Opbouw conditie

Gestart door bartez013, 21/03/2008 | 14:46 uur

LeRaphael

Citaat van: onderofficier op 04/07/2013 | 19:13 uur
Misschien eens het dorp uit komen?

Ik zit wat te googlen (oa google earth) en ik zie allerlei bossen in je omgeving....  de eerdergenoemde maar ook het Loetbos. 
Waar bos is, is het ook onverhard.......

Of er moeten 2 Krimpen aan de Lek zijn in NL maar ik kan er dan maar één vinden; Gemeente Nederlek.
Loetbos ken ik, maar ik woon dus helemaal aan de andere kant, anders was ik daar wel heen geweest. Het lijkt niet ver, maar het is voor mij dus een heel stuk. Krimpenerhout is niet meer zoals het nu is, is geasfalteerd, want daar fiets ik naar mijn sportschool. Er is slechts kleine, maar ook echt hele kleine wandelroutes voor je hond, maar niet groot. Ook al ziet het er op google maps wel ontiegelijk groot uit hahaha, maar is geasfalteerd. Maar zal even is de looproutes zometeen rondgaan even kijken of ik wat kan vinden. Alweer bedankt!

onderofficier

Citaat van: LeRaphael op 04/07/2013 | 18:57 uur
Krimpenerhout? Hahaha zelfs ik heb daar nog nooit van gehoord.

Misschien eens het dorp uit komen?

Ik zit wat te googlen (oa google earth) en ik zie allerlei bossen in je omgeving....  de eerdergenoemde maar ook het Loetbos. 
Waar bos is, is het ook onverhard.......

Of er moeten 2 Krimpen aan de Lek zijn in NL maar ik kan er dan maar één vinden; Gemeente Nederlek.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

LeRaphael

Citaat van: onderofficier op 04/07/2013 | 18:53 uur
Ik zie toch een mooi bos.... Krimpenerhout...

Niet je rustdagen in leveren: je lichaam heeft ook rust nodig om te herstellen.  

Je zegt dat je bij een sportschool traint: praat eens met de instructeur.
Krimpenerhout? Hahaha zelfs ik heb daar nog nooit van gehoord.

En oké dan hou ik ze aan en lever ik gewoon conditiedagen ervoor in. Is goed zal ik eens doen, voor de 1000e x bedankt!

onderofficier

Citaat van: LeRaphael op 04/07/2013 | 18:32 uur
Ik lever graag mijn rustdagen in, hoe meer hoe leuker, alleen word het mij aangeraden ofso. Ik woon in een heel klein dorpje (Krimpen aan de Lek) en er is gewoon niks waar ik obstakels o.i.d. kan vinden? Geen zandpadjes niks! Alleen asfaltwegen waar ik over kan.

Ik zie toch een mooi bos.... Krimpenerhout...

Niet je rustdagen in leveren: je lichaam heeft ook rust nodig om te herstellen.  

Je zegt dat je bij een sportschool traint: praat eens met de instructeur.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

't is ook niet de bedoeling dat je  je lichaam sloopt... nu al. Je buurman, oud KCTer? kan je daar niet lekker mee opwerken? Is hij nog in dienst of zo oud dat hij zelf al niet meer kan?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

LeRaphael

Citaat van: SMI de Boer op 04/07/2013 | 18:26 uur
Obstakels? Geen initiatief? Je luistert dus niet? Ongeschikt!

Je antwoord hoort te zijn: Okee, die rustdag kan ik mooi gebruken om het bos in te duiken.

Er is geen stad zo groot of er zit wel een bos aan vast. Het mag geen "moeten" zijn, het moet "willen" zijn. In welke stad zit je?

Ik lever graag mijn rustdagen in, hoe meer hoe leuker, alleen word het mij aangeraden ofso. Ik woon in een heel klein dorpje (Krimpen aan de Lek) en er is gewoon niks waar ik obstakels o.i.d. kan vinden? Geen zandpadjes niks! Alleen asfaltwegen waar ik over kan.

SMI de Boer

Citaat van: LeRaphael op 04/07/2013 | 18:19 uur
Ik leef alleen maar tussen de asfalt en er zijn dus niet echt bossen/zandpaadjes bij mij, alleen slechts een hele kleine, maar dan ook echt klein.

Obstakels? Geen initiatief? Je luistert dus niet? Ongeschikt!

Je antwoord hoort te zijn: Okee, die rustdag kan ik mooi gebruken om het bos in te duiken.

Er is geen stad zo groot of er zit wel een bos aan vast. Het mag geen "moeten" zijn, het moet "willen" zijn. In welke stad zit je?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

LeRaphael

Citaat van: SMI de Boer op 04/07/2013 | 18:14 uur
Zoek niet de asfaltpaden op. Ga door het bos, steek over door het zand of het gras. Je wordt namelijk geen maillot-hardloper. Leer je geen amplitude aan, je leert het makkelijker aan dan af
Ik leef alleen maar tussen de asfalt en er zijn dus niet echt bossen/zandpaadjes bij mij, alleen slechts een hele kleine, maar dan ook echt klein.

SMI de Boer

Zoek niet de asfaltpaden op. Ga door het bos, steek over door het zand of het gras. Je wordt namelijk geen maillot-hardloper. Leer je geen amplitude aan, je leert het makkelijker aan dan af
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

LeRaphael

Citaat van: onderofficier op 04/07/2013 | 17:48 uur
Buiten trainen in weer en wind.  Je doet de testen ook buiten en niet op een loopband.
Ik durf te zeggen dat het lopen op een loopband heel anders is dan buiten. 
Zal ik doen! Op de loopband kan ik de inschatting aantal meters alleen wel goed doen en juiste snelheid dan gebruiken. Maar zal ik is doen, dankuwel!

LeRaphael

Leuk topic, weer wat geleerd van jullie, want was bij pagina 28 begonnen. In iedergeval werk ik nu 2 keer per week aan mijn conditie (aangezien ik 15 ben en nog de tijd heb wil ik eerst mijn fysieke gedeelte volbrengen, want die is nog niet op orde) en ik doe meestal de loopband & fietsen bij mijn sportschool! Ik doe meestal 12 minuten snelheid 10 t/m 12 en fietsen op verschillende niveaus 20 minuten lang waarbij om de 5 minuten even een minuut lang intensief doortrappen. Ook zit ik thuis wel eens lekker te springtouwen (snel draaien & dus snel springen wat redelijk zwaar is) en doe dan 100 herhalingen en dan 3 series.

Iemand nog tips? Ik heb nu maandag conditie, disndag kracht, woensdag rustdag, donderdag kracht, vrijdag conditie, zaterdag kracht en zondag rustdag.

S2

Citaat van: CRAZYTim25 op 17/10/2011 | 17:31 uur
Hallo
Ik weet nit of dit al ergens is gezegd, ik kan het niet vinden. Weet iemand van jullie een goede oefening voor de rugspieren die thuis te doen is.
Zelf heb ik thuis halters van 2.5-5-7.5-10 killo. Alvast bedankt.
Grz Tim

Parahouding, Optrekken, Zwemmen.

T_i_m

Hallo
Ik weet nit of dit al ergens is gezegd, ik kan het niet vinden. Weet iemand van jullie een goede oefening voor de rugspieren die thuis te doen is.
Zelf heb ik thuis halters van 2.5-5-7.5-10 killo. Alvast bedankt.
Grz Tim

KapiteinRob

Citaat van: Marc1966 op 12/08/2011 | 21:06 uur
Dat is de EMMV, maar ik heb ooit mogen vernemen van iemand van de CLAS dat wanneer men de conditie niet haalt het einde loopbaan is en dat lijkt mij toch een behoorlijke stok achter de deur.



Wat mij betreft kletst "die iemand van de CLAS" dan uit z'n nek. Daar zal men dan toch ook nog even een robbertje met de vakbonden over moeten uitvechten. En daarbij: hoe gaat defensie gemiddeld 700-800 militairen per week de DCP af laten leggen? En de collega's die ervoor zakken begeleiden?

KapiteinRob

Citaat van: Lex op 12/08/2011 | 21:03 uur
Bij de SEMMV ga je idd met ontslag als je de DCP niet haalt.

Onvergelijkbaar; de sportconditieproef in de EMMV (dat is wat anders als de DCP) maakt deel uit van de initiele opleiding. Als je daarvoor zakt, ben je dus niet geslaagd voor je EMMV en dat betekent ontslag.