Rusland's Expansie

Gestart door ARM-WAP, 30/07/2007 | 13:26 uur

Harald

Oekraïne beschiet Russische pantservoertuigen

Oekraïense strijdkrachten hebben een aantal Russische gepantserde voertuigen op Oekraïens grondgebied beschoten en een deel ervan vernietigd.

Dat heeft de Oekraïense president Petro Porosjenko vrijdag in een telefoongesprek gezegd tegen de Britse premier David Cameron.

Porosjenko en Cameron bespraken hoe ze moesten reageren op de inval van Russische legervoertuigen op Oekraïens grondgebied, waar onder meer Britse journalisten donderdag over berichtten.

De Oekraïense strijdkrachten hebben de colonne van Russische pantservoertuigen opgespoord nadat die de grens tussen Rusland en Oekraïne waren overgestoken en beschoten met artillerievuur. Volgens Porosjenko is de meerderheid van de voertuigen uitgeschakeld.

........

http://www.nu.nl/buitenland/3853350/oekraine-beschiet-russische-pantservoertuigen.html

Harald

Ukraine says it destroyed much of Russian military convoy

Ukraine claims its artillery destroyed much of a military convoy that crossed from Russia into Ukraine this week -- an incursion that two British newspapers say they witnessed.

If true, Ukraine's account and the British reports appear to give credence to what Kiev has long alleged -- that Russia has been sending troops and arms into eastern Ukraine, where pro-Russian rebels have battled the Ukrainian military for months.

.....

http://edition.cnn.com/2014/08/15/world/europe/ukraine-crisis/index.html?hpt=hp_t3

DvdW

#2143
Citaat van: Elzenga op 15/08/2014 | 22:22 uur
Het gebeurde 's avonds in het donker...ter plekke waargenomen door 3 verschillende journalisten die het Russische hulpkonvooi volgden naar de grens....
Professionele journalisten die daar juist voor dit conflict zijn. Het moment supreme in dit conflict wellicht en dan komen ze maar met 1 l*llige tweet....
Citaat
later ook nog eens gemeld door NAVO-chef Rasmussen...en gemeld door Oekraïense bronnen en later de president.
Allemaal, voor zover wij weten, op basis van deze twee journalisten. En dan heb ik het nog niet eens over die zogenoemde 'beschieting' van deze 'apc's' door Oekraïne...
Citaat
Met je eens..weinig feitelijk bewijsmateriaal...maar ook net even teveel waarnemingen om het snel als propaganda af te doen. Een gezond wantrouwen is in deze altijd wenselijk, maar dit verhaal zou wel eens kunnen kloppen.
Ik zeg ook nergens dat het niet waar is....  :angel:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Elzenga

Citaat van: DvdW op 15/08/2014 | 22:01 uur
Daar had ik gisteravond ook een kleine discussie over op Twitter met onze Elzenga.. Ik vind het zeer bijzonder dat er helemaal geen beeldmateriaal is over deze 'inval' behalve deze:
..
Het gebeurde 's avonds in het donker...ter plekke waargenomen door 3 verschillende journalisten die het Russische hulpkonvooi volgden naar de grens....later ook nog eens gemeld door NAVO-chef Rasmussen...en gemeld door Oekraïense bronnen en later de president. Met je eens..weinig feitelijk bewijsmateriaal...maar ook net even teveel waarnemingen om het snel als propaganda af te doen. Een gezond wantrouwen is in deze altijd wenselijk, maar dit verhaal zou wel eens kunnen kloppen.

bergd

Citaat van: DvdW op 15/08/2014 | 22:01 uur
Daar had ik gisteravond ook een kleine discussie over op Twitter met onze Elzenga.. Ik vind het zeer bijzonder dat er helemaal geen beeldmateriaal is over deze 'inval' behalve deze:

Die zo'n beetje overal in het westelijk halfrond genomen had kunnen zijn..........  :crazy:

Het is net als geloof, je gelooft het wel of je gelooft het niet ;D

bergd

Geen massale invasie, maar Putin zoekt duidelijk de grenzen op en gaat er sanctie of niet er overheen.

NATO Secretary General Anders Fogh Rasmussen said on Friday a "Russian incursion" into Ukraine had occurred overnight, but stopped short of characterizing it as an invasion.

"Last night we saw a Russian incursion, a crossing of the Ukrainian border," he told reporters after meeting the Danish defense minister.

"It just confirms the fact that we see a continuous flow of weapons and fighters from Russia into eastern Ukraine and it is a clear demonstration of continued Russian involvement in the destabilisation of eastern Ukraine," the Danish NATO chief said.

Earlier, British reporters said they had seen Russian military vehicles crossing into Ukraine. . . .

The Guardian reported on Friday that its reporter had seen several APCs crossing the border with Ukraine.

Lithuania's foreign minister said on Friday he had reports that 70 pieces of Russian military equipment had crossed the border into Ukraine during the night.

"We are very much concerned about the situation developing (in Ukraine) because, on the one hand, we are talking very much about this so-called humanitarian convoy but, at the same time, we see that escalation continues, and we have reports that during the night 70 pieces of military equipment again entered through the border," Linas Linkevicius told reporters as he arrived for an emergency meeting of European Union foreign ministers.

British Foreign Secretary Philip Hammond voiced his concern Friday at the reports.

" If there are any Russian military personnel or vehicles in eastern Ukraine, they need to be withdrawn immediately or the consequences could be very serious," he told reporters.

http://www.atlanticcouncil.org/blogs/natosource/nato-chief-confirms-russian-incursion-into-ukraine#.U-5fblRZ67k.twitter

DvdW

Citaat van: Lex op 15/08/2014 | 21:52 uur
In het NOS journaal van 20:00uur sprak correspondent DJ Godfroid woorden van gelijke strekking.
De media berichtte alom over de "inval", maar in deze moderne tijd met smartphones etc. waren er nog geen beelden van dit incident.
Daar had ik gisteravond ook een kleine discussie over op Twitter met onze Elzenga.. Ik vind het zeer bijzonder dat er helemaal geen beeldmateriaal is over deze 'inval' behalve deze:

Die zo'n beetje overal in het westelijk halfrond genomen had kunnen zijn..........  :crazy:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

bergd

Citaat van: DvdW op 15/08/2014 | 21:46 uur
Je mag gerust doorgaan hoor, zo bedoelde ik het niet  :-* Maar wat is waar? Wie weet het...
Ik doe graag aan zelfcensuur ;) maar plaatjes plakken knippen voegt natuurlijk ook niet zoveel toe.
Wat waar is, geeft deze site haar fijn aan:  http://liveuamap.com/?ll=48.571686661558765;39.347417602539046&zoom=10# zegt alleen nog niks over de betrouwbaarheid :P


Lex

Citaat van: DvdW op 15/08/2014 | 21:46 uur
Maar wat is waar? Wie weet het...
In het NOS journaal van 20:00uur sprak correspondent DJ Godfroid woorden van gelijke strekking.
De media berichtte alom over de "inval", maar in deze moderne tijd met smartphones etc. waren er nog geen beelden van dit incident.

DvdW

Nog een paar voorbeelden van de afgelopen uren:


CitaatLiveuamap
@Liveuamap
9K33 Osa AA complex in Donetsk pic.twitter.com/WwUq06cFcG via @FPaidinfull


CitaatHans de Vreij retweeted
Tom Barton @TomBartonJourno
These #Russian army trucks just hundreds of metres from the #Ukrainian border after other columns seen crossing it. pic.twitter.com/9NdCFMd2hP
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

DvdW

Citaat van: bergd op 15/08/2014 | 21:39 uur
je hebt gelijk, ik zal er ook verder mee stoppen. Het is moeilijk in deze schimmen(propaganda)oorlog te zeggen wat nou wel en niet waar is.
Je mag gerust doorgaan hoor, zo bedoelde ik het niet  :-* Maar wat is waar? Wie weet het...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

bergd

Citaat van: DvdW op 15/08/2014 | 21:33 uur
Er gaan de laatste maanden al ontzettend veel wazige foto's en video's rond die het een of het ander moeten bewijzen.... Ik geloof er niet zo meer in. De media/propaganda oorlog woedt aan beidde kanten van dit conflict....
je hebt gelijk, ik zal er ook verder mee stoppen. Het is moeilijk in deze schimmen(propaganda)oorlog te zeggen wat nou wel en niet waar is.

DvdW

Er gaan de laatste maanden al ontzettend veel wazige foto's en video's rond die het een of het ander moeten bewijzen.... Ik geloof er niet zo meer in. De media/propaganda oorlog woedt aan beidde kanten van dit conflict....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

bergd

En geld ook voor deze:

bron: https://twitter.com/21brklyn/status/500011525609099266/photo/1 (22 uur geleden 9 tanks op weg naar Donetsk)

bergd

#2131

Self propelled russisch howitzers in Donetsk 9 uur geleden, ik weet niet of het fake is.
bron: https://twitter.com/EastOfBrussels/status/500207078083158016