Turkmenen In Noord-Irak

Gestart door Turkmen Iraqi, 03/04/2003 | 12:32 uur

sanders

Of ik in god geloof? Niet zoals het in de 'heilige' boeken en dergelijke staat. Ja ik geloof dat er iets is dat je god zou kunnen noemen.

Nee ik ben niet Joods want ik heb geen Joodse moeder. Verder hangt het grootste gedeelte van mijn famillie geen godsdienst aan. En ik heb geen speciale voorkeur voor joden nee. Ik vind dat de Palestijnen net zoveel recht hebben op een eigen staat als de Israeli`s. Maar willens en wetens bijv een Joods restaurant vol met kinderen opblazen daar knap ik op af. Wanneer ze soldaten aanvallen vind ik het ok, zij kunnen zich verweren en misschien bereik je wat. Maar onschuldige burgers willens en wetens opblazen daar bereik je niks mee.

Verder antwoord op mijn uitbarsring tegenover Ljafrouws: Daar heb ik absoluut geen spijt van! Want ik vind wanneer je vindt dat wanneer iemand`s vrouw kanker krijgt zijn verdiende loon is, dan ben je in mijn ogen de weg een beetje kwijt.

greetz Sander.

Turkmen

#35
Beste Sanders,

Wat je hierboven allemaal schrijft vind ik niet netjes. Ik had alweer eens 2 pagina's vol voor jouw als antwoord hierop geschreven maar per ongeluk is deze ook gewist. Achteraf ben ik toch blij dat het niet op de forum is verschenen. Want dan zou ik namens ljafrouws hebben geantwoord en dat zou niet gepast zijn.
Ik vroeg mij dus af Sanders of jij in een GOD gelooft en tot welke godsdienst je behoort of voor welke jij sympathieen hebt. Persoonlijk dacht ik dat je iets hebt met de Joden aangezien jij familie hebt in Israel.

sanders

Wel GVD! LjaFrouws, ik weet even echt niet meer wat ik moet denken. Jij bidt tot de God die de hele wereld heeft verkracht. Jij bidt tot hem dat iemand zijn straf krijgt omdat hij het niet met jou eens is. Krijgt zijn vrouw kanker, teert in een periode van 10 jaar weg. Je praat wel met hem, maar ondertussen denk je: eigen schuld dikke bult.

Ik vind dat je hierin toch echt te ver gaat.

En je herhaalt wat ik de hele tijd al zeg. Het Christendom heeft het zaad gelegd voor wat er nu allemaal aan de hand is. Toch gelijk een goede reden om niet meer te geloven. Jah ik noem zelfmoord commando`s terroristen omdat ze kinderen, KINDEREN opblazen! Ben je helemaal gek geworden ofzo? Wie zijn GOd op een geweldadige wijze opdringt is mijn ogen een fundamentalist en daardoor gevaarlijk.

Maar ik vind jezelf ook nogal Fundamentalistisch! Je krijgt je promotie maar toch ga je moeilijk doen, daarna wordt je overgeplaatst en ga je bidden om wraak, krijgt zijn vrouw kanker, denk jij: zijn vediende loon!

Jij bent het meest kortzichtige persoon die ik ook op een forum heb meegemaakt! Arggghhhh! Ik respecteerde je mening eerst nog wel, maar deze stront die je uitperst! Ik neem je echt niet meer serieus, spijt me zeer. Nog even en ik ga bidden dat JIJ kanker krijgt! Maarja tot zo iets verlaag ik me niet!

ljafrouws

Ik zal Turkman proberen te antwoorden. Ik vertegenwoordigde indertijd mijn overheidsorganisatie bij rechtscolleges zoals Gedeputeerde staten en de Raad van State. Mijn chef vond mijn benadering van politieke problemen maar niets. Hij was sterk gereformeerd en was ook nog een tijdje in een moeilijke periode van zijn leven in een kibboets in israel geweest. Israel kon geen kwaad doen.
Ik had altijd goede beoordelingen gekregen en ineens kreeg ik een slechte en vond er geen bevordering naar een hogere loongroep plaats. Ik heb toen een droom gekregen die er op neer kwam dat de chef me wilde overrijden, maar hij zou uiteindelijk verliezen.
Gesterkt door deze droom ben ik in bezwaar gegaan bij de Directeur.
De directeur was een compromisfiguur; hij gaf de chef gelijk en gaf mij mijn bevordering toch. Uitgaande dat het altijd om geld gaat in deze maatschappij. Ik ging echter uit van principes en gesterkt door mijn droom ging ik in beroep bij het College van B en W. Deze rechtsgang heb ik uiteindelijk gewonnen, maar een dag voordat ik de overwinningsbeschikking in de bus kreeg werd ik zonder opgaaf van redenen overgeplaatst. Ik moest mijn boeltje pakken en werd op een andere afdeling geplaatst. De volgende dag kreeg ik het vonnis dat ik gewonnen had in de bus. Zij hadden het afschrift dus een dag eerder ontvangen. Ik heb toen tot God gebeden dat Hij voor mij wraak zou nemen omdat ik blijkbaar machteloos was. Een jaar later werd ik op de afdeling waar ik vandaan kwam terug geplaatst. Mijn chef verdween op dat moment naar een andere afdeling omdat hij zijn baan niet meer aan kon vanwege zijn thuissituatie. Zijn vrouw had kort na mijn procedure bij de rechter kanker gekregen. Dit ziekteproces heeft zeker tien jaar geduurd en uiteindelijk is zij overleden. Als ik hem zie praat ik gewoon met hem omdat ik het gevoel heb dat hij zijn straf heeft gekregen en ik niet hoogmoedig wil zijn. Al die procedures hebben mij wel beschadigd. Ondanks vele interne sollicitaties ben ik nooit meer verder gekomen. Ik ben nu 52 jaar, maar ik ben niet bang meer door de vele ervaringen. Mijn kinderen zijn groot; ik ben alleen nog maar verantwoordelijk voor mijzelf. Was ik nog verantwoordelijk voor anderen dan zou ik mij inhouden. Het christelijke westen heeft de grootste holocaust in de wereld op zijn geweten t.w. het uitroeien van de native american ofwel de Indianen, daar is geen moslim aan te pas gekomen; het christelijke westen is totaal verantwoordelijk voor de Joodse holocaust; daar is geen moslim aan te pas gekomen, maar men probeert het wel op de Palestijnen af te schuiven. Het christelijke westen is verantwoordelijk voor de Atlantische slavenhandel; met de bijbel in de hand werd de zwarte medemens misbruikt, verkocht en verkracht; daar is geen moslim aan te pas gekomen. De twee wereldoorlogen zijn door christelijke landen begonnen, moslims in de kolonieen moesten gedwongen meevechten voor de koloniale heren.
Het christelijke westen is verantwoordelijk voor de kolonisatie van de wereld met een sterke verdeel en heerspolitiek; de moslims waren met andere godsdiensten de slachtoffers. De kruisvaarders waren al eerder genoemd. En dan durft men nu de Islam en moslims terroristen te noemen. Wanneer men wil toegeven dat het het christendom was en dat alle religies niet goed zijn dan komt in ieder geval naar voren dat het Kaukasische blanke ras blijkbaar uitermate oorlogszuchtig en aggresief is. In deze historische context zie ik ook de Vietnamese oorlog en de huidige oorlog in Irak. En de huidge neokoloniale mentaliteit en zionistisch expansionalisme zal wederom tot een wereldoorlog leiden. Histoire se répète. Maar ik wil mijn geweten zuiver houden ten koste van alles.

sanders

je herhaalt wat ik zeg, dus hard feelings?
Niet echt. Maar het enige waar ik een beetje de balen van heb is dit: De Joodse godsdienst wordt afgezeken, helemaal niet erg want er klopt ook helemaal niets van. Maar ik vind dan weel  fair als je gelijk ook de Islam en het Christendom op het matje roept.

Ikzelf ben niet religieus, dat weet je wel. De enige mensen die ik wil dienen zijn mijn familie, vrienden en mijn superlieven vriendin. Klaar. Geloof is mooi ZOLANG er maar geen misbruik van wordt gemaakt, en dat gebeurt nu!

Verder zitten we over Israel opzich wel op1 lijn, hoor. Ik ben ook geen fan van de Likud partij. Ik denk dat Israel opzich het goede voorbeeld moet geven door het eerste te stoppen. Maar dat is gevaarlijk omdat de Palestijnen dat als overwinning zien en dan waarschijnlijk verder gaan, het is gewoon een moeilijke situatie, waar mijn generatie waarschijnlijk de oplossing niet van zal zien.

Turkmen

Heb een vraagje ljafrouws,

Nu je toch on-line bent, zou ik het fijn vinden als je effe kort zou kunnen antwoorden.
Jij waarschuwt mij, om me niet uit te laten over bepaalde dingen ivm toekomstige carriere. Ik vroeg mij zelf af, in welke leeftijdscategorie u/jij zit en waar al die kennis vandaan?
Heeft u niet angst voor represailles ivm met uw bepaalde uitlatingen/ideeen? Of heeft u een sterke achterban?
Ik hoop dat je/u mij niet verkeert begrijpt.
Tot ziens  

ljafrouws

Beste Sanders
Israel was met Rabin op de goede weg. Dan waren er ook een aantal van jouw wensen, die ook de mijne zijn gerealiseerd. Wat is er aan de Oslo-akkoorden gebouwd. Sharon heeft de Oslo-akkoorden volkomen genegeerd. Jammer dat de goede persoon in Israel is vermoord en dat de Israeli voor Sharon hebben gekozen.
Hij wist precies wat hij deed toen hij bij de Tempelberg ging morrelen.
Jammer dat de Israeli's Sharon in het zadel hebben gestemd en de Amerikanen Bush. Zonder hen had de wereld er vrediger uitgezien.
Ik weet niet wat de Palestijnen nu na al die ellende voor staan, maar 20 jaar geleden heb ik een boekje van ze gelezen waarin ze een multi culturele staat Israel wilden en niet een exclusief Joodse staat. Toch geen slechte keuze lijktmij. Protestantse zending en RK missie zijn bijvoorbeeld in Israel verboden.
Israel op de grenzen van vóór de zesdaagse oorlog. Jeruzalem een open stad voor alle godsdiensten. Internationale garanties voor de grenzen van Israel. Daar ben ik momenteel voor. De Likud wil echter anders. Ze willen een staat van Nijl tot en met de Euphraat en het lijkt er op dat de Verenigde Staten en de Britten dit voor ze aan het regelen zijn Ze willen een Joods rijk op basis van de gebieden waar de Oud testamentische Joden hebben gelopen. Als slaaf in Egypte en als banneling in Babylon. Dat geeft allemaal voor hen niet.
Het is nu echt tijd dat de VS en de UK iets voor de Palestijnen gaan doen en het lijden daar doet ophouden. Onze EU belastinggelden voor de haven van Gaza zijn inmiddels ook door de Israelis aan barrels geschoten. De politiek van de Likud is duidelijk. Veel Israelis wonen in Haifa en Tel Aviv reeds in huizen die vroeger van Palestijnen waren; nu willen ze dat ze verder vluchten naar Syrie en Jordanie.
Ze willen de Arabische grond verder opeisen met hun voldongen feiten politiek door middel van hun nederzettingenpolitiek.
Meestal liften de mensen mee met de winnaar;mijn probleem is dat ik mij meestal identificeer met de underdog. Dit blijf ik echter doen.
Laten we de zaken in het Midden Oosten eerlijk bekijken Sanders dan is jouw familie daar vast ook mee gebaat en wij allen.
Alsjeblieft geen hard feelings Sanders. Ik verwonder mij toch al dat dit forum erg beschaafd en gedisciplineerd is. Wat dat betreft hulde aan de beheerders. Sanders, Turkman Pasja Ton de Zwart en alle anderen het allerbeste en mogelijk tot ziens.

sanders

Ja het is maar hoe je iets interpreteert. Jij kraakt het Jodendom af, en daarbij gebruik je hun geschriften, heel goed daarmee onderbouw je alles. En de uitspraak van mij was cynisch bedoeld. Aan de ene kant is het oog om oog en tand om tand en andere kant dat mooie verhaal.

Bij de Koran heb je hetzelfde gelazer en bij de bijbel ook. Dus ik weet niet wat jullie nou alleen naar joden wijzen want alle andere religies kunnen er ook wat van. En ik hoop idd dat je niet anti-semiet bent want ben je gelijk ook tegen die arme Palestijntjes die zichzelf opblazen. Want zowel de Israelieten als de Palestijnen zijn afstammelingen van Sem dus Semiet.

Je zegt wel heel netjes ik ben niet tegen Joden want ik onderbouw het. Maar ondertussen mag je ze niet en haal je ze onderuit.

Ik zou het ok vinden wanneer je het geloof met al die onzin onderuit zou halen, maar wanneer je dat doet, alsjeblieft ook de Islam en het Christense geloof. wees dan met alle feiten 'oblectief' .

Turkmen

Beste Sander,

Helaas moet ik je teleurstellen over de woorden in de Talmoed.
De Talmoed is later geschreven, dat weet iedereen. Maar de Torah is heel oud.
Over de woorden "iemand die een leven redt, redt de hele mensheid (wereld)".
In de Talmoed wordt keer op keer gezegd dat alleen de Joden mensen zijn. Dus effe vertalen" iemand die een leven redt van een Joodse, redt de hele Joodse mensheid".

En trouwens voorzover ik het weet zijn het de woorden van Mohammed (vzmh) en gaat als volgt: "Iemand die een leven redt, redt de hele mensheid. Iemand die iemand dood, dood de hele mensheid."  

Beste L.J. Rouws,
Over mijn carriere heb je gelijk. Ik zit nog aan het begin van mijn carriere, als die er ooit komt. Ben namelijk al een paar keer afgewezen.  De reden hiervoor is dat ik tijdens de sollicitatiegesprekken (voor stage) eerlijk ben geweest en niets achter heb gehouden.
Ik studeer namelijk Accountancy aan de universiteit en ben bijna klaar.
Om niet als anti-semitist uitgemaakt te worden heb ik ook maar stukjes uit de Talmud gekopieerd. De rest is aan de lezers.

Tot kijk allemaal

sanders

Voordat ik ga slapen, nog ff over dei geschriften:

ja klopt allemaal. daarom ben ik tegen religie, komt alleen maar shit van! Maarja dezelfde onzin staat ook in de bijbel en de Koran.


Maar dan vind ik deze uitspraak uit talmoed ook mooi:

" Wie een leven redt. Redt de hele wereld "

We moeten wel positeif blijven denken, he?

sanders

Hou nou alsjeblieft eens op over de grote joodse globale samenzwering.
Ja het huidige beleid met de kolonisten sucks!! Maar ga nou niet de oblectiviteit van de NOS redacteuren besmeuren. Er zijn vaak zat onderwerpen geweest over hard leven de palestijnen hebben.

En als ik zeg dat ik Joodse famillie heb in een kroeg ofzo, dan zeggen ze meteen K Ankerjood! (ben ik niet eens) Of je haat zeker palestijnen! Allemaal stom onwetend geneuzel.

Ik zal ff kort samenvatten hoe het moet: Kolonisten oprotten. Israeli`s  blijven binnen de grenzen van voor de zesdaagse oorlog, palestijnen krijgen eigen staat! Jeruzalem wordt een autonoom dwergstaatje waat iedereen mag komen. Of je nou katholiek, joods, islamitisch of homo bent.

En hou alsjeblieft op met ik haat Amerika! En dood aan terrorist Israel. Ik wil jou wel horen wanneer een geflipte Islamiet JOUW kind opblaast. Wat zeg je dan? Ja het is een minderheidsgroepering die ook onderdrukt wordt? Ik dacht het niet..........Maar ik verwacht ook niet dat je het toegeeft hoor.

Stop eensmet haten en probeer eens naar de andere kant te kijken, ik ben, ok, ietsie pietsie Pro Israel omdat er famillie van mij woont en omdat ik gewoon walg van kinderen in supermarkten opblazen uit naam Allah! Maar toch heb ik zeer te doen met de grote middengroep Palestijnen die daardoor in de problemen komt. Ik wel en ik haat ze niet ook al wordt mijn famillie keer op keer met de opblaasdood wordt bedreigd wanneer ze de bus naar school nemen.

Als ik dat kan, dan kunnen jullie ook een stuk genuanceerder tegen Amerika en Israel kijken.

Hebben jullie de blijdschap van de Iraqi`s gezien? Komt niet uit de lucht vallen.

ga nu slapen, good night.

ljafrouws

Turkman het is heel handig om de Joodse geschriften er bij te halen, want anders wordt je in Nederland snel als anti-semiet uitgemaakt.
Ter bescherming van jezelf wil ik toch maar adviseren niet met teveel waarheden te komen en dit onderwerp maar verder te laten rusten, want daar kan Nederland niet tegen.
Als je maar even aan Joden komt wordt alles open getrokken en dan wordt er weer gezanikt over Anna Frank en zo.
Mevrouw Duisenberg heeft het gemerkt. Ik ben er van overtuigd dat ze puur menselijke bedoelingen had, maar ze is afgebroken tot en met.
Waarom doet mevrouw Duisenberg dit aan het einde van haar leven en aan het einde van de carriere van haar man? Omdat je anders afgebroken wordt; je baan mogelijk zelfs verliest.
Je bent aan het begin van je leven en je carriere; je hebt mogelijk nog idealen. Maar als je denkt dat alle media in Nederland; kranten; de NOS etc Joodse eindredacteuren hebben kun je geen objectiviteit verwachten.
Israel steunde met wapens en kennis het apartheidsbewind in Zuid-Afrika. Ik heb toen nog eens het Angola comitee gebeld en gezegd wat er allemaal gebeurde tussen deze twee landen en waarom ze dit nooit vermelden. De man van het Angola comitee zei dat het allemaal bekend was, maar als je iets over Israel vertelde dan kreeg je in Nederland de handen niet op elkaar. Laten we inderdaad onderscheid blijven maken tussen Joden waar best mee te praten valt en zionisten waaronder de Likud, die ook in Nederland actief is; anti arabische rascistische taal uitslaat en openlijk er voor uitkomt dat ze vinden dat de Palestijnen maar verder op moeten rotten naar Jordanie Syrie en Irak. Een haat en onverdraagzaamheid propagerende groepering die vrij in Nederland mag opereren en niet wordt verboden. Dit zegt al genoeg.

Cobra4

S**T, dat noem ik nog eens een oog opener!!! :o :o

thx
Peloton 3 602 Sqn

Turkmen

Dag allemaal  :'(,

Ik ben bezig met mijn scriptie dus heb op dit moment weinig tijd. Ik had een paar pagina's vol geschreven over de Zionisten. Maar perongeluk is alles verdwenen  :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(.

Daarom zal ik voorlopig volstaan met een paar verwijzingen en kopies over de Zionisten.

Ik kopieer een paar pasages over de Talmud, dus de boek waar de Zionisten zo aan verbonden zijn (http://www.stormfront.org/jewish/talmud.html of http://www.hoffman-info.com/talmudtruth.html)

***Hitting a Jew is the same as hitting God

Sanhedrin 58b. If a heathen (gentile) hits a Jew, the gentile must be killed.

***O.K. to Cheat Non-Jews

Sanhedrin 57a . A Jew need not pay a gentile ("Cuthean") the wages owed him for work.

***Jews Have Superior Legal Status

Baba Kamma 37b. "If an ox of an Israelite gores an ox of a Canaanite there is no liability; but if an ox of a Canaanite gores an ox of an Israelite...the payment is to be in full."

***Jews May Steal from Non-Jews

Baba Mezia 24a . If a Jew finds an object lost by a gentile ("heathen") it does not have to be returned. (Affirmed also in Baba Kamma 113b). Sanhedrin 76a. God will not spare a Jew who "marries his daughter to an old man or takes a wife for his infant son or returns a lost article to a Cuthean..."

***Jews May Rob and Kill Non-Jews

Sanhedrin 57a . When a Jew murders a gentile ("Cuthean"), there will be no death penalty. What a Jew steals from a gentile he may keep.

Baba Kamma 37b. The gentiles are outside the protection of the law and God has "exposed their money to Israel."

***Jews May Lie to Non-Jews

Baba Kamma 113a. Jews may use lies ("subterfuges") to circumvent a Gentile.

**Non-Jewish Children are Sub-Human

Yebamoth 98a. All gentile children are animals.

Abodah Zarah 36b. Gentile girls are in a state of niddah (filth) from birth.

Abodah Zarah 22a-22b . Gentiles prefer sex with cows.

***Insults Against Blessed Mary

Sanhedrin 106a . Says Jesus' mother was a whore: "She who was the descendant of princes and governors played the harlot with carpenters." Also in footnote #2 to Shabbath 104b of the Soncino edition, it is stated that in the "uncensored" text of the Talmud it is written that Jesus mother, "Miriam the hairdresser," had sex with many men.


***Sick and Insane Teachings of the Talmud

Gittin 69a . To heal his flesh a Jew should take dust that lies within the shadow of an outdoor toilet, mix with honey and eat it.

Shabbath 41a. The law regulating the rule for how to urinate in a holy way is given.

Yebamoth 63a. States that Adam had sexual intercourse with all the animals in the Garden of Eden.

Yebamoth 63a. Declares that agriculture is the lowest of occupations.

Sanhedrin 55b. A Jew may marry a three year old girl (specifically, three years "and a day" old).

Sanhedrin 54b. A Jew may have sex with a child as long as the child is less than nine years old.

Kethuboth 11b. "When a grown-up man has intercourse with a little girl it is nothing."

Yebamoth 59b. A woman who had intercourse with a beast is eligible to marry a Jewish priest. A woman who has sex with a demon is also eligible to marry a Jewish priest.

Abodah Zarah 17a. States that there is not a whore in the world that the Talmudic sage Rabbi Eleazar has not had sex with. On one of his whorehouse romps, Rabbi Eleazar leanred that there was one particular prostitute residing in a whorehouse near the sea, who would receive a bag of money for her services. He took a bag of money and went to her, crossing seven rivers to do so. During their intercourse the prostitute farted. After this the whore told Rabbi Eleazar: "Just as this gas will never return to my anus, Rabbi Eleazar will never get to heaven."

Hagigah 27a. States that no rabbi can ever go to hell.

Baba Mezia 59b. A rabbi debates God and defeats Him. God admits the rabbi won the debate.


et... etc... ect.... Bekijk zelf maar eens hoe de zionisten volgens Talmud over andere mensen denken. Kort samengevat allen zij zijn mensen en de rest is lager dan dieren (precies de omschrijving van Hitler. Rara hoe kan dat..........
Wie heeft Hitler aan de macht gehoplen...... (Zionisten)
Wie waren de Joden die zijn vermoord door Hitler....... (het waren Joden die geen Zionisten waren)
Wat zei een Rabbijen 1-2 jaar geleden............ (De Joden die vermoord werden in de WOII, die moesten wel gedood worden)


En dit zijn Joodse Anti-Zionisten:
http://www.jewsnotzionists.org/
http://www.jewsnotzionists.org/

Misschien is dit ook wel interessant over Zionisten. http://abbc.com/talmud/

Mijn zienswijze is kortsamegevat: Je hebt goedgelovige Joden maar je hebt ook Zionisten (zoals de grondlegger van het huidige Israel "Theodoor Herzl"). De Zionisten hebben de hele Midden-Oosten verziekt.
Nou moet ik stoppen en tot kijk over een paar dagen

sanders

dank je voor je lof,

Maar ik weet wat de angst is om een bus in Tel Aviv te nemen en dat is shit! ik ben er geweest en ik heb er famillie. Je bent geen racist, maar bij elke Arabisch uitziende persoon bekijk je toch met enige argwaan... heel vervelend.

o ja die ene uitspraak is eigenlijk heel Anti kerkelijk hoor. Wat ik bedoel met de zin "The Kingdom of God is inside you and all around you, not in buildings of wood and stone" Is dat er geen huizen van God moeten zijn, kerken dus met alle bijbehorende mensen. Gewoon zelf op jou manier met God omgaan en als jij op Zondag wil werken, moet dat gewoon zonder gedoe kunnen. Vind ik, maar ik word altijd al 'ketters' genoemd, dus ja.

Maar idd de zwart mag ook wel ff langskomen.....
Greetz en tot de volgende keer.


ljafrouws

Dat is toch een hele mooie uitspraak Sanders, daar zit toch een mooi gedachtengoed achter. Ga zo door. In iedere mens zit een ziel,die de verbinding is met de Schepper van het heelal. Het is wel zo dat een gemeenschap van gelijk gestemden kan helpen.

Jammer dat onze nieuwe Turkmeense vriend niet meer van zich laat horen. Het is leuk om de situatie eens vanuit een andere kant te bekijken. Van iemand uit het Midden Oosten zelf. Mogelijk heeft hij tentamens of zoiets.

Ton de Zwart zou ik ook eens met dit onderwerp willen tegen komen. Hij heeft altijd een goede analyse.

sanders!

Arrrrrrghhh!
Ik geloof wel dat God bestaat maar niet zoals het inde bijbel/talmoet/koran staat.

Ik heb een prima band met God en heb daar geen kerkgemeenschap voor nodig die mij gaan vertellen dat ik op zondag niet naar de bios mag, niet mag vloeken en geen seks voor het huwlijk mag hebben.....

Ik vind religie niet fout, maar in het algemeen vind ik dat religeuze instanties misbruik maken van religie. Zoals onze beste Paus begon in 1095: "Hak uw Christenbroeders niet in stukken maar neem uw wapens gezamelijk op tegen de heidenen (moslims of wie dan ook die op de zwarte lijst stonden)" Dat noem ik nou misbruik maken van religie. En die Ayatollah is nog steeds bezig! Samen met Osama, en alle fundamentalisten.  Maar al die ellende komt door het katholicisme, want altijd wanneer ik een toespraak van een islam fundamentalist hoor, hoor ik altijd: Wij zullen de kruisvaarders van Bush verslaan!

Er zo veel haat met die vervloekte barbaarse kruistochten ontstaan dat je er nu nog last van hebt.

En waarom zou ik een priester of een dominee nodig hebben om mij uit te leggen hoe ik God moet dienen? Ik denk gewoon: God - mens, mens - God. Daar heb ik geen instantie voor nodig.

Daarom hou ik van deze gedachte:

" The kingdom of God is inside you and all around you. Not in buildings of wood en stone. Split a piece of wood and I am there, lift a stone and you will find Me."

Bedankt voor het sterkte wensen, maar ik heb het echt niet nodig,

but tanks though!
Greetz Sanders

ljafrouws

Beste Sanders,

Na mijn acties op deze site sta ik toch al op een zwarte lijsten van een paar geheime diensten, ben ik bang. Gelukkig kan dat in Nederland niet zo'n kwaad, hoop ik.  
Wat godsdienst betreft moet je proberen niet naar anderen te kijken.
Ook priesters en dominees en imams niet. De medemens zal je altijd teleur stellen. Het is de kunst om zelf een band met de Schepper te kweken. Daar is wel gebed en geduld voor nodig. Het is een langdurig evolutieproces. Discussies over religie kunnen leuk zijn, maar Iedereen leeft toch op verschillende nivo's van bewustwording en men wordt het toch nooit met elkaar eens. We hebben ook allemaal een verschillend Gods beeld. Ik zie God als de onmetelijke kracht die het hele heelal bestiert. Het blijft toch een mysterie. Anderen zien het weer anders. Het handboek soldaat zei in mijn tijd dat godsdienst de bron was van alle moed en daarom gerespecteerd moet worden.
Volgens mij maakte Defensie dan ook misbruik van iemands geloof.
Het moet immers op deze site toch nog een beetje defensie-gerelateerd blijven.
Mensen verklaren me momenteel voor gek wat ik zeg, maar ik heb na studie voor mijzelf een diep vertrouwen in deze theorieen.
Sanders, probeer ook weer een band met de Schepper te krijgen op je eigen manier. Kies je eigen kerkgenootschap dat het beste bij je karakter past. Bidden is in ieder geval goed om je bewust te worden van de problemen en zorgen, die bij je spelen ook al denk je dat ze niet verhoord worden. Pas als je je bewust wordt kun je er aan werken.

Het allerbeste,
L. Frouws

ljafrouws

Ik ben ook geen militair. Foutjes geven niet als men maar de aandacht van de lezer kan vasthouden en dat doe je bijzonder goed.
Hartelijk dank voor dit college. Als alle buitenlandse immigranten hun geschiedenis zo goed kenden als jij hadden ze meer zelfvertrouwen en meer zelfrespect.
We gaan nog eens studeren op de steniging,maar het is mij verzekerd dat het niet in de Koran staat. Zelf kan ik het jammer genoeg niet checken. Nooit Arabisch geleerd; wel eens geprobeerd,maar het was te moeilijk. Ik heb gehoord dat in het bijzijn van de Profeet de Joden iemand stenigden.De metgezellen vroegen de profeet waarom hij niet had in gegrepen. Hij zou toen gezegd hebben dat hij de profeet van de Islam was en geen macht had over wat de Joden met hun godsdienstige wetten deden. Kortom hij achtte zich niet bevoegd.
Hetgeen ook een grote vorm van tolerantie is ten opzichte van andere godsdiensten.In de Koran staat immers"Ër is geen dwang in de godsdienst" Yakra fidien of zoiets.
Nogmaals bedankt en wordt gewoon lid van het forum. Over 30 jaar bestaat het Nederlandse leger toch voor de helft uit Turken, Marokkanen en Surinamers. De vergrijzing zorgt daar wel voor.

sanders

Hoi, Ljafrouws.

Wil je antwoord op je vraag? Ja? Nou nee ben geen CIA figuur geen mossadnik of iets dergelijks. Heb de problemen daar wel met eigen ogen gezien en ben daarom wat realistischer en absoluut niet Pro US ofzo, gewoon realistisch. voor derest een studentje met interesse voor geschiedenis net zoals jij dat hebt. En ik volg je op elke site? Ik vind je maar op 1 en dat is deze, duzz..

Alleen deel ik je mening over de historie niet echt, maar dat maakt niet uit.

Maar ik schrik wel een beetje van die bijbelse teksten met de antichrist en dag der verdoeming en derde wereldoorlogen want ik waan mezelf gelijk in clermont in het jaar 1095 bij de toespraak van de paus die oproept tot de kruistochten. En alle ellende komt door de kerkelijke istanties, dus ja het vaticaan de moskee-gemeeschap, de joden, allemaal 1 pot nat. Ze willen dat iedereen zich tot hun geloof bekeert en dat doen ze zoals de geschiedenis laat zien met bot geweld! Als ze daar eens mee zouden nokken hebben we een paar intifida`s minder. En al deze troep is begonnen bij een eikel die paus was in 1095 en zonodig de wereld moest verkrachten met het christelijke geloof.

En dan Osamaatje, Hij wil die rijke, corrupte SAUDI`s weg? Nou het heerschap is zelf ook multimiljonair en knettergek, en hoe kan jij ooit zo`n persoon begrijpen? Dat kan niet en volgens moet je dat ook niet eens willen.

Verder El Aurens ook bekeken en gelezen (Seven Pilars of wisdom, idd) Prachtig boek! En daar is idd veel verraden maar ik denk El Aurens daar zelf ook behoorlijkis vernaait.

Maargoe Ljafrouwke, ik zal proberen wat minder commentaar op je te hebben, maar dat heb over dit onderwerp niet eens gedaan!!!!

Greetz Sanders,

Ik zal proberen een mailtje naar de Mossad te sturen zodat ze van je brede kennis gebruik kunnen maken ;)

Caspar

Citaat van: Iraqi Turkmen op 06/04/2003 | 22:48 uur
Ik wil me wel registreren, maar ik ben geen millitair  :-\

Geen militair, ja maar dat hoeft ook helemaal niet.

Iraqi Turkmen

Ik wil me wel registreren, maar ik ben geen millitair  :-\

Caspar

Als je nou registreerd kun je je eigen fouten in een post zelf wijzigen ;)

Iraqi Turkmen

Mijn teksten beginnen uit de hand te lopene. Sorry heirvoor. Daarom begin ik te veel typefouten en kromme zinnen te maken. Een fout die ik zoujuist heb gezien is het volgende.

Zoals  je kunt lezen, is stenigen binnen de Islam wel van toepassing. Maar zelfs Mohammed heeft, ook al wist hij zeker dat ze overspel had gepleegd, dit straf niet uit te voeren.

Deze zin moet zijn:
Zoals  je kunt lezen, is stenigen binnen de Islam wel van toepassing. Maar zelfs Mohammed heeft, ook al wist hij zeker dat ze overspel had gepleegd, dit straf geprobeerd niet uit te voeren. Om ervan eerst 100% zeker van te zijn.

Ik hoop dat ik niet meer fouten heb gemaakt  :-\

Iraqi Turkmen

Het onderwerp krijgt een hele andere loop.

Maar ik zal eerst mijn verhaal effe kort afmaken. De Arabieren hebben dus de Engelsen geholpen. Noorden van Afrika is bezet geweest door Frankrijk (Marokko, Algerije en Tunesie), Italie (Libie-->zie film van Omar Muhktar) Engelsen Egypte. Verder was heel Midden-Oosten behalve Syrie en Libanon, een Britse Kolonie. Perzie/Iran is net als Turkije nooit een kolonie geweest.
Door de opstanden dus van bepaalde Arabische stammen, dus LET OP niet allen, en opstanden in de Balkan is aan het eind van de 19 eeuw het JonTurkisme begonnen. JonTurk betekent, JongeTurk.
Zoals je misschien ook wel weet bestond het Ottomaanse Rijk niet uit etniciteiten maar uit verschillende geloven. Dus een moslim uit Egypte of Bosnie of Turkije was gewoon het zelfde. Voor andere geloven was wel een extra belasting, voorzover ik het weet.
Maar door de aanwakkering van de Engelsen van de etniciteiten, begonnen in het Midden-Oosten en Balkan de opstand van verschillende Nationalisten.
Als reactie hierop begon het Turksnationalisme in de 19 eeuw onder de JongTurken. LET WEL OP, deze zijn wel opgeleid in Frankrijk.
Een paar Pashja's hadden dit Nationalistische idee overgenomen en hebben dommen fouten gemaakt. Door o.a. midden in een Arabisch land als Syrie het Turks Nationalisme te introduceren. Hoewel toen daar wel veel Turken woonden (er wonen nog steeds 1 miljoen Turkmenen en volgens zeer Nationalistische bronnen is dat 3 miljoen in Syrie).
Ik kan wel die Pashja's begrijpen dat als iedereen de rug toekeert, wie je jarenlang hebt beschermt. Maar het Nationalisme heeft zijn grenzen en als je te ver gaat, dat je anderen hierdoor schaad, zijn de gevolgen ook niet te overzien.
Effe tussendoor.
Er loopt een spoorlijn van Istanbul naar Medina en Mekka in Saudi Arabie. Deze spoorlijn is smaller en anders dan de spoorlijn in de rest van het Ottomaanse Rijk. Deze spoorlijn werd gebruikt om pelgrims en voedsel te brengen naar Saudi Arabie. Zoals je weet was Saudi Arabie tot voor kort niets anders dan een hoop woestijn. Door vondst van de olie hebben de mensen daar eindelijk te eten (wat ik ze overigens hun van harte gun). Je zou je misschien afvragen waarom deze spoorlijn anders was dan de andere lijnen. Dit was het idee van de toenmalige Sultan van het Ottomaanse Rijk. Als de Hoofdstad Istanbul in Europese handen zou vallen, dan zouden ze niet snel verder kunnen reizen om de heilige plaatsen Mekka en Medina in te nemen.
Maar de bedreiging kwam juist van de andere kant. Vanuit Jemen. We hebben zelfs een oud klaaglied dat over Jemen gaat. Dat gaat over dat soldaten die naar Jemen gingen nooit meer terugkeerden, dit zongen dan hun geliefden.

Effe de draad weer oppakken.  Sommige Turkse/Ottomaanse Pashja's voelden zich verraden hoewel de omvang eigenlijk niet groot is. Maar dit heeft geleid tot breuk tussen de Arabische wereld en het Turkse wereld. De Armeniers colloboreerden met de Russen, en hebben de dood van 1.5  miljoen Turken en Koerden op hun geweten. Maar als je de verdraaing van hun hoort is het net andersom. De Armeniers werden getransporteerd naar Syrie om ontlusten te voorkomen. Officiele cijfers zeggen dat er tijdens de transportatie wel enkele duizenden zijn gesneuveld. Dit had twee redenen, de bevolking van Oost-Turkije die het had gehoord over de slachtpartij heeft de wegen afgesneden om wraak te nemen op de armeniers en een Koerdische Cavalerie heeft ook orders genegeerd. Officiele cijfers zeggen dat er rond de 430.000 Armeniers zijn getransporteert naar Syrie.
Verder zijn er 100.000 Armeense soldaten gedeserteerd, 50.000 is naar de USA gegaan om getraind te worden daar en tegen het Ottomaanse Rijk te vechten. 50.000 Armeense soldaten zijn overgelopen naar de Russen.
Het begint een warrig verhaal te worden. Maar ik probeer duidelijk te maken dat het einde van de Ottomaanse Rijk niet zo'n pretje was, al je vrienden die je in de steek laten en ook nog eens de vijand helpen.
De Eerst Wereldoorlog heeft geleid tot bezetting van 80% van het huidige Turkije en kwijt raken van Kaukasus, Midden-Oosten en de Balkan.
Van 1919-1923 is in Turkije een onafhankelijk strijd gevoerd tegen de Italianen, Engelsen, Grieken, Armeniers, Fransen en Russen.
Daaruit is het tegenwoordige Turkije ontstaan met nog een aantal geschillen.
Zoals de 13 eilanden in het Egeische Zee, dat bezet was door de Italianen en is gegeven aan de Grieken. De terretoiriale wateren in de Egeische zee. Cyprus dat bezet was door de Engelsen, werd bijna onder de naam ENOSIS (Der Anschluss) toegevoegd bij Griekenland. De Provincie Hatay, dat in 1934 zich aansloot bij Turkije tot ergernis van Syrie. In 2034 wordt in dat provincie weer verkiezingen gehouden of het nog steeds bij Turkije wil blijven of als een klein mini staatje verder wil gaan. Grens met Irak is niet duidelijk. Daarover bestaat geen verdrag, er is een verdrag van 1926 om elkaar niet aan te vallen. Verder klopt er niets van de grens met irak. Problemen met Armenie die aanspraak maakt op gebieden dat in 1919 door de Russen aan hun is belooft. Turkije heeft verder garanties over een aantal gebieden. Als er ontlusten uitbreken mag het Turkse leger Noord-Irak, Nachtsjivan (van Azarbaydjan, tussen Armenie en Turkije in), West-Tracie (Noord-Griekenland) en Cyprus binnen trekken. Dit heeft te maken met de Turkse/Turkmeense/Azerische minderheden.
Ik raak steeds de draad kwijt  :-[
Maar de koele verhouding met onze Arabische buren heeft hiermee te maken. De Turken hebben zich daarna niet meer veel bemoeid met de grote wereldpolitiek. In de Israelische kwestie heeft Turkije zich afzijdig gehouden. Maar ik moet wel vermelden, dat de eerste moslim land dat Israel erkende is Turkije. Hierop zijn de Arabieren ook boos geworden.
Ze hebben met verschillende konflikten met het westen op steun van Turkije gehoopt, maar Turkije heeft zich altijd neutraal opgesteld. Dit i.v.m. de verraad van de Arabieren.
Wat betreft het verraad zeggen echte gelovige hoogopgeleide Turkse schrijvers, dat het wel meevalt. Maar dat de literatuur in Turkije de Arabieren extra zwart maakt. Maar zeggen ze, dat in de Arabische wereld hetzelfde wordt gedaan over Turkije.

Wat betreft over Wahabiten en stenigen van overspelplegers.
Stenigen van overspelplegers klopt, dat is ook binnen de Islam. Ik weet zo niet uit mijn hoofd of dat in de Koran staat, maar in de tijd van Mohammed (vzmh) is dit voorgekomen. Binnen de Soennitisch moslims, kijkt men eerst naar de Koran (dit is de grondwet), daarna naar de interpretaties en handelingen van Mohammed (vzmh) en daarna als er in beide daarover niets staat mogen de geleerden het verder uitzoeken en iterpreteren. Sommige interpretaties en handelingen kunnen niet kloppen, omdat zij vervalst zijn. Daarom toetst men die ook aan de Koran, als het niet in strijd is met de Koran dan worden ze geaccepteerd. Maar er is dus wel een voorbeeld van steniging.
" Een vrouw kwam naar Muhammed (vzmh) en vertelde hem dat zij overspel had gepleegd. Daarop stuurt hij haar terug en zegt dat zij nog eens moet nadenken over wat ze heeft gezegd en eventueel zijn bekentenis in moet gaan trekken. Daarop gaat zij terug naar huis en na een tijdje komt zij terug met dezelfde bekentenis. Daarop antwoordt de profeet dat eerst haar kind moet geboren worden en dat ze in de tussentijd nog eens moet nadenken over haar bekentenis. Nadat haar kind is geboren komt zij terug en weer wordt zij weer teruggestuurd totdat het kind geen borstvoeding meer nodig heeft en zelf kan staan. Daarna komt deze vrouw weer terug en blijft bij haar bekentenis. Dan resteert Muhammed (vzmh) om de bekentenis te accepteren en het vonnis te voltrekken."
Zoals  je kunt lezen, is stenigen binnen de Islam wel van toepassing. Maar zelfs Mohammed heeft, ook al wist hij zeker dat ze overspel had gepleegd, dit straf niet uit te voeren. Daarom zijn er ook heel veel eisen aan verbonden, wil deze straf ooit uitgevoerd worden. Er moet minstens 4 getuigen zijn die het gezien hebben. Met zien wordt bedoelt, met het blote oog het in en uitgaan van ..... in ....... Zien. Dit moet ook tenminste 4 keer zijn geweest en etc... Er zitten veel haken en ogen aan dit proces. Wil je iemand stenigen voor overspel, is het bijna onmogelijk. Tenzij de man/vrouw zelf met een bekentenis komt en deze bekentenis ook volhoudt.
Voor zover ik het weet is de doodstraf  (via uitspraak van rechter, dus niet op bevel van de Sultan) binnen de Ottomaanse Rijk maar 3 keer uitgevoerd. Maar die hadden niks met overspel te maken.
Over wat je zegt van Bin Laden, ben ik het niet mee eens. Bin Laden is gerekruteerd door  CIA om te vechten in Afghanistan eerst tegen de Russen en later tegen de anderen. Osama bin Laden is 8 jaar getraind in Sudan. Het kwam voor het Westen en de Amerikanen heel goed uit dat er problemen waren in Afghanistan. Daar konden zij dan de gelovige moslims (volgens sommigen Fundamentalisten à Fundamentalisten is het woord dat werd gebruikt tegen een Christelijke stroming in VS dat is ontstaan 1871, maar later heeft met dit begrip ook voor andere groeperingen gebruikt) naar toe sturen voor een Jihad. Om problemen in de landen als Algerije, Egypte, Saudie Arabie met deze strijders te voorkomen. Werd Afghanistan gebruikt om deze mensen te rekruteren  onder de mom van Jihad. Oftewel men wilde af van deze mensen.
De Taliban (betekenis is Student/leerling) bestonden voor een belangrijke gedeelte uit deze gerekruteerde Jihad strijders en natuurlijk heel veel Afghaanse vluchtelingen die in Pakistan zaten. Osaman bin Laden en vele Jihad strijders zijn misbruikt voor eigen doelstellingen van de VS.
Wat betreft de aanslag op het WTC. Wie er achter zit is nog steeds onduidelijk. De Duitse (vooral) en Franse geheime diensten waren deze groep al intensief aan het volgen in het jaar 1998. Ik kan me niet voorstellen dat Duitsland geen vinger in de pap heeft gehad. Ik neem niet de Amerikanen in bescherming, maar wat zou er gebeurd zijn als er een echte financiële crisis was ontstaan na de aanslagen op WTC. De hele Financiële sector zou moeten uitwijken naar een veiligere heenkomen. Rara waar zou dat kunnen zijn. London of Frankfurt JJJ.
In Frankfurt zit de Europese Bank J J J.
Oftwel mijn mening over de strijd van Taliban of Osama bin Laden is, dat zij gewoon gebruikt worden door verschillende landen. En huursoldaten kunnen altijd van zijde wissel. Wie meer betaalt daarvoor zullen ze vechten. Maar de gewone soldaten denken dat het in naam van Allah is.
De Arabisch Europese Liga van Abu Jahjah. Ik denk dat het een goedwillend iemand is die ook wordt gebruikt om de spanningen tussen het Westen en Arabische wereld moet opvoeren. LET WEL OP, hij is van oorsprong Libanees. In Libanon wonen ook Christenen, wie kan mij vertellen dat hij niet de Moslims gebruikt om andere doelstellingen te bereiken.
Misschien lijkt dit wel een discriminerende opmerking, maar het verleden heeft mij ons geleerd dat je moet oppassen en dat personen soms dubbele agenda's op na houden (zoal Lauwrence van Arabia).
Een van de personen in het Midden-Oosten die lijkt op moslim en eigenlijk niet is, is Barzani van de KDP beweging (Koerdische Democratische Partij). Barzani is volgens onderzoeken Joods van oorsprong en is geen moslim maar waarschijnlijk een aanhanger van het geloof van Zartosht ook wel genoemd Yezidi. Deze geloof is het oorspronkelijke geloof van de mensen in dit gebied. Dus West-Perzie, Noord-Irak en Zuid-Turkije.  Zijn voorvaderen hebben meerdere malen zich als Messias uitgeroepen.
Barzani heeft zelf verschillende keren met behulp van Iran en Irak andere Koerdische en Turkmeense stammen onderdrukt. Dus Amerika haalt wel een Saddam weg, maar zet er natuurlijk een zelfde en misschien wel een ergere in plaats van neer.

In het volgende gedeelte van mijn verhaal zal ik ingaan op de Joden in dit gebied.

Tot kijk, mocht er iets niet duidelijk zijn. Vraag rustig, als ik het weet zal ik mijn versie of mijn mening hierover zeggen.


ljafrouws

Ik hoop dat de anderen het er mee eens zijn,want het heeft meer met geschiedenis dan met defensie te maken, maar ik vind het bere interessant.
Ik heb ook de film Lawrence of Arabia gezien. Het begint met een motorongeluk. Lawrence was helemaal niet voor de Arabieren zoals in de film werd gesuggereerd. Hij was een echte geheim agent werkende voor de Britse geheime dienst.
Later kreeg hij spijt van zijn daden en zijn verraad aan de Arabieren en ging boeken publiceren. O.a. seven pillars of wisdom. Hij liet in deze boeken te veel los en daarom zit waarschijnlijk de Britse geheime Dienst achter zijn motorongeluk. De remmen deden het niet meer en het ongeluk blijft in nevelen gehuld. Het is interessant te vernemen van jou dat de Britten achter de Wahabitische Islam zitten. Er zijn dus nog meer mensen die mijn stelling ondersteunen. De stichter was een vroom man maar hij had geen aanhangers. Daar hebben de Britten voor gezorgd door er veel geld in te pompen en de aanhangers privileges te geven. Ze hebben deze vorm ook naar hun andere kolonien geexporteerd. Het Wahabisme is vaak in strijd met de echte Islam. Zo staat de steniging bij overspel helemaal niet in de Koran. Verschillende imams hebben mij dat gezegd. Wanneer je een imam, die wel voor steniging is en vraagt waar het in de Koran staat, dan kan hij het niet aanwijzen.
Kortom de huidige problemen in de Islam en die een heel verkeerd beeld vormen van deze godsdienst komt door het Wahabisme dat door de Britten is ontstaan in hun verdeel en heers politiek.
De problemen met Islam komen allemaal uit hun voormalige kolonieen zoals Pakistan en India en Maleisie. De voormalige Franse kolonieen hebben dit probleem niet omdat de Fransen nooit deze smerige politiek hebben gevolgd. Ook in  ons Indonesie hebben wij Nederlanders niet de Islam willen manipuleren.
De meest corrupte arabieren zijn van Saoudie Arabie; de koninklijke familie is indertijd door de Britten (en met het werk van Lawrence) aan de macht gekomen. Toen de Britten door het verlies van Brits-Indie en door financiele omstandigheden zich terug trokken uit hun Aziatische kolonieen hebben zij het werk van hun geheime diensten aan de Amerikanen over gedaan. Deze politiek werd "Ëast of Suez" genoemd. De Britten trokken zich terug ten Oosten van het Sueskanaal. Daarom zitten ze nog op Gabraltar en Cypres. Daarom wordt de arabische koninklijke familie door de CIA en de Amerikanen in het zadel gehouden net zoals die geldverslinders in Qatar, Bahrein en Koeweit, die hun geld naar de casino's brengen en honderden concubines hebben.
In zoverre kan ik Osama bin Laden best volgen. Hij wil van die corrupte arabische regimes af en dat lukt niet omdat de amerikanen ze in het zadel houden. Dus dan maar gelijk Amerika aanvallen. Valt Amerika dan vallen de corrupte regimes in het Midden Oosten van zelf. Alleen Osama bin Laden weet blijkbaar niet dat de Antichrist (Dajjal= Zionisme) militair niet te verslaan is; alleen God zal Dajjal verslaan door middel van gebed. Het probleem is alleen dat zoveel moslims niet meer bidden. Daarom zitten ze nu in de knoei.
Zet men de profetieen in het Jodendom, het Christendom en de Islam op een rij dan zal er binnenkort in het Midden Oosten een derde wereldoorlog ontstaan; daarin zal de Antichrist (Dajjal) worden verslagen. Het zal waarschijnlijk voor afgaan aan een grote aardbeving die al jaren op de Andreasbreuk in Californie wordt verwacht. Heel Californie zal in zee verdwijnen en de Amerikanen zullen totaal naar binnen gekeerd zijn en niet meer op buitenlands avontuur willen. Dan is het de tijd dat alle onderhuidse conflicten naar boven zullen komen en het ene land het andere land zal bespringen om oude onderdrukte rekeningen te vereffenen.
Kortom vindt er een grote aardbeving in Californie plaats verkoop dan je aandelen want het wordt puinhoop op de beurs. De vraag is namelijk of het kapitalistische systeem na een 3e wereldoorlog nog terug komt.
Smakelijk eten en hou je taai Turmeni pasja.

Iraqi Turkmen

Een beetje geschiedenis over de Turken.
Ik zal bij de Hunnen beginnen, maar eigenlijk strekt de geschiedenis van Turken nog veel meer terug in de tijd.
Ik ben zelf moslim en geloof dat Adam de eerste mens op aarde is dat geschapen is door Allah. Na Adam komen er volgens de Koran de profeten Idris en Noach (Noeh). Noach heeft drie zonen, te weten Ham, Sam en Yaffes (ik weet de Nederlandse namen hier niet van).
Van Yaffes komen de Chinezen, Mongolen, Turken, Mantsjoerijen (Koreanen)etc.... Van Ham komen de de Ereopese volkeren, Babyloniers, Assyriers, Joden, Arabieren, Koerden etc... en van Sam stammen de Negers, Hindoestanen, etc... van af.
Dus Turken stammen niet van de Mongolen af, maar hebben wel dichte familieband. (Antwoord 1)
De Turken bestaan niet uit een stam, maar uit heel veel stammen. Te weten, Azeri's, Turkmenen, Kirgizien, Uyguren, Kazakken, Tataren, Karalpaken, Tsjuvassen, Oezboeken, Basjkieren, Kazannen, Bulgaren (wat nu een Slavische volk lijkt, maar niet is) Krimmen, Gagavoezen, Balkaren, Yakuten pfffffffffff, etc...... (Antwoord 2)
Ik hoop dat ik je niet in de war breng. Dan gaan we weer terug naar de Hunnen. Ooit was er een groot Hunse Dynastie. De Hunnen en Chinezen hebben veel bloedige oorlogen gevoed. De Chineze Muur is ook hierom gebouwd. De toenmalige Turken waren geen moslims, maar geloofden in het Shamatisme, het geloof van de Indianen (waardoor sommige Nationalistische bronnen beweren dat Indianen en Turken ook familieband hebben). Zal wel....... Maar dus de Turken vielen China vaak aan, waarschijnlijk waren we toen een beetje een barbaars volk. De Chinezen konden het nooit winnen en hebben een list bedacht. Binnen de keizerlijkefamilie ontstond een tweedeling. Het West-Hunnen en Oost-Hunnen onstond toen. En Atilla de Hun was dus de eerst Turk die op veroveringstocht was naar Europa. Omdat in Centraal-Azie een droogte heerste moesten de Hunnen uitwijken naar andere gebieden.
Dankzij Atilla de Hun onstond in het jaar 200 na Christus de grote volksverhuizing in Europa. Hele volkeren veranderden van plaats en volgens Westerse cijfers (ik heb het niet nagechekt) zijn 10 miljoen Romeinen gesneuveld. Na de volksverhuizing en chaos zijn een gedeelte van Turken/Hunnen gebleven. Vooral in het Sovjetunie gedeelte van Europa en vooral in Bulgarije.  
Door droogte in Centraal-Azie gingen de Hunnen niet alleen naar het Westen, maar ook naar gebieden als Iran, Afganistan en Pakistan. Daar maakte zij kennis met de Islam rond 800-900 na Christus. De Eerste Turkse land met Islam als godsdienst was ook gevestigd in het gebid Pakistan, Iran, Afganistan. Maar pas later in de tijd van Selahaddin Eyyubi zijn de Turken massaal moslim geworden. Dit had twee redenen.
De arabieren daarvoor waren niet zo vriendelijk geweest, maar met Selahaddin Eyyubi is dat helemaal verandert. Te weten. Turken zijn uitzich zelf moslim geworden, net als de Bosniers en Herzogivanen (Bosnia-Herzogovina). Dus niet onderdruk of met veroveringen van de Arabieren.
Dus Turken zijn niet als vechtslaven gehaald maar zijn zelf gekomen en zijn zelf Moslim geworden. ( Atnwoord3)
En de tweede reden waarom Turken toen moslim werden heeft te maken met de afkomst van Selahaddin Eyyubi, zijn moeder is of Turks of Koerdisch (We zijn er nog steeds niet uit :):) ).
Kunt u het nog volgen......................................
Dan ga ik rustig verder :)
Turken hebben samen met de Perziers een land gehad, het heette Harzem. en in die tijd is ook de Seldjoekse Rijk van de grond afgekomen.
Onder leiding van Muhammed Alparslan (Seldjoeken) zijn de Turken voor het eerst Anatolie (Klein-Azie) binnen getrokken. In het jar 1071 heeft men bij de stand Malazgirt de Romeinen/Byzatijnen verslagen. Het Byzatijnse leger telde 150.000-200.000 en het Seldjoekse leger telde maar 20.000-30.000 soldaten. De Byzatijnen zijn niet alleen verslagen dankzij de goed vechtende soldaten van de Seldjoeken, maar in het Byzantijnze leger zaten best veel Bulgaarse Turken en die kozen de zijde van de Seldjoeken.

De Seldjoeken onder leiding van Kilinc Arslan (-->betekent Zwaard Leeuw)en de Arabieren onder leiding van Selahaddin Eyyubi hebben vele kruistochten verslagen.
Daarna kregen de Harzemse Rijk en Seldjoekse Rijk oorlog met elkaar, maar de Mongolen onder leiding van Chengiz Khan viel Centraal-Azie, Oost-Europa, China, Zuid en Zuid-Oost Europa aan. En zijn de twee staten plus het Arabische Khalifaat in Bagdad ondergegaan aan de aanvallen van Chengiz Khan.
Wie is Chengiz Khan??? Chengiz Khan is een halfbloed, half Mongools en half Turks. Hij heeft de hand gevraagd van de dochter van een adelijke (Khan), en heeft die niet gekregen. En is zelfs volgens mij ook nog eens beledigd, omdat hij van een lagere klasse was. De dochter had wel een oog op hem, maar de vader heeft het ondermijnd. Daarop is hij boos weggegaan en is begonnen als rover. En heeft door berovingen plunderingen een steeds grotere kring om zich heen gekregen. En heeft daarop ook de dochter kregen, want niemand kon zijn gezag nog ondermijnen. Chengiz Khan is GEEN Moslim en heeft alleen maar dood en verderf gezaaid. Na zijn dood hebben de drie zoons ruzie gerkren met elkaar. Kubilay Khan is een van zijn zoons, die is moslim geworden en heeft in Oost-Europa nog een Rijk gehad. De legers van Chengiz Khan bestonden voornamelijk uit Mongolen en niet Moslim Turken. Maar volgens Turks Nationalisten is Chengiz Khan weldegelijk 100% van Turks afkomst........................ bla bla bla zalwel. Wie of wat hij is interesseert mij niet, enige wat ik weet van hem is dat hij miljoenen onschuldige mensen heeft vermoord.

Na de invallen van Mongolen in het Midden-Oosten, werd het eindelijk weer rustig. De Seldjoeken, waren versnipperd in x aantal kleine mini staatjes. Waarvan de allerkleinste, dat grenste aan Byzatium, heette Ottomaanse/Osmaanse land/gebied. Het was echt een minilandje. De inwoneraantal was ook niet meer dan een paar duizend man.
Doordat de grote turkse staatjes deze mini staatje wilden innemen, is men alleen maar groter geworden en hebben andere Turkse staatjes in Anatolie zich gevoegd bij het Ottomaanse ministaatje. Daarna begonnen de veroveringen in de Balkan. Istanbul heeft men pas veroverd in 1453. De Ottomanen hebben verschillende oorlogen gekent met de Perziers, onderleding van Shah Ismael. Vanaf toen is men begonnen met de verovering van het Midden-Oosten en is men richting Egypte getrokken. Toen was daar de Mamlukken Rijk gevestigd. Andere Noord-Afrikaanse landen als Tunesie en Algerije hebben zich zonder veel slag of stoot aangesloten bij het Ottomaanse Rijk. De Marokko die we nu kennen heette toen Maghrib en was veel groter. Ik weet niet of er een oorlog tussen de Ottomanen en Maghriben zijn geweest, maar weet wel dat zij bondgenootschap hadden met het Ottomaanse Rijk.  
Dus wat betreft de neerkijken op Turken, hebben zij geen enig reden hiervoor. Toen het Ottomaanse leger in Oorlog was met de Byzantijnen, Venetiers en Mamlukken hebben ze ook nog eens een aantal schepen gestuurd om tegen de Franken te vechten In Spanje. Want de toen daar gevestigde land, Endoelus, waar de Mooren woonden had om hulp gevraagd. De Mooren komen uit Marokko, Algerije. Dus Marokkanen hebben geen reden. (Antwoord 4).
Warrig verhaal maar ik ga verder.
Om het toch kort te houden, sla ik wat over en zal ik rechtstreeks jouw antwoord proberen te beantwoorden.
De Relatie tussen Arabieren en Turken, waarom is het zo slecht en kan het ooit weer goed komen?
Antwoord:
Omdat het Osmaan Rijk te machtig was en frontale aanvallen niks deden, hebben de Engelsen een list bedacht. In Saudi-Arabie heeft men een nieuwe Islamitische leer geimplementeerd in rond 1600  N.C. Het Wahhabitisme. Dat is een stromingen binnen de Islam (waar Osama bin Laden aanhanger van is) dat alleen kijkt naar de Koran en alles eromheen verwerpt. Dus uitleg over de Koran enzo wordt gewoon weggeveegd. Zij zeggen de Islam is alleen de regels in de Koran. Klopt wel, maar de interpretatie van de profeet is ook belangrijk. Maar zij vinden dat niet belangrijk. De Engelsen hebben dankzij hun nieuwe stroming van de Islam, de bevolking van de Arabische Schiereiland en later alle Arabieren tegen de Turken opgezet. De meesterspion van de Engelsen die dit allemaal voorelkaar heeft gekregen heette Lawrence van Arabia (er is hier een film van). De Engelsen hebben de Arabieren een groot Arabie belooft, maar kregen voor de prijs van 1 wel meer dan 10 Arabaische staatjes en mini-oliestaatje. Wat betreft Koeweit, Koeweit is een district van de Provincie van Bagdad. Later toen Basra een provincie werd, werd het een district van Basra. Dus het heeft weldegelijk bij Irak gehoord, maar de Engelsen hebben in al die gebieden het beroemde "verdeel en heers strategie"toegepast.
Nou de Arabieren hebben dus de Engelsen geholpen met uitzicht op een groot Arabisch land. Maar de Engelsen hebben een dubbele Agenda, die hebben zowel het Voormalige Palestina aan de Palestijnenen als de Joden belooft.
Het Noorden van Irak, Provincie Mousul is een ook zo'n twistpunt als Koeweit. Dat hoorde na de Eerste Wereldoorlog bij Turkije. Maar met veel dank aan de Engelsen, is dat stukje bij Irak gevoegd (maar niet met een verdrag) en Koeweit is van Irak losgekoppeld.
Ik moet nu eten, ik schrijf dadelijk wel weer verder....................... Tot zo...................... :)

ljafrouws

Volgens mij is die Sanders een CIA-agent of mogelijk gerecruteerd door de Mossad want hij lijkt me op iedere site te volgen.
Dag Sanders! Alles goed? Maak a.u.b. een goed rapportje over mij.

ljafrouws

Turkmen Pasja, Ik wist niet dat er Turkmenen in Noord Irak zaten. Graag een college van je. Er is toch ergens in de voormalige Sovjet Unie een land der Turkmenen kortom Turkmenistan. Is dat nu een onafhankelijk land en als ze onafhankelijk zijn hebben ze dan een betrouwbare regering of zijn het ook vroegere communistische zetbazen? Kortom kunnen jullie op een regering terug grijpen.
Ik heb wel eens gelezen dat de Turkse volkeren van de Tartaren afstammen. In Turkije vertelde een Turk me dat zij van de Hunnen afstammen. Weet jij wat over de oorsprong van de Turkse volkeren?
De oorsprong is in ieder geval mongools, want veel Turken hier in Nederland hebben mongoolse namen in plaats van Arabische namen.
Ik ken Turken die Kubilai heten en Djingiz en Hakhan. Mongoolser kan het volgens mij niet.
Waarom kunnen Turken en Marokkanen in Nederland niet goed met elkaar overweg? Van Turken heb ik gehoord dat ze de pest er in hebben dat de Arabieren in de eerste wereldoorlog samen met de Engelsen tegen de Osmanen zijn gaan vechten en de Turken uit het Midden Oosten hebben geschopt. Van Marokkanen begrijp ik dat Turken voor het eerst als vechtslaven in de 12e eeuw van de Arabieren worden genoemd.Kortom ze kijken een beetje op de Turken neer. Trouwens de Osmanen veroverden geheel Noord-Afrika tot en met Algerije, maar werden uiteindelijk door de Marokkanen bij Oujda in het Rif verslagen. Marokko is nooit Osmaans geweest.
Kun je daar wat graag over vertellen en weet je een oplossing om Turken en Marokkanen in Nederland onder één noemer (Islam) te brengen. Een soort allochtoons poldermodel. Wat denk je kan de AEL daar mee helpen?

sanders

Leuke reactie, ik ben het er in het algemeen wel mee eens. Ook idd een leuke vergelijking, Koerden, Turkmenen en Israel, Palestina.

Idd het Zionisme kan behoorlijk vervelend zijn. Dat is idd een groot verschil met het gewoon Jood zijn. Die Kolonisten moeten ook weg dat is gewoon puur provoceren. Maar Israel en Palestina hebben allebei bestaansrecht. Het versmelten lukt niet, niet nu in iedergeval. Daarvoor zit de haat te diep. Nu ik erover nadenk zou Jerusalem een dwergstaatje moeten worden. Waar zowel Islamieten, Joden als Christenen leven. Maarja als dat zou lukken zou het te mooi om waar te zijn.

Maar afgezien daarvan snap ik Israël ook wel, een zelfmoordaanslag op burgers zou ik ook vergelden. Op soldaten trouwens niet. Dat is ergens toch wel een militaire actie, ik vind zelfmoordaanslagen dom, maar je je pakt mensen dan wel die er wat aan kunnen doen, niet de onschuldigen.

Turkmen Iraqi

Wat betreft de WOII daar ben ik volledig met je eens. Joden zijn zonder enig schuld of ook maar enig partij te zijn van de hele oorlog, massaal gruwelijk afgeslacht. De Joden zijn in het verleden meerdere malen als zondebok gekozen.
Een voorbeeld is van de verdrijving van Joden uit Spanje rond de 1500, een groot gedeelte van hun heeft het toenmalige Ottomaans Rijk opgevangen. Trouwens met de WOII heeft Turkije ook nog eens 150.000-250.000 Joden opgevangen, waar je overigens in de Media nooit iets van hoort.
Maar er moet wel onderscheid gemaakt worden tussen Joden en Zionisme en Islam en Pan-Arabische Islam. Wat er nou in Israel/Palestina gebeurt is tragisch. Maar het is niet de schuld van de gewone bevolking maar de schuld van de Zionisten en Pan-Arabische Moslims. De Arabieren hadden gehoopt, nadat zij in de WOI de Engelsen hadden geholpen, een groot Arabisch land te zijn. De Engelsen hadden het hun ook belooft, maar de Engelsen hadden de Joden ook land belooft. Het is meer een uitvloeisel van strategie van Engelsen, die met steun van beiden kanten de oorlog hebben gewonnen.
Ik probeerde met mijn stukje een zelfde vergelijking te maken. Nu met de Koerden en Turkmenen. Want weer wordt zowel de Koerden, Turkmenen en natuurlijk Turkije dingen belooft, die in de toekomst alleen maar instabiliteit gaat brengen in de regio.
Het beste voor het Midden-Oosten is weg met alle grenzen net als binnen de EU en natuurlijk vrijheid van cultuur, taal en geloof. Want de verschillende culturen en geloven zijn eenmaal daar zo verweven, dat als je een steen gaat weerleggen dat het hele gebouw in elkaar zal storten.

sanders

Turkmen? Uh, hoe bedoel je dat de Joden het aan zichzelf hebben te danken? Om dat het handige handelaars waren met veel geld die veel afgunst oogstten? Nou in dat geval moet ik als Nederlander ook maar oppassen!

Verder is Palestina/Israël ook de geboortegrond van de Joden. Niet alleen van de Palestijnen. En geloof me toen de Joden daar kwamen in het begin, wilden ze niks ander dan rust en WO2 vergeten. En weet ik zeker dat ze tolerant tegenover de Arabische wereld zouden zijn wanneer die niet zo intolerant zou zijn. Want het is een feit: De 1e oorlog met Israël is Israël niet begonnen.

En na de ellende WO 2 waar ze weerloos werden afgeslacht, behalve in warschau dan tijdens de opstand 1943, zeggen ze: Nooit Meer! En dat is niet meer dan doodnormaal.

verder vind ik het ook heel lullig voor de Turkmenen. Daaar heb je ook gelijk in.

sanders

Religie is het kruit, religieuze leiders houden er een vuurtje bij.

Turkmen Iraqi

Ik ben heel blij met uw reactie over dat we stammen en volkeren links moeten laten liggen en dat we allemaal naar de leer van mohammed (vzmh). Ik heb zelf ook een hekel aan om onderscheid te maken tussen mensen. Maar ik hoop dat u begrijpt, dat als er elke dag op TV en andere Media het Noorden van Irak wordt bestempeld met Koerden gebied en net of de Turkmenen en Assyriers er niet bestaan, dat je je dan verraden voelt. Wat nu als Saddam valt, ik hoop dat hij valt. Komt er in het Noorden van Irak een Koerdistan en worden op hun beurt de Turkmenen en Assyriers dit keer onderdrukt. Ik wil geen vergelijking maken met Joden, maar het ligt heel voor de hand om de situatie met hun te vergelijken. Krijgen we in Noord-Irak een nieuwe soort Israel.
De Joden zijn onderdrukt, deels hebben ze het aan hun zelf te danken, en hebben afschuwelijke ondergang moeten meemaken in het Tweede Wereld Oorlog. Waarbij zij geen schuld treft maar Hitler hun alleen maar asl zondebok heeft gebruikt. Na de WOII werden de Joden land belooft. De arabische land Palestina, dat onder bezetting was van de Engelsen, werd hiervoor gekozen. Miljoenen Palestijnen zijn verdreven (8 miljoen vluchtelingen) en zijn er miljoenen Joden er gevestigd. Eens waren de Joden de onschuldigen die leden, maar toen ze eenmaal de macht hadden, lijden nu andere volkeren onder hun.
De Situatie in Noord-Irak is gedeeltelijk vergelijkbaar. De Koerden in Noord-Irak hebben veel geleden onder het Saddam Regime. Maar zij zijn niet de enigen. De Turkmenen en de Christelijke Assyriers en Siiten hebben ook geleden. De Koerdische beweging in Noord Irak, vooral de KDP, heeft in het verleden Saddam verschillende malen geholpen met etnische zuiveringen. Dus ben ik bang dat als er in het Noorden van Irak een Koerdistan wordt uitgeroepen, de 3 miljoen Turkmenen en half miljoen Assyriers worden onderdrukt door de Koerdische beweging KDP. Want zij zijn nu al bezig om Kirkuk, Mousul en Erbil een Koerdische stad te maken.
Hoewel de Koerdischen van oorsprong gedeeltelijk Turks zijn. Ik vind het jammer dat dit allemaal gebeurt. Maar zolang er olie in de grond zit, zullen mensen als Barzani, Talabani, Saddam en alle andere Midden-Oosten leiders de eigen bevolking onderdrukken en hun eigen zakken vullen.
De enige manier voor vrede in het Midden-Oosten is om de Islam daadwerkelijk te beleiden en respect hebben voor elkaar.

ljafrouws

Vervelend joh,al dat gedoe en al die minderheden in het noorden van Irak, die elkaar lopen te discrimineren.
Als moslims de leerstellingen van de profeet Mohammed (vzmh)zouden volgen zouden jullie niet zo'n rotzooi hebben daar.
Als God één is, dan is de gehele mensheid één en is ook de ummah één. Maar jullie vinden je stam en je ras belangrijker dan jullie godsdienst. Dan krijg je al dat gedonder.
Ik hoop voor je dat je in Nederland je gebed blijft doen en de zakaat blijft betalen en leert dat Arabieren en Turken ook je broeders en zusters zijn anders kun je het wel schudden op de Dag des Oordeels.

Turkmen Iraqi

Turkmenen In Noord-Irak
Elke dag word je doodgegooid op het nieuws met de woorden Noord-Irak is het gebied van de Koerden. Men gaat zelfs zover dat men de Koerden in Noord-Irak een autonome gebied en zelfs een eigen "Vrije Koerdistan" toekent. Er wonen in het Noorden van Irak tussen de 3 en de 4 miljoen Koerden, niemand zal hun aanwezigheid ook ontkennen. Maar de eenzijdige berichtgeving in de media ontkent wel de Turkmenen in Noord-Irak, hoewel zij net zo'n groot bevolkingsgroep zijn als de Koerden in Noord-Irak. Hun exacte aantal is niet bekend, maar als we uitgaan van het laatste bevolkingsonderzoek van 1952 in Irak. Dan komen we tot de conclusie dat hun aantal zeer groot is. In 1952 had Irak een inwoneraantal van 6,5 miljoen mensen. Hiervan was 560.000 Turkmeense afkomst. Nu is de bevolking van Irak ruim 24 miljoen. Dus als we een projectie maken van de getallen dan komen we uit op ruim 2 miljoen. Dit is dan nog wel een ruwe schatting. Volgens de UNPO (Unrepresented Nations and Peoples Organisation), dat gevestigd is in Den Haag, wonen er, tussen de 2-2,5 miljoen Turkmenen in Noord-Irak. De Turkmenen in Noord-Irak spreken zelfs van 3 tot 4 miljoen Turkmenen. Maar door de druk van Saddam en de Koerden, die een oog hebben op de olierijke plaatsen Kirkuk en Mousul  (waar voornamelijk de Turkmenen wonen) durven zij niet uit te komen voor hun eigen identiteit.
De Turkmenen wonen vooral in de grote steden als Erbil, Kerkuk, Mousul, Diala en Selahattin en omgeving hiervan. De Koerden wonen meer in het Noorden (zie bijlage). Zij zijn meer een bergbevolking.
Er is in het verleden een aantal pogingen gedaan om de Turkmenen te assimileren. Een van de voorbeelden hiervan is sinds 1980 de Turkmenen onder druk te laten kiezen voor of een Koerdisch identiteit of een Arabisch identiteit. Want een Turkmeense identiteit was voor het bewind van Saddam niet acceptabel, met een groot en sterk buurland als Turkije. Gezien het geschil over Kerkuk en Mousul nooit opgelost is, er is alleen een verklaring ondertekend 1926 om elkaar niet aan te vallen.

Er is heel wat te vertellen over de lijdenschap van de Turkmenen. Daarom heb ik hieronder een lijst gemaakt van de gevonden internetsites van de Turkmeense gemeenschap. Hier kun je zelf zien met bronvermeldingen dat in Noord-Irak een groot groep Turkmenen wonen en dat zij zowel door de Koerdische gemeenschap als het regime van Saddam zijn onderdrukt.

Met deze mail probeer ik in de eerste plaats de Turkse gemeenschap en op de tweede plaats anderen van informatie te voorzien over het aantal Turkmenen in Noord-Irak. Want mocht je de media geloven dan wonen er maar rond de 100.000 Turkmenen (haha  ;D) in Noord-Irak.
Ik hoop dat jullie dit verder sturen naar anderen.


Alle sites die hier staan vermeld zijn actieve sites. Maar door problemen met servers en hackers is het soms niet mogelijk om bepaalde sites te bezoeken.

http://www.unpo.org/member/iraqturk/iraqturk.html
http://www.angelfire.com/tn/halk
http://www.iraqiturkman.org.tr
http://www.turkmencephesi.org
http://www.al-bab.com/arab/background/turkoman.htm
http://www.turkmeneli.com
http://www.kerkuk.net
http://www2.egenet.com.tr/~irakturk/
http://www.angelfire.com/al/kirkuk
http://www.angelfire.com/bc2/kerkuksesi/kerkukun.html
http://www.turkmen4all.com (site niet actief)
http://www.angelfire.com/ga/Erbil
http://hem.spray.se/kervanci-oglu/index1.html
http://www.turkmeneligenclik.8k.com
http://www.irakturkleri.cjb.net (site niet actief)
http://www.angelfire.com/ne/turkmenkav
http://www.akkoyunlu.com (site niet actief)
http://www.start.at/turkmen (site niet actief)
http://members.lycos.nl/kerkuk
http://www.angelfire.com/tn/sertturkmen/
http://www.kirkuk.come.to
http://telepacific.com.au/ata (site niet actief)
http://www.kerkukvakfi.org
http://www.angelfire.com/gundam/iraqunited/index.html
http://omeed.sitemynet.com/umit
http://www.iturkmen.subnet.dk of http://www.turkmen.subnet.dk
http://www.angelfire.com/tn/turkmeneli/salah.html
http://irakturklerikyd.sitemynet.com/index.htm
http://turkmeneligenclik.sitemynet.com of http://turkmeneligenclik.cjb.net
http://members.lycos.co.uk/kerkukfeneri of http://www.kerkukfeneri.dernegi.com
http://www.geocities.com/iraqiturkmen/
http://deliefe.sitemynet.com
http://www.turkomanonline.com (site niet actief)
http://www.angelfire.com/al/kuzechie
http://www.kirkukcity.cjb.net (site niet actief)