Rusland's Expansie

Gestart door ARM-WAP, 30/07/2007 | 13:26 uur

Lex

Klopt is een NL wetgeving. Daar staat ook in dat bij het bevaren van TTW's/aanlopen en binnenvaren van havens waar ook ter wereld, de aanwezigheid van wapens aan boord moet worden vermeld aan de bevoegde instanties.

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 18/10/2013 | 14:27 uur
Klinkt als een Nederlandse wet.... Lijkt me niet van kracht als ik ergens op de oceaan vaar.

Het hangt ervan af of een schip wel of niet onder de Nederlandse vlag vaart.

KapiteinRob

Citaat van: Lex op 18/10/2013 | 14:26 uur
De wetgeving hieromtrent is vastgelegd in de WWM (Wet wapens en munitie).
Voor het meenemen van wapens aan boord, kan dat onder strenge voorwaarden.

Klinkt als een Nederlandse wet.... Lijkt me niet van kracht als ik ergens op de oceaan vaar.

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 18/10/2013 | 13:44 uur
Ook goed, waar staat en wie bepaalt dat je die op de vrije zee niet bij je mag hebben?
De wetgeving hieromtrent is vastgelegd in de WWM (Wet wapens en munitie).
Voor het meenemen van wapens aan boord, kan dat onder strenge voorwaarden.

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 18/10/2013 | 14:12 uur
Maar is zoiets piraterij..ik dacht van niet.

Aha, we gaan nu schipperen? Moet je aan die vissers vragen die gedwarsboomd worden.. Of die blokken die GP in zee flikkerden. Kun je bijna poging tot doodslag noemen. Ergo weet je niet wat die lieden van plan zijn als ze aan boord klauteren. Ze hebben gewoon weg te blijven. Vinden we van piraten en waxinelichtgooiers ook....

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 18/10/2013 | 13:56 uur
Daar zit ik dan ook absoluut niet mee. Maar dan ook niet piepen als Greenpeace-lieden schepen/booreilanden/etc dwarsbomen en/of enteren.
Maar is zoiets piraterij..ik dacht van niet.

dudge

Citaat van: Elzenga op 18/10/2013 | 13:50 uur
Dat op een vissersboot bij je hebben plus ladders en enterhaken blijkt meestal genoeg om iemand van piraterij te beschuldigen...dat lijkt me tenminste de basis voor de internationale operaties die er bij oa Somalie worden uitgevoerd. Toch?

Er zijn anders ook de nodige piraten die de dans ontspringen, en gewoon weer op land worden afgezet. Alleen wanneer op heterdaad betrapt volgt er mogelijk een aanklacht, maar dan is de vraag altijd nog wie en waar.

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 18/10/2013 | 13:50 uur
Dat op een vissersboot bij je hebben plus ladders en enterhaken blijkt meestal genoeg om iemand van piraterij te beschuldigen...dat lijkt me tenminste de basis voor de internationale operaties die er bij oa Somalie worden uitgevoerd. Toch?

Daar zit ik dan ook absoluut niet mee. Maar dan ook niet piepen als Greenpeace-lieden schepen/booreilanden/etc dwarsbomen en/of enteren.

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 18/10/2013 | 13:44 uur
Ook goed, waar staat en wie bepaalt dat je die op de vrije zee niet bij je mag hebben?
Dat op een vissersboot bij je hebben plus ladders en enterhaken blijkt meestal genoeg om iemand van piraterij te beschuldigen...dat lijkt me tenminste de basis voor de internationale operaties die er bij oa Somalie worden uitgevoerd. Toch?
Citaat van: Kapitein Rob op 18/10/2013 | 13:44 uur
Gelukkig slaan we o.m. in Nederland niet door met aanklachten en procedures. Ennuh, dat wijzende vingertje is natuurlijk ook niet iets wat ons bekend voorkomt....
Dat vingertje irriteert mij ook. Maar als de andere partij doorslaat is er op een gegeven moment ook gewoon een grens...

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 18/10/2013 | 13:28 uur
tja het is maar hoe je een AK-47 en RPG noemt ;)

Ook goed, waar staat en wie bepaalt dat je die op de vrije zee niet bij je mag hebben?

Citaat van: Elzenga op 18/10/2013 | 13:28 uur
En ja..de Russen mogen doen wat ze deden...maar ze slaan we een beetje door in hun aanklachten en procedures...

Gelukkig slaan we o.m. in Nederland niet door met aanklachten en procedures. Ennuh, dat wijzende vingertje is natuurlijk ook niet iets wat ons bekend voorkomt....

Elzenga

#205
Citaat van: Kapitein Rob op 18/10/2013 | 13:13 uur
Ik ben effe kwijt waar staat dat je niet met een blaffer op zak op de wereldzeeën mag rondvaren.

....
tja het is maar hoe je een AK-47 en RPG noemt ;)

En wel eens interessant om te kijken hoe de jongerenorganisatie van Poetin's partij handelt bij hun "demonstraties"...

En ja..de Russen mogen doen wat ze deden...maar ze slaan wel een beetje door in hun aanklachten en procedures...

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 18/10/2013 | 12:12 uur
en de nodige wapens...die meestal eerst overboord worden gegooid...maar vaak al wel op de camera-beelden geregistreerd zijn... ;)

Ik ben effe kwijt waar staat dat je niet met een blaffer op zak op de wereldzeeën mag rondvaren.

Ennuh, we boarden ("enteren") toch ook al jaren schepen....?

Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat ik dat afgeven op de Russen mbt Greenpeace wat selectief vind. Deze "milieu-activisten" doen/deden genoeg wat m.i. niet toegestaan is/was. Kan er niet mee zitten dat ze er nu eens niet (meteen) mee wegkomen....

Mourning

Citaat van: Thomasen op 18/10/2013 | 12:54 uur
Met de kern ben ik het niet zo oneens. Als mensheid zijn we namenlijk wel degelijk in staat om de planeet (vrijwel) onleefbaar te maken. En als dat gebeurt, hebben we allemaal een probleem.

En nu is er voor zover ik weet geen eindconclusie voor de discussie, maar Paaseiland is zo'n plek, waar de mensen de omgeving overvroegen, op een dag de laatste boom kapten, er dus een enorme oorlog en populatiesterfte uitbrak. Maargoed, dat zijn vraagstukken die verder gaan dan de vraag omtrend Russische expansie.

+1.

Btw toevallig "Ondergang" ("Collapse") gelezen van Jared Diamond?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

dudge

Citaat van: yelloow op 18/10/2013 | 01:36 uur
Ik denk dat je een beetje overdreven reageert.

Met de kern ben ik het niet zo oneens. Als mensheid zijn we namenlijk wel degelijk in staat om de planeet (vrijwel) onleefbaar te maken. En als dat gebeurt, hebben we allemaal een probleem.

En nu is er voor zover ik weet geen eindconclusie voor de discussie, maar Paaseiland is zo'n plek, waar de mensen de omgeving overvroegen, op een dag de laatste boom kapten, er dus een enorme oorlog en populatiesterfte uitbrak. Maargoed, dat zijn vraagstukken die verder gaan dan de vraag omtrend Russische expansie.

Ros

Citaat van: DvdW op 18/10/2013 | 12:40 uur
2.Het blijven vasthouden van het schip en de bemanning? Ik heb geen idee wat voor een termijn de Russische wetgeving hieraan hangt, maar iets in mij zegt dat dit wel eens behoorlijk lang kan zijn...

"Medeplichtig aan"......lijkt mij een verklaarbare reden.