vraag betreft ogen

Gestart door wenniej, 15/02/2008 | 17:33 uur

KapiteinRob

Alsof er bij de selectie voor administratieve functies helemaal niet gewerkt wordt met eisen/grenzen...... Je doet net alsof het dan allemaal niet meer uitmaakt.

paul1011

Citaat van: wenniej op 16/02/2008 | 00:58 uur
ik heb zelf ook zoiets van +6 is +6, er is niet voor niks een grens getrokken bij dat getal.
vroeg me alleen af of daar soepel mee om word gegaan.

Weet iemand welke functies er zoiezo afvallen als je zo'n sterkte hebt?


Natuurlijk moet je ergens een grens trekken. Ik advocateer ook niet een gedoogbeleid. Zelf ga ik er van uit dat ik in eerste instantie afgekeurd wordt op mijn ogen. Ik heb de hoop dat ik, na bezwaar, wél goedgekeurd wordt omdat er dan meer naar de geschiktheid van het individu in de relatie tot de functie wordt gekeken. En daar raak ik meteen een heikel punt: Vraag en aanbod. Als er voldoende aanbod is dan vrees ik het ergste voor je, maar als ze je persé willen hebben dan wordt je wel goedgekeurd hoor. Vandaar mijn eerdere vraag: Waar gaat je voorkeur naar uit? Zoek je een gevechtsfunctie (kun je alvast vergeten), een gevechtsondersteunende functie (maybe) of een administratieve functie?
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

Dr_pepper

zo ken ik er ook nog eentje: een maatje van me was 17 toen die bij de cavalerie ging, mocht naar een paar maanden training al wel een tank besturen maar met z'n rijbewijs moest die nog een paar maanden wachten  ;D droog

cabez

Citaat van: lex op 15/02/2008 | 22:02 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 15/02/2008 | 21:56 uur
Als je 18 bent, mag je op de openbare weg een auto besturen.
Moet je dan niet een "rijbewijs" hebben?  ::)
Vroeger,ik weet niet of dat nu nog zo is,kon je als militair al je rijbewijs hebben voor je 18 de.
Je kon het alleen nog niet overschrijven naar een burgerrijbewijs,want daar moest je 18 voor zijn.

wenniej

ik heb zelf ook zoiets van +6 is +6, er is niet voor niks een grens getrokken bij dat getal.
vroeg me alleen af of daar soepel mee om word gegaan.

Weet iemand welke functies er zoiezo afvallen als je zo'n sterkte hebt?

KapiteinRob

Citaat van: lex op 15/02/2008 | 22:02 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 15/02/2008 | 21:56 uur
Als je 18 bent, mag je op de openbare weg een auto besturen.
Moet je dan niet een "rijbewijs" hebben?  ::)

Beetje jammer Lex, je weet dat het rijbewijs een voorwaarde is om uberhaupt te kachelen op de weg.

paul1011

Citaat van: Kapitein Rob op 15/02/2008 | 21:56 uur
Als je 18 bent, mag je stemmen. Mag je ook stemmen als je 17 jaar en 10 maanden ben?
Als je 18 bent, mag je op de openbare weg een auto besturen. Mag ik dat ook als ik 17 jaar en 10 maanden ben?

Nog een paar voorbeelden hebben?

Hoewel je in ons land natuurlijk alles kan proberen; per slot van rekening is "gedogen" niet voor niets een Nederlands woord.....

Moet je maar eens het MKR erbij pakken ... "en de baas beslist"
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 15/02/2008 | 21:56 uur
Als je 18 bent, mag je op de openbare weg een auto besturen.
Moet je dan niet een "rijbewijs" hebben?  ::)

KapiteinRob

Als je 18 bent, mag je stemmen. Mag je ook stemmen als je 17 jaar en 10 maanden ben?
Als je 18 bent, mag je op de openbare weg een auto besturen. Mag ik dat ook als ik 17 jaar en 10 maanden ben?

Nog een paar voorbeelden hebben?

Hoewel je in ons land natuurlijk alles kan proberen; per slot van rekening is "gedogen" niet voor niets een Nederlands woord.....

paul1011

Ik weet (nog) niet hoe ze daarmee omgaan. Ik heb hetzelfde probleem. Ook -6,25 aan de ene kant. Maar mijn situatie is wat anders want ik ga voor een RSD functie (vrijwilliger) en men moet het hebben van mijn civiele vaardigheid en niet zo zeer mijn militaire geschiktheid. Daarnaast ga ik tegen de 40 aan dus ben ik bijna op de rebound en zal de sterkte binnen een paar jaar terug gaan naar --5,5. Ik zou zelf zeggen dat het niet zo veel uit maakt want of je nou -6 hebt of -6,25 ... zonder bril oid zie je toch geen steek! Ik denk trouwens wel dat je plaatsingsmogelijkheden redelijk beperkt zijn. Wat heb je voor een verwachtingen?
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

Iris

Bij de landmacht is het max +/- 6.

6.25 is teveel, maar bij twijfel kan je nog bellen naar het IKS.
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

wenniej

Hallo mensen,

Ik heb even een vraagje. Ik ben aan het twijfelen om bij de defensie te gaan, ik weet alleen nog niet waarbij, maar daar gaat het nou even niet om.
Ik heb begrepen dat je ogen niet meer dan +6 of -6 mogen zijn. Nou heb ik bij me linker oog +6.25 en rechteroog +5.25.
Dat zou dus betekenen dat me linkeroog over het maximale zit. Nou vraag ik me af, of dat klein beetje uit zal maken. Er is natuurlijk niet voor niks een maximum gesteld, maar maken ze hier problemen van?
Ik moet zoiezo me nog aanmelden en alle testen doorstaan, maar dalijk heb ik alles gehaald en kan ik niet verder omdat me ogen niet goed genoeg zijn..

Sorry als hier al eens antwoord op is gegeven op een ander topic, maar ik kon er zo snel even niks over vinden..

Alvast bedankt,
Wenniej