Wie komt wanneer op bij de KMA?

Gestart door adlouter, 28/11/2007 | 23:02 uur

burdieee


Paladoradin

Het zou kunnen dat ze de test er al weer uit hebben gehaald, maar de zin in je brief niet. Ik heb de test aan m'n kapitein gegeven en er verder nooit meer iets van gehoord, dus ik zou me er inderdaad niet al te veel zorgen over maken. Ik geloof dat de helft uit mijn lichting die papieren ook niet bij zich had.

burdieee

#266
Citaat van: Paladoradin op 30/07/2014 | 10:30 uur
Als het goed is heb je ergens tijdens je keuringstraject een test moeten doen waarbij je familie/vrienden/kennissen vragen over jou moest laten beantwoorden, die je zelf ook moest beantwoorden. Volgens mij ging dit allemaal digitaal. Daaruit heb je schema gekregen met hoe jij jezelf ziet ten opzichte van hoe andere je zien.

Kan ik me eerlijk gezegd niets van herinneren. Ik had de adjudant gemaild die verantwoordelijk is voor alle aanstellingen, en die wist er ook niets van:


Hallo Bart,

Heb (helaas) geen idee.....; alles wat je niet hebt kan je niet meenemen dus "vergeet" deze zin.
------------------------------

Dag adjudant **********,

Ik heb mijn uitnodiging voor de KMA in goede orde ontvangen. Een ding is nog niet helemaal duidelijk voor mij.

In de brief staat dat ik oa de uitslag van de gehouden nul-meting moet meenemen, gedaan door bureau PAS. Naar mijn weten heb ik nooit een nul-meting gedaan, en als ik google kan ik er ook niets over vinden. Wat houdt deze nulmeting precies in, en hoe kom ik er aan?


Paladoradin

Citaat van: burdieee op 29/07/2014 | 20:50 uur
mijn "nul-meting"

Als het goed is heb je ergens tijdens je keuringstraject een test moeten doen waarbij je familie/vrienden/kennissen vragen over jou moest laten beantwoorden, die je zelf ook moest beantwoorden. Volgens mij ging dit allemaal digitaal. Daaruit heb je schema gekregen met hoe jij jezelf ziet ten opzichte van hoe andere je zien.

burdieee

Hallo allemaal,

Nadat ik vorig jaar ben afgekeurd als vlieger in de laatste vlucht van de GVSS, heb ik in januari gesolliciteerd naar de functie officier OGRV. Gelukkig ben ik door alle testen (PO, AAC, GO) heen gekomen en nu kan ik 11 augustus eindelijk beginnen aan de opleiding aan de KMA. Zijn er anderen die ook de 11e gaan beginnen?

In mijn uitnodigingsbrief staat dat ik een resultaat van mijn "nul-meting" moet meenemen. Iemand een idee wat dit is? Ik heb naar mijn weten geen dergelijke test gedaan. Het enige waar ik aan zou kunnen denken is mijn sporttest, maar daar heb ik geen papiertje van gehad maar daarop een uitslag of iets dergelijks. 

Bart Lemmen

HJFR

Als het goed is heb je een brief gekregen waar het nodige instaat. Anders krijg je die nog, de spullen die hierboven genoemd worden zijn zeker aan te raden. Ik zit zelf op de KMA dus ik kom je vanzelf een keer tegen. Laat het gewoon gebeuren en geniet ervan! Je krijgt vanzelf alle informatie!

Succes en veel plezier!
"Aim towards the Enemy."
— Instruction printed on US Rocket Launcher
"You live your life by a code. An ethos, every man does. It's your shoreline. It's what guides you home and trust me, you're always trying to get home"
Act of Valor (2012)

Paladoradin

Hoi Edwin,

Je kan al eens hier kijken: http://www.defensieforum.nl/Forum/wie_komt_wanneer_op_bij_de_kma-t12978.0.html , daar vind je redelijk wat algemene informatie.

Over de specifieke vragen:
Je opleiding bestaat inderdaad uit drie delen.
1. ALO1: Deze duurt tot januari en bevat de algemene luitenants opleiding. Hier ga je op OTVs (6x) en leer je de militaire basisvaardigheden. Deze is voor iedereen "hetzelfde"

2. ALO2: In Januari begin je aan de ALO2. Dit is alleen voor kort-modellers. Hier weet ik wat minder vanaf. Het is vooral studeren, vakken als oorlogsrecht en leidinggeven&ethiek. Met daarin "groene" aspecten verwoven. Je gaat hier nog een aantal keer op OTV, ik geloof 4 maar weet het niet zeker. Ook zul je in deze periode een orientatie bij je vakgebied krijgen. Deze periode duurt tot Juli.

3. VTO: Dit is de vaktechnische opleiding. Deze is specifiek voor jouw vakgebied en de duur is dan ook voor iedereen anders (van 3 maanden tot 4 jaar) Je krijgt hier tijdens je ALO2 wel meer over te horen.

De sporteisen zijn weer veranderd zo te zien. Ik weet alleen dat de opleiding zelf ala cluster 2-3 stond genoteerd. In praktijk houd dit in 20 push-ups, 30 sit-ups en 2600m rennen in 12min (Dit alles voor mannen).

Een hele week burgerkleding is niet nodig, slechts 1 setje voor als je weer naar huis gaat. Wel aan te raden zijn:
- horloge inderdaad, wekkerfunctie is erg handig
- wasmiddel
- baby doekjes
- genoeg ondergoed
- vakantieverpakkingen shampoo/tandpasta
- wegwerpscheermesjes
- een hoofdlamp met roodfilter
- zakdoeken
- vast nog wel wat andere dingen, maar alles wat je ècht nodig hebt, krijg je verstrekt

Hopelijk kun je wat met deze informatie. Veel plezier en succes op de KMA


Edwin1988

Hallo,

Na een traject van bijna 2 jaar is het eindelijk zo ver, ik ga beginnen aan mijn verkorte officiersopleiding (Personeel & Organisatie).

De afgelopen weken heb ik het internet afgestruind opzoek naar informatie over de opleiding zelf, ik heb ondertussen een vaag beeld op kunnen bouwen van wat mij te wachten staat.

Nu hoop ik dat er op dit forum iemand te vinden is die mij iets meer/concretere informatie kan geven :)
Tot nu toe weet ik dat de opleiding uit 6 trainings (delen) bestaat waarvan de eerste 3 maanden soldaten training, echter veel meer weet ik niet. Wat staat mij zoal te wachten? is er nog een verschil in de trainingen voor verschillende functies? voor mijn functie was de sport eis slechts niveau 1 en heb zelf niveau 5 behaald, betekend dit iets voor de training zelf?

En heeft er iemand tips over spullen die ik mee moet nemen , ik las al dat een digitaal horloge een aanwinst zou zijn maar is het verstandig om op dag 1 meer mee te nemen met een week set burger kleding?

Elke tip helpt en is welkom!

M.deMeijer

Ik begin 13 augustus 2014 op de KMA. Eigenlijk was de planning vorig jaar,maar wegens longtest in Utrecht is dit een jaar uitgesteld. Heb er veel zin in mijn selectie procedure is zeer lang en zwaar geweest, zo'n 9 maanden lang + een jaar extra uitstel dus. Wel veel ervaring opgedaan en heb ook meer en meer doorzettingsvermogen opgedaan. Ben wel een beetje zenuwachtig, maar dat is we goed als je dat niet bent, dan geef je er naar mijn inzien te weinig om. Ben benieuwd naar andere mensen die ook dan beginnen. Ik ben trouwens voor de functie officier artillerie-vuurmond peloton aangenomen.

Eline87

Ik zit nog in het traject, maar de planning is augustus 2014.
Eerst nog wat stappen doorlopen...

Gr. Eline

Camos

Meldingsinstructies ontvangen voor opkomst 3 februari 2014 alleen ben ik afgekeurd wegens een te recente voetbreuk (september 2013)...me sollicitatie wordt dus verschoven naar augustus 2014 dus zal daar de post nog wel voor krijgen.

Heb nu alleen wel een baan per 1 februari in de burgermaatschappij...mocht dit me zó goed bevallen en genoeg uitdaging bieden laat ik (helaas) de landmacht schieten (KOO KL TD)

angaldel

Gisteren mijn bevestiging per post gekregen, anderen?

Krino

#256
Ik denk dat dat aan eigen kleding wel genoeg is. Daarnaast kom je er vanzelf wel achter wat je uiteindelijk nog aan kleding nodig hebt en dan neem je dat in een vrij weekend mee van thuis. Ik moet nog alles inpakken en klaarmaken, want ben helaas die lijst kwijt waarop staat wat je mee moet nemen. Daardoor weet ik ook niet wat ik moet kopiëren...

Edit: Ik heb ze gelukkig alweer gevonden.

RicoM1995

#255
Ook ik kom morgen op, officier LVL lang model, maar ben er morgenochtend pas want kom met de eigen auto. Maar wat nemen jullie mee aan eigen kleding? Ik heb op het moment 3 broeken, 2 t-shirts en 2 truien in de tas zitten. En ondergoed natuurlijk.

JPH1988