Defensiebudget in het nauw

Gestart door -Peter-, 17/04/2007 | 07:22 uur

Ton de Zwart



Ros

Citaat van: Ton de Zwart op 17/04/2007 | 20:28 uur
Citaat van: Ros op 17/04/2007 | 20:17 uur
Ik heb zo'n  idee dat Bos en Co bezig zijn om een bom te leggen onder het huidige Kabinet. Als baas van de pot gaat hij het natuurlijk niet redden. Dan maar op deze manier.

Lijkt me sterk.  Als dit kabinet in elkaar stuikt zullen er nieuwe verkiezingen komen.  Bos weet heel goed dat hij het aflegt tegen Jan M. en waarschijnlijk niet meer in een nieuw te vormen regering komt.   De PvdA zal dan weer in de oppositie moeten en dat is niet wat Bos c.s. ambiëren....

Ik denk het namelijk wel. Het zal de doorsnee PvdA stemmer worst zijn dat Defensie onderuit geschoffeld word. Zij zien liever het geld naar de zorg, onderwijs en huisvesting stromen. Het is nu hommeles over Defensie gelden en let maar eens op wat er gaat gebeuren als de discussie over het verlengen van de Uruzgan missie losbarst. De PvdA zal dan prompt tegen verlenging zijn en daarmee weer in de kaart van de kiezer spelen.

farkgoenie

Citaat van: Kapitein Rob op 17/04/2007 | 20:27 uur
Citaat van: farkgoenie op 17/04/2007 | 20:22 uur
maar BuZa en vrienden blijven gebruik maken van de ongelooflijke loyaliteit van het Defensie personeel

Waar bestaat die loyaliteit dan uit? Ik lees dat zo vaak, maar kan er niet zoveel mee. Dat ik "trouw" bij defensie blijf, heeft te maken met mijn hypotheek, mijn boterham en geregeld een leuke plaatsing. Maar om nu te zeggen dat ik warme, loyale gevoelens koester richting de organisatie an sich? Je/het materieel wordt onder je kont verkocht, het personeelsbeleid is om te janken en elke kabinetsperiode weer is het afwachten of jij de laan uitgeschopt wordt of je collega...... :-\

Precies de reden waarom ik ook nog steeds voor Defensie werk, als het zou kunnen ben ik gelijk weg. Maar ik ben te bang om die beslissing te nemen.

farkgoenie

Citaat van: Kapitein Rob op 17/04/2007 | 20:28 uur
Citaat van: farkgoenie op 17/04/2007 | 20:22 uur
(en dat is iets wat niet heel lang meer zal duren).

Vertel....... ;)

Heb je ooit iemand ontmoet die het leuk vind om voor de nieuwe, en "extreem efficiente organisaties" zoals  Paresto, DTO, P&O te werken?

Bedrijfsmatig gezien lijken deze centralisaties misschien opportuun, personeels technisch is het een drama.

Ton de Zwart

Citaat van: Ros op 17/04/2007 | 20:17 uur
Ik heb zo'n  idee dat Bos en Co bezig zijn om een bom te leggen onder het huidige Kabinet. Als baas van de pot gaat hij het natuurlijk niet redden. Dan maar op deze manier.

Lijkt me sterk.  Als dit kabinet in elkaar stuikt zullen er nieuwe verkiezingen komen.  Bos weet heel goed dat hij het aflegt tegen Jan M. en waarschijnlijk niet meer in een nieuw te vormen regering komt.   De PvdA zal dan weer in de oppositie moeten en dat is niet wat Bos c.s. ambiëren....

KapiteinRob

Citaat van: farkgoenie op 17/04/2007 | 20:22 uur
(en dat is iets wat niet heel lang meer zal duren).

Vertel....... ;)

KapiteinRob

Citaat van: farkgoenie op 17/04/2007 | 20:22 uur
maar BuZa en vrienden blijven gebruik maken van de ongelooflijke loyaliteit van het Defensie personeel

Waar bestaat die loyaliteit dan uit? Ik lees dat zo vaak, maar kan er niet zoveel mee. Dat ik "trouw" bij defensie blijf, heeft te maken met mijn hypotheek, mijn boterham en geregeld een leuke plaatsing. Maar om nu te zeggen dat ik warme, loyale gevoelens koester richting de organisatie an sich? Je/het materieel wordt onder je kont verkocht, het personeelsbeleid is om te janken en elke kabinetsperiode weer is het afwachten of jij de laan uitgeschopt wordt of je collega...... :-\

farkgoenie

Bos is er waarschijnlijk achter gekomen dat regeren iets anders is als constant kritiek spuien maar geen verantwoordelijkheid te hebben. Hij word nu afgerekend op zijn daden, iets wat hem zeer, zeer slecht af gaat.

Ik ben er van overtuigd dat de Afghanistan missie verlengd zal worden, maakt niet uit hoe, maar BuZa en vrienden blijven gebruik maken van de ongelooflijke loyaliteit van het Defensie personeel (en dat is iets wat niet heel lang meer zal duren).

Ros

Citaat
Het is een 'gouden regel' dat afspraken die in een vorig kabinet gemaakt zijn, nageleefd worden", zegt een woordvoerder van Defensie.

Kul, de politici hebben er al een handje van om tricky onderwerpen over 5 jaar aan de orde te laten komen. Met ander woorden wie dan leeft................

Ik heb zo'n  idee dat Bos en Co bezig zijn om een bom te leggen onder het huidige Kabinet. Als baas van de pot gaat hij het natuurlijk niet redden. Dan maar op deze manier.

Defensie is dus duidelijk geen onderwerp van gesprek  geweest tijdens de regeerakkoord onderhandelingen. De € 200 mio. die is toegezegd voor vredesmissies en aankoop van militair materieel is, denk ik, voor eind 2008 (einde missie) al op. De kans dat Nederland nog uberhaupt aan missies deel zal nemen word m.i. ook kleiner of wellicht nihil.  Ook een mooi excuus richting NAVO en VN. Wij willen wel maar hebben geen mensen, geld en materiaal. En het zou nog eens waar kunnen zijn ook.

farkgoenie

Ok, ik haat smileys, maar zal dat doen :)

KapiteinRob

Citaat van: farkgoenie op 17/04/2007 | 19:57 uur
Ik was sarcarisch met mijn vorige postings,

Had ik er niet uitgehaald, sorry. Je kan natuurlijk in dat soort gevallen ter verduidelijking smiley's gebruiken....... ;)

Offenbach

Citaat van: Cigarzz op 17/04/2007 | 20:01 uur
Mijn voorstel voor die militaire staatsgreep (in een ander topic) was grappig bedoeld. Ik begin er echter steeds meer voor te voelen....

Kijk uit wat je zegt, ik zie de krantenkoppen morgen al voor me..

farkgoenie

Kapitein Rob,

Excuses als je mijn postings verkeerd hebt opgevat. Nogmaals, ik ben het helemaal met je eens. Ik vind het uitermate frustrerend dat politici over onze rug heen hun macht spelletjes spelen, daarbij vergetend dat ze met mensen te maken hebben.

Thor

Mijn voorstel voor die militaire staatsgreep (in een ander topic) was grappig bedoeld. Ik begin er echter steeds meer voor te voelen....