'Asbestman' wil marechaussee voor rechter slepen

Gestart door Lex, 28/01/2008 | 14:52 uur

Defensieforum

Tja, hoever wil je gaan om je eigen "problemen" kracht bij te zetten... Dat je strijdt voor je gezondheid en die van het hele complex prima, maar op zo'n manier als deze lijkt me toch echt te ver gaan! Kortom... eigen schuld dikke bult!

Lt.Bozz

Nou jongens laat de man toch.
Hahahaha,
Hoe dom kun je nou zijn om dit soort acties uit te voeren op ''Schiphol''.
Stop Asbest filmpje van hem :

http://nl.youtube.com/watch?v=igyH6WBEMfM
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

Enforcer

Moet je ook vooral op Schiphol om aandacht gaan vragen........... Hoe groot denk je dat de kans is dat je aangezien wordt voor potentiële terrorist. Johan mag eens nagekeken worden in een kliniek.

Iris

︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

KapiteinRob

Citaat van: Van der Beek op 28/01/2008 | 14:52 uur
„Ik ben voor de rest van mijn leven mismaakt”

Oh, wat erg...... Maarruh, wat had die asbest allemaal niet aan kunnen richten?  >:(

martijn l

De man die 19 januari dreigde asbest te verspreiden op Schiphol, wil de Koninklijke Marechaussee aanklagen.

Dat meldt Het Parool maandag. De man claimt dat de marechaussee overmatig geweld heeft gebruikt bij zijn arrestatie.

De man liep rond 17.00 uur een vertrekhal in en dreigde de kankerverwekkende stof te verspreiden als er geen cameraploegen zouden komen. Onderhandelaars praatten een uur lang op de man in waarna hij door een arrestatieteam met een speciaal daarvoor getrainde hond werd overmeesterd. Die beet een stuk van het oor van de man af. "Ze hadden me al lang onder controle, maar die hond bleef maar bijten. Ik ben voor de rest van mijn leven mismaakt. "

De man wilde met zijn actie aandacht vragen voor het gevaar van de kankerverwekkende stof.

DePers.nl

Lex

AMSTERDAM - Johan van der Beek, de man die 19 januari op Schiphol werd opgepakt omdat hij asbest dreigde te verspreiden, wil de Koninklijke Marechaussee aanklagen. Die heeft volgens hem overmatig geweld gebruikt bij zijn arrestatie.
De marechaussee zette bij de aanhouding een hond in, die een stuk van het oor van Van der Beek afbeet. Volgens hem was hij op dat moment al overmeesterd. „Ze hadden me al lang onder controle, maar die hond bleef maar bijten.” Bovendien zou het arrestatieteam niet met hem hebben onderhandeld over zijn overgave.
Hoewel een arts het stuk oor weer heeft aangenaaid, stoot zijn lichaam dat af. „Ik ben voor de rest van mijn leven mismaakt”, aldus Van der Beek. Zijn advocaten hebben inmiddels eventuele camerabeelden van het incident en de rapportage van de marechaussee erover opgevraagd.
Van der Beek liep die zaterdag door de luchthaven in een beschermend pak. Hij had twee buisjes bij zich waarvan hij zei dat er asbest in zat, maar dat was niet het geval. Met zijn actie wilde de man aandacht vragen voor de situatie in zijn sociale huurwoning. Daar is asbest aangetroffen, maar de woningcorporatie zou daar niets aan doen. Ook vindt hij dat de overheid in het algemeen te laks omgaat met de giftige stof.
De marechaussee liet in een reactie weten dat Van der Beek een op het oog dreigende situatie had gecreëerd, waarin zij geen andere keuze had dan een arrestatieteam in te zetten. Dat gebeurde met toestemming van de hoofdofficier van justitie.
Het Openbaar Ministerie doet, zoals in alle gevallen waarin een arrestatieteam in actie komt, onderzoek naar het incident. In afwachting van de resultaten daarvan wil de marechaussee verder geen commentaar geven.

Telegraaf,
ma 28 jan 2008, 13:08