Rusland's Expansie

Gestart door ARM-WAP, 30/07/2007 | 13:26 uur

yelloow

Ik denk dat je een beetje overdreven reageert.

Huzaar1

Citaat van: Lynxian op 17/10/2013 | 18:56 uur
Ach gos, ze komen op voor een nobel doel en dus zijn opeens alle middelen geheiligd? Greenpeace is niks meer dan een criminele organisatie die constant de wet overtreedt en verwacht dat, vanwege hun nobele doelen en naamsbekendheid, ze er wel mee wegkomen. Blijkbaar hebben ze in veel (Westerse) landen inderdaad de positie af gechanteerd dat zij wetten kunnen overtreden waar jij en ik gewoon voor de gevangenis voor worden ingegooid, maar die stoere jongens en meisjes moeten niet gaan huilen wanneer ze naar een ander land gaan waar de wet wat beter wordt gehandhaafd. Grote mond hebben betekend ook garant staan voor de gevolgen.

Maar misschien wordt je er wel blij van als je weet dat onze vice-premier vroeger ook zo'n (grofgebekt) crimineeltje was. De manier hoe 't land door hem en zijn consorten wordt geleid zal wel als een verlichting worden ervaren.

Ben jij helemaal idioot? We hebben deze fukkin planeet niet voor onszelf. Er zijn veel grotere belangen. Tief een eind op met je denigrerende toon naar mij. Ik dien al lang genoeg in Nederlands leger om te begrijpen wat defensie, nationale veiligheid en waardigheid betekenen, maar ik ben nog altijd helemaal helder over het feit dat ik enorm geniet van de natuur en helemaal de scheit krijg van lui die denken dat ze hun asbak kunnen legen op de stoep en al helemaal van mensen die denken dat wat olie wel verdwijnen kan door het rioleringsputje. Ik wil ook nog kinderen, die moeten ook nog kunnen genieten van een mooie omgeving, en aangezien de aarde groter is dan het dorp Nederland zijn er wat meer belangen. Omdat greenpeace wel eens in de weg kan zitten van economische en militaire belangen maakt het niet meteen een criminele organisatie, en jij bent al helemaal niet in de positie om ze zo te bestempelen. Een beetje vent ziet het grotere geheel ook en kijkt wat verder dan zijn neus lang is.

Ik werkte graag op mijn tank, waarschijnlijk had het beest een co2 uitstoot van 1900 maar dat maakt me ook geen drol uit. wat ik nogmaals wel klote vind is dat organisaties in handen van de westerse wereld, een plek waar men claimt te bezitten over moraal en waardigheid in staat zijn door slecht beleid de halve oceaan te voorzien van een laagje latex en 20% van africa hebben kunnen verontreinigen terwijl dit echt niet had gehoeven. Dan wil ik niet eens weten wat rusland in staat is om voor elkaar te krijgen bij haar winning van fossiele brandstoffen. Je kunt natuurlijk egocentrisch blijven denken in je Ik vorm waar je jezelf voorop zet en een dikke middelvinger geeft naar alle medemensen en de generaties na ons, of je denkt in het grotere geheel en probeert net zoals wij bij defensie de wereld hopen om bij beetje bij beetje om te toveren tot een iets betere wereld de gehele wereld op zichzelf ook probeert te behouden zoals ze is.

Heel stoer om alles wat doelt op natuur en duurzaamheid in het hoekje groen links en elitaire onzin te plaatsen met populaire kreten die de helft op het forum papegaait maar de definitie niet eens kan geven. Het doet je wijzer overkomen als je jezelf even verplaatst in de mens en planeet overleven als geheel in plaats van meneer Lynxian.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Zeewier

Citaat van: Lynxian op 17/10/2013 | 21:33 uur
Rusland handhaaft haar wetten zoals het haar uitkomt. In dit geval wordt een wet bijzonder goed gehandhaafd. Dus m'n zin klopt. Verder vind ik iemand zeer zeker grofgebekt wanneer je in een ander land jouw normen en waarden gaat opdringen, niet alleen met woorden, maar ook met fysieke daden. Er hoeven wat mij betreft niet veel krachttermen aan te pas te komen bij zulke opdringerige, schreeuwerige, walgelijke mensen.

Ik moest even Googlen, maar Samson is inderdaad geen vicepremier. Ik ben door de war geraakt doordat ik constant zijn kop in 't nieuws zie. Heerlijk om niet in een kabinet te zitten maar wel alle macht te hebben. Doet me denken aan Rutte-I met de heer Wilders, die zo door Samson wordt verguisd.
De activisten bereikten niet het boorplatform welke tot officieel Russisch grondgebied toebehoord en op het sop is het internationaal zeerecht van kracht. De intentie was wel het platform te bezetten, ook dat valt tegenwoordig onder een voorstadium van een terroristische activiteit. De Russische marine kent het zeerecht donders goed wanneer ze gelijken van andere naties tegenkomen. Met activisten kiest Rusland haar wetten ruim om zo de onderhandelruimte te vergroten op een precair terrein elders waar voor Rusland wat te winnen valt. En Samson is die tergende Belgische hond.

Lynxian

Citaat van: Zeewier op 17/10/2013 | 21:03 uur
Ja dit is dan weer het andere uiterste. Rusland handhaaft haar wetten als een van de slechtste in de wereld. Zoals het haar blieft. Juist in de Noord-Europese landen werkt hun activistische methode effectief omdat ze weten dat de wetten gehanteerd worden zoals het wetboek ze voorschrijft. Zo betrouwbaar is ons zeerecht. Dat grofgebekte valt wel mee, Greenpeace-activisten staan er niet om bekend dat ze schelden als dokwerkers. En de vice-premier van Nederland heet Lodewijk Asscher.
Rusland handhaaft haar wetten zoals het haar uitkomt. In dit geval wordt een wet bijzonder goed gehandhaafd. Dus m'n zin klopt. Verder vind ik iemand zeer zeker grofgebekt wanneer je in een ander land jouw normen en waarden gaat opdringen, niet alleen met woorden, maar ook met fysieke daden. Er hoeven wat mij betreft niet veel krachttermen aan te pas te komen bij zulke opdringerige, schreeuwerige, walgelijke mensen.

Ik moest even Googlen, maar Samson is inderdaad geen vicepremier. Ik ben door de war geraakt doordat ik constant zijn kop in 't nieuws zie. Heerlijk om niet in een kabinet te zitten maar wel alle macht te hebben. Doet me denken aan Rutte-I met de heer Wilders, die zo door Samson wordt verguisd.

Zeewier

Citaat van: Lynxian op 17/10/2013 | 18:56 uur
Ach gos, ze komen op voor een nobel doel en dus zijn opeens alle middelen geheiligd? Greenpeace is niks meer dan een criminele organisatie die constant de wet overtreedt en verwacht dat, vanwege hun nobele doelen en naamsbekendheid, ze er wel mee wegkomen. Blijkbaar hebben ze in veel (Westerse) landen inderdaad de positie af gechanteerd dat zij wetten kunnen overtreden waar jij en ik gewoon voor de gevangenis voor worden ingegooid, maar die stoere jongens en meisjes moeten niet gaan huilen wanneer ze naar een ander land gaan waar de wet wat beter wordt gehandhaafd. Grote mond hebben betekend ook garant staan voor de gevolgen.

Maar misschien wordt je er wel blij van als je weet dat onze vice-premier vroeger ook zo'n (grofgebekt) crimineeltje was. De manier hoe 't land door hem en zijn consorten wordt geleid zal wel als een verlichting worden ervaren.
Ja dit is dan weer het andere uiterste. Rusland handhaaft haar wetten als een van de slechtste in de wereld. Zoals het haar blieft. Juist in de Noord-Europese landen werkt hun activistische methode effectief omdat ze weten dat de wetten gehanteerd worden zoals het wetboek ze voorschrijft. Zo betrouwbaar is ons zeerecht. Dat grofgebekte valt wel mee, Greenpeace-activisten staan er niet om bekend dat ze schelden als dokwerkers. En de vice-premier van Nederland heet Lodewijk Asscher.

Zeewier

Citaat van: Huzaar1 op 17/10/2013 | 14:41 uur
Inderdaad, dat zal ze leren!
Hopelijk houden ze op met actie te komen tegen het compleet verneuken van de aarde met olielekken en grootschalige milieu verontreiniging.



kom op zeg.. als ze die actie niet hadden ondernomen wisten wij niet eens van de oliewinning aldaar en als BP en Shell al zorgen voor een half onvruchtbaar Nigeria en een olievlek ten grootte van de halve Atlantische oceaan wil ik niet weten hoe de Russen het aanpakken.
Luister, ik ben absoluut niet tegen de doelen van Greenpeace. Onnodige vernietiging van akkerland door olievervuiling in Nigeria, levend villen van dolfijnen, onnodige walvisvangst, onnodige schaliegas exploitatie met geringe winst, onnodige aantasting van extreem kwetsbare arctische gebieden. Wie is daar nou tegen? Ik ben voor. Waar ik wel wat tegen heb zijn ondoordachte acties waarbij inmiddels de wereldwijde diplomatieke top mee opgezadeld zit. Een boorplatform kapen ís in zekere zin een terroristische actie. Ook al is het door Rusland genegeerde internationale zeerecht van kracht, lul ze als minister de Russische cel nog maar eens uit.

Dit is het bewijs dat het incident inmiddels het oudhollandse activisme overstegen heeft. President Dilma Rousseff van Brazilië:
CitaatMeanwhile Rousseff last week directed her foreign minister to make high-level contact with Moscow to find a solution for Brazilian Greenpeace activist Ana Paula Maciel.
Maciel was one of 30 activists from 18 countries arrested by Russia in late September and charged with piracy after authorities said they had found "narcotic substances" on the Dutch-flagged Arctic Sunrise, used in their protest.
Greenpeace has denied the allegation as a "smear," and the arrests have raised international protests.
Putin has said that the activists "of course are not pirates," but his spokesman Dmitry Peskov later said the Kremlin strongman had expressed his personal opinion.
Read more: http://www.defencetalk.com/russian-defense-minister-due-in-brazil-for-talks-49406/#ixzz2i0ORSO2E

Ton de Zwart

Citaat van: Lynxian op 17/10/2013 | 18:56 uur
Ach gos, ze komen op voor een nobel doel en dus zijn opeens alle middelen geheiligd? Greenpeace is niks meer dan een criminele organisatie die constant de wet overtreedt en verwacht dat, vanwege hun nobele doelen en naamsbekendheid, ze er wel mee wegkomen. Blijkbaar hebben ze in veel (Westerse) landen inderdaad de positie af gechanteerd dat zij wetten kunnen overtreden waar jij en ik gewoon voor de gevangenis voor worden ingegooid, maar die stoere jongens en meisjes moeten niet gaan huilen wanneer ze naar een ander land gaan waar de wet wat beter wordt gehandhaafd. Grote mond hebben betekend ook garant staan voor de gevolgen.

Maar misschien wordt je er wel blij van als je weet dat onze vice-premier vroeger ook zo'n (grofgebekt) crimineeltje was. De manier hoe 't land door hem en zijn consorten wordt geleid zal wel als een verlichting worden ervaren.

+1

Lynxian

Citaat van: Huzaar1 op 17/10/2013 | 14:41 uur

Inderdaad, dat zal ze leren!
Hopelijk houden ze op met actie te komen tegen het compleet verneuken van de aarde met olielekken en grootschalige milieu verontreiniging.



kom op zeg..
als ze die actie niet hadden ondernomen wisten wij niet eens van de oliewinning aldaar en als BP en Shell al zorgen voor een half onvruchtbaar Nigeria en een olievlek ten grootte van de halve atlantische oceaan wil ik niet weten hoe de Russen het aanpakken.
Ach gos, ze komen op voor een nobel doel en dus zijn opeens alle middelen geheiligd? Greenpeace is niks meer dan een criminele organisatie die constant de wet overtreedt en verwacht dat, vanwege hun nobele doelen en naamsbekendheid, ze er wel mee wegkomen. Blijkbaar hebben ze in veel (Westerse) landen inderdaad de positie af gechanteerd dat zij wetten kunnen overtreden waar jij en ik gewoon voor de gevangenis voor worden ingegooid, maar die stoere jongens en meisjes moeten niet gaan huilen wanneer ze naar een ander land gaan waar de wet wat beter wordt gehandhaafd. Grote mond hebben betekend ook garant staan voor de gevolgen.

Maar misschien wordt je er wel blij van als je weet dat onze vice-premier vroeger ook zo'n (grofgebekt) crimineeltje was. De manier hoe 't land door hem en zijn consorten wordt geleid zal wel als een verlichting worden ervaren.

Huzaar1

#181
Citaat van: Zeewier op 17/10/2013 | 08:23 uur
. Greenpeace is trouwens wel lekker stil de laatste tijd. Ook wat geleerd?




Inderdaad, dat zal ze leren!
Hopelijk houden ze op met actie te komen tegen het compleet verneuken van de aarde met olielekken en grootschalige milieu verontreiniging.



kom op zeg..
als ze die actie niet hadden ondernomen wisten wij niet eens van de oliewinning aldaar en als BP en Shell al zorgen voor een half onvruchtbaar Nigeria en een olievlek ten grootte van de halve atlantische oceaan wil ik niet weten hoe de Russen het aanpakken.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

dudge

Citaat van: Zeewier op 17/10/2013 | 08:23 uur
De kwaliteitskranten beginnen inmiddels ook aan hun water te voelen dat het blind iedere protestvorm steunen tegen de anti-homowetgeving wellicht niet de manier was om Russische homo's verder te helpen in hun strijd. Greenpeace is trouwens wel lekker stil de laatste tijd. Ook wat geleerd?

http://digitaleeditie.nrc.nl/losseverkoop/NN/2013/9/20131017___/1_01/

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3528250/2013/10/17/De-Russen-vinden-onze-protesten-onbeschoft.dhtml

Goed opiniestuk in de Volkskrant. Als we zo open-minded en tolerant zijn als we beweren, kiezen we voor goede betrekkingen, en niet deze show opgewekt door een totaal losgeslagen bevolkingsopinie.

Zeewier

De kwaliteitskranten beginnen inmiddels ook aan hun water te voelen dat het blind iedere protestvorm steunen tegen de anti-homowetgeving wellicht niet de manier was om Russische homo's verder te helpen in hun strijd. Greenpeace is trouwens wel lekker stil de laatste tijd. Ook wat geleerd?

http://digitaleeditie.nrc.nl/losseverkoop/NN/2013/9/20131017___/1_01/

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3528250/2013/10/17/De-Russen-vinden-onze-protesten-onbeschoft.dhtml

DvdW

Politie kwam na uur bij mishandelde diplomaat
Pas na ''herhaaldelijk'' bellen en een uur na de eerste melding arriveerde de Russische politie bij de mishandelde Nederlandse diplomaat Onno Elderenbosch.

Dat schreef minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken woensdag aan de Tweede Kamer.
Uit de brief blijkt dat het appartementengebouw van de plaatsvervangende Chef de Poste van de Nederlandse ambassade dinsdagavond helemaal donker was toen hij thuiskwam.
Volgens de huismeester was er wel licht in de woningen. Bij zijn voordeur trof de diplomaat twee mannen in oranje gilet aan. Elderenbosch ging ervan uit dat het technici van het elektriciteitsbedrijf waren.
De twee mannen zeiden dat de Nederlander zelf kon controleren of het licht het deed. Toen hij naar binnen ging, werd hij tegen de grond gewerkt. Op zijn mond en ogen werd tape gedaan net als om zijn handen en voeten. De mannen gingen ''gehaast'' te werk en gooiden stoelen, lampen en een paar ladekasten om.

Veiligheidsmaatregelen
Na hun vertrek wist Elderenbosch zichzelf te bevrijden en schakelde hij de politie in, aldus de brief. Elderenbosch is ''zeer geschrokken'', maar maakt het naar omstandigheden goed. Hij is woensdag weer aan het werk gegaan. Wel zijn de veiligheidsmaatregelen aangescherpt.
Dezelfde avond is de Russische ambassadeur in Den Haag nog opgedragen zich woensdag bij het ministerie van Buitenlandse Zaken te melden. De secretaris-generaal heeft hem ''dringend'' verzocht er alles aan te doen om dergelijke incidenten te voorkomen. De ambassadeur verwees naar het officiële standpunt van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken. Daarin wordt ''spijt betuigd over het betreurenswaardige incident''.
Timmermans heeft later nog met zijn Russische ambtgenoot Sergej Lavrov gesproken. Die deelt de zorgen van het kabinet en rept van een ernstig misdrijf. De Tweede Kamer spreekt donderdag over de gebeurtenissen.

BRON: http://www.nu.nl/buitenland/3603918/politie-kwam-uur-bij-mishandelde-diplomaat.html
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Zeewier

#177
Citaat van: Ros op 16/10/2013 | 17:12 uur
Laat Rutte gaan doen waar hij voor aangenomen is en laat een misdaad dat begaan is in Rusland door de Russen onderzoeken en de daders voor het gerecht slepen.
Ben ik het zowaar met je eens. De rechtelijke macht zal het moeten onderzoeken en een keurig verslag aan Nederland overleggen is wel zo chic. Op een openlijk ruimhartig excuus van Vladimir Poetin hoeven we niet te wachten. De (echte) daders zullen waarschijnlijk nooit opgepakt worden. Alle hints wijzen richting een knokploegje van de FSB.

Het "feest" moet wel doorgang vinden en ik verwacht op-en-top professionalisme. Er komt waarschijnlijk geen tweede kans elkaars grieven genuanceerd onder de aandacht te brengen waarbij men elkaar ook nog eens recht in de ogen kan kijken. Het doel moet wel zijn dat men nog tezamen door een deur kan. Want het feest afblazen en na afloop zonder wederwoord vrij roepen in de (voor Putin letterlijk) eigen media kan iedereen. En juist het feest afblazen zou voor lange tijd een gebrouilleerde sfeer creëren waar Nederland jaren last van kan ondervinden. Vergis je niet wat het betekent dat zo'n groot land zoveel tijd en geld aan ons feest heeft besteed en wij zeggen het af!

Huzaar1

#176



wat een kleintje!
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Ros op 16/10/2013 | 17:12 uur
Laat Rutte gaan doen waar hij voor aangenomen is en laat een misdaad dat begaan is in Rusland door de Russen onderzoeken en de daders voor het gerecht slepen.

Gedoogpartner Servaes moet geen conclusies trekken zonder alle feiten te kennen.......of dit een terugpak actie en moet Poetin straks zijn excuses maken  :crazy: Keep on dreaming zou ik zeggen. De Russen zitten te wachten op een Nederlandse tik over de vingers  :P



Poetin die heeft die lui praktisch geïnstrueerd wat te doen. Ik denk niet dat er veel uit "het onderzoek" zal komen. 
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"