Rusland's Expansie

Gestart door ARM-WAP, 30/07/2007 | 13:26 uur

colourmaster2010

Ben van mening dat Rusland de EU niet meer nodig heeft, men richt zich steeds meer op de rest vd Wereld, China, India etc.
Voor ons is dit van groter belang, het opnieuw creëren van een buffer van Oostzee tot Zwarte zee, de Russische muur, zal toch voor meer problemen gaan zorgen id toekomst.
Een eventuele inval is ook een vrijkaart voor China welke kort hierna zal volgen met een verovering van Taiwan.
Kan de NATO en de vrije landen dit handelen ? Ben bang van niet ...

colourmaster2010

Na de sluiting vd Olympische Winterspelen zal men aanvallen, Putin zal zijn Chinese vrienden niet voor de borst willen stuiten door hun propoganda feestje te verzieken.
De EU en NATO mogen zichzelf ook wel meer militair profileren, die kleine aantallen troepen verplaatsingen en aanvullingen maken weinig indruk.
Wat als de verovering makkelijk zal zijn ? Is het dan niet aantrekkelijk om door te stoten en de Baltische Staten terug te pakken ?

Huzaar1

Vlad zal een dezer dagen wel haar mederussen willen gaan beschermen in een van die nep republieken. Die zijn namelijk nu hard hun best aan het doen om te provoceren, die false flag moet ergens vandaan komen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"


Huzaar1

Het ligt nu wel zo in lijn der verwachting dat het gek is als het niet meer gebeurt. Arme bevolking.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Admiral Halsey


Huzaar1

Citaat van: Thomasen op 18/02/2022 | 22:41 uur
Moet nog maar zien dat het daar binnen een week allemaal operationeel staat te draaien.

Het hoeft niet binnen een week te draaien. Frankrijk is bezig met het formeren van een Efp in roemenie. Grote kans dat NL mee doet.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Thomasen op 18/02/2022 | 19:40 uur
Er is gemeld dat we geen training geven in Oekraine, maar waar nodig in een '3e land'. Waarschijnlijk Roemenië of Polen.
Al is het de vraag of we ooit aan leveren toekomen, tegen de tijd dat wij ze hebben ingepakt houden de Russen een 'vriendschapsparade' in Boedapest.

Niet zo dramatisch.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

DvdW

Citaat van: Huzaar1 op 18/02/2022 | 15:58 uur
Wij hebben onze sniperbazooka's vervangen. Dit was 'over' . Fijn om Oekraine zo te kunnen steunen. Hoop dat ze wat aan de spullen hebben.
Het gaat wel ten koste aan onze eigen opleidingen.....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Huzaar1

Citaat van: Zander op 18/02/2022 | 19:30 uur
Geloof ik niet zo. Ik zie geen enkele noodzaak om de al zo zwaar belaste SF club in Roemenië te gaan laten spelen.
Ik geloof wel dat een deel op een notice to move staat.

Betreft sof bedoel ik niet acties in roemenie. Maar als POE. En er gaat straks nogal wat van NL die kant op. Hou het nieuws maar in de gaten.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 18/02/2022 | 14:00 uur
Via Twitter

Fons Lambie@fonslambie #Nederland levert wapens en militaire goederen aan #Oekraine:

- 3000 helmen
- 2000 scherfvesten
- 30 metaaldetectoren
- 2 robots zeemijn-opsporing
- 2 gevechtsveldradars
- 5 wapenlocatieradars
- 100 scherpschuttersgeweren met 30.000 stuks munitie

Zie:

https://twitter.com/fonslambie/status/1494645091931197468

2 Robots zeemijn-opsporing, 2 gevechtsveldradars, 5 wapenlocatieradars...

De rest van de spullen geloof ik wel maar gaan we hier ook opleidingscapaciteit voor leveren? Of flikkeren we wat WLR'en neer in Oekraine met een briefje met: "Google is your friend" ofzo?

Zander

Geloof ik niet zo. Ik zie geen enkele noodzaak om de al zo zwaar belaste SF club in Roemenië te gaan laten spelen.
Ik geloof wel dat een deel op een notice to move staat.
People are sheep

Huzaar1

Citaat van: Oorlogsvis op 18/02/2022 | 18:45 uur
Er zal toch ook wel SF die kant op gaan ?
Geen idee wat de mannen gaan uitspoken. Ik denk dat Roemenië wel heel wat nieuwe activiteiten gaat zien.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Oorlogsvis

Citaat van: Huzaar1 op 18/02/2022 | 15:58 uur
Wij hebben onze sniperbazooka's vervangen. Dit was 'over' . Fijn om Oekraine zo te kunnen steunen. Hoop dat ze wat aan de spullen hebben.
Er zal toch ook wel SF die kant op gaan ?

Huzaar1

Citaat van: Oorlogsvis op 18/02/2022 | 15:34 uur
Natuurlijk we hebben zelf grote voorraden hier in Nederland ...tekort aan alles hebben we
en dan gaan we die lui nog gratis geweren geven en weet ik niet wat.

Kijk eens op Wikipedia ...Oekraine militairy equipment ...niet normaal wat die gasten zelf hebben
alleen al 1800 Tanks en volgens mij 3000 IFV

Wij hebben onze sniperbazooka's vervangen. Dit was 'over' . Fijn om Oekraine zo te kunnen steunen. Hoop dat ze wat aan de spullen hebben.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"