Wannabe officier der mariniers: help!

Gestart door Tompor, 31/07/2007 | 23:49 uur

KapiteinRob

Tom,

Ik verzoek je de vragen m.b.t. keuring en selectie te stellen in het daarvoor bestemde topic. Verder zou je de zoekfunctie ook nog kunnen gebruiken, want legio informatie staat al op het forum. Ook over dit onderwerp.

Ik wens je verder alle succes.

Rob
Forumbeheerder

Tompor

#1
Hallo allemaal. Om maar even te beginnen ik ben Tom, 16 jaar, komt uit Weert en gaat na de vakantie naar VWO 5. Vanaf het eerste moment dat ik kon nadenken wilde ik al bij defensie en met name bij het Korps Mariniers. Het Korps is ondertussen alles voor mij geworden en het zou echt een droom zijn om hierbij te mogen horen, al helemaal als officier. Over 13 maanden wil ik me laten keuren, september van je eindexamenjaar hebben ze gezegd. Heb inmiddels al een keer een infodag bezocht en ben al een tijdje flink aan het trainen. 16 september ga ik mijn eerste survivalrun rennen in Udenhout.

Mijn week:
Maandag: jiu-jitsu, fitness
Dinsdag: hardlopen
Woensdag: rustdag
Donderdag: hardlopen
Vrijdag: judo, fitness
Zaterdag: zwemmen/duiken
Zondag: hardlopen

Hierbij ben ik al bij mijn eerste vraag, wat vinden jullie hiervan? Als ik dit aanhoud, dan moet mijn kracht- en conditiepeil toch op een goed genoeg peil zijn? Het hardlopen (en ook fitness) ben ik nog steeds aan het opbouwen. Ik ren nu 5-8 km, maar ik ga steeds sneller vooruit qua afstanden en tijden.

Maar goed, over 13 maanden begint mijn keuring met de POST, ik zou zelfs kunnen zeggen dat ik er zin in heb. De motivatie is er absoluut en de conditie en kracht is er tegen die tijd ook voldoende hoop ik. Nu zou ik graag tips, verslagen, msn/email adressen van (officier der) mariniers in opleiding of al in functie, iedereen die me kan helpen. In contact komen met lotgenoten lijkt me ook erg leuk.

Misschien weet er ook nog iemand een leuke link waar ik nog meer info/verslagen op kan vinden?

Brand maar los zou ik zeggen,
Gr. Tom