in z'n voordeel beslecht is betekent niet dat hij een schone lei heeft

Het komt ter sprake, hoe dan ook...

Enforcer

Voor zover mij bekend heb je alleen een probleem als je een strafblad hebt.

Je mag overigens wel bij de AAC met een heel goed verhaal komen wat betreft het feit dat je voor 3 zaken voor de rechter hebt mogen verschijnen. Als je geen goed verhaal hebt, dan kan dit dus alsnog een belemmering zijn. Ligt natuurlijk ook in de aard van de zaken waarvoor je bij de rechter langs hebt moeten gaan.

Lex

Ik mag aannemen dat als je vrijgesproken bent/zaken geseponeerd zijn, dat je stafblad schoon is en er dus geen uitdagingen zijn.

michel10291

Hoi,

Had een vraag over de antecedentenonderzoek. Is het erg als je in aanraking gekomen bent met justitie als je voor vlieger wilt solliciteren? Want ik ben in aanraking gekomen in me jeugdjaren toen kreeg ik een rechtzaak op me 16e en werd vrijgesproken toen ik in hoger beroep ging. Ook had ik 2 andere zaken erna een op me 16e ander op me 17e allebei geseponeerd wegens gebrek aan bewijs. Verder geen justitieaanrakingen. Vormt dit een belemmering?

Graag serieuze antwoorden.

Raoul

je zou even op airwork.nl moeten kijken staat heel veel informatie.

Citaat van: FolkieOldschool op 14/04/2009 | 00:29 uur
Aangezien de zoekfunctie mij niet het gewenste resultaat gaf zal ik mijn vraag toch even in het forum stellen.
Ik zit momenteel geplaatst bij het korps mariniers. Mijn contract loopt af in 2010 en nu zou ik graag vlieger worden bij de luchtmacht. Ik heb twee vragen betreffende de selectieprocedure .

1. Hoe ziet de gehele selectieprocedure van vlieger er uit van a t/m z? (Links naar websites, ervaringsdeskundigen..)
2. Zijn er hier vliegers of vliegers in opleiding die wellicht wat van hun wijze kennis met mij kunnen delen?  ;) (Tips en tools, do's en don'ts)

Alvast bedankt
Mvg  8)
selectie officier logistiek Klu

PO - check
AAC - onder voor behoud check
GO - 14 mei

FolkieOldschool

Aangezien de zoekfunctie mij niet het gewenste resultaat gaf zal ik mijn vraag toch even in het forum stellen.
Ik zit momenteel geplaatst bij het korps mariniers. Mijn contract loopt af in 2010 en nu zou ik graag vlieger worden bij de luchtmacht. Ik heb twee vragen betreffende de selectieprocedure .

1. Hoe ziet de gehele selectieprocedure van vlieger er uit van a t/m z? (Links naar websites, ervaringsdeskundigen..)
2. Zijn er hier vliegers of vliegers in opleiding die wellicht wat van hun wijze kennis met mij kunnen delen?  ;) (Tips en tools, do's en don'ts)

Alvast bedankt
Mvg  8)
Live fast
Die young

enrico1972

Zoals iedereen heeft gezien kan je als Herintreden en/of Werkervaring alleen solliciteren per mail.
Zelf heb ik dinsdag 06-03-2009 mijn mail verzonden.
Als ik een mail verzend krijgt de ontvanger standaard de vraag om Ja of Nee een lees c.q. ontvangstbevestiging te sturen.
In de meeste gevallen krijg ik netjes bericht maar nu helaas niet.

Vandaag 09-03-2009 heb ik nog steeds geen bevestiging ontvangen.
Dus gebeld naar het gratis nummer.
Alleen dit nummer blijkt weer niet van toepassing te zijn inzake Herintreden en/of Werkervaring.
Volgens de vriendelijke dame blijkt dat het op dit moment tot 4 weken kan duren voordat je antwoord krijg.

Ik ben dus ook opzoek naar mensen die hier ervaring mee hebben.
Hierbij heb ik o.a. de volgende vragen:
A: Hoe snel kreeg jij bericht op je mail en op welke wijze ?
B: Hoelang duurde het vanaf verzenden mail tot aan de 1e keuring ?
C: De functie waarop je solliciteerde was die ook beschikbaar voor je of kreeg je voor de 1e keuring al een ander aanbod ?
D: Mocht je aanvullende zaken hebben die niet in bovenstaande vragen voorkomen maar wel met mij en anderen willen delen dan is dat ook welkom.

Groetjes Enrico

Exi

Citaat van: gu op 07/04/2009 | 08:11 uur
Citaat van: Kristianus1985 op 01/04/2009 | 13:37 uur
Even een vraagje voor jullie, aangezien ik even verdwaald ben in de zoekfunctie.. Hoe kan ik de reiskosten declareren die ik heb gemaakt bij mijn keuringsbezoeken? Kan ik daarvoor ergens een formulier downloaden?

Als het goed is hebben ze je dat al gevraagd toen je je aanmelde in amsterdam
En als het niet goed is (ok, zelfs als dat goed is, want dan hebben ze je dit waarschijnlijk verteld) wordt dat automagisch overgemaakt op je rekening (althans, zo was het een aantal jaar terug..)

gu

Citaat van: Kristianus1985 op 01/04/2009 | 13:37 uur
Even een vraagje voor jullie, aangezien ik even verdwaald ben in de zoekfunctie.. Hoe kan ik de reiskosten declareren die ik heb gemaakt bij mijn keuringsbezoeken? Kan ik daarvoor ergens een formulier downloaden?

Als het goed is hebben ze je dat al gevraagd toen je je aanmelde in amsterdam

Kristianus1985

Even een vraagje voor jullie, aangezien ik even verdwaald ben in de zoekfunctie.. Hoe kan ik de reiskosten declareren die ik heb gemaakt bij mijn keuringsbezoeken? Kan ik daarvoor ergens een formulier downloaden?