Het thuisfront

Gestart door -Peter-, 31/01/2007 | 20:42 uur

KapiteinRob


BadMuts

ik heb inmiddels, gelukkig, wél een zinnige reactie via de mail gehad.

daarmee laat ik dit topic weer rusten.

KapiteinRob

Citaat van: BadMuts op 01/01/2009 | 23:53 uur
thuisfront kan je m.i. op meerdere manieren opvatten.

Dat ontkende ik ook niet. Ik heb alleen aan willen geven wat m.i. bij defensie over het algemeen onder "thuisfront" wordt verstaan.  ;)

Citaat van: BadMuts op 01/01/2009 | 23:53 uur
enfin, ik heb daar overigens ook geen zin over om te discussieren.

En ik maar denken dat ons forum een discussieforum is......  :P

Citaat van: BadMuts op 01/01/2009 | 23:53 uur
En nee, zij heeft geen ervaringen uit te wisselen omtrent militaire dingen oid.

Maar dat stelde je in principe wel.....

Citaat van: BadMuts op 01/01/2009 | 23:53 uur
ze heeft wel ervaringen omtrent haar vriend die de KL ingaat

Je bedoelt verwachtingen of "beeld bij" i.p.v. ervaring? Want dat laatste kan ze niet hebben m.b.t. het in dienst zijn van jouw persoontje.

Citaat van: BadMuts op 01/01/2009 | 23:53 uur
en dan dus de hele week weg is

Heftig...... ::)

Citaat van: BadMuts op 01/01/2009 | 23:53 uur
en de achterliggende reden ga ik al helemaal niet hier verkondigen, want dat is behoorlijk prive.

Als ik jou was had ik al helemaal niets gezegd over een (blijkbaar) achterliggende reden......

Citaat van: BadMuts op 01/01/2009 | 23:53 uur
en nu graag on-topic ;)

Dat was het volgens mij ook.


Sproit

Hele week weg....

6 maanden, dat is pas lang weg.
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

BadMuts

thuisfront kan je m.i. op meerdere manieren opvatten.
enfin, ik heb daar overigens ook geen zin over om te discussieren.

en ja, ik kom pas 16 feb op. En nee, zij heeft geen ervaringen uit te wisselen omtrent militaire dingen oid.

ze heeft wel ervaringen omtrent haar vriend die de KL ingaat en dan dus de hele week weg is en zij dus alleen zit samen met ons dochtertje.
en ja, we hebben het goed doorsproken voor ik solliciteerde....voordat ik daar weer opmerkingen over ga krijgen.

en de achterliggende reden ga ik al helemaal niet hier verkondigen, want dat is behoorlijk prive.

en nu graag on-topic ;)

KapiteinRob

Citaat van: Piranha op 01/01/2009 | 17:15 uur
Verkeerd of niet, zij ziet dat anders.

Het lijkt mij meer een kwestie dat de vriendin in kwestie zich wil voorbereiden op de tijd dat haar Badmuts langere tijd op safari zal zijn. Al zal dat nog wel even duren, is daar echter natuurlijk helemaal niets op tegen, integendeel. Maar het leek me wel even correct de puntjes op de thuisfront-i te zetten.... ;)

Piranha

Verkeerd of niet, zij ziet dat anders.
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

KapiteinRob

Citaat van: BadMuts op 01/01/2009 | 16:36 uur
mijn vriendin zou graag contact hebben om ervaringen uit te delen.

Los van het feit dat je waarschijnlijk bedoelt "ervaringen uit te wisselen" of "ervaringen te delen" vraag ik me af wat zij te wisselen/delen heeft aangezien jij pas 16 februari opkomt, toch? En ik wil je attenderen op het feit dat, hoewel iedereen in principe een thuisfront heeft, bij defensie met thuisfront veelal bedoeld wordt het thuisfront van uitgezonden militairen of militairen die anderzins lang(er) van huis zijn. En ook daar ben je voorlopig nog niet aan toe en vallen er op dat gebied dus (voorlopig) geen ervaringen uit te wisselen/delen door je vriendin.

Of zie ik het verkeerd?  ::)

BadMuts

zijn er hier ook vrouwelijke partners aanwezig van militairen? mijn vriendin zou graag contact hebben om ervaringen uit te delen.

mag evt ook even een pb sturen om bijv msn adressen uit te wisselen...

KPL1 B.D.

@sharona.
duidelijkheid over de duur van post kan er gewoon weg niet gegeven worden.
wat wel eens voorkomt is dat de brieven doorelkaar binnen komen. toen ik op oefening naar noorwegen was kreeg op een gegeven moment eerst brief 1 toen 4 toen 5 toen 3 en toen 2 erg raar maar waar.
het is alleen moeilijk als je niet weet dat ze doorelkaar binnen komen, dus om verwarring en miscommunicatie is het misschien handig om de brieven aan de binnen kant te nummeren zodat de militair weet in welke volgorde ze horen.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Do or do not, there is no try  "Yoda"

Je moet roeien met de riemen die in de container in de haven liggen     "Gerard Wondergem"

HV

#7
Citaat van: -Peter- op 31/01/2007 | 21:00 uur
Persoonlijk ben ik van mening dat alle steun die we het thuisfront kunnen geven gegeven moet worden, en vergeet niet dat ook familie e.d. van de gewone militair tot het thuisfront behoort... Het is ook niet de bedoeling om persoonlijke problemen publiekelijk weer te geven. Toch kunnen mensen hier wel bepaalde ervaringen c.q. kennis delen en daarnaast met elkaar in contact komen...
Uit ervaring weet ik dat er ontzettend veel thuisfronters zijn die wel willen praten over hun ervaringen, alleen geen mensen in hun directe omgeving kennen die in een zelfde situatie zitten..

Ik snap het bezwaar van sommige mensen, omdat dit forum een open forum is. Het is niet handig om privé zaken op een open forum te gooien, tenzij het algemene vragen zijn natuurlijk. Vaak ga je als thuisfront zijnde toch al gauw richting gevoelens en emoties. Misschien dat deze mensen zich bij een thuisfront forum aan kunnen melden.
Er zijn er een aantal, waaronder:

[ links verwijdert, mensen kunnen deze via google wel vinden, extra reclame is niet nodig, en niet cf. forumregels.] EXUUUSSS!!! niet gelezen, sorry!

Dit eerste forum draait al een aantal jaren. Inmiddels hebben zich vanuit vele onderdelen van de land- en luchtmacht parters aangemeld. Het forum houdt zich aan de richtlijnen van defensie en hier wordt niet gediscussieerd over de zin of onzin van de missie, maar over de dagelijkse gang van zaken waar het thuisfront mee te maken krijgt. Het forum wordt streng bewaakt door 4 moderators/admins, zodat er geen ongewenste info naar buiten komt, wat door defensie zelf nog niet naar buiten is gebracht.  Het is een forum waar veelal partners van uitgezonden militairen zitten. Wanneer je moeder/vader bent van een uitgezonden militair kun je beter terecht op thuisfrontpagina.

Hoop jullie hiermee een beetje houvast te hebben gegeven.

Nini02

ik wil graag in contact komen met mensen waarvan hun partner bij defensie zit. ik ben benieuwd naar hun verhalen en hoe hun erover denken dat hun partner bij defensie zit.
groetjes nina

Mikemans

Hey sharona.

Helaas moet ik antwoorden dat er toch altijd een kans is dat de post laat of nog later aankomt. Je kunt je voorstellen dat het stuk in nederland van de postbus naar Napo centraal goed gaat maar dat het daarna afhankelijk is van een militaire vlucht vanuit nederland naar het uitzendgebied en het vervoer daar vanaf het vliegveld naar de basis. Je kunt je voorstellen dat er in het laatste gedeelte allerlij onzekerheden en onvoorzienigheid is.

Sharona

CitaatUit ervaring weet ik dat er ontzettend veel thuisfronters zijn die wel willen praten over hun ervaringen, alleen geen mensen in hun directe omgeving kennen die in een zelfde situatie zitten..
Klopt helemaal

Mijn vriend moet ook over een aantal weken weg. De vraag waar ik mee zit is kan iemand mij het duidelijk maken over de post? En dan bedoel ik daarmee hoe lang het nou precies duurt voordat een brief is aangekomen. Lijkt me namelijk vervelend als een brief pas 3 weken later aankomt!

-Peter-

Persoonlijk ben ik van mening dat alle steun die we het thuisfront kunnen geven gegeven moet worden, en vergeet niet dat ook familie e.d. van de gewone militair tot het thuisfront behoort... Het is ook niet de bedoeling om persoonlijke problemen publiekelijk weer te geven. Toch kunnen mensen hier wel bepaalde ervaringen c.q. kennis delen en daarnaast met elkaar in contact komen...
Uit ervaring weet ik dat er ontzettend veel thuisfronters zijn die wel willen praten over hun ervaringen, alleen geen mensen in hun directe omgeving kennen die in een zelfde situatie zitten..
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Ros

En wie gaat hier de vragen van het thuisfront beantwoorden en de opmerkingen van repliek dienen ?. Ik vind het forum niet de geeigende plaats om publiekelijk de problemen e.d. van het thuisfront naar buiten te gooien. Ik vind dit meer een taak van Defensie en van de "Thuisfronters" onderling.  Deze mensen hebben genoeg problemen en zorgen zonder dat Jan en alleman dit te weten hoeft te  komen en zich er ook nog mee, zonder kennis van zaken, gaan bemoeien.

Het is uiteraard mijn mening maar ik vind het geen goed plan...............

-Peter-

In deze categorie kan u als thuisfront terecht met al uw vragen en opmerkingen. Tevens kan u via deze categorie een oproep doen om in contact te komen met andere mensen welke in dezelfde situatie zitten...

M.v.g.

Het Defensieforum.nl-team
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...