Natres en AZV

Gestart door WildCat, 25/02/2007 | 02:37 uur

Offenbach

Citaat van: Nastov op 12/05/2007 | 02:52 uur
Citaat van: lex op 12/05/2007 | 02:36 uur
Citaat van: Nastov op 12/05/2007 | 02:23 uur
Kortweg gezegd; alles is toegestaan om jezelf te verdedigen. Hierbij zijn aanvallen op het kruis, oren, ogen, botbreuken etc etc toegestaan!
In mijn optiek is, na geconstateerd te hebben dat er geen regels zijn, het dan ook geen sport.
Citaat van: Nastov op 12/05/2007 | 02:23 uur
Ik raad het ook iedereen die bij defensie wilt gaan werken aan aangezien wat je op een vereniging leert veel en veel meer is dan dat je überhaupt bij de KL zal leren. (ter verduidelijking, op mijn vereniging trainen ook commando's uit roosendaal mee met de civiele cursus om meer te kunnen leren van krav maga aangezien het aangeleerde via de KL ruim onder de maat was).
Ik denk niet dat Defensie zit te wachten op personen, die zich middels "Krav Magra" willen profileren.


U bent bekent met MZV en de ontstaansgeschiedenis van Krav Maga?

Volgens mij ging de discussie over AZV en niet MZV...maar goed.
En degene die hier gebruik van maken binnen defensie zijn bewakers en die zijn mbt het toepassen van geweld gebonden aan strenge regels. M.a.w. het gebruik van geweld, dient altijd met mate te gebeuren. Hiervoor is men dus AZV gecertificeerd.

Lex

Citaat van: Nastov op 12/05/2007 | 02:52 uur
U bent bekend met MZV en de ontstaansgeschiedenis van Krav Maga?
Nee, ik ben niet bekend met de kreet "MZV"; de onstaansgeschiedenis van Krav Maga heb ik gelezen, via de bijgevoegdse link.

Nastov

Citaat van: lex op 12/05/2007 | 02:36 uur
Citaat van: Nastov op 12/05/2007 | 02:23 uur
Kortweg gezegd; alles is toegestaan om jezelf te verdedigen. Hierbij zijn aanvallen op het kruis, oren, ogen, botbreuken etc etc toegestaan!
In mijn optiek is, na geconstateerd te hebben dat er geen regels zijn, het dan ook geen sport.
Citaat van: Nastov op 12/05/2007 | 02:23 uur
Ik raad het ook iedereen die bij defensie wilt gaan werken aan aangezien wat je op een vereniging leert veel en veel meer is dan dat je überhaupt bij de KL zal leren. (ter verduidelijking, op mijn vereniging trainen ook commando's uit roosendaal mee met de civiele cursus om meer te kunnen leren van krav maga aangezien het aangeleerde via de KL ruim onder de maat was).
Ik denk niet dat Defensie zit te wachten op personen, die zich middels "Krav Magra" willen profileren.


U bent bekent met MZV en de ontstaansgeschiedenis van Krav Maga?

Lex

Citaat van: Nastov op 12/05/2007 | 02:23 uur
Kortweg gezegd; alles is toegestaan om jezelf te verdedigen. Hierbij zijn aanvallen op het kruis, oren, ogen, botbreuken etc etc toegestaan!
In mijn optiek is, na geconstateerd te hebben dat er geen regels zijn, het dan ook geen sport.
Citaat van: Nastov op 12/05/2007 | 02:23 uur
Ik raad het ook iedereen die bij defensie wilt gaan werken aan aangezien wat je op een vereniging leert veel en veel meer is dan dat je überhaupt bij de KL zal leren. (ter verduidelijking, op mijn vereniging trainen ook commando's uit roosendaal mee met de civiele cursus om meer te kunnen leren van krav maga aangezien het aangeleerde via de KL ruim onder de maat was).
Ik denk niet dat Defensie zit te wachten op personen, die zich middels "Krav Magra" willen profileren.

Nastov

Citaat van: Iris op 28/02/2007 | 11:03 uur
Citaat van: Wildcat op 28/02/2007 | 01:11 uur
Citaat van: Rutt op 27/02/2007 | 20:30 uur
Citaat van: calimero op 27/02/2007 | 19:24 uur
Opzich wel raar omdat ze toch ingezet worden voor bewaking en beveiliging van militaire objecten.

Ja zeker dat vind ik ook,dat zijn toch de dingen die je onder de knie moet hebben.
Van mij mogen ze Krav Maga wel invoeren.
Krav Maga???
Een Israëlische vechtsport, word gebruikt door de Special Forces van Israël, schijnt heel effectief te zijn.

Wing Tsung is wel wat makkelijker.

Krav Maga is de shit!  8)
Ik doe dit nu al ruim een half jaar in de civiele vorm en ben er echt helemaal larisch van. Echt een uitstekende manier van zelfverdediging tegen (gewapende-)aanvallen. Want let erop, het is een vorm van zelfverdediging en wordt als cursus gegeven. Krag Maga is geen vechtsport. Dit is omdat een sport bepaalde regels aanhoudt ter bescherming van de beoefenaars. Krav Maga kent geen regels. Kortweg gezegd; alles is toegestaan om jezelf te verdedigen. Hierbij zijn aanvallen op het kruis, oren, ogen, botbreuken etc etc toegestaan!

Ik raad het ook iedereen die bij defensie wilt gaan werken aan aangezien wat je op een vereniging leert veel en veel meer is dan dat je überhaupt bij de KL zal leren. (ter verduidelijking, op mijn vereniging trainen ook commando's uit roosendaal mee met de civiele cursus om meer te kunnen leren van krav maga aangezien het aangeleerde via de KL ruim onder de maat was).

Voor meer info zie: www.ikmf.nl of .com

Gegroet! Tim

Grunt

Nou eerder rivaliteit hoor, zolang we elkaar met onderbouwde argumenten en meningen om de oren slaan is dat wel professioneel. Het zou wel een geitenbende worden als iedereen op de man af zou spelen en zou gaan schelden.
When evil strives to overcome good, when the sword is mightier than the pen, then death rides a winged horse!

Lila

Citaat van: caruso op 28/02/2007 | 10:44 uur
Citaat van: Wildcat op 28/02/2007 | 01:35 uur
Citaat van: kobo op 28/02/2007 | 00:28 uur
Zover als ik weet , mag de natres alleen iemand staande houden dus niet AANHOUDEN
AANHOUDEN mag iedereen!! Staande houden mag alleen een opsporings ambtenaar, dus ik denk niet dat de natres iemand mag staande houden!!
Dat denk ik niet aleen, dat weet ik wel zeker! En hier dus weer het grote verschil, Natres is niet getraind in deze, dus niet bevoegd, dus niet inzetgereed voor de Open Dagen,dus wegblijven s.v.p.

hmmm een team een taak, ik hoor t al, wat een onzinnige vijandigheid, er proffessioneel moet ik zeggen

Billy Rosewood

Citaat van: caruso op 28/02/2007 | 10:44 uur
Citaat van: Wildcat op 28/02/2007 | 01:35 uur
Citaat van: kobo op 28/02/2007 | 00:28 uur
Zover als ik weet , mag de natres alleen iemand staande houden dus niet AANHOUDEN
AANHOUDEN mag iedereen!! Staande houden mag alleen een opsporings ambtenaar, dus ik denk niet dat de natres iemand mag staande houden!!
Dat denk ik niet aleen, dat weet ik wel zeker! En hier dus weer het grote verschil, Natres is niet getraind in deze, dus niet bevoegd, dus niet inzetgereed voor de Open Dagen,dus wegblijven s.v.p.

Goed zo Caruso en Wildcat.
Hebben de lessen van mij en Harry toch gewerkt ;) ::) :angel:

Ros

#28
NBC is voor de GLR en Natres van minder belang dan de AZV en/of geweldsinstructie. Als het ooit in Nederland spannend begint te worden is er tijd genoeg om de NBC kennis en vaardigheden op peil te brengen. NBC is net zo nuttig als de uren, dat de Natres in het bos rond loopt te spoken op zoek naar de grote Rode Beer. Schrap tevens de infiltratie/exfiltratie oefeningen en schuilbivakjes inrichten. De tijd die hierdoor vrij komt kan voor beveiligen en bewaken gebruikt worden, en eventueel een stukje bijstand tijdens rampen.

Veer

Citaat van: Grunt op 02/03/2007 | 13:31 uur
Ik mag hopen dat we AZV krijgen en dat het hele geweldsinstructie verhaal er tot op de letter nauwkeurig ingedrilld wordt. Ik krijg het spaans benauwd als ik hoor wat de juridische gevolgen kunnen zijn t.a.v. geweldgebruik bij vredesbewaking, en dan vervolgens een lesje 'bewustwording' omtrent de geweldsinstructie krijgen. Van mij uit laten ze die NBC shit maar weg uit het programma en meer beveiliging en geweldsinstructie, en anders ben ik best bereid om een paar avonden extra te komen om dit écht goed onder de knie te krijgen. Ik heb dit ook al aangegeven in mijn evaluatie, ik vraag me af of er wat mee gebeurd.

Nou die NBC shit  ??? zoals jij dat noemt is erg belangrijk als je het een keer nodig hebt! Beide trainingen zijn hartstikke waardevol. Als je bij de GLR zit wordt je voor alle aspecten getraind, zou voor de Natres dus ook niet zo'n probleem moeten zijn.

Grunt

#26
Citaat van: Offenbach op 01/03/2007 | 18:28 uur
Ik heb afgelopen januari wat MZV lessen gehad van twee KMA instructeurs. Ik heb qua trap -en stoot technieken veel geleerd, maar opbrenggrepen en omgaan met handboeien (zoals wij bij de GLR leren) hadden ze nog nooit gedaan. MZV is echt gericht op een combat situatie, terwijl AZV meer gericht is op een actie die tijdens vredestijd plaats kan vinden.

Ik denk dan ook dat het zéér zinvol is voor de Natres om AZV op te nemen in hun programma. Zeker gezien het feit dat de Natres wat meer uit dat Koude Oorlog denken moet komen en ook (zoals Caruso al aangaf) zij steeds vaker samen met de GLR optrekken.

Ik mag hopen dat we AZV krijgen en dat het hele geweldsinstructie verhaal er tot op de letter nauwkeurig ingedrilld wordt. Ik krijg het spaans benauwd als ik hoor wat de juridische gevolgen kunnen zijn t.a.v. geweldgebruik bij vredesbewaking, en dan vervolgens een lesje 'bewustwording' omtrent de geweldsinstructie krijgen. Van mij uit laten ze die NBC shit maar weg uit het programma en meer beveiliging en geweldsinstructie, en anders ben ik best bereid om een paar avonden extra te komen om dit écht goed onder de knie te krijgen. Ik heb dit ook al aangegeven in mijn evaluatie, ik vraag me af of er wat mee gebeurd.
When evil strives to overcome good, when the sword is mightier than the pen, then death rides a winged horse!

Offenbach

Citaat van: Iris op 01/03/2007 | 17:49 uur
Citaat van: Rutt op 01/03/2007 | 17:19 uur
Ik dacht dat de KL al bezig was met deze sport.
Maar kan hier niets over vinden,Krav maga en de KL
Naar mijn weten heeft KL een mengeling van verschillende vechtsporten in gebruik. Wat judorollen en misschien de dekkingen van boxen.
Er zullen wel wat basisdingen van Kravv maga in kúnnen zitten, maar je word geen martial arts expert. Van filmpjes van MZV die ik heb gezien heb ik de indruk gegeven dat het vooral om boxen gaat, met de stoten en de dekkingen. Ook low-kicks en kettingstoten.

@Rutt: Misschien kan je aan je kader (ik neem aan dat je al bij de Natres zit) vragen wat voor dingen ze gebruiken als MZV.

Ik heb afgelopen januari wat MZV lessen gehad van twee KMA instructeurs. Ik heb qua trap -en stoot technieken veel geleerd, maar opbrenggrepen en omgaan met handboeien (zoals wij bij de GLR leren) hadden ze nog nooit gedaan. MZV is echt gericht op een combat situatie, terwijl AZV meer gericht is op een actie die tijdens vredestijd plaats kan vinden.

Ik denk dan ook dat het zéér zinvol is voor de Natres om AZV op te nemen in hun programma. Zeker gezien het feit dat de Natres wat meer uit dat Koude Oorlog denken moet komen en ook (zoals Caruso al aangaf) zij steeds vaker samen met de GLR optrekken.

Iris

Citaat van: Rutt op 01/03/2007 | 17:19 uur
Ik dacht dat de KL al bezig was met deze sport.
Maar kan hier niets over vinden,Krav maga en de KL
Naar mijn weten heeft KL een mengeling van verschillende vechtsporten in gebruik. Wat judorollen en misschien de dekkingen van boxen.
Er zullen wel wat basisdingen van Kravv maga in kúnnen zitten, maar je word geen martial arts expert. Van filmpjes van MZV die ik heb gezien heb ik de indruk gegeven dat het vooral om boxen gaat, met de stoten en de dekkingen. Ook low-kicks en kettingstoten.

@Rutt: Misschien kan je aan je kader (ik neem aan dat je al bij de Natres zit) vragen wat voor dingen ze gebruiken als MZV.
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Dutch.Devil

Citaat van: caruso op 28/02/2007 | 23:18 uur
Onderbouwen?
wat dacht je van 6 jaar Open dagen en als de natres meedoet alleen maar ellende omdat die gasten er alleen maar bij zijn omdat het "zo gezellig" is. Lekker meelopen met Klu-reservisten die wél weten hoe het hoort/moet!
Het toppunt is echter 2006 waar men twee weken vóór de Open Dagen te kennen geeft niet te komen vanwege een of andere schimmige reden. En dan nu met droge oogjes een rol tijdens de Open Dagen 2007 claimen, dacht het niet!
Of zullen wij hetzelfde doen in Wezep dit jaar? Misschien moeten ze bij de Natres nog even wennen aan het onweerlegbare feit dat we de Open Dagen ook zonder de Natres kunnen draaien!
Het is niet zo dat ik iets tegen de Natres heb, maar in dit geval kunne ze wat mij betreft de boom in!

En voor iemand die z'n Amo nog moet doen heb je wel een hoop praatjes.......maar ervaring ho maar!



Over ervaring moet je bij mij niet aankomen Caruso, want dat heb ik genoeg!
Ik heb je een PM gestuurt!
Wat ik wil zeggen dat je meestal erg negatief overkomt en dat betreft niet alleen over Natres.
En ik heb nu inmiddels ook wel gemerkt dat je een kort lontje hebt en dat lijkt me voor een Klu-reservist ook geen goede eigenschap!


Rutt

Citaat van: Iris op 28/02/2007 | 11:03 uur
Citaat van: Wildcat op 28/02/2007 | 01:11 uur
Citaat van: Rutt op 27/02/2007 | 20:30 uur
Citaat van: calimero op 27/02/2007 | 19:24 uur
Opzich wel raar omdat ze toch ingezet worden voor bewaking en beveiliging van militaire objecten.

Ja zeker dat vind ik ook,dat zijn toch de dingen die je onder de knie moet hebben.
Van mij mogen ze Krav Maga wel invoeren.
Krav Maga???
Een Israëlische vechtsport, word gebruikt door de Special Forces van Israël, schijnt heel effectief te zijn.

Wing Tsung is wel wat makkelijker.

Ik dacht dat de KL al bezig was met deze sport.
Maar kan hier niets over vinden,Krav maga en de KL
19 Okt PO gehaald.
31 Okt/1Nov GO en VFB gehaald.
15 Jan Geschikt verklaard (CMH)
20 Sept Vooropkomst
Wk 39/40 Amo Schoolbat Noord (Assen)

KapiteinRob

Citaat van: Offenbach op 01/03/2007 | 15:14 uur
Dag Wombat, welkom op defensieforum!
Misschien kan je eens wat meer over jezelf en je ervaringen vertellen?

Maar dan wel graag in het voorsteltopic!

Rob
Forumbeheerder

Offenbach

Citaat van: wombat op 01/03/2007 | 07:47 uur
Mijne Dames en Heren,

Wat zijn we weer lekker bezig en wat zijn we weer lekker anti .......

Zelf heb ik andere ervaringen met het gezamelijke optreden van Klu-reservisten en Natres. Toch, er is een heel groot verschil ( of zo je wilt, een gemis ) : dat zwarte koordje ...

Maar zullen we het weer over AZV hebben ?

No worries,

Wombat   

Dag Wombat, welkom op defensieforum!
Misschien kan je eens wat meer over jezelf en je ervaringen vertellen?


wombat

#19
Mijne Dames en Heren,

Wat zijn we weer lekker bezig en wat zijn we weer lekker anti .......

Zelf heb ik andere ervaringen met het gezamelijke optreden van Klu-reservisten en Natres. Toch, er is een heel groot verschil ( of zo je wilt, een gemis ) : dat zwarte koordje ...

Maar zullen we het weer over AZV hebben ?

No worries,

Wombat   

kobo

Citaat van: caruso op 28/02/2007 | 23:18 uur
Onderbouwen?
wat dacht je van 6 jaar Open dagen en als de natres meedoet alleen maar ellende omdat die gasten er alleen maar bij zijn omdat het "zo gezellig" is. Lekker meelopen met Klu-reservisten die wél weten hoe het hoort/moet!
Het toppunt is echter 2006 waar men twee weken vóór de Open Dagen te kennen geeft niet te komen vanwege een of andere schimmige reden. En dan nu met droge oogjes een rol tijdens de Open Dagen 2007 claimen, dacht het niet!
Of zullen wij hetzelfde doen in Wezep dit jaar? Misschien moeten ze bij de Natres nog even wennen aan het onweerlegbare feit dat we de Open Dagen ook zonder de Natres kunnen draaien!
Het is niet zo dat ik iets tegen de Natres heb, maar in dit geval kunne ze wat mij betreft de boom in!

En voor iemand die z'n Amo nog moet doen heb je wel een hoop praatjes.......maar ervaring ho maar!

Ros: staande houden is niet hezelfde als arresteren, die term wordt ook niet gebruikt!


slik oeps dat komt hard aan :En voor iemand die z'n Amo nog moet doen heb je wel een hoop praatjes.......

kobo

Citaat van: Ros op 28/02/2007 | 12:50 uur
Citaat van: kobo op 28/02/2007 | 12:38 uur
ja dat zit ik dus te vertellen de hele tijd . :'(

Zakdoekje ?. Ik heb mijn bericht aangepast. De bedoeling was om de uitspraak van caruso aan te halen  ;)

whahahh nee hoor , was meer als een grap bedoelt , maar toch bedankt. :laugh:

caruso

#16
Onderbouwen?
wat dacht je van 6 jaar Open dagen en als de natres meedoet alleen maar ellende omdat die gasten er alleen maar bij zijn omdat het "zo gezellig" is. Lekker meelopen met Klu-reservisten die wél weten hoe het hoort/moet!
Het toppunt is echter 2006 waar men twee weken vóór de Open Dagen te kennen geeft niet te komen vanwege een of andere schimmige reden. En dan nu met droge oogjes een rol tijdens de Open Dagen 2007 claimen, dacht het niet!
Of zullen wij hetzelfde doen in Wezep dit jaar? Misschien moeten ze bij de Natres nog even wennen aan het onweerlegbare feit dat we de Open Dagen ook zonder de Natres kunnen draaien!
Het is niet zo dat ik iets tegen de Natres heb, maar in dit geval kunne ze wat mij betreft de boom in!

En voor iemand die z'n Amo nog moet doen heb je wel een hoop praatjes.......maar ervaring ho maar!

Ros: staande houden is niet hezelfde als arresteren, die term wordt ook niet gebruikt!

Dutch.Devil

Casuso, heb je ook nog een keer iets positiefs te melden?
Of kan je alleen maar negatieve niet-onderbouwde uitspraken doen? >:(

Ros

Citaat van: kobo op 28/02/2007 | 12:38 uur
ja dat zit ik dus te vertellen de hele tijd . :'(

Zakdoekje ?. Ik heb mijn bericht aangepast. De bedoeling was om de uitspraak van caruso aan te halen  ;)

kobo

ja dat zit ik dus te vertellen de hele tijd . :'(

Ros

#12
Citaat van: caruso op 28/02/2007 | 10:44 uur
Dat denk ik niet aleen, dat weet ik wel zeker! En hier dus weer het grote verschil, Natres is niet getraind in deze, dus niet bevoegd, dus niet inzetgereed voor de Open Dagen,dus wegblijven s.v.p.

De discussie gaat niet over de aanwezigheid van de NATRES op de open dagen ?. En het is zoals Wildcat aangeeft.. aanhouden mag iedereen (ook burgers), staande houden (arresteren) mag alleen de KMAR en Politie en ambtenaren met opsporingsbevoegdheid. De GLR heeft dus niet meer of minder rechten dan de NATRES. De luchtmachters krijgen meer te maken met situaties waar burgers bij betrokken zijn, denk aan activisten. Om achteraf ellende te voorkomen is onder andere de AZV ingesteld.

Iris

Citaat van: Wildcat op 28/02/2007 | 01:11 uur
Citaat van: Rutt op 27/02/2007 | 20:30 uur
Citaat van: calimero op 27/02/2007 | 19:24 uur
Opzich wel raar omdat ze toch ingezet worden voor bewaking en beveiliging van militaire objecten.

Ja zeker dat vind ik ook,dat zijn toch de dingen die je onder de knie moet hebben.
Van mij mogen ze Krav Maga wel invoeren.
Krav Maga???
Een Israëlische vechtsport, word gebruikt door de Special Forces van Israël, schijnt heel effectief te zijn.

Wing Tsung is wel wat makkelijker.
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

caruso

Citaat van: Wildcat op 28/02/2007 | 01:35 uur
Citaat van: kobo op 28/02/2007 | 00:28 uur
Zover als ik weet , mag de natres alleen iemand staande houden dus niet AANHOUDEN
AANHOUDEN mag iedereen!! Staande houden mag alleen een opsporings ambtenaar, dus ik denk niet dat de natres iemand mag staande houden!!
Dat denk ik niet aleen, dat weet ik wel zeker! En hier dus weer het grote verschil, Natres is niet getraind in deze, dus niet bevoegd, dus niet inzetgereed voor de Open Dagen,dus wegblijven s.v.p.

WildCat

Citaat van: kobo op 28/02/2007 | 00:28 uur
Zover als ik weet , mag de natres alleen iemand staande houden dus niet AANHOUDEN
AANHOUDEN mag iedereen!! Staande houden mag alleen een opsporings ambtenaar, dus ik denk niet dat de natres iemand mag staande houden!!

WildCat

Citaat van: Rutt op 27/02/2007 | 20:30 uur
Citaat van: calimero op 27/02/2007 | 19:24 uur
Opzich wel raar omdat ze toch ingezet worden voor bewaking en beveiliging van militaire objecten.

Ja zeker dat vind ik ook,dat zijn toch de dingen die je onder de knie moet hebben.
Van mij mogen ze Krav Maga wel invoeren.
Krav Maga???

kobo

Zover als ik weet , mag de natres alleen iemand staande houden dus niet AANHOUDEN, daar moet de KMAR voor gewaarschuwd worden, de taak ligt alleen bij bewaken, mocht er iets verdachts worden gezien dan wordt dat door gegeven aan je wachtcomm.en wordt er evt. versterking gestuurd.
Als er iemand staande gehouden wordt :mag deze ook alleen worden geviciteerd , alleen de KMAR mag fouilleren.
Dus er is wel edeglijk verschil met de GLR ,die heeft dus meer bevoegdheid. :police:

caruso

Citaat van: Wildcat op 25/02/2007 | 02:37 uur
De meeste reservisten van de Groep Luchtmacht Reserve (GLR) zijn allemaal AZV (Aanhouding en Zelf Verdediging) gecertificeerd opgeleid. Hoe zit dat eigenlijk bij de Natres?? Hoe treed de Natres op bij escalaties bij bv een open dag van een defensie onderdeel? (mits de natres is ingezet)
Van mij mogen ze wegblijven, de natres heeft ons vorig jaar ook mooi in de steek gelaten!
En dan dit jaar weer een plek claimen? Mooi niet!

Ros

Citaat van: calimero op 27/02/2007 | 19:24 uur
Opzich wel raar omdat ze toch ingezet worden voor bewaking en beveiliging van militaire objecten.

Niet zo zeer raar. Iedere militair die een beveiligings/bewakings taak krijgt kan/mag een verdachte aanhouden. Het blijft dan bij aanhouden en daarna zo snel mogelijk overdragen aan de KMAR of Politie. De luchtmachtbewakers krijgen een specifieke opleiding omdat zij altijd luchtmachtobjecten bewaken, en indien nodig handboeien mogen gebruiken.  De juridische rechten blijven hetzelfde als dat van iedere andere militair met de eerder genoemde taken.

Rutt

Citaat van: calimero op 27/02/2007 | 19:24 uur
Opzich wel raar omdat ze toch ingezet worden voor bewaking en beveiliging van militaire objecten.

Ja zeker dat vind ik ook,dat zijn toch de dingen die je onder de knie moet hebben.
Van mij mogen ze Krav Maga wel invoeren.
19 Okt PO gehaald.
31 Okt/1Nov GO en VFB gehaald.
15 Jan Geschikt verklaard (CMH)
20 Sept Vooropkomst
Wk 39/40 Amo Schoolbat Noord (Assen)

calimero

Opzich wel raar omdat ze toch ingezet worden voor bewaking en beveiliging van militaire objecten.
Impossible only takes some minutes longer.

Grunt

Ik heb nog niet het hele 48 maanden model doorlopen, maar volgens mij is niemand bij ons AZV opgeleid en zeker niet gecertificeerd. Ik geloof dat het bij ons ophoud met de jaarlijkse les geweldsinstructie die in twee of drie uur gegeven wordt.
When evil strives to overcome good, when the sword is mightier than the pen, then death rides a winged horse!

WildCat

#1
De meeste reservisten van de Groep Luchtmacht Reserve (GLR) zijn allemaal AZV (Aanhouding en Zelf Verdediging) gecertificeerd opgeleid. Hoe zit dat eigenlijk bij de Natres?? Hoe treed de Natres op bij escalaties bij bv een open dag van een defensie onderdeel? (mits de natres is ingezet)