Alle militairen krijgen conditietest

Gestart door boekje_pienter, 08/12/2007 | 23:07 uur

devos

steunzool/marathon werden beschouwd als een toetsmoment (punten voor de baas), voorbereiding was er zeker. deze oefeningen  waren niet te lang maar waarschijnlijk te duur en te zwaar

Enforcer

Citaat van: devos op 29/08/2009 | 18:54 uur
oefening steunzool, was voor de ondersteunde eenheden. bij de painf werd marathon gelopen.
waarschijnlijk werd steunzool te zwaar en te duur, vandaar de sportest

Te duur en te lang. Een test is een toetsmoment waar je naar moet toewerken/trainen. Gebeurde dat bij steunzool ook?

devos

oefening steunzool, was voor de ondersteunde eenheden. bij de painf werd marathon gelopen.
waarschijnlijk werd steunzool te zwaar en te duur, vandaar de sportest

Enforcer

Citaat van: devos op 29/08/2009 | 18:04 uur
Met de huidige opgave voor defensie, hebben ze mensen nodig  die instaat zijn om langdurig aan "hun veter" te worden getrokken.
daarvoor zijn zaken als gevechtscursus, pantserstorm, steunzool, 4daagse vele malen geschikter als de sporttest (duur max 30min).
Bij deze sportest kan ik stoppen als ik de eis heb gehaald.
Daarnaast is het raar dat een man oudste catogorie, dezelfde eisen heeft als een jonge meid jongste catogorie.

Ik denk dat jij de grootte van de ondersteunende eenheden redelijk onderschat. Niet iedereen heeft het in zich om Painf of zwaarder mee te draaien, maar kunnen zich wel zeer verdienstelijk inzetten voor defensie. Er zijn niet voor niks verschillende niveau's ingesteld per verschillende functies.

Hoeveel vrouwen zijn er te vinden voorin de eerste linie bij Painf? Als ze niet meekunnen vallen ze vanzelf af.

devos

Met de huidige opgave voor defensie, hebben ze mensen nodig  die instaat zijn om langdurig aan "hun veter" te worden getrokken.
daarvoor zijn zaken als gevechtscursus, pantserstorm, steunzool, 4daagse vele malen geschikter als de sporttest (duur max 30min).
Bij deze sportest kan ik stoppen als ik de eis heb gehaald.
Daarnaast is het raar dat een man oudste catogorie, dezelfde eisen heeft als een jonge meid jongste catogorie.

mikemans

en even voor de volledigheid:

2400m in 12 minuten
30 situps in 2 min
20 pushups in 2 min

dus 16 minuten effectief.  ;)

Vrij zinloos om te testen want met een week oefenen kan een gezond mens dit vrij makkelijk.

Laurens

Citaat van: devos op 29/08/2009 | 15:53 uur
het is een individuele test, in de dienstplichttijd waren er wel testen in groepsverband, denk aan b.v. steunzool.
en daar werd wel getest op zaken als "langdurig" doorzettingsvermogen en kracht, maar ja dat kostte een overnachting in het veld

Individuele test die in groepsverband wordt gedaan.

Citaat2400 m in 10 min, 30x situp's 1 min, 20x opdrukken 1 min totaal 12 min (ik weet men moet pieken, maar ja)

check your facts
Citaat
wat brengt die sporttest of training als 20% uitvalt tijdens de 4daagse

dit is natuurlijk een 0-opmerking. Een vierdaagse heeft helemaal niks te maken met een conditieproef.

devos

het is een individuele test, in de dienstplichttijd waren er wel testen in groepsverband, denk aan b.v. steunzool.
en daar werd wel getest op zaken als "langdurig" doorzettingsvermogen en kracht, maar ja dat kostte een overnachting in het veld

KapiteinRob

Citaat van: Enforcer op 29/08/2009 | 15:42 uur
Beetje mierenn**ken. De test duurt altijd 12 minuten, omdat er nu eenmaal altijd mindere goden bij lopen.

Kun je vinden, maar forumlid "devos" doet alsof de hele conditietest binnen 12 minuten gedaan is. Natuurlijk..... En de Coopertest duurt nu eenmaal 12 minuten; de essentie is dat men kijkt wat voor afstand je aflegt in die periode. Als defensie vindt dat je 2100 meter af moet leggen binnen 12 minuten, is dat iets anders dan een Coopertest. En als admeur ben ik nu eenmaal iemand die vaak "mierenn**kt", dus daar lig ik niet wakker van.....  :P

Coopertest:

Een `coopertest` is een oefening waarbij er in 12 minuten zo veel mogelijk afstand rennend moet worden afgelegd. De test is ontworpen door Kenneth Cooper, een arts bij de Amerikaanse luchtmacht.

Bron: http://www.encyclo.nl/begrip/Coopertest

Enforcer

Citaat van: devos op 29/08/2009 | 15:27 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 29/08/2009 | 14:22 uur
Citaat van: devos op 29/08/2009 | 12:36 uur
deze sporttest kan binnen 12 min afgelegd worden

Hier geef je m.i. een brevet van onwetendheid af. Alleen de Coopertest, onderdeel van "deze sporttest" (wat trouwens een conditietest is), is al 12 minuten. Dus binnen 12 minuten is de gehele test sowieso niet af te leggen. Je zal ook nog wat minuutjes uit mogen trekken voor de push- en situps, de voorbereiding, reisrompslomp, etc.

2400 m in 10 min, 30x situp's 1 min, 20x opdrukken 1 min totaal 12 min (ik weet men moet pieken, maar ja)

Beetje mierenn**ken. De test duurt altijd 12 minuten, omdat er nu eenmaal altijd mindere goden bij lopen. Ben benieuwd wat je instructeur er van vind dat je 2 minuten arbeid weigert.  ::)  Opdrukken en sit-ups doe je natuurlijk ook met de rest van je eenheid, dus je bent er minimaal wel een uurtje aan kwijt

devos

Citaat van: Kapitein Rob op 29/08/2009 | 14:22 uur
Citaat van: devos op 29/08/2009 | 12:36 uur
deze sporttest kan binnen 12 min afgelegd worden

Hier geef je m.i. een brevet van onwetendheid af. Alleen de Coopertest, onderdeel van "deze sporttest" (wat trouwens een conditietest is), is al 12 minuten. Dus binnen 12 minuten is de gehele test sowieso niet af te leggen. Je zal ook nog wat minuutjes uit mogen trekken voor de push- en situps, de voorbereiding, reisrompslomp, etc.

2400 m in 10 min, 30x situp's 1 min, 20x opdrukken 1 min totaal 12 min (ik weet men moet pieken, maar ja)

KapiteinRob

Dat dit hele gedoe een verkwisting is van geld, middelen en produktiviteit is iets wat elk weldenkend mens zich al heeft kunnen realsieren......  ;)

mikemans

Om iets te testen dat, mocht het van invloed zijn op het werk, reeds in de dagelijkse operationele werkzaamheden zou moeten opvallen. En voor disfunctioneren hebben we al reeds genoeg gereedschap om in te grijpen. kortom een cosmetisch truckje van politieke aard. Geldverkwisting.  ;)

KapiteinRob

Citaat van: devos op 29/08/2009 | 12:36 uur
deze sporttest kan binnen 12 min afgelegd worden

Hier geef je m.i. een brevet van onwetendheid af. Alleen de Coopertest, onderdeel van "deze sporttest" (wat trouwens een conditietest is), is al 12 minuten. Dus binnen 12 minuten is de gehele test sowieso niet af te leggen. Je zal ook nog wat minuutjes uit mogen trekken voor de push- en situps, de voorbereiding, reisrompslomp, etc.

Enforcer

Citaat van: devos op 29/08/2009 | 12:36 uur
deze sporttest kan binnen 12 min afgelegd worden

Precies, dus erg efficiƫnt. Houden zo.