Wat heeft je gemotiveerd, om je aantemelden bij de GLR

Gestart door WildCat, 18/05/2007 | 02:07 uur

Mikemans

een erewacht is ceremonieel, voor de beveiligingstaak zijn er andere mensen.

Enforcer

En als iemand zich met geweld toegang wil forceren tot de VIP tent?! Hoe moet die persoon dan reageren zonder AZV?! Juridisch gezien kan dan tot een grote uitgleider leiden.

Ik heb het overigens al een keer meegemaakt dat men een VIP tent in wilde komen, maar dat was niet tijdens de Open Dagen.

Billy Rosewood

Op zich niets mis mee als iemand zonder AZV een ceremoniele taak uitvoert.
Daar heb je geen AZV voor nodig.
Het word een ander verhaal als hij daadwerkelijk (gewapend) bewakingstaken uitvoert.

Enforcer

Dus jij moet je VTO nog doen en bent niet in het bezit van AZV? Als dat klopt is het leuk voor jou dat je mee hebt mogen doen, maar ik vind het dat een waardeloze beslissing dat het mag.

Arnito

Na beeindiging van je IMO zou je best aan het werk kunnen op de Open dagen, bijvoorbeeld als erewacht bij de VIP tent. Dat heb ik dit jaar ook gedaan en dat is best leuk.

Veer

Citaat van: Enforcer op 17/06/2007 | 14:47 uur
Je moet naar Amsterdam voor een psychologisch en lichamelijk onderzoek. Dat moet op 2 aparte dagen en er moet wat tijd tussen zitten (vraag me niet om een reden, dat is voor mij ook een vragteken).

Dit is niet helemaal juist Enforcer. Deze onderzoeken kunnen, mits er voldoende keuringscapacitiet is, ook op één dag plaatsvinden.

Je motivatie kun je wel eerder in praktijk brengen hoor Gozo. Na je IMO wordt je bij een sqn geplaatst en kun je al meedraaien tijdens de opkomsten van je peloton. Je mag alleen nog geen bewakingstaken uitvoeren totdat je je VTO hebt gehaald. Vandaar dat de Open Dagen van 2008 waarschijnlijk net niet haalbaar is.
Maar er zijn genoeg andere leuke inzetten waar je je wel voor kunt opgeven!

Gozo

Citaat van: Enforcer op 17/06/2007 | 14:47 uur
Je moet naar Amsterdam voor een psychologisch en lichamelijk onderzoek. Dat moet op 2 aparte dagen en er moet wat tijd tussen zitten (vraag me niet om een reden, dat is voor mij ook een vraagteken). Voor het lichamelijk onderzoek moet je ook redelijk goed kunnen fietsen. Ondertussen loopt er een antecedenten, c.q. veiligheidsonderzoek naar jou. Daar gaat de meeste tijd inzitten. Als dat allemaal goed gaat kun je pas aan je opleiding bij de GLR beginnen.

Voordat je werkelijk je motivatie in de praktijk kan brengen (deze bijdrage moet natuurlijk wel een link hebben met het topic  :angel:) ben je dus al weer een hele periode verder.

Enforcer

Je moet naar Amsterdam voor een psychologisch en lichamelijk onderzoek. Dat moet op 2 aparte dagen en er moet wat tijd tussen zitten (vraag me niet om een reden, dat is voor mij ook een vragteken). Voor het lichamelijk onderzoek moet je ook redelijk goed kunnen fietsen. Ondertussen loopt er een antecedenten, c.q. veiligheidsonderzoek naar jou. Daar gaat de meeste tijd inzitten. Als dat allemaal goed gaat kun je pas aan je opleiding bij de GLR beginnen.

Gozo

Citaat van: Enforcer op 17/06/2007 | 12:24 uur
Denk dat dat moeilijk gaat worden qua tijdsplanning. 3-6 maanden aanmeldtijd; "half jaar IMO", "half jaar" VTO. Nu aanmelden is dus in januari met de IMO beginnen en in september 2008 beginnen met de VTO.

Waarom is die aanmeldingsperiode zo lang? Of is dit inclusief de hele selectieprocedure?

Enforcer

Denk dat dat moeilijk gaat worden qua tijdsplanning. 3-6 maanden aanmeldtijd; "half jaar IMO", "half jaar" VTO. Nu aanmelden is dus in januari met de IMO beginnen en in september 2008 beginnen met de VTO.

Offenbach

Citaat van: Gozo op 14/06/2007 | 15:53 uur
Citaat van: Offenbach op 14/06/2007 | 15:49 uur
Citaat van: Gozo op 14/06/2007 | 14:04 uur
Maar...ik weet er te weinig van, omdat ik niet dien, maar dat is voor een drijfveer te solliciteren.

Gozo, als je wat meer wil weten, kom dan morgen of overmorgen naar de Open Dagen op Volkel.
De GLR loopt dan met genoeg mannen en vrouwen rond! Je zou dan wat mensen kunnen aanspreken.



Ik mis de laatste vijf jaren geen open dag, maar helaas zit er het dit weekend niet in. Maar evengoed bedankt voor je encouragement.

Misschien dat je volgend jaar niet meer als bezoeker bij de Open Dagen bent.. ;)

Gozo

Citaat van: Offenbach op 14/06/2007 | 15:49 uur
Citaat van: Gozo op 14/06/2007 | 14:04 uur
Maar...ik weet er te weinig van, omdat ik niet dien, maar dat is voor een drijfveer te solliciteren.

Gozo, als je wat meer wil weten, kom dan morgen of overmorgen naar de Open Dagen op Volkel.
De GLR loopt dan met genoeg mannen en vrouwen rond! Je zou dan wat mensen kunnen aanspreken.



Ik mis de laatste vijf jaren geen open dag, maar helaas zit er het dit weekend niet in. Maar evengoed bedankt voor je encouragement.

Offenbach

Citaat van: Gozo op 14/06/2007 | 14:04 uur
Maar...ik weet er te weinig van, omdat ik niet dien, maar dat is voor een drijfveer te solliciteren.

Gozo, als je wat meer wil weten, kom dan morgen of overmorgen naar de Open Dagen op Volkel.
De GLR loopt dan met genoeg mannen en vrouwen rond! Je zou dan wat mensen kunnen aanspreken.


Gozo

Hoewel ik me nog niet daadwerkelijk heb aangemeld, speelt voor mij de kameraadschap (net als bij een voetbalelftal bijvoorbeeld) een rol, het collectieve, teamgeest en het wat anders dan andere met daarbij een maatschappelijke bijdrage. Al met al lijkt het mij een mooie invulling van vrije tijd. Maar...ik weet er te weinig van, omdat ik niet dien, maar dat is voor een drijfveer te solliciteren.

berend

toen ik nog op de mts en daarvoor op de lts zat wist ik al wat ik wou gaan doen. de luchtmacht in net als me pa.
toen ik 18 was had ik al wel gehoord van de natres maar ja dat is landmacht en als een echte luchtmacht supporter ga je niet naar de KL (mijn broer wel dus, maar ja die was altijd al een buitenbeentje :D )
tijdens me mts kwam ik er achter dat er reservisten waren op gilze. heb toen dus gelijk gereageerd. en 3 maanden later was ik binnen bij de luchtmacht reserve wat 2 jaar later de GLR werd.

heb het er goed naar mijn zin gehad. en nu ik beroeps ben, denk ik er nog geregeld aan met plezier :D.