Rusland's Expansie

Gestart door ARM-WAP, 30/07/2007 | 13:26 uur

Zeewier

Rusland had zich ook enorm geërgerd aan het feit dat naast hun culturele geste aan Amsterdam een homomanifestatie georganiseerd was, er rond de Hermitage het vol hing met anti-Putin borden en de burgemeester van Amsterdam wel bij de homomanifestatie was maar niet op de officiële gelegenheden.
En deze week nog actrice Anna Drijver die op een filmgala in Rusland nog eens van leer trok tegen de anti-homowetgeving en een zaal vol boe-geroep ontving. Dit gedrag van 'oh ik mag niet zeggen wat ik vind, nou dan zal ik het eens even flink zeggen' gaat vooral ten kosten van relaties die door anderen zijn opgebouwd. Anna Drijver realiseert zich niet dat ze daar niet was zonder financiële hulp van anderen die haar wereldje bekostigen. Ik ben het inhoudelijk hartstikke met haar eens, maar iets diplomatieker mag ook. Het was in Rusland allang aangekomen wat wij er van vinden.

Het gaat voor BuZa minister Timmermans nu een enorme klus worden die Greenpeace activisten nog los te krijgen. Nu Greenpeace in het defensief zit, realiseren ze zich waarschijnlijk pas wat diplomatieke betrekkingen betekenen wanneer activistische medelanders zich ook lomp en boertig gedragen.

Huzaar1

Citaat van: Ace1 op 13/10/2013 | 00:54 uur
Nu ben ik zelf aan boord geweest van een Steregushchy-class corvette ik was niet onder de indruk van Russische scheepsbouw, maar was wel onder de indruk van hun CIWS systemen en torpedo's  en missiles . Ik zou voorstellen om de FH-70 Houwitsers op de wadden eilanden te stationeren en de NASAMS daar ook neer te zetten en deze dan te voorzien van ESSM in plaats van AMRAAM's om zo doende voor luchtdekking te zorgen.

Je bedoelt dat Kashtan systeem?
Ik denk toch dat de westerse systemen beter zijn, hangt veel af van computertechnologie en daar is Rusland nooit in uitgeblonken. Doet me denken aan russische computer programma's in de laat jaren 80.