De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 07:56 uur

pepoe

Aan Lex: ja sorry wist niet precies \in welk forum het moest omdat jullie heel erg pietje precies zijn :angel:

Aan dennis: oke bedankt

Denniss

Citaat van: pepoe op 15/03/2009 | 21:20 uur
en hoe zit het met je ziektezorgverzekering, moet je dat van te voren regelen met unive of doe je dat gewoon in de opleiding???

Uit het boekje wat ik heb gekregen bij het eindgesprek:
Citaat van: Thuis bij de Marine
Bij indiensttreding word je door Defensie voor deze verzekering aangemeld. Je ontvangt een bewijs van inschrijving (...)

Lex

Het eerste deel van je vraag heb je hier ook reeds gesteld.

pepoe

even een vraagje; heeft iemand die 6 april moet opkomen al nadere informatie thuisgestuurd gekregen???????

en hoe zit het met je ziektezorgverzekering, moet je dat van te voren regelen met unive of doe je dat gewoon in de opleiding???

loopmans

Bij voorkeur tussen de 20 en 25, iets er onder mag indien het lage BMI voorkomt uit een gespierde lichaamsbouw met laag vetpercentage. Als het te ver boven de 25 ligt (weet niet precies hoe 'hard' die grens is) kunnen ze zeggen dat je bv over 3 maanden terug mag komen om de keuring opnieuw te doen en te laten zien dat je bent afgevallen.

Kimmey

Citaat van: ling op 10/03/2009 | 22:52 uur

Ik heb het een en ander gelezen of de keuring en over de bmi index enzo...


Uhh hoeveel moet je BMI zijn dan? En is er een bepaald BMI dat je moet hebben om door de keuring heen te komen?

Ik heb namenlijk een BMI ow van 21.36 bij een lengte van 1.69 en gewicht van 61.
ll

KapiteinRob

Citaat van: ling op 10/03/2009 | 23:03 uur
Nee dat ga ik nu meteen doen.
Dank je voor de tip!

Sowieso is het aan te raden eerst de zoekfunctie te gebruiken alvorens een vraag te stellen.......

Rob
Forumbeheerder

ling

Nee dat ga ik nu meteen doen.
Dank je voor de tip!

Enforcer

Heb je al eens gekeken naar het topic over conditie via de zoekfunctie van dit forum?

ling

Hallo ik ben Ling nieuw hier op het forum.
Ik heb het een en ander gelezen of de keuring en over de bmi index enzo...
Nu moet ik toegeven dat ik te dik ben en ik er wel mee bezig ben en 3x in de
week intensief aan fitness doe zowel aan krachttraining als aan cardio.
Ik heb er de aanleg voor om snel dik te worden en slik ook medicijnen (geen medicijnen waardoor ik niet door de keuring zou kunnen komen zei de keuringsarts teminste)
ik weet dat ik ook nooit
een van de slankste zal zijn.
Mijn conditie is de laatste tijd wel vooruit gegaan en met fietsen heb ik totaal
geen moeite.
Maar wel ik wel moeite mee heb is met hard lopen.
Heeft iemand misschien tips voor mij hoe ik dit goed kan opbouwen?
Ik heb ondertussen wel gesolliciteerd bij de Klu voor object grondverdediging.
Het word zwaar maar ik wil er 150% voor gaan mn tanden erin zetten en niet meer
los laten.
Maar met alleen doorzettingsvermogen kom ik er niet.
Is er iemand hier die mij kan helpen met tips hoe ik mijn conditie nog beter
kan opbouwen en vooral mijn loop conditie?
Al vast bedankt!

pepoe

hallo,

ik had nadat ik mijn solliciatie brieven had opgestuurt kreeg ik ong 3 weken later men brief voor de psy. keuring, toen ik die klaar was mocht ik als ik dat wou de volgende dag de medische keuring doen

dan zou je dus binnen een 4 5 weken klaar kunnen zijn, maar misschien hebben ze voor jou nog wel iets versnelt ofzo, ik weet dat er in augustus weer een lichting begint. suc6 iig

skual

Citaat van: Kimmey op 06/03/2009 | 16:18 uur
mmm minder...
En zijn de opleidingen elk jaar of meerdere keren per jaar?
Anders moet ik weer wachten tot april 2010  :'(

Als ik jou was dan zou ik iemand eens telefonisch optelefoneren op het IKS. Deze moeten je verder op weg kunnen helpen. Ik weet niets verder m.b.t. opleidingen of hoeveel het er zijn per jaar.

Kimmey

mmm minder...
En zijn de opleidingen elk jaar of meerdere keren per jaar?
Anders moet ik weer wachten tot april 2010  :'(
ll

skual

Citaat van: Kimmey op 06/03/2009 | 15:06 uur
Hoelang gaat het ongeveer duren als je sollicitatie formulier opgestuurd heb dat je bericht krijg dat je voor de keuring mag komen?

Zag namenlijk dat mijn opleiding 27-04-2009 al start en heb deze week pas gesolliciteerd.

Dat zou nog 6 weken zijn. Volgens mij duurt alleen het antecedenten-onderzoek al 6-8 weken.

Kimmey

Hoelang gaat het ongeveer duren als je sollicitatie formulier opgestuurd heb dat je bericht krijg dat je voor de keuring mag komen?

Zag namenlijk dat mijn opleiding 27-04-2009 al start en heb deze week pas gesolliciteerd.
ll