Wonen op de basis

Gestart door Toni, 24/02/2007 | 12:38 uur

januszz

Het is niet gebruikelijk dat je in het weekend op de basis blijft. Het kan echter wel (incidenteel)... Je moet het dan alleen doorgeven bij de wacht. Collega's hebben het weleens gedaan omdat ze op zaterdag een feest hadden bij iemand uit de buurt van de basis en zelf ver weg wonen.
Verder heb je er niets aan want er is niemand en je kunt volgens mij niet eens eten hier.

Ik vraag me af waarom je het uberhaupt zou willen. Ik neem aan dat je ook nog iets van een leven hebt buiten de KLU?!?!?

Wat betreft de vakanties. Zit je in welke opleiding dan ook... IMO dan wel vakopleiding.. Dan gelden de schoolvakanties van de KMSL. 3 vastgestelde weken in de zomer (week30, 31, 32) en een week tussen kerst en oud en nieuw.`Verder is er nog buitengewoon verlof aan te vragen.

hoop dat je er iets aan hebt

caruso

Mag ik citeren uit een hit van Meatloaf: "You took the words right out of my mouth"! ;)

Offenbach

Citaat van: caruso op 09/07/2007 | 20:51 uur
Dat schijnt de laatste tijd vaker voor te komen, vragen over huisvesting, opleiding, Irak/Afghanistan, carrière maken als soldaat!, enz enz worden tegenwoordig op dit Forum gesteld. Dat zegt iets over de deskundigheid van onze Forumcollegae maar meer over de schijnbare gemakzucht van onze (ik hoop van niet) nieuwe collegae!

Een paar jaar terug had je tenminste nog hetleger.nl, maar die is al poosje uit de lucht..
Was uitermate geschikt voor dit soort onbenullige vragen!

caruso

Dat schijnt de laatste tijd vaker voor te komen, vragen over huisvesting, opleiding, Irak/Afghanistan, carrière maken als soldaat!, enz enz worden tegenwoordig op dit Forum gesteld. Dat zegt iets over de deskundigheid van onze Forumcollegae maar meer over de schijnbare gemakzucht van onze (ik hoop van niet) nieuwe collegae!

Offenbach

Citaat van: yasso op 08/07/2007 | 12:42 uur
hallo ik heb een vraag je kunt op het basis een kamer huren en als je dat kamer huur en moet je elke weekent naar huis of mag je gewoon in je huur ruimte blijven .. nog een vraag en krijgen we ook vakantie???  :angel:en bedankt

Je solliciteert en gaat jezelf daarna pas verdiepen in de functie en alles wat daarbij komt kijken.. ???
Beetje vreemd, niet? Voordat ik ergens solliciteer, wil ik eerst alle ins en outs weten..

Ben je eigenlijk wel eens bij een Banenwinkel geweest of heb je ooit wel eens een info-avond bezocht?

caruso

Misschien moet je eerst alle topics eens doorlezen! Het plaatsen van nieuwe topics over hetzelfde onderwerp is onnodig, onzinnig en zegt ook iets over het niveau van jezelf. Geloof niet dat de Klu hierop zit te wachten.....

yasso

hallo ik heb een vraag je kunt op het basis een kamer huren en als je dat kamer huur en moet je elke weekent naar huis of mag je gewoon in je huur ruimte blijven .. nog een vraag en krijgen we ook vakantie???  :angel:en bedankt

jkerkkamp

Citaat van: berend op 13/03/2007 | 21:18 uur
ik heb deze avond nog gekeken maar de bar is er nog steeds hoor ;)



Wij zijn dan ook geen Marine   ;D

berend

ik heb deze avond nog gekeken maar de bar is er nog steeds hoor ;)


Lex

Citaat van: Mikemans op 28/02/2007 | 00:24 uur
Hohoho gij zult geen plezier hebben: punt 4 op de lijst van staal geloof ik.
Wat is er mis aan, als je een "soda" nuttigt?

Mikemans

Citaat van: caruso op 27/02/2007 | 22:13 uur
.....
aan de bar hangen,
.....

Hohoho gij zult geen plezier hebben: punt 4 op de lijst van staal geloof ik.

caruso

Dit noemen we "inwonend", houdt in dat je door de week op de basis overnacht en pas op vrijdagmiddag naar huis gaat. Wordt voornamelijk gedaan door militairen die te ver weg wonen om dagelijks heen en weer te reizen.
Je betaalt hier een bepaalde vergoeding voor, hoeveel weet ik niet,  en je maaltijden gebruik je in het bedrijfsrestaurant, 's Avonds kun je je eigen gang gaan, sporten, studeren, aan de bar hangen, vul zelf maar in.
Op elk Klu-ondedeel zijn er militairen inwonend, verschilt wel per onderdeel.
In de laatste Vliegende Hollander staat toevallig een artikel over inwonende Klu-militairen inclusief de aantallen per basis. Als je geen toegang hebt tot dit artikel, mail me even PM, stuur ik het je door.

Toni

#1
ik heb een vraagje,

weet iemand mij toevallig wat meer te vertellen over het wonen op de basis,
ik heb begrepen dat dit kan, zijn er veel die dit doen?    ???


mvg
Voorlichting: 5 Maart woensdrecht
Po: Onbekend
Go: Onbekend
VfB: Onbekend
Cluster: Onbekend
Lichting: Onbekend
Mogelijke Functie's:
- Korporaal Ogrv (Klu)
- Korporaal Hondengeleider Ogrv (Klu)
- Infanterie Luchtmobiele brigade (Kl)