NL krijgsmacht in het Caribisch gebied

Gestart door KapiteinRob, 06/06/2007 | 10:05 uur

Oorlogsvis

Beter als we verlost zouden zijn van al die eilanden ze kosten alleen maar geld en zijn niet van strategisch belang voor Nederland...maar om ze cadeau te geven aan Venezuela gaat me wat te ver. Maar als Curacao  onafhankelijk wil worden is dat toch prima !

dudge

Citaat van: Ronald? op 21/10/2012 | 15:28 uur
Tuurlijk is het enkel om zieltjes en stemmen te winnen. Onafhankelijkheid houd ook in dat op een bepaald moment de geldkraan dichtgaat, en tja dan hebben ze daar toch wel een"uitdaging", dus zover zullen ze het niet laten komen gok ik.

Gewoon volledig integreren in Nederland. Zo doen de Fransen het ook, en dát werkt prima.

Ronald?

Tuurlijk is het enkel om zieltjes en stemmen te winnen. Onafhankelijkheid houd ook in dat op een bepaald moment de geldkraan dichtgaat, en tja dan hebben ze daar toch wel een"uitdaging", dus zover zullen ze het niet laten komen gok ik.


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Flyguy op 21/10/2012 | 00:38 uur
Heb net vernomen van een vriend dat de waarschijnlijke nieuwe regering van curacao niet naar onafhankelijkheid streeft. Het gaat hier volgens hem enkel om verkiezingsuitspraken om stemmen te winnen. Het waait volgens hem wel over...

Volgens mij wachten ze net zo lang tot het stil wordt rondom de zaak om vervolgens het hele circus weer achter het gordijn te schuiven.  :sleep:

Volgens verwachting!

Onafhankelijkheid kost geld en je gooit geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt!

Flyguy

Heb net vernomen van een vriend dat de waarschijnlijke nieuwe regering van curacao niet naar onafhankelijkheid streeft. Het gaat hier volgens hem enkel om verkiezingsuitspraken om stemmen te winnen. Het waait volgens hem wel over...

Volgens mij wachten ze net zo lang tot het stil wordt rondom de zaak om vervolgens het hele circus weer achter het gordijn te schuiven.  :sleep:

Lex

Marine doneert ambulance aan EPB       

ORANJESTAD — De buiten gebruik gestelde ambulance van marinierskazerne Savaneta is donderdag overgedragen aan onderwijsinstelling Educacion Profesional Basico (EPB). De school gaat het voertuig gebruiken als studieobject voor hun (auto)technische opleidingen. EPB biedt namelijk verschillende opleidingen in die richting, zoals de opleiding tot Hulp Elektromonteur, Assistent Onderhoudsmonteur en de opleiding Assistent Automonteur. De ambulance deed sinds 1998 dienst bij de kazerne.

Amigoe,
zaterdag, 20 oktober 2012 06:57 

Flyguy

Citaat van: Lex op 20/10/2012 | 17:52 uur
Afhankelijk van een mogelijk "Defensie-statuut" zou het ook daar kunnen blijven. Hetzelfde geldt voor de FOL.
Zou kunnen, maar dan krijgen we honderden kamervragen van de pvv en de sp...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 20/10/2012 | 17:49 uur
Citaat van: jurrien visser op 20/10/2012 | 17:46 uur
Een (op korte termijn) onafhankelijk Curacao wordt een Cikita republiek met als voorbeeld Haiti.
Cikita = Chiquita (als in bananen?)  :angel:

:cute-smile: zo iets!

Lex

Citaat van: Flyguy op 20/10/2012 | 16:59 uur
Naar welk eiland gaat het stationsschip en waar zal het hoofdkwartier van krijgsmacht in het Caribisch gebied zich bevinden als ze uit het Schottegat weg moeten? Savaneta uitbreiden, of Mt. Scenery uithollen?  :devil:
Afhankelijk van een mogelijk "Defensie-statuut" zou het ook daar kunnen blijven. Hetzelfde geldt voor de FOL.

Lex

Citaat van: jurrien visser op 20/10/2012 | 17:46 uur
Een (op korte termijn) onafhankelijk Curacao wordt een Cikita republiek met als voorbeeld Haiti.
Cikita = Chiquita (als in bananen?)  :angel:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Flyguy op 20/10/2012 | 17:40 uur
Tja, ik weet niet wat ze allemaal uitspoken maar als het om geld gaat... Als ze echt zo gek zijn om onafhankelijk te worden wordt het binnen de kortste keren een vrijstaat voor drugshandelaren en ander gespuis. Hopen maar dat ze alles op 'the right track' krijgen en erbij blijven.

Een (op korte termijn) onafhankelijk Curacao wordt een Cikita republiek met als voorbeeld Haiti.

Flyguy

Citaat van: Lex op 20/10/2012 | 17:30 uur
De dato 10-10-10 is de status van Curacao binnen het Koninkrijk der Nederlanden veranderd en zijn de schulden door de BV-NL overgenomen, zodat ze met een schone lei zouden beginnen. Echter, binnen een tweetal jaren hebben de regeringen het gefikst om een tekort van meer dan 160 miljoen te creëren. Zonder het "moederland" zijn ze niet in staat om dat weg te werken, dus idd de roep voor onafhankelijkhied zal op een laag pitje komen te staan.
Tja, ik weet niet wat ze allemaal uitspoken maar als het om geld gaat... Als ze echt zo gek zijn om onafhankelijk te worden wordt het binnen de kortste keren een vrijstaat voor drugshandelaren en ander gespuis. Hopen maar dat ze alles op 'the right track' krijgen en erbij blijven.

Lex

Citaat van: Flyguy op 20/10/2012 | 17:20 uur
Precies, ik zat al te denken. Wiels heeft al laten weten dat onafhankelijkheid voorlopig niet op zijn lijstje staat, terwijl hij voor zijn overwinning nog liet weten dat hij dat wel wil. Die onafhanklijkheidskreten zijn alleen om stemmen te winnen, ze spelen gewoon een spelletje en Nederland speelt mee.
De dato 10-10-10 is de status van Curacao binnen het Koninkrijk der Nederlanden veranderd en zijn de schulden door de BV-NL overgenomen, zodat ze met een schone lei zouden beginnen. Echter, binnen een tweetal jaren hebben de regeringen het gefikst om een tekort van meer dan 160 miljoen te creëren. Zonder het "moederland" zijn ze niet in staat om dat weg te werken, dus idd de roep voor onafhankelijkhied zal op een laag pitje komen te staan.

Flyguy

Citaat van: jurrien visser op 20/10/2012 | 17:24 uur
Natuurlijk, de soep emz.... maar ik pleit vwb Curacao voor het dichtdraaien van de geldkraan, laat ze maar zien dat ze het kunnen zonder bij pappa om "zakgeld" te vragen.

De roep om onafhankelijkheid zal heel snel verstommen.
Als ze eens leren om hun financiën te doen is alles ok. Eerst de oude garde politici eruit zoals godett enz. (die is al vertrokken naar verluid  ;D ) en ze vervangen met jonge, niet corrupte, internationaal georiënteerde beursalen die in Nederland hebben gestudeerd.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Flyguy op 20/10/2012 | 17:20 uur
Precies, ik zat al te denken. Wiels heeft al laten weten dat onafhankelijkheid voorlopig niet op zijn lijstje staat, terwijl hij voor zijn overwinning nog liet weten dat hij dat wel wil. Die onafhanklijkheidskreten zijn alleen om stemmen te winnen, ze spelen gewoon een spelletje en Nederland speelt mee.

Rob, jij en ik de Antillen en de 'way of life' door en door, als het er op aan komt willen ze niet meer. Kijk maar naar Aruba; onafhankelijkheid stond geplant voor 1995...


Natuurlijk, de soep emz.... maar ik pleit vwb Curacao voor het dichtdraaien van de geldkraan, laat ze maar zien dat ze het kunnen zonder bij pappa om "zakgeld" te vragen.

De roep om onafhankelijkheid zal heel snel verstommen.