Rusland's Expansie

Gestart door ARM-WAP, 30/07/2007 | 13:26 uur

bergd

Elzenga, welke nieuwe christelijke fundamentalistische stroming zie jij dan als gevaar?

Elzenga

Citaat van: SMI de Boer op 27/03/2011 | 19:16 uur
Citaat van: Elzenga op 27/03/2011 | 18:31 uur
Maar goed, terug naar Rusland's expansie. Orthodoxe Christenen trouwens ;)....en als je ziet wat dat betekent dan word ik daar als atheist ook niet echt vrolijk van...
Je kan het niet van 1 persoon bepalen maar ik heb zo'n OC vriendinnetje uit die streek en da's wel effe het liefste meisje wat er bestaat
Ik heb ze ook zowel christelijk als moslim...waarmee maar weer blijkt dat mensen met bepaalde mindere intenties in alle kringen rondlopen...en je mensen en dus ook gelovigen niet over 1 kam kunt scheren...Hetzelfde geldt voor de ambities van Rusland...zullen politici zijn daar die goede bedoelingen hebben, maar ook die met de invloed die ze in het westen vergaren andere plannen hebben. Al gaat dat vaak vooral om geld.

Elzenga

Citaat van: Chrisis op 27/03/2011 | 18:43 uur
Wat versta je onder streng Christelijke partijen? Je zou SGP daaronder kunnen doen vallen. Maar versta je onder de CU een strenge partij? Wat weet je werkelijk van het Christelijk geloof om het zo af te schilderen. Gelukkig geeft je aan dat je atheist bent. Dan begrijp ik het ook metteen wat beter. Atheisme is ook een (isme) geloofsovertuiging. Jij bent (volgens mij) tegen dat mensen hun geloofsovertuiging als het enige ware geloof beschouwen. Wil Nederland daartegen beschermen. Maar Elzenga, zelf heb je volgens mij de overtuiging dat het Atheisme (Niets) alles is. Je wil andere mensen hun vrijheid beperken, om zelf alle vrijheid te nemen! (niet krijgen)
Ik ben Katholiek gedoopt en gevormd...dus weet het nodige van het Christelijke geloof. En nee atheïsme is geen geloofsovertuiging, maar dat is een hele andere discussie. En nee ik ben er niet op tegen dat mensen in een god geloven, maar wel als zij dat als enige waarheid zien en mensen die daarin niet geloven als minderwaardige of dolende mensen afschilderen en behandelen....en die mensen gaan vertellen wat ze wel en niet mogen en moeten doen. Daar roep ik niet toe op, maar wel dat de overheid en de openbare ruimte neutraal dienen te zijn. Geloven doe je maar thuis of in een gebedshuis. En wat de CU wil staat in hun unie-verklaring, en die is gewoon glashelder qua doelstellingen.
Citaat van: Chrisis op 27/03/2011 | 18:43 uur
Wat betreft regeringsdeelname van Christelijk (democratische) partijen. Heeft Paars ons zoveel goeds gebracht? Maar goed zo kan je politiek alle kanten op debateren. En dat gaat een beetje off topic.
Het toont mijns inziens wel aan dat christelijke partijen heel veel meer invloed hebben op de Nederlandse politiek en situatie dan Islamitische (die niet eens bestaan nog). En de opkomst van nieuwe fundamentalistisch christelijke stromingen de laatste jaren ook opvalt...hoor je ook niemand over...die opkomst zie je trouwens ook in Rusland...om maar weer terug te keren naar het topic ;)..

SMI de Boer

Citaat van: Elzenga op 27/03/2011 | 18:31 uur
Maar goed, terug naar Rusland's expansie. Orthodoxe Christenen trouwens ;)....en als je ziet wat dat betekent dan word ik daar als atheist ook niet echt vrolijk van...

Je kan het niet van 1 persoon bepalen maar ik heb zo'n OC vriendinnetje uit die streek en da's wel effe het liefste meisje wat er bestaat
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Chrisis

Wat versta je onder streng Christelijke partijen? Je zou SGP daaronder kunnen doen vallen. Maar versta je onder de CU een strenge partij? Wat weet je werkelijk van het Christelijk geloof om het zo af te schilderen. Gelukkig geeft je aan dat je atheist bent. Dan begrijp ik het ook metteen wat beter. Atheisme is ook een (isme) geloofsovertuiging. Jij bent (volgens mij) tegen dat mensen hun geloofsovertuiging als het enige ware geloof beschouwen. Wil Nederland daartegen beschermen. Maar Elzenga, zelf heb je volgens mij de overtuiging dat het Atheisme (Niets) alles is. Je wil andere mensen hun vrijheid beperken, om zelf alle vrijheid te nemen! (niet krijgen)

Wat betreft regeringsdeelname van Christelijk (democratische) partijen. Heeft Paars ons zoveel goeds gebracht? Maar goed zo kan je politiek alle kanten op debateren. En dat gaat een beetje off topic.


Elzenga

#50
Citaat van: onderofficier op 27/03/2011 | 18:16 uur
Citaat van: bergd op 27/03/2011 | 13:54 uurHet wil alleen nog niet echt lukken met de Islam partij..
Nee, maar ondertussen zitten ze wel in bijna alle politieke partijen   ......................................
Tja, en streng christelijke partijen, die nauwelijks iets anders willen dan moslim fundamentalisten...en die laatste zitten nadrukkelijk NIET in "alle politieke partijen"...die christelijke partijen...die ook een religieuze theocratie nastreven...die zitten gewoon in de regering (CU) of gedogen een regering (SGP). En daar hoor ik nu niemand over.

Maar goed, terug naar Rusland's expansie. Orthodoxe Christenen trouwens ;)....en als je ziet wat dat betekent dan word ik daar als atheist ook niet echt vrolijk van...

Elzenga

Citaat van: SMI de Boer op 27/03/2011 | 15:16 uur
Elzenga, de invloeden van de islam zijn niet onder het gangmatje meer te vegen. En ik weet niet hoe veel namen voor mij abacadabra waren op de stembiljetten.
maar waar die conservatieve invloed hebben worden ze welkom omarmt door conservatieve Christenen die ook graag een einde willen aan al die vrijheid blijheid in Nederland...en het zijn die laatste die het de laatste jaren geregeld tot regeringsdeelname schoppen en dat in beleid weten om te zetten (eerst CU, conservatief deel CDA, nu gedoogsteun SGP)...dus het toeschrijven aan islamisering zoals sommige doen vind ik veels te kort door de bocht.
Citaat van: SMI de Boer op 27/03/2011 | 15:16 uur
Maar ik hoop dat jij gelijk hebt, ondanks dat het koffiedik kijken blijft...
Ik vertrouw op de kracht van ons systeem (zolang die niet teveel verwaarloosd wordt..). We kregen de Russen/het communisme eronder...en ook veel moslims verwesteren inmiddels snel...kinderaantallen gaan al richting die van de autochtone bevolking bijvoorbeeld. Maar je zult altijd groepen hebben die zich daartegen verzetten...zoals er ook nog steeds communisten rondlopen hier.
Citaat van: SMI de Boer op 27/03/2011 | 15:16 uur
Als mijn meissie eerdaags een gemeentehuis alleen nog maar met een hoofddoekje mag betreden gaan daar wel alle ramen eruit...
dan sta ik aan je zijde...want daar zal ik ook nimmer mee akkoord gaan...maar ik acht die kans heel erg klein. Ik denk eerder dat veel Nederlanders van Turkse en Marokkaanse afkomst de komende jaren terugkeren naar Turkije en Marokko...zeker als daar de economische ontwikkelingen doorzetten...en we hier meer last krijgen van de grote influx van Oost-Europeanen...die feitelijk meer banen zullen "inpikken" dan onze moslim-medelanders ooit hebben gedaan.
Citaat van: SMI de Boer op 27/03/2011 | 15:16 uur
Ikzelf heb bij een inspectie al eens meegemaakt dat ik voorzichtig tegengehouden werd omdat ik met mijn stappers aan een "gebedsplaats" binnen ging gaan. Natuurlijk heb ik dat gedaan  :angel: not, want in de katholieke kerk doe ik dat ook niet, en da's mijn cultuur.
En zo hoort het ook. Een stuk wederzijds respect moet er gewoon zijn. Of dat nu bij iemand thuis is of in een gebedsruimte.

Maar goed, het gaat hier om de invloed van de Russen...de voormalige vijand die ons land zouden binnendringen en tot het communisme zouden omvormen....ook via 5e colonnes...zijn wat complottheorieën over gevormd...mensen valselijk beschuldigd en doemscenario's gemaakt...het bleek allemaal iets minder ernstig...zij hadden meer te vrezen van ons dan wij van hen liet de geschiedenis zien.

onderofficier

Citaat van: bergd op 27/03/2011 | 13:54 uur

Het wil alleen nog niet echt lukken met de Islam partij..

Nee, maar ondertussen zitten ze wel in bijna alle politieke partijen   ......................................
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

#47
Citaat van: onderofficier op 27/03/2011 | 16:21 uur
Citaat van: SMI de Boer op 27/03/2011 | 15:16 uur
de invloeden van de islam zijn niet onder het gangmatje meer te vegen. En ik weet niet hoe veel namen voor mij abacadabra waren op de stembiljetten.


Namen zeggen niets meer.
Ik heb Marokaanse buren en de kinderen heten     Wim Jansen, Kees Jansen en Jan*..............  
Je wilt niet weten hoe erg ze de Islam belijden...

*zo heten in het echt niet maar wel vergelijkbaar dus typische Nederlandse namen.

Wil je het dan nòg duidelijker dan dat je hier zelf aangeeft? Hoe diep de islam al genesteld is?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: SMI de Boer op 27/03/2011 | 15:16 uur
de invloeden van de islam zijn niet onder het gangmatje meer te vegen. En ik weet niet hoe veel namen voor mij abacadabra waren op de stembiljetten.


Namen zeggen niets meer.
Ik heb Marokaanse buren en de kinderen heten     Wim Jansen, Kees Jansen en Jan*..............   
Je wilt niet weten hoe erg ze de Islam belijden...

*zo heten in het echt niet maar wel vergelijkbaar dus typische Nederlandse namen.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

Elzenga, de invloeden van de islam zijn niet onder het gangmatje meer te vegen. En ik weet niet hoe veel namen voor mij abacadabra waren op de stembiljetten.

Maar ik hoop dat jij gelijk hebt, ondanks dat het koffiedik kijken blijft...

Als mijn meissie eerdaags een gemeentehuis alleen nog maar met een hoofddoekje mag betreden gaan daar wel alle ramen eruit...

Ikzelf heb bij een inspectie al eens meegemaakt dat ik voorzichtig tegengehouden werd omdat ik met mijn stappers aan een "gebedsplaats" binnen ging gaan. Natuurlijk heb ik dat gedaan  :angel: not, want in de katholieke kerk doe ik dat ook niet, en da's mijn cultuur.

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Elzenga

#44
Citaat van: SMI de Boer op 27/03/2011 | 13:34 uurDaar gaat het in mijn opmerking helemaal niet over, enkel over het feit dat rusland hier een toekomstige islamregering moet gaan verjagen. Misschien heet ik ze in die optiek wel van harte welkom.
net als sommige de Duitsers in '40 met open armen ontvingen
toekomstige islamregering? wie heeft je dat nu weer wijs gemaakt? Of dacht je ook dat de Sovjets daadwerkelijk Europa hadden kunnen veroveren indertijd? Misschien moet je eens je ogen goed openen en gaan inzien, dat ons systeem hier dermate sterk, invloedrijk en ook erg aanlokkelijk is voor de buitenwereld, dat het juist het hele Oostblok indertijd heeft ondermijnd en doen imploderen/verdwijnen en ook de Islam en mogelijke Islamisering hier tot een randverschijnsel zal maken in de komende decennia. Een proces wat juist "verzetsreacties" oproept tegen die kracht en invloed..welke sommige conservatieve kringen verderfelijk vinden...in Islamistische kringen maar evengoed in Christelijke (welke laatste vele malen invloedrijker en machtiger is overigens...christelijke partijen zitten in onze regeringen).

Het mijns inziens werkelijke gevaar komt juist van binnenuit en niet van buitenaf...de ondermijnende krachten en actoren die onze democratische rechtstaat en vrijheden willen afbreken en vervangen door regenteske of dictatoriale (moderne stijl) structuren...en juist vaak die zogenaamde externe bedreigingen...indertijd het communisme en nu de zogenaamde islamisering...opkloppen en gebruiken om deze doelen te bereiken. Omdat deze lieden inspelen op onderbuikgevoelens en irrationele angsten krijgen zij soms onevenredig veel invloed. Want ondanks al onze rijkdom en vrijheden voelen veel mensen zich hier ongemakkelijk en angstig.

Als wij onze democratie en rechtstaat gezond en levendig houden..en een stukje welvaart kunnen behouden...en een antwoord vinden op de doorgeslagen individualisering...dan hebben we van noch de Russen noch de Islam weinig te vrezen. Zij des te meer van ons.

SMI de Boer

Citaat van: bergd op 27/03/2011 | 14:13 uur
Ik wel, vriend van me is met een russische getrouwd :P grapje
Afhankelijkheid zijn russisch gas, voetballerij... verder kom ik ook niet :crazy:je hebt gelijk.. Maar bv Rusland deinst er niet voor terug mensen die kritiek hebben weg te ruimen, dat is het verschil met bv nederland

Maar niet  het verschil met BV Islam...

Die zijn -over de hele breedte gezien- toch nog echt een factor 1000 erger
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

bergd

Ik wel, vriend van me is met een russische getrouwd :P grapje
Afhankelijkheid zijn russisch gas, voetballerij... verder kom ik ook niet :crazy:je hebt gelijk.. Maar bv Rusland deinst er niet voor terug mensen die kritiek hebben weg te ruimen, dat is het verschil met bv nederland

SMI de Boer

En voor die Russen wel, dus? Daar zie ik nog helemaal geen invloeden van.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend