Hardloopmuziek (running music)

Gestart door boekje_pienter, 30/10/2007 | 21:33 uur

Lex

Citaat van: sgt Rob op 30/10/2007 | 22:18 uur
Running Cadences, zoals in het US-Army gebezigd worden. Navy Number One (When I Say Booster You Say Tough) .
Wow, eindelijk iemand die goede (mars)muziek weet te waarderen.
                                                                               

sgt Rob

#2
Mijn voorkeur ligt bij Running Cadences, zoals in het US-Army gebezigd worden. Die worden eigenlijk al in een running tempo (ongeveer 160 steps/min) met als grote favo Sons of UDT
Bij berg opwaarts lukt het vele malen beter als ik Navy Number One (When I Say Booster You Say Tough) hoor.
Ben je niet bij machte om je cadans aan te passen? Jatoch :)

boekje_pienter

#1
Eén van mijn vele hobby's is hardlopen en - al zeg ik het zelf - dat is geen verkeerde bezigheid wanneer je bij Defensie werkzaam bent. Behalve dat je er een (redelijk) goede conditie mee opbouwt of onderhoudt, kun je er op een plezierige manier het verstand mee op nul en de blik op oneindig zetten.

Vanavond weer eens een ronde gerend, met muziek op/in de oren. Het nummer 'Pump It' van The Black Eyed Peas op repeat en rennen maar. Een vorige keer heb ik bij toeval uitgevogeld dat ik op dit nummer precies op mijn loopsnelheid in het juiste aantal beats per minute (BPM) kon meerennen. Omdat ik op dergelijke up-tempo muziek tempo kan maken - dit nummer telt 154 BPM - is mijn vraag wie er muziek in hetzelfde aantal BPM kent, wie er zoal op muziek hardlopen (welke) en wie er allemaal nog meer muzikale running tips heeft?

Het wordt namelijk oersaai als je dat nummer 10 keer hebt gehoord...

Greetz,
BP