Rusland's Expansie

Gestart door ARM-WAP, 30/07/2007 | 13:26 uur

Ace1

Rel Russische diplomaat kan handelsrel worden

Moskou lijkt Nederland in de portemonnee te willen treffen voor arrestatie diplomaat.



Ondanks excuses, dreigt de rel met Rusland over de arrestatie van diplomaat Dmitri Borodin voor Nederland een pijnlijk economisch staartje te krijgen. Zo overwoog de Russische voedsel- en warenautoriteit gisteren vanuit het niets een boycot van Nederlandse zuivelproducten en zelfs bloemen. De kwaliteit van kaas en melk zou niet in orde zijn, terwijl in tulpen ongedierte zou zijn aangetroffen. Dat berichtten de Russische persbureaus Interfax en RIA Novosti. Staatssecretaris Sharon Dijksma van Landbouw, die juist in Moskou de Russische boycot van Nederlandse aardappelen probeert te beëindigen, bevestigde aan het ANP dat de Russen de zuivelcontroles gaan 'evalueren'.

Haast tegelijkertijd meldden de Russische autoriteiten de vondst van drugs op het twee weken geleden geënterde Greenpeace-schip Arctic Sunrise, dat onder Nederlandse vlag vaart. Het zou gaan om morfine en papaverbollen. Rusland heeft de dertig gearresteerde milieuactivisten, onder wie twee Nederlanders, al aangeklaagd voor piraterij. Hier staat maximaal vijftien jaar cel op. De Russische rechts-populistische leider Vladimir Zjirinovski wil met zijn aanhang de ruiten van de Nederlandse ambassade in Moskou ingooien, hoewel hij dit later ontkende.

Op de Nederlandse excuses voor de arrestatie van Borodin, afgelopen weekend in Scheveningen, reageerden de Russische autoriteiten gisteren alleen met een bevestiging van ontvangst. Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken erkende dat de diplomaat nooit hadden mogen worden opgepakt, omdat hij 'volledige immuniteit en onschendbaarheid geniet'. "Het Verdrag van Wenen is geschonden. Hiervoor biedt de Staat der Nederlanden de Russische Federatie excuses aan", schreef Timmermans op zijn Facebookpagina.

Borodin liet weten 'tevreden' te zijn met de excuses. Maar of premier Vladimir Poetin er genoegen mee neemt, is nog maar de vraag. Vooral door de toevoeging van Timmermans dat hij begrip heeft voor het optreden van de Haagse politieagenten. "Zij hebben gehandeld vanuit hun professionele verantwoordelijkheid voor een situatie die zij na een melding aantroffen", aldus Timmermans. Zijn Russische collega Sergej Lavrov eist disciplinaire maatregelen tegen de betrokken agenten.

Over een maand bezoekt koning Willem-Alexander de Russische hoofdstad, als afsluiting van het toch al buitengewoon stroef verlopen Nederland-Ruslandjaar. Nederlandse kritiek, op het inperken van mensenrechten, het opsluiten van punkgroep Pussy Riot tot de aanpak van de crisis in Syrië, irriteert Moskou. Poetin werd in april bij zijn bezoek aan Amsterdam getrakteerd op een fluitconcert vanwege een nieuwe antihomowet. Op een persconferentie met premier Mark Rutte zei hij op zijn beurt dat Nederland een pedofielenclub tolereert en dat in de Tweede Kamer een partij zit die geen vrouwen toelaat, de SGP.

http://www.metronieuws.nl/nieuws/rel-russische-diplomaat-kan-handelsrel-worden/SrZmjj!swimo4ep7pZI/

Lex

En inderdaad. Daar is de reactie van het beheersteam. Vezoeke u hier te beperken tot de geest van dit topic, oftewel de expansiedrift van Rusland.
Dank voor de medewerking.

Lex
Algeheel beheerder.

bergd

off-topic

Elzenga: Ook blijkt menig bekend anti-Islam pleiter dit te doen vanuit zijn eigen best fundamentalistische christelijke denkbeelden ontdek ik geregeld. Die heb je ook bij Atheisten.. dat is meer het angst voor het onbekende. Een dominee die haat predikt moet ik nog tegen komen.. Ik zie eerder de opkomst in Europa van anarchisten...
Geloof of niet geloof wordt vaak door leiders gebruikt om oorlog te voeren. Maar misschien moeten we een andere topic hierover beginnen :P





Elzenga

#56
Citaat van: bergd op 27/03/2011 | 19:47 uur
Elzenga, welke nieuwe christelijke fundamentalistische stroming zie jij dan als gevaar?
Ik weet niet goed hoe ik ze precies moet duiden...evangelische en pinksterkerken. Stromingen die veelal overwaaien vanuit Amerika en steeds vollere zalen trekken (soms hele congrescentra afhuren las ik) waar de kerken leegstromen. Met mijns inziens nogal fundamentalistische en radicale denkbeelden (mensen die in de eindtijd geloven zie ik niet zo graag ons land regeren...laat staan Radar presenteren)...Ook blijkt menig bekend anti-Islam pleiter dit te doen vanuit zijn eigen best fundamentalistische christelijke denkbeelden ontdek ik geregeld.

Oeps ik vrees dat zo meteen de hand van de defensieforumgod hier ons weer naar de juiste weg op dit topic gaat leiden :angel:...we gaan wel erg offtopic  :big-smile:..

bergd

Elzenga, welke nieuwe christelijke fundamentalistische stroming zie jij dan als gevaar?

Elzenga

Citaat van: SMI de Boer op 27/03/2011 | 19:16 uur
Citaat van: Elzenga op 27/03/2011 | 18:31 uur
Maar goed, terug naar Rusland's expansie. Orthodoxe Christenen trouwens ;)....en als je ziet wat dat betekent dan word ik daar als atheist ook niet echt vrolijk van...
Je kan het niet van 1 persoon bepalen maar ik heb zo'n OC vriendinnetje uit die streek en da's wel effe het liefste meisje wat er bestaat
Ik heb ze ook zowel christelijk als moslim...waarmee maar weer blijkt dat mensen met bepaalde mindere intenties in alle kringen rondlopen...en je mensen en dus ook gelovigen niet over 1 kam kunt scheren...Hetzelfde geldt voor de ambities van Rusland...zullen politici zijn daar die goede bedoelingen hebben, maar ook die met de invloed die ze in het westen vergaren andere plannen hebben. Al gaat dat vaak vooral om geld.

Elzenga

Citaat van: Chrisis op 27/03/2011 | 18:43 uur
Wat versta je onder streng Christelijke partijen? Je zou SGP daaronder kunnen doen vallen. Maar versta je onder de CU een strenge partij? Wat weet je werkelijk van het Christelijk geloof om het zo af te schilderen. Gelukkig geeft je aan dat je atheist bent. Dan begrijp ik het ook metteen wat beter. Atheisme is ook een (isme) geloofsovertuiging. Jij bent (volgens mij) tegen dat mensen hun geloofsovertuiging als het enige ware geloof beschouwen. Wil Nederland daartegen beschermen. Maar Elzenga, zelf heb je volgens mij de overtuiging dat het Atheisme (Niets) alles is. Je wil andere mensen hun vrijheid beperken, om zelf alle vrijheid te nemen! (niet krijgen)
Ik ben Katholiek gedoopt en gevormd...dus weet het nodige van het Christelijke geloof. En nee atheïsme is geen geloofsovertuiging, maar dat is een hele andere discussie. En nee ik ben er niet op tegen dat mensen in een god geloven, maar wel als zij dat als enige waarheid zien en mensen die daarin niet geloven als minderwaardige of dolende mensen afschilderen en behandelen....en die mensen gaan vertellen wat ze wel en niet mogen en moeten doen. Daar roep ik niet toe op, maar wel dat de overheid en de openbare ruimte neutraal dienen te zijn. Geloven doe je maar thuis of in een gebedshuis. En wat de CU wil staat in hun unie-verklaring, en die is gewoon glashelder qua doelstellingen.
Citaat van: Chrisis op 27/03/2011 | 18:43 uur
Wat betreft regeringsdeelname van Christelijk (democratische) partijen. Heeft Paars ons zoveel goeds gebracht? Maar goed zo kan je politiek alle kanten op debateren. En dat gaat een beetje off topic.
Het toont mijns inziens wel aan dat christelijke partijen heel veel meer invloed hebben op de Nederlandse politiek en situatie dan Islamitische (die niet eens bestaan nog). En de opkomst van nieuwe fundamentalistisch christelijke stromingen de laatste jaren ook opvalt...hoor je ook niemand over...die opkomst zie je trouwens ook in Rusland...om maar weer terug te keren naar het topic ;)..

SMI de Boer

Citaat van: Elzenga op 27/03/2011 | 18:31 uur
Maar goed, terug naar Rusland's expansie. Orthodoxe Christenen trouwens ;)....en als je ziet wat dat betekent dan word ik daar als atheist ook niet echt vrolijk van...

Je kan het niet van 1 persoon bepalen maar ik heb zo'n OC vriendinnetje uit die streek en da's wel effe het liefste meisje wat er bestaat
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Chrisis

Wat versta je onder streng Christelijke partijen? Je zou SGP daaronder kunnen doen vallen. Maar versta je onder de CU een strenge partij? Wat weet je werkelijk van het Christelijk geloof om het zo af te schilderen. Gelukkig geeft je aan dat je atheist bent. Dan begrijp ik het ook metteen wat beter. Atheisme is ook een (isme) geloofsovertuiging. Jij bent (volgens mij) tegen dat mensen hun geloofsovertuiging als het enige ware geloof beschouwen. Wil Nederland daartegen beschermen. Maar Elzenga, zelf heb je volgens mij de overtuiging dat het Atheisme (Niets) alles is. Je wil andere mensen hun vrijheid beperken, om zelf alle vrijheid te nemen! (niet krijgen)

Wat betreft regeringsdeelname van Christelijk (democratische) partijen. Heeft Paars ons zoveel goeds gebracht? Maar goed zo kan je politiek alle kanten op debateren. En dat gaat een beetje off topic.


Elzenga

#50
Citaat van: onderofficier op 27/03/2011 | 18:16 uur
Citaat van: bergd op 27/03/2011 | 13:54 uurHet wil alleen nog niet echt lukken met de Islam partij..
Nee, maar ondertussen zitten ze wel in bijna alle politieke partijen   ......................................
Tja, en streng christelijke partijen, die nauwelijks iets anders willen dan moslim fundamentalisten...en die laatste zitten nadrukkelijk NIET in "alle politieke partijen"...die christelijke partijen...die ook een religieuze theocratie nastreven...die zitten gewoon in de regering (CU) of gedogen een regering (SGP). En daar hoor ik nu niemand over.

Maar goed, terug naar Rusland's expansie. Orthodoxe Christenen trouwens ;)....en als je ziet wat dat betekent dan word ik daar als atheist ook niet echt vrolijk van...

Elzenga

Citaat van: SMI de Boer op 27/03/2011 | 15:16 uur
Elzenga, de invloeden van de islam zijn niet onder het gangmatje meer te vegen. En ik weet niet hoe veel namen voor mij abacadabra waren op de stembiljetten.
maar waar die conservatieve invloed hebben worden ze welkom omarmt door conservatieve Christenen die ook graag een einde willen aan al die vrijheid blijheid in Nederland...en het zijn die laatste die het de laatste jaren geregeld tot regeringsdeelname schoppen en dat in beleid weten om te zetten (eerst CU, conservatief deel CDA, nu gedoogsteun SGP)...dus het toeschrijven aan islamisering zoals sommige doen vind ik veels te kort door de bocht.
Citaat van: SMI de Boer op 27/03/2011 | 15:16 uur
Maar ik hoop dat jij gelijk hebt, ondanks dat het koffiedik kijken blijft...
Ik vertrouw op de kracht van ons systeem (zolang die niet teveel verwaarloosd wordt..). We kregen de Russen/het communisme eronder...en ook veel moslims verwesteren inmiddels snel...kinderaantallen gaan al richting die van de autochtone bevolking bijvoorbeeld. Maar je zult altijd groepen hebben die zich daartegen verzetten...zoals er ook nog steeds communisten rondlopen hier.
Citaat van: SMI de Boer op 27/03/2011 | 15:16 uur
Als mijn meissie eerdaags een gemeentehuis alleen nog maar met een hoofddoekje mag betreden gaan daar wel alle ramen eruit...
dan sta ik aan je zijde...want daar zal ik ook nimmer mee akkoord gaan...maar ik acht die kans heel erg klein. Ik denk eerder dat veel Nederlanders van Turkse en Marokkaanse afkomst de komende jaren terugkeren naar Turkije en Marokko...zeker als daar de economische ontwikkelingen doorzetten...en we hier meer last krijgen van de grote influx van Oost-Europeanen...die feitelijk meer banen zullen "inpikken" dan onze moslim-medelanders ooit hebben gedaan.
Citaat van: SMI de Boer op 27/03/2011 | 15:16 uur
Ikzelf heb bij een inspectie al eens meegemaakt dat ik voorzichtig tegengehouden werd omdat ik met mijn stappers aan een "gebedsplaats" binnen ging gaan. Natuurlijk heb ik dat gedaan  :angel: not, want in de katholieke kerk doe ik dat ook niet, en da's mijn cultuur.
En zo hoort het ook. Een stuk wederzijds respect moet er gewoon zijn. Of dat nu bij iemand thuis is of in een gebedsruimte.

Maar goed, het gaat hier om de invloed van de Russen...de voormalige vijand die ons land zouden binnendringen en tot het communisme zouden omvormen....ook via 5e colonnes...zijn wat complottheorieën over gevormd...mensen valselijk beschuldigd en doemscenario's gemaakt...het bleek allemaal iets minder ernstig...zij hadden meer te vrezen van ons dan wij van hen liet de geschiedenis zien.

onderofficier

Citaat van: bergd op 27/03/2011 | 13:54 uur

Het wil alleen nog niet echt lukken met de Islam partij..

Nee, maar ondertussen zitten ze wel in bijna alle politieke partijen   ......................................
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

#47
Citaat van: onderofficier op 27/03/2011 | 16:21 uur
Citaat van: SMI de Boer op 27/03/2011 | 15:16 uur
de invloeden van de islam zijn niet onder het gangmatje meer te vegen. En ik weet niet hoe veel namen voor mij abacadabra waren op de stembiljetten.


Namen zeggen niets meer.
Ik heb Marokaanse buren en de kinderen heten     Wim Jansen, Kees Jansen en Jan*..............  
Je wilt niet weten hoe erg ze de Islam belijden...

*zo heten in het echt niet maar wel vergelijkbaar dus typische Nederlandse namen.

Wil je het dan nòg duidelijker dan dat je hier zelf aangeeft? Hoe diep de islam al genesteld is?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: SMI de Boer op 27/03/2011 | 15:16 uur
de invloeden van de islam zijn niet onder het gangmatje meer te vegen. En ik weet niet hoe veel namen voor mij abacadabra waren op de stembiljetten.


Namen zeggen niets meer.
Ik heb Marokaanse buren en de kinderen heten     Wim Jansen, Kees Jansen en Jan*..............   
Je wilt niet weten hoe erg ze de Islam belijden...

*zo heten in het echt niet maar wel vergelijkbaar dus typische Nederlandse namen.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

Elzenga, de invloeden van de islam zijn niet onder het gangmatje meer te vegen. En ik weet niet hoe veel namen voor mij abacadabra waren op de stembiljetten.

Maar ik hoop dat jij gelijk hebt, ondanks dat het koffiedik kijken blijft...

Als mijn meissie eerdaags een gemeentehuis alleen nog maar met een hoofddoekje mag betreden gaan daar wel alle ramen eruit...

Ikzelf heb bij een inspectie al eens meegemaakt dat ik voorzichtig tegengehouden werd omdat ik met mijn stappers aan een "gebedsplaats" binnen ging gaan. Natuurlijk heb ik dat gedaan  :angel: not, want in de katholieke kerk doe ik dat ook niet, en da's mijn cultuur.

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend