Vervolgfunctie off infanterie

Gestart door troy-d, 11/03/2008 | 14:02 uur

Ipkiss

Als ik je vraagstelling goed heb gelezen gaat het dus voornamelijk om je eerste vervolgfunctie ná je startstoel als Pc infpel.
Dit is inderdaad vrij lastig omdat er niet bijzonder veel functies zijn, of anders functies die écht de moeite zijn.
Om mezelf als voorbeeld te nemen:

Startstoel als PC tankpel
mogelijke vervolgfuncties als eerste luitenant: Plaatsvervangend eskadronscommandant, pc-schoolbat, plus een aantal plekken bv bij een brigadestaf.
Hierna wordt de piramide weer een stuk breder, aangezien je als kapitein/ritmeester zeer veel kanten op kan; van operationele functies bv als commandant van een eenheid tot vele bureaufuncties.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

sjdjong

Citaat van: Wallie op 29/04/2008 | 09:57 uur
Ik denk dat er meer word bedoeld wat je gaat doen in je startfunctie als luit. Waarover en hoe je leiding geeft etc.

Ik denk het niet. De Aanname Advies Commissie wil juist altijd graag van de kandidaten weten of ze zich hebben verdiept in hun loopbaan-kansen/mogelijkheden. Dit juíst omdat de meeste kandidaten wél weten wat hun startfunctie (luitenant) inhoudt, maar vaak geen goed beeld hebben van de mogelijkheden die daarna volgen. Dus daarom denk ik dat het in dit geval inderdaad gaat om de mogelijke posities die je gaat vervullen zodra je in de rangen van kapitein en hoger komt (althans, dat is waar de AAC bij mij o.a. naar vroeg)...

Wallie

Ik denk dat er meer word bedoeld wat je gaat doen in je startfunctie als luit. Waarover en hoe je leiding geeft etc.

Citaat van: DaniëlDatau op 28/04/2008 | 10:32 uur
Vervolg functies, na luitenant kan je kapitein worden als je het goed doet.

hoe ik het zie, is dat je eerste 2 a 3 functies na je opleiding van de KMA, veldwerk betreft. Je gaat dus met je manschappen mee het veld in en zit samen met hun midden in de actie. Na ong 2 a 3 jaren wissel je van functie, omdat dat van je verlangt word! Zo word gekeken of je flexibel bent, en je kunt aanpassen aan nieuwe functies. Als je het dus goed word je Kapitein. Dit zal ongeveer na 4 a 6 jaren plaatsvinden wanneer je als LT 1 goed heb gepresteerd en of er aan beiden kanten nog de behoefte is om met elkaar door te gaan.

Na je functie als Kapitein volgende de hogere rangen, en ga je meer bureau en staf functies uitvoeren. Je bent dan begin 30. Uiteraard wordt je functie dan fysiek minder zwaar en ga je meer over het BELEID i.p.v een peleton, en uiteraard op compagnie niveau!

Succes troy met je carriere. Ik benijd je voor je kansen. Mijn kans om dit jaar aan de KMA te beginnen is verkeken. Helaas vond het AAC mij niet tot de meest geschikte behoren.

Als een steuntje in de rug, kreeg ik te horen dat ik het volgend jaar nog eens moet proberen. en dat de KMS te laag voor mij zou zijn qua niveau.

Dit vond ik een misplaatste opvatting. En ik solliciteer nu voor sld inf lumbl, 6 mei heb ik mijn definitieve antwoord. Ik hoop mijn ervaringen op te kunnen doen als lumbl en na 2 jaar intern door te stromen als officier LMBL! ( er zijn meerdere wegen die naar rome leiden!)


Functie: Soldaat INF PAINFGP
VenV: Gefixed
PO: Goedgekeurd
GO+Veldtest:  Cluster3
AMO: Klarie
TFO: 26-2-2008
Plaatsing: 44 JWF

sgt Rob

Citaat van: Kapitein Rob op 28/04/2008 | 13:38 uur
Citaat van: DaniëlDatau op 28/04/2008 | 10:32 uur
( er zijn meerdere wegen die naar rome leiden!)

Ja, alleen is de snelweg voorlopig voor jou afgezet. Op de provinciale wegen staan files en de landweggetjes zitten vol kuilen waarbij je grote kans loopt schade op te lopen. Om maar niet te spreken van de talrijke doodlopende wegen tussen hier en Rome......

En ik denk dat Troy zijn lot daarmee uitstekend beschreven is

KapiteinRob

Citaat van: DaniëlDatau op 28/04/2008 | 10:32 uur
( er zijn meerdere wegen die naar rome leiden!)

Ja, alleen is de snelweg voorlopig voor jou afgezet. Op de provinciale wegen staan files en de landweggetjes zitten vol kuilen waarbij je grote kans loopt schade op te lopen. Om maar niet te spreken van de talrijke doodlopende wegen tussen hier en Rome......

DaniëlDatau

Vervolg functies, na luitenant kan je kapitein worden als je het goed doet.

hoe ik het zie, is dat je eerste 2 a 3 functies na je opleiding van de KMA, veldwerk betreft. Je gaat dus met je manschappen mee het veld in en zit samen met hun midden in de actie. Na ong 2 a 3 jaren wissel je van functie, omdat dat van je verlangt word! Zo word gekeken of je flexibel bent, en je kunt aanpassen aan nieuwe functies. Als je het dus goed word je Kapitein. Dit zal ongeveer na 4 a 6 jaren plaatsvinden wanneer je als LT 1 goed heb gepresteerd en of er aan beiden kanten nog de behoefte is om met elkaar door te gaan.

Na je functie als Kapitein volgende de hogere rangen, en ga je meer bureau en staf functies uitvoeren. Je bent dan begin 30. Uiteraard wordt je functie dan fysiek minder zwaar en ga je meer over het BELEID i.p.v een peleton, en uiteraard op compagnie niveau!

Succes troy met je carriere. Ik benijd je voor je kansen. Mijn kans om dit jaar aan de KMA te beginnen is verkeken. Helaas vond het AAC mij niet tot de meest geschikte behoren.

Als een steuntje in de rug, kreeg ik te horen dat ik het volgend jaar nog eens moet proberen. en dat de KMS te laag voor mij zou zijn qua niveau.

Dit vond ik een misplaatste opvatting. En ik solliciteer nu voor sld inf lumbl, 6 mei heb ik mijn definitieve antwoord. Ik hoop mijn ervaringen op te kunnen doen als lumbl en na 2 jaar intern door te stromen als officier LMBL! ( er zijn meerdere wegen die naar rome leiden!)

The only thing for evil to triumph, is that good men do nothing.

troy-d

Bedankt voor je reactie, heb al heel lang gezocht op het internet maar er niets over gevonden.
Zal eens een telefoontje plegen naar de banenwinkel.


Holy

Misschien is het ook handig om dat soort dingen door te nemen voor dat je het aac gesprek hebt.
Er is vast op de site van de Landmacht wel wat over te vinden of misschien een telefoontje naar de banenwinkel?
Dat kan soms wonderen doen. :o

troy-d

Hallo,

Momenteel aangehouden door de AAC omdat ik niet goed wist wat mijn functie kan zijn na de startfunctie als off infanterie.
Is er iemand die mij kan vertellen wat voor 'n functies er zijn en die je kan gaan doen na je startfunctie?

Alsvast Bedankt

Roy