'Moslims moeten helft Koran verscheuren'

Gestart door ronjhe, 13/02/2007 | 11:03 uur

sgt Rob

Citaat van: Ros op 14/08/2007 | 20:53 uur
Op het moment als de Moslims Polen binnen vallen ga ik pas mee in de vergelijking die getrokken is met WO II.
Hoe kan je nou een land binnenvallen waarvan je ook een paspoort hebt :o

georges

#324
Citaat van: Ros op 14/08/2007 | 20:53 uur
Op het moment als de Moslims Polen binnen vallen ga ik pas mee in de vergelijking die getrokken is met WO II.

Dat hoeven zo toch niet? Als over 25 jaar of misschien wat langer de 2de Kamer voor de helft uit Moslims bestaat, dan kan het ook zomaar zijn dat ze uit net meer dan de helft bestaan (of 2/3de) en kunnen ze toch alles doorkrijgen wat ze maar willen? En dat geldt ook voor de meest andere landen dacht ik.

Ros

Op het moment als de Moslims Polen binnen vallen ga ik pas mee in de vergelijking die getrokken is met WO II.

georges

Citaat van: ronjhe op 14/08/2007 | 20:09 uur
Waar ook de meeste moslims niks van moeten hebben. Die zich veel drukker maken over hun huis, gezin en toekomst van hun kinderen. Net zoals vrijwel elk Nederlands gezin dat doet.


En elk Duits gezin vlak voor de 2de WO!!

georges

Citaat van: ronjhe op 14/08/2007 | 19:59 uur
Citaat van: georges op 13/08/2007 | 20:05 uur
Maar dié plegen geen aanslagguuuhhhh!!!!!!!!! Voor de duizendmiljoenste keer. En kom nou weer niet met die flauwe argumenten ja maar dat is de schuld van Bush, want er werden al aanslagen geplaagd tijdens de Clintontijd (o.a. Amerikaanse Abmassade Nairobi 292 doden, Tanzania Dar es Salam 10 doden en WTC 1993 (? doden). Ooww.....gaan we nou horen dat het deze keer dan niet de schuld is van Bush maar van Amerikaans beleid ja..ja..ja.....komtie....
wil je een serieus antwoord of moet ik je hierbij meteen afschrijven als serieuze opponent gezien je nogal kinderachtige reactie. En wat noem jij dan bombardementsvluchten die in opdracht van christenfundamentalisten worden uitgevoerd in notabene illegale oorlogen? Het is dus maar hoe je het bekijkt of de mensen waar ik op doel geen geweld gebruiken. Ooit van staatsterrorisme gehoord? Of kunnen democratische landen dat niet plegen en zijn ook oorlogsmisdaden hun vreemd?

Jij bent gewoon al die vreselijke aanslagen aan het goedpraten, wat ze ook doen, wat ze ook uitvreten, hoeveel doden er ook vallen, hoe verschrikkelijk het ook afloopt, het is allemaal onze schuld.

Mourning

#320
Citaat van: marc66 op 14/08/2007 | 19:43 uur
KAP aub! Dit is zooooooooooooooo fu..ing vermoeiend allemaal en het gaat nergens over. Het is de traditie(?) van het starten van een fu...ing oorlog wat men hier tentoonspreid. Zoooooooo fu..ing vermoeiend allemaal en zo ongelooflijk nutteloos.

STOP!  :-X

Doe is niet zo ongelooflijk overdreven! Als je genoeg hebt van het topic dan lees je het gewoon niet. Simpel toch. Verder is het voeren van een dialoog, debatten en discussies, ja, ook die waar een enigszins vijandige ondertoon in schuil gaan JUIST per definitie zaken welke in democratische samenlevingen passen en niet die dingen waar oorlogen van ontstaan. Dat is gewoon echt kolder.

Verder lijkt me wat Bisschop Muskens zegt in dezes onzinnig en doorslaan naar een bepaalde kant die mij persoonlijk ook niet echt aanstaat.

Regards,

Mourning  8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

georges

Citaat van: ronjhe op 14/08/2007 | 19:55 uur
Citaat van: Devil.Havelte op 13/08/2007 | 19:16 uur
Slechts een radicale fundamentalistische minderheid? Is het wel zo'n minderheid waar je nu over spreekt? Of haal je dat "slechts" uit je papieren ervaring?
En  hoe groot denk je dat deze radicale fundamentalistische "minderheid "van jou over 5 of 10 jaar is, gezien de ronselpraktijken van deze groep?
ja feitelijk is dat een kleine minderheid ja...
En die kan over 5 tot 10 jaar een flink stuk gegroeid zijn als de verschrikkelijk contra-productieve Bush-doctrine wordt doorgezet en mensen als Wilders hun gif kunnen spuien en andere mensen die onzin nog geloven ook. Maar ja de geschiedenis laat zien dat dit laatste vaker is gebeurd.

Ja heurrrrr... da istie weer....Bush is de schuldige. Bush is de uitvinder van het radicale fundamentalisctische Islam. Alsof ze nóóit eerder hebben bestaan.

marc66

KAP aub! Dit is zooooooooooooooo fu..ing vermoeiend allemaal en het gaat nergens over. Het is de traditie(?) van het starten van een fu...ing oorlog wat men hier tentoonspreid. Zoooooooo fu..ing vermoeiend allemaal en zo ongelooflijk nutteloos.

STOP!  :-X

sgt Rob

Citaat van: georges op 14/08/2007 | 08:46 uur
Gek hè? dat "we" de Duitsers met grof geweld wisten tegen te houden maar de moslims zo in de schoot krijgen geworpen?
Eigenlijk vertel je met die paar woorden een complete geschiedenis. Wat er met de Duitsers is gebeurt weten we allemaal, men schijnt alleen nog niet door te hebben dat de Moslims precies hetzelfde aan het doen zijn, één groot Moslim-rijk. Echter niet met grof geweld, maar door het bestel van binnenuit aan te vreten. De Moslims zitten hier al in de regering Moslim praat te verkondigen en het zal zijn tijd nodig hebben voordat de Moslims ook hier heer en meester zijn, zowel in getale als in de hierachie. Ik vraag me nog steeds af hoe het gelopen zou zijn als we wél de Duitse zijde hadden gekozen, met heel Europa...
NSB-ers werden weggehoond, net als iemand die een Christenland hun God Allah wil laten noemen.

marc66

Stop toch aub met deze vreselijk nutteloze en nog veel vermoeiender "discussie". Oorlogen ontstaan agv dit soort gezever!

KAP AUB!  :(

KapiteinRob

Citaat van: Gozo op 14/08/2007 | 07:26 uur
maar vanuit een vredesgedachte, los van politiek, niet een verkeerde gedachte.

Het lijkt me geen verkeerde gedachte als, bv. in het kader van de integratie en de verzoening, de moslims Allah dan maar God gaan noemen..... ;)

Ros

Citaat
Mede door een herseninfarct zegt hij zijn werk niet goed meer te kunnen doen.

Zijn vreemde voorstellen zullen daar ook mee te maken hebben......................


georges

Gek hè? dat "we" de Duitsers met grof geweld wisten tegen te houden maar de moslims zo in de schoot krijgen geworpen?

Gozo

Muskens zei in dat interview, dat gisteren werd uitgezonden bij Netwerk, onder meer, dit:
"Ik heb acht jaar in Indonesië gewerkt en daar samen met andere paters elke dag gebeden. In het hartje van de eucharistieviering wordt God daar Allah genoemd. Waarom nemen we dat woord niet over. Waarom kunnen we het niet samen gaan doen.''
Muskens stelde verder: "Het kan God wat schelen hoe wij hem noemen. Daar staat hij boven. Dat zijn onze problemen. Wij zijn allemaal bezorgd dat God dat erg zou vinden. Dat God dat blasfemie zou vinden. Helemaal niet. Wij hebben dat uitgevonden om ruzie over te maken.''

Uit die woorden kun je destilleren dat hij bij wijze van spreken de naam Allah als universele aanduiding voor God zou voorstaan, niet per se als verwijzing naar de Islam, maar kennelijk ontstaan uit een verzoeningsgedachte.

Uiteraard een brug te ver, maar vanuit een vredesgedachte, los van politiek, niet een verkeerde gedachte. Maar net als Alle Menschen werden Brüder, meer utopie dan reëel, lijkt me.

KapiteinRob

Citaat van: Kapitein Rob op 14/08/2007 | 01:26 uur
De bisschop denkt wel dat de invoering van de naam Allah gepaard gaat met veel emoties.

Daar heeft hij helemaal gelijk in. Mijn eerste emotie is dat mijn darmen op hol slaan van zo'n idioot voorstel. Maar ja, wat wil je van een dergelijke functionaris wiens (werk)kleding het dichtst van (werkend) Nederland bij een Boerka staat......