Defensiebudget in het nauw

Gestart door -Peter-, 17/04/2007 | 07:22 uur

ronjhe

Citaat van: Ros op 17/04/2007 | 20:43 uur
De PvdA zal dan prompt tegen verlenging zijn en daarmee weer in de kaart van de kiezer spelen.
Tja, de kiezer heeft het in een democratie in principe ook voor het zeggen ;) Dus als een meerderheid Defensie verder wil verkleinen, dan zij dat zo...Dan heeft men blijkbaar niet voldoende kunnen overtuigen waarom dit niet wenselijk is. Maar goed, ik denk dat net als mij veel mensen zich irriteren waarom er miljoenen beschikbaar zijn voor een brug in Afghanistan (die een week later weer wordt opgeblazen) maar een lokale brug om een nieuwe woonwijk te ontsluiten er niet inzit... Leg dat maar eens uit... en voor dit beleid betaalt Defensie helaas in de beeldvorming de rekening... 

ronjhe

Citaat van: Ros op 17/04/2007 | 20:17 uur
Ik heb zo'n  idee dat Bos en Co bezig zijn om een bom te leggen onder het huidige Kabinet. Als baas van de pot gaat hij het natuurlijk niet redden. Dan maar op deze manier.
Of 2 kranten die niet zoveel op hebben met deze regering zagen hier een mooie kans even een vuurtje te stoken. Misschien wat te relativerend.... maar zullen we niet eerst even wachten tot de nieuwe afspraken op papier staan voor iedereen hier uit zijn vel knalt? ;)

Airmobile

#55
CitaatIk opgelucht dat we van boekhouder dhr Kamp velost zijn

Als die er nu nog had gezeten, hadden we in ieder geval  niet dit gezeik gehad met Zalm dan als Min. van Fin........ Hadden we er nog geld bij gekregen ook  :)

andré herc

Ik opgelucht dat we van boekhouder dhr Kamp velost zijn, heeft defensie weer te maken met een andere boekhouder dhr Woutertje Bos minister van fin.
Laat hem alsteblieft een baan zoeken bij de supermarkt Aldie ,kan die daar alles in de uitverkoop gooien. :D

André
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Airmobile

CitaatHoe debiel zijn wij hier in Nederland aan het worden eigenlijk? Waar is de verhouding Defensie-Ontwikkelingssamenwerking-BuZa? En waarom is Defensie CONTINUE de L-U-L als die verhouding wordt verandert, terwijl ze eigenlijk altijd aktief is om haar deel en meer bij te dragen? Waarom is die verhouding bij ons zo IDIOOT veel in het voordeel van Ontwikkelingssamenwerking vergeleken met de rest van zo'n beetje de GEHELE WERELD?

Als jij het wist mocht je het me vertellen Mourning, het wordt hier gewoon met de dag een debieler land. In het midden gelaten hoe ik er verder over denk, maar dat is denk zelf in te vullen......... Der lopen in dit land een stel idioten politici rond die het juist voor het zeggen hebben en zogenaamd overal verstand van denken te hebben.

Misschien toch een idee om te gaan emigreren, maar waar heen.....? Iemand een goed alternatief, voorkeur is wel dat ik wel een carriere wil hebben binnen defensie van dat betreffende land dan.

Mourning

#52
Sterker nog, Airmobile. Ontwikkelingssamenwerking, ik herhaal in percentage geeft vrijwel geen land TER WERELD meer uit als Nederland (op zich al een pijnlijke vergelijking als je dat met de positie van het Defensiebudget vergelijkt), krijgt er fors extra geld bij, besluit niet meer bij te dragen aan Peacekeeping operaties voor Defensie (dus meer kosten voor Defensie), Defensie moet geld aan BuZa gaan afstaan en voor de bezuinigingsgolf die er nu aankomen ... EN Ontwikkelingssamenwerking wordt voorzover ik tot nu toe hoor en lees totaal ONTZIEN bij deze bezuinigingsgolf! Moet echt niet veel debieler worden hierro!

Ik ben een voorstander van Ontwikkelingssamenwerking, maar we zaten al een heel respectabel peil. Om delen van dat budget nu terug te trekken wat ze aan Defensie gaven voor Peacekeeping ops, waardoor ze nog meer financiele ruimte krijgen dan voorheen, ze nog een pot extra geld te geven vanuit het regeerakkoord en ze dan OOK nog te ontzien van bezuinigingen...

Hoe debiel zijn wij hier in Nederland aan het worden eigenlijk? Waar is de verhouding Defensie-Ontwikkelingssamenwerking-BuZa? En waarom is Defensie CONTINUE de L-U-L als die verhouding wordt verandert, terwijl ze eigenlijk altijd aktief is om haar deel en meer bij te dragen? Waarom is die verhouding bij ons zo IDIOOT veel in het voordeel van Ontwikkelingssamenwerking vergeleken met de rest van zo'n beetje de GEHELE WERELD?

Regards,

Mourning  8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

farkgoenie


Maar we dwalen af.......

Oh ja, sorry  ;)

Airmobile

Is het niet zo dat de minister van ontwikkelings samenwerking ook uit de PVDA gelederen komt, dacht toch wel!! Niet voor niks dat er 250 miljoen naar ontwikkelings samenwerking gaat......

Wat ik nog steeds niet snap is waarom al dat geld dan maar weer naar Ontwikkelingssamenwerking en BUZA moet. Uiteindelijk komt het via omwegen toch weer terecht bij Defensie, die zijn immers de operationele uivoerders in het buitenland. Zou het gewoon niet zijn om al die ambtenaren daar aan het werk te houden. Anders hebben die straks geen werk meer......

Misschien dus gewoon een goed idee om Meneer Bos eens te laten kijken naar de financiering en alles rond het gehele ambtenaren apparaat daar in Den Haag..... Of ja dat mag die niet hè, want dan stoot die zijn eigen kiezertjes en partij tegen het hoofd, en die hadden het volgens al niet meer zo hoog op met hem. Bos wel denk gewoon met deze actie het rumoer rond om zijn eigen persoon minder laten worden, iets goeds doen voor zijn mensen.......

PVDA is gewoon bezig om iedereen hun kant in te krijgen binnen het kabinet, zo niet......., dan stappe ze er uit......!! Net stel kindjes die hun zin niet krijgen, alleen beginnen die dan te huilen. Misschien zouden Woutertje Bos en Meneer Koenders dat eens moeten proberen.

Mijn gedachtes over de PVDA waren al niet rooskleurig, nu zijn ze het al helemaal niet meer...... (en daar maar niet gesproken over de woordne die ik er liefste voor zou willen gebruiken)
De ideeën om is keer gezellig met z'n alle naar Den Haag te trekken vind ik zeker wel een leuk plan.......

Ik doe zeker mee!!!

Thor

#49
Nee hoor, gewoon even met je muis erover heen en weer om de link te vinden  ;D

Maar ik heb er nog een paar. Zal het makkelijk maken voor eenieder. We verliezen toch al elke dag goede operators aan deze bedrijven :'(

http://www.crg.com/
http://www.saladin-security.com/
http://travel.state.gov/travel/cis_pa_tw/cis/cis_1763.html
http://www.sourcewatch.org/index.php?title=Private_Military_Corporations#List_of_PMCs
etc
etc

Excuses voor het off-topic gehalte van deze post, maar als mensen willen vluchten, wil ik ze deze opties niet onthouden ;)

Ton de Zwart

Citaat van: Cigarzz op 17/04/2007 | 21:01 uur
Er zat een verborgen boodschap in mijn post.  ;)
Welja, maak er een puzzeltje van!  Ben je bij een secte of zo?

Mourning

Citaat van: Offenbach op 17/04/2007 | 20:06 uur
Citaat van: Cigarzz op 17/04/2007 | 20:01 uur
Mijn voorstel voor die militaire staatsgreep (in een ander topic) was grappig bedoeld. Ik begin er echter steeds meer voor te voelen....

Kijk uit wat je zegt, ik zie de krantenkoppen morgen al voor me..

Haha, die krijgen we toch wel of het nu gezegd wordt door iemand van Defensie of niet. Journalisten vertellen altijd objectief "de waarheid", remember?  ;D ;D ;D
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Mourning

Citaat van: farkgoenie op 17/04/2007 | 19:57 uur
Kapitein Rob,

Ik was sarcarisch met mijn vorige postings, je hebt helemaal gelijk. Defensie wordt naar de klote geholpen door carriere jagende liegende en bedriegende politici. Ik kan mij daar erg kwaad over maken (niet dat dat zal helpen ben ik bang).

Dan kunnen wel elkaar de hand geven...

Behalve op "sarcarisch" gebied... Ik ben meer van het "sarcasme"  :P :D  ;D ;D ;D

Regards,

Mourning  8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Thor


KapiteinRob

Citaat van: farkgoenie op 17/04/2007 | 20:38 uur
Heb je ooit iemand ontmoet die het leuk vind om voor de nieuwe, en "extreem efficiente organisaties" zoals  Paresto, DTO, P&O te werken?

Ik kom af en toe een enkeling tegen..... ;)

Citaat van: farkgoenie op 17/04/2007 | 20:38 uur
Bedrijfsmatig gezien lijken deze centralisaties misschien opportuun, personeels technisch is het een drama.

Ik zit zelf (nog) bij zo'n toko en bedrijfsmatig kan er (bij deze club) volgens mij best nog wel wat veranderd worden qua efficientie. Dat gaat trouwens ook gebeuren. En van het personeels"beleid" bij defensie word ik al niet vrolijk, maar als ik kijk naar de afdeling die zich in onze toko met personeelszaken bemoeit schiet ik al helemaal in de vlekken. Al moet ik toegeven dat sinds de komst van DCHR er enige taken daarheen zijn verplaatst en het dus iets minder erg is geworden. Goh, toch nog een verbetering......

Maar we dwalen af....... :police:

farkgoenie

Kapitein Rob,

Ik ken eigenlijk niemand die deze organisatie (sorry, dit "bedrijf") leuk vind om voor te werken. Ik ben er ingerold als dienstplichtige, maar kan het nu niemand meer aanraden, helaas.