Wie komt wanneer op bij de KMA?

Gestart door adlouter, 28/11/2007 | 23:02 uur

ZitStuk

Heel veel van de artikelen die hier genoemd zijn worden ook al door de baas verstrekt:

Zakmes, je krijgt een standaard wat wij noemen KL zakmes maar is als het goed is defensiebreed. Ben geen fan van het ding en heb daarom mijn eigen mes aangeschaft maar je hebt tenminste iets.

Spankoord met haken (spinners) zitten 3 stuks van standaard in je SMP kledingpakket. Tevens is het een gratis artikel via KPU/foerier

Ducttape, verbruiksartikel op te halen via de foef.

Verder ben ik persoonlijk geen fan van babydoekjes. Je houd een groene waas over je gezicht en blijft een beetje schmutzig. Gewoon gezicht nat maken, helemaal met zeep over je gezicht heen rossen, afspoelen en klaar!

Wat wel een absolute aanrader is: gasbrander (markill/coleman etc.) die van de baas is maar afwachten of je die krijgt ivm wisselende voorraden, en als je die nieuwe krijgt zou ik hem zelf niet gebruiken. Is een poos geleden een schrijven over ontploffingsgevaar uitgegaan dus ik vertrouw hem voor geen meter meer.

Als je een zaklamp wilt gaan kopen is het misschien wat om een te zoeken waar meer kleuren als alleen rood op zitten. Nederlandse kaarten zijn nl. niet "red light readable" in tegenstelling tot de duitse. Dus ook blauw filter (is ook tactisch!!)

En als je roker bent, peuken. Heel....veel.....peuken.
Tip: als je maar 1 verpakking rookwaren mag hebben, 2 pakjes shag kopen, 2 vloeiboekjes en alles in 1 pakje proppen

Oja, en zorg er in g*dsnaam voor dat je een horloge hebt (liefst digitaal)
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

Ace1

Citaat van: burdieee op 09/08/2014 | 12:31 uur
Waar heb jij gevonden dat je dat mee moest nemen? Ik heb die brieven 100 keer gecontroleerd op dat ik niets ga vergeten, maar dat heb ik er niet bij zien staan! Zou het er aan liggen dat ik een lang model heb? Of dat ik in de groep van luchtmachters kom?

Wat dacht je van een zwitsers zakmes dat is altijd handig als je op bivak ga.

Laurens

Citaat van: burdieee op 09/08/2014 | 12:31 uur
Waar heb jij gevonden dat je dat mee moest nemen? Ik heb die brieven 100 keer gecontroleerd op dat ik niets ga vergeten, maar dat heb ik er niet bij zien staan! Zou het er aan liggen dat ik een lang model heb? Of dat ik in de groep van luchtmachters kom?

Baby/zwitsaldoekjes valt onder de categorie 'handig' om te hebben. Net zoals ducktape, spankoord (spannen van je poncho)en een kleine borstel (wapen onderhoud). Heb je het nodig, nope. Is het handig, jah. Zitten genoeg collega's van de infanterie op dit forum. Misschien kun je aan hen nog wat basic tips en tricks vragen. Voor de rest succes!  8)

burdieee

Citaat van: Benenicktus op 08/08/2014 | 18:06 uur
Wat ik me afvroeg: waar gaan we de babydoekjes voor nodig hebben?
En heeft iemand enig idee waar je een zaklamp met roodfilter kan kopen? (behalve op internet dan)

Waar heb jij gevonden dat je dat mee moest nemen? Ik heb die brieven 100 keer gecontroleerd op dat ik niets ga vergeten, maar dat heb ik er niet bij zien staan! Zou het er aan liggen dat ik een lang model heb? Of dat ik in de groep van luchtmachters kom?

nvanzanden

Citaat van: Benenicktus op 08/08/2014 | 18:06 uur
Ik ga ook aanstaande maandag beginnen! Officier TD (verkorte opleiding).
Bedankt voor de tips tot dusver.


Wat ik me afvroeg: waar gaan we de babydoekjes voor nodig hebben?
En heeft iemand enig idee waar je een zaklamp met roodfilter kan kopen? (behalve op internet dan)

Bever

Laurens

Citaat van: Benenicktus op 08/08/2014 | 18:06 uur
Wat ik me afvroeg: waar gaan we de babydoekjes voor nodig hebben?

Handig voor onderhoud aan je smoel en wassen van je lichaam. Vooral camo gaat er dan redelijk makkelijk weer af.

CitaatEn heeft iemand enig idee waar je een zaklamp met roodfilter kan kopen? (behalve op internet dan)

legerdump

Benenicktus

Ik ga ook aanstaande maandag beginnen! Officier TD (verkorte opleiding).
Bedankt voor de tips tot dusver.


Wat ik me afvroeg: waar gaan we de babydoekjes voor nodig hebben?
En heeft iemand enig idee waar je een zaklamp met roodfilter kan kopen? (behalve op internet dan)

Cherj

Citaat van: burdieee op 04/08/2014 | 12:18 uur
Oke dankjewel! Heb zelf nog niets ontvangen. Afwachten maar. Wel kortdag als je dat een week voor aanvang niet alleen zelf moet invullen, maar dat ook anderen dat moeten doen.
Begin je ook volgende week?

Ja ook 11 aug. Luchtgevechtsleiding KOO.

Heb alleen een heupblessure met hardlopen opgelopen afgelopen weekend dus moet morgen even bellen om te kijken of ik mag beginnen of dat het wordt uitgesteld. 

burdieee


burdieee

Citaat van: Cherj op 03/08/2014 | 23:25 uur
Klopt. Het is inderdaad die online vragenlijst.

Bart, misschien krijg je er nog een email over. Ik heb de link pas 2 dagen geleden gekregen.




Oke dankjewel! Heb zelf nog niets ontvangen. Afwachten maar. Wel kortdag als je dat een week voor aanvang niet alleen zelf moet invullen, maar dat ook anderen dat moeten doen.
Begin je ook volgende week?

Cherj

Citaat van: Paladoradin op 30/07/2014 | 10:30 uur
Als het goed is heb je ergens tijdens je keuringstraject een test moeten doen waarbij je familie/vrienden/kennissen vragen over jou moest laten beantwoorden, die je zelf ook moest beantwoorden. Volgens mij ging dit allemaal digitaal. Daaruit heb je schema gekregen met hoe jij jezelf ziet ten opzichte van hoe andere je zien.

Klopt. Het is inderdaad die online vragenlijst.

Bart, misschien krijg je er nog een email over. Ik heb de link pas 2 dagen geleden gekregen.



burdieee

Als officier zijnde met name het coördineren van de bewaking van ongeveer alles wat de luchtmacht heeft aan wapensystemen, materialen en infrastructuur. Als officier zul je zelf wat minder vaak een patrouille lopen, maar je bent er wel verantwoordelijk voor dat deze goed wordt uitgevoerd. Daarom zul je "trainingen" geven en "lesgeven" aan jou eenheid, om op die manier de kwaliteit van de patrouille of een andere vorm van bewaking te waarborgen.

Denk dat dit wel een goed beknopte samenvatting is. Heeft u toevoegingen of op- of aanmerkingen?

Wat doet u zelf precies?

insider

Ehm, nee er is geen Bewaking LW. Er is maar 1 basis die nog eigen Luchtmacht Bewaking heeft en dat is VKL, rest is DBBO.
Wat is jouw beeld wat het werk van een Off GRV inhoudt? No offence.

burdieee

Ja, wist ik! Althans ik wist dat ik solliciteerde naar officier GRV, en dan geplaatst zou worden daar waar nodig.

Wat houdt Bewaking Volkel precies in? Is er dan ook iets als Bewaking Leeuwarden?

insider

Je weet dat je niet kan solliciteren bij de OGRV? Je wordt officier Grondverdediging (GRV) en je wordt na opleiding geplaatst daar waar behoefte is (OGRV, Bewaking Volkel of soms DBBO).