Eerste vrouw voor het zware werk op slagveld

Gestart door Ton de Zwart, 17/09/2007 | 13:00 uur

sgt Rob

Citaat van: lex op 22/09/2007 | 23:08 uur
Citaat van: sgt Rob op 22/09/2007 | 22:41 uur
Couzy is het in ieder geval met ons eens Demian.
Waar baseer je dat op?
Een filmpje wat mijn zoon me "stuurde" van raymann is laat dat vanavond bij jullie werd uitgezonden.

Lex

Citaat van: sgt Rob op 22/09/2007 | 22:41 uur
Couzy is het in ieder geval met ons eens Demian.
Waar baseer je dat op?

sgt Rob

Couzy is het in ieder geval met ons eens Demian.

Demian

Citaat van: Mourning op 22/09/2007 | 02:46 uur
Ik heb sympathie voor beide kampen.

Ik vind dat dezelfde eisen moeten gelden of de eisen in iedergeval DICHT bij elkaar moeten liggen. Zoals Demian al aangaf..."Oorlog pas zich niet aan jouw aan".

Ik vind aan de andere kant dus tegelijkertijd WEL dat vrouwen de kans moeten krijgen om tot gevechtseenheden toe te treden. Lang niet iedere vrouw voldoet aan de clichees. Maar, wederom, de lat moet net als bij de heren evenredig hoog worden gelegd. Het gaat hier wel om fronteenheden.

Regards,

Mourning  8)

Ik ben het helemaal met je eens leg de lat gelijk..
Maar dat is dus niet het geval dus vind ik dat niet kunnen.
Uit dit soort dingen blijkt blijkbaar dat vrouwen het nivo van de normale opleindingen normaalgesproken niet halen.
Iets wat je een goede voorbereiding geeft voor oorlog en als je niet die voorberijding hebt gehad kunnen er aleen maar meer slachtoffers vallen.
En worden eenheden verzwakt..
Als er een dame is die de normale TFO haalt heb ik er respect voor al zijn er wel wat functionele bezwaren.

Demian

Mourning

Ik heb sympathie voor beide kampen.

Ik vind dat dezelfde eisen moeten gelden of de eisen in iedergeval DICHT bij elkaar moeten liggen. Zoals Demian al aangaf..."Oorlog pas zich niet aan jouw aan".

Ik vind aan de andere kant dus tegelijkertijd WEL dat vrouwen de kans moeten krijgen om tot gevechtseenheden toe te treden. Lang niet iedere vrouw voldoet aan de clichees. Maar, wederom, de lat moet net als bij de heren evenredig hoog worden gelegd. Het gaat hier wel om fronteenheden.

Regards,

Mourning  8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

sgt Rob

Citaat van: Ros op 21/09/2007 | 23:32 uur
Citaat van: Iris op 21/09/2007 | 21:39 uur
Trouwens, ook met techniek is te merken dat het niet geheel voor vrouwen is weggelegd.

Niet mee eens Iris. Een van mijn dochters doet een MBO opleiding CNC draaien en heeft prima haar draai gevonden binnen het mannetjes cultuur. Ze moet af en toe haar "mannetje" staan maar voor de rest geen problemen. De problemen liggen meestal niet bij de dames die een dergelijke opleiding doen maar bij de haantjes die moeilijk kunnen verkroppen dat vrouwen het heiligdom binnen stappen. Te vergelijken met de heren Infanteristen die de opkomst van vrouwen binnen hun gelederen zien gebeuren en dat wat moelilijk kunnen of willen accepteren.
Waarmee in één quote Demians woorden ten onrechte weerlegd worden. Het is niet zozeer het binnentreden van een heiligdom. Niet bij ons in ieder geval.
Misschien moet ik je ten overvloede attenderen op het feit dat een vrouw (godzijdank) tieten en geen pik heeft waarmee het begin van de basis van een ongelofelijk groot verschil tussen twee seksen gelegd is, waartussen op topsportniveau bij de Marathon bijvoorbeeld een verschil van meer dan 10 minuten in een wereldrecord zit.

Demian

#37
Citaat van: Ros op 21/09/2007 | 23:26 uur
Mijn opmerking naar Demian was niet kwaad bedoelt. Ik probeerde gewoon een reactie los te peuteren en dat is nog gelukt ook  ;)

Ik kan mij de frustratie wel indenken dat bij hem leeft. Als je de zware training heb moeten doorstaan en vervolgens ziet dat het makkelijker gemaakt wordt voor de volgende lichting is dat flink balen.

Kort samengevat denk ik dat het probleem dat de heren infanteristen met vrouwen hebben afgereageerd worden op de dames en niet op het personeelsbeleid van Defensie. Die is uiteindelijk verantwoordelijk voor het "eindproduct" dat in het veld komt te staan. Daar komen de keuringseisen, opleidingswijze en eventuele dispensaties vandaan. Wil Defensie haar personeelsbestand een beetje op niveau houden zal de lat waarschijnlijk nog lager gelegd worden in de nabije toekomst. Ik ben zelf van mening dat Defensie de lat veel te hoog legt voor legio functies en daar door veel (gemotiveerde) mensen naar huis stuurt met de boodschap....afgekeurd.

Ten aanzien van de strepen die de dame in kwestie "gekregen" zou hebben, geloof ik niets van. Zij zal gesolliciteerd hebben op een functie waar de rang van Korporaal aan verbonden is. Bij gebleken geschiktheid is het boter bij de vis. Strepen dragen alsmede de verantwoordelijkheden die er bij horen.

Vind je mooi he om me op de kast te jagen haha.. ;D :D

Heel mooi voor dat ene dametje is zijn weer aparte toiletten,badkamers en zelfs extra tijd nodig voor het maandelijkse ding..
Draaien ik ken het zelf ook gedaan op school mooi maar dan zit je niet 24uur op de lip van een ander..
Kan je lekker na 5uur naar huis en is een keertje of 20 minder belastend voor je lichaam.
Prive forget it!!
Niks haantjes gedrag het is niet voor niets zo dat normaal gesproken aleen de kerels het halen.
Als ik in afganiastan ben ik wil een Korporaal hebben met de nodige ervaring en dat heeft deze naar mijn inzien niet.
En wil ik lui om me heen niet het zware werk trekken en dagen door kunnen beulen..
Daarom heb ik liever mn jongens om me heen omdat het al complex genoeg is en met vrouwen word het aleen nog moeilijker.

Hmm een infanterie functie als Korporaal is altijd een vervolgfunctie.
Die kan je dus na minimaal 1 contract vervullen.
Binnen een Inf-groep/eenheid is het normaal zo dat de Korporaal een van de meest ervaren is en daarom tot plaatsvervanger is gekozen.
Hij en nu ook zij moeten een groep kunnen lijden..
Als je net uit de opleidingen komt heb je niet de kennis omdat je aleen nivo 1(voetoptreden) hebt gehad en ervaring is nodig bij alle punten..
Ik vraag me af wat haar kennis zal zijn in het optreden verstedelijktgebied..
Ook is het wel een vereiste dat de persoon minimaal 1x voledig opgetraint is tot nivo 4 wat nodig is voor een uitzending..
Wat een heel andere manier van optreden is dan bijvoorbeeld bij 1 of 2.
Deze dame heeft zeer waarschijnlijk deze nivos nog niet gehaalt aangezien ik er ook nog mee bezig ben.
En mensen lijden terwijl je net zoveel kennis hebt als je mensen om je heen is amper te doen.
En om dan lijding te geven jah ik vind het niet de juiste manier en het is niet de normale gang van zaken.

Demian.

Ros

Citaat van: Iris op 21/09/2007 | 21:39 uur
Trouwens, ook met techniek is te merken dat het niet geheel voor vrouwen is weggelegd.

Niet mee eens Iris. Een van mijn dochters doet een MBO opleiding CNC draaien en heeft prima haar draai gevonden binnen het mannetjes cultuur. Ze moet af en toe haar "mannetje" staan maar voor de rest geen problemen. De problemen liggen meestal niet bij de dames die een dergelijke opleiding doen maar bij de haantjes die moeilijk kunnen verkroppen dat vrouwen het heiligdom binnen stappen. Te vergelijken met de heren Infanteristen die de opkomst van vrouwen binnen hun gelederen zien gebeuren en dat wat moelilijk kunnen of willen accepteren.

Ros

Mijn opmerking naar Demian was niet kwaad bedoelt. Ik probeerde gewoon een reactie los te peuteren en dat is nog gelukt ook  ;)

Ik kan mij de frustratie wel indenken dat bij hem leeft. Als je de zware training heb moeten doorstaan en vervolgens ziet dat het makkelijker gemaakt wordt voor de volgende lichting is dat flink balen.

Kort samengevat denk ik dat het probleem dat de heren infanteristen met vrouwen hebben afgereageerd worden op de dames en niet op het personeelsbeleid van Defensie. Die is uiteindelijk verantwoordelijk voor het "eindproduct" dat in het veld komt te staan. Daar komen de keuringseisen, opleidingswijze en eventuele dispensaties vandaan. Wil Defensie haar personeelsbestand een beetje op niveau houden zal de lat waarschijnlijk nog lager gelegd worden in de nabije toekomst. Ik ben zelf van mening dat Defensie de lat veel te hoog legt voor legio functies en daar door veel (gemotiveerde) mensen naar huis stuurt met de boodschap....afgekeurd.

Ten aanzien van de strepen die de dame in kwestie "gekregen" zou hebben, geloof ik niets van. Zij zal gesolliciteerd hebben op een functie waar de rang van Korporaal aan verbonden is. Bij gebleken geschiktheid is het boter bij de vis. Strepen dragen alsmede de verantwoordelijkheden die er bij horen.

sgt Rob

Citaat van: Iris op 21/09/2007 | 21:39 uur
Citaat van: Ros op 21/09/2007 | 20:29 uur
Proef ik hier een beetje jalouzie Diemian ?
:angel:
Nee, ervaring uit het veld.  ;)

Trouwens, ook met techniek is te merken dat het niet geheel voor vrouwen is weggelegd.
Hoe beweeg jij je dan binnen je organisatie en hoe merk je dat techniek toch meer voor heren is?

Ik heb naar Demian zijn oprechte reactie uitgezien. Ik heb niet het idee dat hier een speld tussen te krijgen is. Onderdeel van de herenopleiding zal wel eens vrouwtjesinfanterist=met=bepakking=dragen worden. Toch is er iets in mij dat roept dat op een of andere manier een vrouw gelijke prestaties moet kunnen leveren. We moeten het ze niet makkelijker maken dan dat het is

Iris

#33
Citaat van: Ros op 21/09/2007 | 20:29 uur
Proef ik hier een beetje jalouzie Diemian ?
:angel:
Nee, ervaring uit het veld.  ;)

Trouwens, ook met techniek is te merken dat het niet geheel voor vrouwen is weggelegd.
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Demian

#32
Zeker niet ik heb moeten zwoegen!!!
Ik heb meer ervaring en bekleed maar een standaard SLD1 functie korporaal zit er voor mij nog zeker niet in na 2j ervaring.
Dat wil ik nog niet eens eerst maar even leren..
Nu krijgt zij die strepen alsof het niks is.
Ik heb een opleiding gedaan die velen malen zwaarder is en straks moet zij mij mischien leiden in afganistan...
straks loop jij daar en weet jij het wel beter dan je Korporaal die geen ervaring heeft hoe zou jij je voelen.
Ik was super trots met mn kapote poten na de TFO helemaal happy nu krijgen mensen dezelfde functie toegegooit.

Marinier worden zonder waardige opleiding,of groene baret dagen zonder de ECO te doen..
Rode barret dragen zonder AMOL te doen.
Toch erg??
Infanterist moet je worden door hard geprikkeld te worden en te bikkelen mentaal hard worden...
Lang kunnen marsen en dagen achtereen graven (doorzettingsvermogen tonen) dat staat voor infanterie!!
Dan ben een je een Infanterist je bent het of je bent het niet voor velen is het niet weggelegd.

Een dametje van 20 hoeft volgens de sporttesten netzoveel te presteren als een vent van 50 check het maar na ongelovig maar waar.
Een vrouwelijke INf mag ook gebruik maken van opstapjes op de hindernisbaan heeft meer tijd en hoeft somige hindernissen niet nemen wat als je ze tegenkomt in oorlog??
Past oolog zich aan??
Wij moeten ons aanpassen aan situaties en niet anders.

Hiermee heb ik dezelfde mening als demeeste als je geen eisen haalt of de TFO niet haalt jammer dan..
Als alles 100% gelijk was was hier nooit spraken van gekomen dan waren er al helemaal geen dames bij gevechtseenheden.
Ik hoor het vaker dames die in AMO omdat ze het niet trekken door MB worden vervoert naar het eindpunt en toch halen.
Ik oolog rijd die MB daar niet..


Demian.

Demian

Citaat van: Ros op 21/09/2007 | 20:29 uur
Proef ik hier een beetje jalouzie Diemian ?
:angel:

Zeker niet ik heb moeten zwoegen!!!
Ik heb meer ervaring en bekleed maar een standaard SLD1 functie korporaal zit er voor mij nog zeker niet in na 2j ervaring.
Dat wil ik nog niet eens eerst maar even leren..
Nu krijgt zij die strepen alsof het niks is.
Ik heb een opleiding gedaan die velen malen zwaarder is en straks moet zij mij mischien leiden in afganistan...
straks loop jij daar en weet jij het wel beter dan je Korporaal die geen ervaring heeft hoe zou jij je voelen.
Ik was super trots met mn kapote poten na de TFO helemaal happy nu krijgen mensen dezelfde functie toegegooit.

Marinier worden zonder waardige opleiding,of groene baret dagen zonder de ECO te doen..
Rode barret dragen zonder AMOL te doen.
Toch erg??
Infanterist moet je worden door hard geprikkeld te worden en te bikkelen mentaal hard worden...
Lang kunnen marsen en dagen achtereen graven (doorzettingsvermogen tonen) dat staat voor infanterie!!
Dan ben een je een Infanterist je bent het of je bent het niet voor velen is het niet weggelegd.

Demian.

Ros

Proef ik hier een beetje jalouzie Diemian ?
:angel:

Demian

#29
Hmm intresant!!
Mensen weten mijn mening dus ik laat wat even zitten anders breekt de hel los.
Ik ken dat dametje van gezicht.
Ik ken wat lui uit haar Cie..
En die vertellen net als velen anderen over de vrouwen-TFO (INF opleiding).
Waarbij de gematste dametjes TVs op de kamer mochten dat mochten we zelfs niet in de AMO mochten..
Een paar schietdaagjes hebben wat theorie en dan paraat komen..
In de normale mannen TFO haalt 60% of meer het niet omdat je zwaar ofgeknepen word in het bos.
Bivakken die allemaal direct achter elkaar zijn waardoor er een groot aantal mensen afvallen met mutaties.
Daarnaast moest je cluster 4 halen (zelfde als LMB) hebben.
De Fit 4 die net voor de eindoefening word afgenomen (die de vrouwen volgens mij bijde niet hoeven te doen).
Als ik de lui van haar Cie hoor nemen ze de desbetreffende vrouwen niet serieus wat zou u doen als je trots bent dat je een zware funtie bekleed en tot het uiterste moest gaan om je zelf INFANTERIST te kunnen noemen.
Mensen kwamen huilend en strompelend aan na de eindoefening en nu huppelen de kippentjes naar hun parate plek..
Hoe verne.kt zou u zich voelen?
Na de normale TFO vallen de zwakken af om paraat geen problemen te krijgen en nog loopt het soms niet vlekkenloos..
Nu komen vrouwen met een zachte opleiding bij lui die ervoor hebben geknokt oei...
En hebben een achterstand omdat ze mentaal niet genoeg zijn geprikkeld..
En zullen er dus veel paraat falen ook om andere redenen.
Paraat Lekker stekkeren met de grote RUZA en de panzerfaust jahhh dat heb je nooit gedaan he en ben je er voor goedgekeurt??
Nu zie je al dat dames het fysiek zwaar afleggen en zullen een blok aan het been kunnen worden.
Tuurlijk het zal toch niet voor niets zijn dat aleen mannen de TFO voorheen haalden??
Moet je haar achterlaten omdat ze het niet trekt? of zelf haar spullen meeshouwen..
De Nederlandse Infanterist heeft wel genoeg aan zijn kop!!!
Zonde zoveel lui krijgen lichamelijke problemen zelfs als ze de oude TFO hebben gedaan.
Alles gaat kapot na een paar contracten ruggen,enkels,knien.. als je gematst word of je keuring is versoepeld ga je gegewoon kapot!!
Dekken,opstaan,dekken,opstaan met kilos om je lichaam stekkeren met al je k.tzooi!!!
Alles word versoepeld nog heviger dan voorheen om maar een mooi beeld te geven aan mensen die er toch niks van begrijpen!
Onze gladiatoren op tv!! inclusief al dat geverfde haar en met makeup bewerkte babyfaces!!!
Infanteristen zijn vaak harde lui kijken hoe ze gaan reageren..
Die denken vaak aleen aan SEX dat word een grote bende!!
Hmm Korporaal???? PLAVA(plaatsvervangend groepscommandant).
Dus dat moet de groep kunnen lijden als de SGT er niet is?
Met al die ervaring.
Bij normale parate eenheden kom je de eerste 2 contracten en een uitzending niet eens in aanmerking voor die functie.
Ik 2j paraat heb ook nog geen ervaring en kennis om een groep te lijden laat staan dat.
Straks zitten er lui in de groep met veel ervaring die het veeeeeel beter weten dan zoon dametje en terecht..
Korporaal ben je pas waardig na 4j als je het mij vraagt....door ervaringen beslissingen kunnen nemen omdat je mischien al in een hinderlaag heb gelegen in Irak of afganistan...
Ik kijk tegen mn eigen korpraals die je verhalen over afganistan vertellen en jou leren wat hun de realiteit hebben meegemaakt..
Als dat dametje in mijn groep kwam zouden mn jongens met meer ervaring  haar moeten vertellen hoe het er aantoegaat.
Zonder ervaring ben je maar een groentje...

Demian.