Apache vliegt tegen stroomkabel

Gestart door Lex, 12/12/2007 | 21:28 uur

sgt Rob

De cablecutter zou de kabel te grazen hebben gehad hoor en lees ik overal, ik kan me ook niet voorstellen dat een aanvaring met de mast op welke manier dan ook niet fataal zou zijn.

georges

#63
Citaat van: sgt Rob op 27/12/2007 | 01:34 uur
Heeft hij nou tegen een paal of tegen een kabel aangezeten???

dat weetie zelf niet (kon je toch horen bij dat gesprek)

sgt Rob

Heeft hij nou tegen een paal of tegen een kabel aangezeten???

Lex

Citaat van: Telegraaf op 21/12/2007 | 17:30 uur
Volgens de gemeente Maasdriel gaat het om één vlucht op grotere hoogte, een vlucht tot aan de hoogspanningsleidingen en één nachtvlucht.
En nu maar hopen dat de nachtvlucht niet tot een volgende stroomstoring leidt.  :angel:

Lex

Reconstructie ongeluksvlucht Apache

MAASDRIEL -  De Dienst Luchtvaartpolitie gaat tussen vrijdag 21 december en 1 januari met een helikopter een aantal reconstructievluchten houden in de Bommeler- en Tielerwaard.
Die moeten meer duidelijkheid geven over de oorzaak van het ongeval met een Apache-helikopter op 12 december, meldt omroep Gelderland.
Dat ongeluk leidde tot een enorme stroomstoring in het gebied.
Volgens de gemeente Maasdriel gaat het om één vlucht op grotere hoogte, een vlucht tot aan de hoogspanningsleidingen en één nachtvlucht.

Telegraaf
vr 21 dec 2007, 17:25

Lex

En dat de vervolgvraag: Gaat BIZA het uitbetalde schadebedrag op DEF verhalen?  :angel:

Lex

Staat vergoedt schade stroomstoring Bommelerwaard

DEN HAAG - De Staat is bereid de schade te vergoeden die het gevolg is van de stroomstoring in de Tieler- en Bommelerwaard vorige week. Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) zei vrijdag na afloop van de ministerraad dat de overheid samen met de verzekeraars de schade zal inventariseren en afwikkelen.

Gedupeerden moeten hun schade melden bij hun verzekeraar waarna die in samenspraak met de Dienst regelingen, een agentschap van het ministerie van Landbouw, de zaken afhandelt. Daarnaast zal de overheid de crisisbestrijding evalueren, aldus Ter Horst. 
Vorige week ontstond een grote stroomstoring nadat een Defensie-helikopter een hoogspanningsmast ramde, waardoor de stroomkabels over de Waal knapten. Ongeveer 100.000 mensen zaten daarna enkele dagen zonder elektriciteit.

(c) ANP Uitgegeven: 21 december 2007 16:08

sgt Rob

Ja, haha...

"Nee sergeant, dat huis was het niet want er stonden klompen voor de deur"



Ros

#56
Als het referentiepunt de mast is zal de opdracht zijn om over de mast heen te vliegen. Aannames doen over de hoogte van de lijnen en of deze nog net zo hoog of laag hangen dan een dag eerder, zal niet aan de orde zijn.

"Mannen, wij nemen een vast punt in het voorterrein, bijvoorbeeld die koe op 800 meter............" Of gaat dat niet meer zo bij de INF sgt Rob  ;D

sgt Rob

Citaat van: Kapitein Rob op 16/12/2007 | 20:46 uur


Nee, want dan had er gestaan: Qué entrerrosca pone allí nou un mástil superior en un área de la mosca de la capa? :P

¿ vergeten

Benno1969

Ik weet niet wie Pauw en Witteman vrijdag heeft gezien, maar daar was de commandant van het Apache smaldeel van de Klu.

Hij gaf aan dat draden niet te zien zijn in de heli, ook niet met zichtapparatuur en dat de referentie de mast is, en een zeer uitgebreide briefing over het gebied vooraf. De draad is geraakt tijdens een daling naar het laagste niveau, en een zgn cable cutter heeft voorkomen dat de draad in de rotor terecht is gekomen. In dat laatste geval hadden de vliegers het vermoedelijk niet overleefd.


KapiteinRob

Citaat van: sgt Rob op 16/12/2007 | 20:37 uur
Welke eikel zet er nou een extra hoge mast in een laagvlieggebied??

Citaat van: sgt Rob op 16/12/2007 | 20:37 uur
't is toch geen spaans?

Nee, want dan had er gestaan: Qué entrerrosca pone allí nou un mástil superior en un área de la mosca de la capa? :P

Ros

Dus de andere vliegers die eerder gebruik hebben gemaakt van deze laagvliegroute hebben gewoon mazzel gehad ?. Of is de standaard procedure om over de draden heen te vliegen en Sjimmie de Apache vlieger dacht 'ik vlieg er onder door' ?.

sgt Rob

Citaat van: lex op 16/12/2007 | 19:54 uur
Citaat van: sgt Rob op 16/12/2007 | 19:45 uur
Dat weet ik wel zeker: Welke eikel zet er nou een extra hoge mast in een laagvlieggebied??
Wat bedoel je hier nou weer mee?
't is toch geen spaans?

Ros

Ga er maar van uit dat een gebeurtenis als deze uitgesloten is van welke Service Level Agreement dan ook.